Leren praten - zoon noemt me shit

28-02-2017 23:36 352 berichten
Alle reacties Link kopieren
In plaats van schat, daar ben ik gelukkig vrijwel zeker van, aangezien hij het altijd zegt als hij me komt knuffelen. Ik roep zelf dan ook heel vaak; 'hè schatje!' Naar hem als hij op me af komt rennen.



Een andere leuke en voor mij minder gênante uitspraak is sappelsappelsap ipv sinaasappelsap.



Hebben jullie nog leuke of gênante voorbeelden? En hoelang voordat hij dit goed gaat uitspreken?
Alle reacties Link kopieren
quote:DeKenau schreef op 01 maart 2017 @ 00:13:

Ik stond laatst met dochter in de badkamer in de spiegel te kijken toen ze ineens verrukt uitriep: (nadat ze haar mond even wagenwijd open had geinspecteerd) MAMA, IK HEB EEN MINIPIEMEL IN MIJN KEEL!!!

Heb jij ook een keelpiemel, mama???
quote:elfje26 schreef op 01 maart 2017 @ 00:38:

wat een geweldige verhalen! Keel piemel, echt ik kan niet meer!!!



Ja, die komt hier ook nog vaak langs

En bij ons 'dat heet een huig' ook gewoon stug blijven roepen: Nee-hee, dat is een KEELPIEMEL
Alle reacties Link kopieren
Meer dan tien jaar geleden speelde man nog regelmatig op zijn xbox een bepaald spelletje, waar het karaktertje Shrek de hoofdrol in speelde. Mijn man noemde dat tegen de kinderen altijd even met de xbox spelen.



Toen op een bepaalde dag in de supermarkt Shrek op pakken sap frontaal stond afgedrukt (jeweetwel, reclame voor kinderen om ze maar aan die arme ouders verkocht te krijgen )

Anyhow, mijn zoon wist helemaal niet hoe het figuurtje heette en wees blij naar het drinkpak.

'Kijk mama, xbox sap!'



Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 28 februari 2017 @ 23:43:

Kusje als de s een t wordt.

Ook héél fijn midden in de supermarkt als zo'n klein schattig hummel zich aan je benen klemt voor de natte zoen. Met hoofd snoezig omhoog, richting je eigen kruis hoofd.
Alle reacties Link kopieren
De gruffalo was hier lang favoriet voorleesboek.



"Lullo lese?"
To is de shit!



Keelpiemel
Wat een geweldige verhalen! Maakt dat ik wakker ben een stuk leuker.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook wakker en kan niet wachten tot kleinkind gaat praten. Hilarisch.
Everything you see I owe to spaghetti!
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Wij gingen een bepaalde tijd regrlmatig naar de kinderpoeperij als we naar de kinderboerderij gingen.
Alle reacties Link kopieren
Haha geweldig topic Ik lees ook mee!
Vivo per lei
Wat een leuk topic. Lachend wakker worden vandaag.
Mijn zoon van 22mnd zegt vaak dat hij iets 'anders' wil doen/kijken. Zijn uitspraak is alleen niet top, dus hij roept dan heel hard: anus!
Mijn oudste zei tien keer per dag, bij elke keuze die hij moest maken: Iene miene mutten, tien pond kutten



Zo ook elke keer als hij in een winkel wat mocht uitkiezen.
Alle reacties Link kopieren
Oh geweldig dit! Ik kan niet wachten tot die van mij echt gaat praten. Nu zijn het nog onverstaanbare brabbels op een paar woordjes na.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk! Ik volg bij deze
In het openbaar vervoer: hmmmm, lekker pijpuhhh.... En dat zeker 5 keer gezegd. Tot ik erachter kwam dat hij peper bedoelde (Wat overigens ook raar is, wie vindt peper nou lekker? )
Alle reacties Link kopieren
Mijn toen 2 jarige was dol op het liedje papagaaitje leefde nog en zong overal ieja deejay poes! En wees dan steevast naar haar kruis ipv haar navel.
Ach, mijn zoontje had het altijd over de Zingende Tepels als we naar Woezel en Pip keken
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Oh ik volg wat heerlijk !

Hier zoonlief van bijna 1 die al aardig wat woorden gebruikt

Maar kijken word soms verbasterd naar kak, en dan heel hard
Alle reacties Link kopieren
Peuter heeft nog moeite met de uitspraak van bepaalde woorden.

Dus het komt regelmatig voor dat hij roept: 'Dat is neuk hè, mam!?'

'Ja, schatje, heel erg leuk...'







Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen. Nu komen ze er nog mee weg
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh wat zijn er weer een pareltjes voorbij gekomen! Kinderpoeperij, tien pond kutten, lekker pijpuhhhh
Alle reacties Link kopieren
Dochter kon 'reiger' niet helemaal goed uitspreken. Riep dus enthousiast: 'Kijk mama, een hijger!'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven