Leuke kindercd- tips gevraagd

15-06-2007 13:16 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips voor een leuke kindercd (voor een kind van 1 jaar)? Ik heb 'Liedjes met een hoepeltje erom', maar deze vind ik wel erg braaf en gezapig. De gratis Nutricia cd met Gerda Havertong vind ik wel erg leuk, maarja, deze komt na tig keer draaien zo langzamerhand ook m'n neus uit, dus ben ik op zoek naar iets anders. Wie helpt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een CD met liedjes van Annie MG Schmidt, ze zijn voor volwassenen ook te doen (althans vind ik). Grappige teksten en leuke arrangementjes!
Alle reacties Link kopieren


Hoi,

Die hoepeltjes vind ik ook minder, omdat het zo hoog gezongen wordt!

Ik heb er 1tje van internet af, heet "in de maneschijn" zijn bekende liedjes die wat leuker gezongen worden. Mijn zoontje (15 maand) vind die geweldig. En begint nu ook de bewegingen te doen, want ze draaiden die cd ook op KDV. Daar draaiden ze ook liedjes van Dirk Scheele, ,maar ik denk dat dat meer voor oudere kindjes is.



Ik draai hier ook wel eens Disney muziek, vooral de vrolijke liedjes zijn populair.



Maar ook andere muziek, die je bijv zelf leuk vind gaat er hier goed in. Shakira vind ie mooi, maar ook apres ski en Nederlandse (carnavals) muziek.

Als het maar beetje swingend is, swingt hij mee!


Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens een cd kunnen kopen met allemaal tunes van tv-series voor kinderen er op. De liedjes van kabouter plop, piet piraat, bob de bouwer, samson en gert en nog veel meer. Die cd is hier favoriet bij allebei mijn kinderen (3 en 1). Ik dacht dat ik die tegen sinterklaastijd bij de Hema had gekocht.
Alle reacties Link kopieren
VOF de Kunst. De zachgggte ggg krijg je er gratis bij. Ook leuk om zelf mee te zingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag die Liedjes met een hoepeltje erom in de winkel in de aanbieding...pfff...spijt van zeg...wordt er helemaal weeïg van. Dus ik zet gewoon weer lekker een sesamstraat cd op, die zijn echt superleuk :D VOF de Kunst ook heel leuk inderdaad.



Oh...en dochter 'danst' toch overal op
Alle reacties Link kopieren
De mooiste rijmpjes en versjes uit de oude en nieuwe doos - Karin Bloemen

Lekkere liedjes - Gerda Havertong
Alle reacties Link kopieren
Mijn kids zijn al vanaf hun vroegste babytijd helemaal verzot op Woezel en Pip van Guusje Nederhorst.



Zulke lieve liedjes, ze worden en heel rustig van!!



Die CD is 100x goud waard! Bij gehuil, onrustigheid, ziekte, lange autoritten...en gewoon. Ze worden direct rustig.



Nu de jongste anderhalf is staat de CD nog steeds vaak op.
Alle reacties Link kopieren
Kindergarten 1 en 2. De bekende kinderliedjes, maar in een modern jasje. Worden hier grijsgedraaid en zijn voor volwassenen ook nog prima om aan te horen.
Alle reacties Link kopieren
De cd's van Samba Salad, erg leuk en zeker niet weeig, volgens mij verkopen ze die via hun site, even googelen dus.
Alle reacties Link kopieren
De CD's "De liedjesspeeltuin" deel 1 t/m 4 van Dirk Scheele is hier een groot succes (14 mnd).



De DVD "Het liedjesbos", eveneens van D. Scheele miischien nog meer! Mijn dochter danst en 'zingt' mee.



(Ff googlen op Dirk Scheele; je kan de CD online bestellen)
Alle reacties Link kopieren


De CD's "De liedjesspeeltuin" deel 1 t/m 4 van Dirk Scheele is hier een groot succes (14 mnd).



De DVD "Het liedjesbos", eveneens van D. Scheele miischien nog meer! Mijn dochter danst en 'zingt' mee.



(Ff googlen op Dirk Scheele; je kan de CD online bestellen)

Wij hebben ook 'de liedjesspeeltuin', erg leuk!
Alle reacties Link kopieren




quote: brite reageerde



De CD's "De liedjesspeeltuin" deel 1 t/m 4 van Dirk Scheele is hier een groot succes (14 mnd).



De DVD "Het liedjesbos", eveneens van D. Scheele miischien nog meer! Mijn dochter danst en 'zingt' mee.



(Ff googlen op Dirk Scheele; je kan de CD online bestellen)



Wij hebben ook 'de liedjesspeeltuin', erg leuk!






En ook hier enorme meezingfans van de "kinderspeeltuin" van Dirk Scheele.  Zoonlief van 8 maanden herkent de melodietjes (die héél eenvoudig zijn) en tovert een grote lach op zijn gezicht als de cd aan gaat om vervolgens lekker actief te gaan 'hupsen'.

Een echte aanrader dus !

X

A-tje



ps. We hebben een hele reeks aan Annie MG Schmidt, kinderslaapliedjes, kinderkoor huppeldepup etc. staan maar nergens reageert zoonlief zo sterk op als op bovenstaande cd.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje is ook zo leuk!! Op mijn werk (kdv) draaien we vaak de cd van de theatershow, érg leuk!!



Ik ben zelf op zoek naar een leuke cd met Friese liedjes.... iemand??



Groetjes Ayla
Alle reacties Link kopieren
De kinder CD's van Jingo zijn ongelooflijk leuk. Als het goed is kan je ze vinden op www.jingo.nl

Er zijn meerdere CD's voor baby's tot kinderen van 10-12 jaar volgens mij. De CD's van liedjes voor moeder en kind deel 1, 2 en 3 en kindjes knuffel CD zijn hier nog steeds veel gevraagd (mijn dochter is nu 4). De liedjes worden gezongen door een duidelijke vrouwen stem, daarna zijn ze een keer muzikaal en dan nog een keer gezongen. Kindjes knuffel CD is een verhaaltje over een dag in het leven van een peuter met liedjes over de onderwerpen (in bad, eten, slapen etc) tussendoor. Ook heeft Jingo hele leuke Sinterklaas (ook weer in de vorm van een verhaal met liedjes tussendoor en aan het eind alle liedjes achter elkaar, zowel bekende sinterklaasliedjes als nieuwe liedjes) en Kerst CD's en voor oudere kinderen CD's van oa Hakim. De Free Record Shop verkoopt ze ook vaak. Wat mij betreft een echte aanrader. Ik geef ze ook vaak als kraam- en/of verjaardagscadeautje (ze zijn rond de 10 euro).



Ook de CD's van de theater shows van Nijntje worden hier grijs gedraaid. Er zijn er inmiddels 3: Nijntje de musical; Nijntje is er weer en Nijntje op vakantie.
Alle reacties Link kopieren


Nijntje is ook zo leuk!! Op mijn werk (kdv) draaien we vaak de cd van de theatershow, érg leuk!!



Ik ben zelf op zoek naar een leuke cd met Friese liedjes.... iemand??



Groetjes Ayla
Ja Dirk Scheele is leuk maar Nijntje de musical is ook geweldig! De liedjes blijven wel in je hoofd zitten :P (kindje kun je met je tenen bij je neus, tenen bij je neus haha)...
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn helemaal gek van Elizabeth Mitchell. Hele leuke fijne liedjes (engels, dat wel) die ik zelf stiekum ook leuk vind. Heb kopietjes gemaakt voor m'n moeder en zus en ze luisteren ze ook veel. (ja, mijn moeder luisterd ze zonder kind erbij, haha).

Er staan ook liedjes op in andere talen, meer swingende en hele rustige, en zelfs liedjes van Bob Marley.Er staan bekendere kinderliedjes op, of bekendere liedjes die officieel geen kinderliedjes zijn, en zelf geschreven liedjes.

Op amazon.com kun je ze kopen en de liedjes beluisteren, we hebben ze alle 4 "you are my flower", "catch the moon" "you are my little bird" en "uyou are my sunshine". Ik weet niet of er in Nederland aan de cd's te komen is, maar het is het proberen waard. Veel mensen zijn hier ook gek van Dan zanes voor kinderen en Laurie Berkner. Heb er zelf geen cd's van maar m'n kinderen zien er vaak clips op tv van en vinden dat ook erg leuk. Maar er zijn best veel groepjes met echte leuke kinder muziek. Maar mijn echte favoriet is dus Elizabeth Mitchell.

In het Nederlands vind ik Annie m.g en v.o.f de kunst ook erg leuk.

Hier is de link van een van de cd's, kun je een beetje luisteren. http://www.amazon.com zoek dan naar "elizabeth Mitchell" en de cd's staan dan bovenaan.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, mijn kids luisteren ook veel naar cd's die ik zelf voor ze maak met on officiele kindermuziek. Zo vinden ze jazz bijvoorbeeld erg leuk. Ik zoek dan liedjes uit die leuk zijn voor kinderen om te horen. Ella fitzgerald en Chet baker zijn bijvoorbeeld erg populair. Bob Marley is ook leuk .(alleen vis ik dan de liedjes er tussenuit die alleen maar over wiet gaan ofzo, haha)
Alle reacties Link kopieren
Aaaahhh! Die liedjes van Woezel en Pip van Guusje Nederhorst, daar werd ik kotsmisselijk van Vre-se-lijk! Wat een zoetig stemmetje.



Het grote liedjesboek van Marianne Busser en Ron Schroder (bekend schrijversechtpaar) met bijbehorende cdbox (5 stuks) is hier erg in trek bij mijn net 2 jarige dochter. Ik gebruik ze veel voor de kleuters op school, die vinden ze ook fantastisch. Leuke liedjes met allerlei herkenbare thema's. (vuilnisman, in bad, sint, kerst, leren fietsen, de bakker e.d.) Verkrijgbaar bij de kinderboekenwinkel en betere boekhandel.
Alle reacties Link kopieren
De band krijgt kinderen!die is zelfs in de auto lekker. Ze speelden met Pasen in Paradiso, helemaal geweldig
Hier ook een Dirk Scheele fan (17 mnd)

Dirk Scheele en de Liedjesband
Deze draaien we zelfs in juni nog :D.
Alle reacties Link kopieren
hoi ik heb vanmiddag een hele leuke bij de hema gekocht een 3 cd box voor 6,95 echt heel leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven