Leuke kinderkleding - hoe doet iedereen dat toch?

20-11-2014 14:27 112 berichten
Al sinds ik kinderen heb vraag ik me af: hoe dat iedereen dat toch? Ik zie meer dan genoeg leuke kinderkleding, maar wat kost het toch een geld. En ik weet dat er leuk uit zien in principe niet duur hoeft te zijn, maar de meeste leuke dingen zijn aan de prijs. Of misschien liggen mijn normen niet helemaal goed. Zou ook kunnen.

We hebben drie kinderen, de oudste is vier, twee kunnen elkaars kleren dragen. Ik heb bijgehouden wat ik in 2014 tot nu toe heb uitgegeven, dat is zo'n 1100 euro. En dan koop ik meestal tweedehands en in de sale, geen dure merken en we krijgen ook vaak nog het eea uit onze omgeving. Ik heb bv geen winterjassen hoeven kopen. Al met al dan toch nog veel geld. Voor mijn dochter zie ik prachtige kleding va Lofff, Flo, chaos en order, etc. Maar een rok van 30 of 40 euro.... dat is toch veel geld? En loopt deze kleding erg goed, want je ziet regelmatig dat iets uitverkocht is. We hebben een prima inkomen, maar als ik nergens naar zou kijken en koop wat ik leuk vind zou het de spuigaten uitlopen. Hoe doet iedereen dat toch? Zoveel leuke kleren voor de kids kopen zonder dat het financiële problemen geeft. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Bij de HenM, Hema en Zeeman hebben ze superleuke kinderkleding voor weinig geld!
Ik mix het, h&m, WE, Hema af en toe met Name-It. Die laatste vind ik goed te betalen. Daarnaast zoek ik goed op MP naar merkkleding die ik mooi vind maar te duur zoals Mim-Pi, Jottum etc. Ook in webshops is dit goed te scoren.

En soms ga ik naar het kledingzaakje op het dorp die prachtige dingen hebben maar niet goedkoop is. Daar heb ik laatst een prachtig rokje gekocht voor 23 euro. Een jurk voor 36,- en 2 leggings voor 12 ,- per stuk. Dit alles in de sale.

Ik vind het namelijk ook erg leuk als mijn kinderen wat anders aanhebben dan de meeste kinderen.

En gelukkig groeien ze niet zo snel, ze kunnen over het algemeen prima 2 seizoenen hun kleding aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook veel voor mijn dochter, ben er blij mee! En dat vul ik aan met Hema, V&D, H&M en Zeeman. En soms iets echt leuks voor de volle prijs. Maar je kunt ook veel vinden op MP
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 20 november 2014 @ 16:10:

[...]



Maar die is dan wel groot voor zijn leeftijd of niet?Wel wat ja. Z'n broertje van 7 weken heeft alweer hoog water bij de kleiner vallende broekjes maat 62, ik bak ze zo...
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 november 2014 @ 16:17:

[...]





Wel wat ja. Z'n broertje van 7 weken heeft alweer hoog water bij de kleiner vallende broekjes maat 62, ik bak ze zo...Nog gefeliciteerd met je kleine reusje dan
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 20 november 2014 @ 16:10:

[...]





Maar die is dan wel groot voor zijn leeftijd of niet?Die van mij is 2 jaar en 8 mnd en heeft zowel een winterjas mt 98 als 104, die laatste is nog wel wat groot, maar met die eerste redt ze het niet de winter door denk ik. Ze is erg groot voor haar leeftijd. Haar nichtje van 6 heeft ook mt 104.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nog geen kinderen, maar koop regelmatig iets leuks voor mijn nichtjes. H&M vind ik echt heel leuk en betaal je max 15¤ voor een rokje. Verder kijk ik ook bij de hema, zara, V&D en C&A.



En ik weet trouwens van m'n zus dat ze ook de online websites in de gaten houdt, tijdens de sales hebben ze online vaak nog veel en hoef je in de winkel niet in een klerezooi spullen te gaan zoeken. En vaak zijn er tussendoor ook nog leuke acties!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef trouwens best veel geld uit aan kinderkleding. Vooral schoenen vind ik duur. Dochter heeft het afgelopen jaar een enorme groeispurt gehad met haar voeten. Ze begon het jaar met mt 22 en heeft nu 25. Drie keer nieuwe schoenen dus.



Qua merken koop ik vooral v&d, h&m, c&a en name-it. Toen ze kleiner was kreeg ik veel van mijn zus, maar mijn dochter is groot en die van haar klein. Dus ondanks 7 mnd leeftijdverschil is mijn dochter nu groter dan haar nichtje .
Alle reacties Link kopieren
1100 euro in een jaar voor drie kinderen vind ik trouwens niet eens veel. Dat is nog geen 400 per kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:abc schreef op 20 november 2014 @ 16:40:

1100 euro in een jaar voor drie kinderen vind ik trouwens niet eens veel. Dat is nog geen 400 per kind.Mwah, voor 3 'enkele' kinderen misschien niet, maar in een gezin waar je een flinke hoeveelheid door kunt geven vind ik 100 euro per maand wel veel hoor,
Goede basics koop ik van Hema, H&M, V&D, Zara en dan ook vaak op Marktplaats. Je kunt (dat is de sport....) de meest geweldige pakketten scoren. Ook koop ik mooie merkkleding op Marktplaats. Je haalt daarmee zeker 2/3 van de nieuwprijs af. Meestal is de kleding nog hartstikke netjes, soms zelfs nieuw. Veel kinderkleding past door de bus. Ook gewoon in de buurt zoeken voor jassen en pakketten. Scheelt verzendkosten.

Geen fan van Wibra, Zeeman: maatvoering, pasvorm en vormvastheid vind ik niet in orde om over de ritsen maar te zwijgen.

Leggings van merken krijgen trouwens net zo snel gaatjes als die van de Action heb ik gemerkt. Daar hoef je niet in te investeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop de meeste kleding voor onze kinderen bij Zeeman en Hema. Ze zijn 4 en 2 jaar en ik vind het echt zonde om veel geld uit te geven voor kleding waar ze toch binnen afzienbare tijd weer uit gegroeid zijn. 30 Euro voor een rokje zou ik nooit uitgeven. Onze jongste groeit als kool, ze is in Augustus 2 jaar geworden en zit nu in 98/104. Bij onze oudste gaat het alweer een tijd minder hard, hij draagt nu 110 en doet inmiddels wel redelijk lang met zijn kleren. Maar ze spelen veel buiten en alles wordt dus snel vies en afgesleten. Dan ga ik dus echt geen dure broeken en truien kopen, hoor. Ik vind het wel belangrijk dat schoenen en winterjassen van goede kwaliteit zijn, dus daar geven we dan wat makkelijker een groter bedrag voor uit. Voor onze meid neem ik ook veel kleding over van vriendinnen met oudere dochters en ik probeer dan zelf ook weer spullen die onze kinderen te klein zijn geworden door te geven.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
drie kinderen, vier jassen per kind a 25 euro is al driehonderd.

Allemaal 2 paar goede schoenen (een zomer en een winter, zeg 100-150 per kind), een paar crocs, een paar slippers of sandalen, een paar laarzen en een paar sloffen, ben je ook zo 500 euro verder.

4 pyama's per kind (2 zomer, 2 winter) weer makkelijk 100 euro bij elkaar



voor een jaar ondergoed, sokken, handschoenen sjaal en mutsen bij de action, maar tik ik voor 3 kinderen ook makkelijk 100 euro af.



Zit ik toch al op 1000 euro, en dan reken ik met volgens mij wel normale/lage bedragen (muv de schoenen). Maar dan hebben ze nog geen broek, trui, t shirt, rok, jurk, maillot, sportkleding of zwembroek in de kast. Ben heel blij met alle krijgertjes, zelf dingen doorschuiven gebeurt sporadisch (is hier eerder afgeragd dan te klein). En dan idd tweedehands beurzen, kringloopwinkels en de laatste uitverkoop met 50-70% korting.
Alle reacties Link kopieren
Ondergoed haal ik bij Zeeman, broeken bij de HEMA want knietjes slijten hier bij de vleet. De rest is allemaal Duns Sweden, Smafolk, Maxomorra etc. De(ze) Scandinavische merken ben ik in dit topic nog niet tegengekomen trouwens. En soms maak ik dingen zelf, vestjes en zo. Mijn zoon is smal en dan kan ik het precies op maat maken en zo hip als ik zelf wil Hoeveel geld ik per jaar uitgeef weet ik niet. Mijn laatste order voor 8 shirtjes van Duns en Smafolk,en wat sokken, kostte ruim ¤ 400,-. Schoenen bezuinig ik ook niet op. Zoon wisselt 3 paar af.



De merkkleding verkoop ik overigens weer via MP.



Kleding krijgen heb ik nooit gewild. Ik vind het veel te leuk om zelf te shoppen en ik hoef geen verwassen spul van anderen. (toch gek, zelf ben ik dol op vintage haha)
Ik vind het voor drie kinderen best meevallen. 1100 per jaar is nog geen 100 per maand, gedeeld door drie kinderen is 30 per kind per maand. De ene maand zal duurder zijn dan de andere, maar voor een leuke winterjas betaal je zo al meer dan ¤30. Dan nog wat truien, broeken, ondergoed. En je budget voor twee maanden is op. Reken je schoenen ook onder kleding? Want dat tikt ook lekker aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 november 2014 @ 16:59:

[...]





Mwah, voor 3 'enkele' kinderen misschien niet, maar in een gezin waar je een flinke hoeveelheid door kunt geven vind ik 100 euro per maand wel veel hoor,Dat scheelt inderdaad wel, maar zelf met twee kinderen (twee doorgevers en een losse) zou het 550 per jaar zijn. Dat is nog geen 50 euro per maand, vind ik nog steeds niet veel. Schoenen zijn zo ¤70 voor een goed paar. En juist die geef je niet door.
Alle reacties Link kopieren
http://www.kiabi.nl/jas-jack-babykleding_204124



Er is zat te koop zonder de hoofdprijs te moeten betalen en zonder dat de hele wijk er ook in loopt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Teruggerekend is t 30 euro per maand per kind bij TO... Ik vind dat absoluut niet veel..misschien zelfs weinig
Alle reacties Link kopieren
quote:abc schreef op 20 november 2014 @ 19:39:

[...]





Dat scheelt inderdaad wel, maar zelf met twee kinderen (twee doorgevers en een losse) zou het 550 per jaar zijn. Dat is nog geen 50 euro per maand, vind ik nog steeds niet veel. Schoenen zijn zo ¤70 voor een goed paar. En juist die geef je niet door.



Ik vind 50 euro per maand nog redelijk fors, maar ik lees hier ook een hoop dingen die ik anders zie.

Die 'losse' bijvoorbeeld. Die andere twee zijn een setje, nummer drie kleurt niet bij alle kleding? Of gaat het er om dat je 2 meisjes+ 1 jongen/ 2 jongens+ 1 meisje hebt?



Dan nog, de oudste is 4! De babykleertjes, de effen rompers, de spijkerbroekjes, de maillots voor onder spijkerbroeken, een deel van de sokken, sommige tshirts/ shirts kun je toch allemaal ook doorgeven? Of heeft TO 100% dingen met roze roezels danwel blauw met auto's?



Verder heb ik schoenen waar mijn zoon binnen 2 maanden uit gegroeid was, reken maar dat ik die door geef aan de jongste, waar ik nog nooit meer dan 45 euro aan uit heb gegeven, net zoals ik niet inzie waarom je in hemelsnaam 4 jassen á 25 euro per stuk nodig zou hebben ieder jaar. Winterjassen koop ik via MP, nieuw van moeders die er blijkbaar wel 4 per jaar kopen.
Alle reacties Link kopieren
Je dochters hoeven echt geen 15 rokjes per persoon te hebben.

Je koopt of veel te veel kleding of alleen maar hele dure kleding als je aan zo,n bedrag komt.
Alle reacties Link kopieren
Nog zoiets, mijn kind heeft 1 paar schoenen, paar nep-crocs van de Zeeman en een paar regenlaarsjes, daar doet hij het mee tot hij een nieuwe maat heeft / ze versleten zijn. In de zomer nog een paar sandaaltjes erbij. Dat is hooguit 6 maanden. Dan ga je toch geen meerdere paren schoenen voor kopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg voor mijn dochter heel veel, komt van de buuf van mijn schoonzus. Zij geeft het door voor mijn nichtje maar die past er negen van de tien keer niet in (smalle merken als vingino en breed nichtje). Mijn nichtje heeft ook lastige voeten dus er komen ook nog al eens als nieuwe paren schoenen door die toch niet lekker zaten. Deze winter leuke laarsjes van red rag en voor het voorjaar al sneakers van HIP.

Eigenlijk zou ik hiernaast bijna niks meer hoeven kopen, maar ja..... dat doe ik dus wel. En omdat we al een complete garderobe hebben liggen kan ik dus lekker dure Mimpi en Bengh jurkjes shoppen. Maar ik probeer wel altijd te wachten op de eerste kortingrondes.



Voor zoon zit het anders, helaas weinig aanvoer meer voor hem. Tweedehands is deze maatcategorie (116) is ook lastig voor jongens, veel is gewoon afgedragen.

Voor hem koop ik dus goedkope broeken (ivm knietjes) en wat duurdere bovenkleding, maar niet te duur. Hier en daar wel een vest van Retour of Scotch Shrunk maar verder veel Noppies en ook wel Tumble&Dry.

Oja en voor de zomer koop ik de H&M sale altijd leeg. In september gaat alles weg voor 2/3/4 euro per stuk. Wij gaan altijd lang naar Turkije en ik wil daar niet moeten wassen. We laten daar dan ook kleding achter (komt via mijn schoonmoeder altijd wel terecht).



Ik heb weleens uitgerekend dat ik hiermee per kind op 75 euro per maand zit.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik koop voor mijn jongste dochter ook graag flo, prachtige kleren. Voorheen jottum en kiezeltje, En meer van dat soort merken. Het meeste koop ik in de uitverkoop op internet, van 50-70 procent korting. Dan is dat jurkje of rokje opeens een prima aankoop.



Oudste koopt nu ook bij bershka en zara nu ze wat langer is. Basics kocht ik bij h&m, zoals maillots en effen shirts, soms ook spijkerbroeken. Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vind om kleren voor ze te kopen 😄
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Snoezekind heeft prachtige overhemden , maar wil ze alleen bij feestjes dragen.

Armani, McGregor, Tommy Hilfiger etc. Jammer, want ze staan hem leuk.

Gelukkig nooit meer dan 6 tot 8 euro per stuk betaald.

Lang leve de kinderkledinginbrengwinkels.



Een capuchonsweater vindt hij het fijnste.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik geef eigenlijk ook wel een behoorlijk bedrag per kind uit.

Ik koop best veel vooruit in de uitverkoop, ook jassen en schoenen maar koop ook wel ieder seizoen een aantal nieuwe dingen die best prijzig zijn.

ik koop van sommige merken meer, voor dochter Br@nd, Ninni Vi, Chaos & Order, Molo, Wild, Flo. Ook best wel wat tweedehands via besloten merkgroepen op facebook.

En ik verkoop ook weer veel via marktplaats en kledingbeurzen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven