Leuke kinderkleding - hoe doet iedereen dat toch?

20-11-2014 14:27 112 berichten
Al sinds ik kinderen heb vraag ik me af: hoe dat iedereen dat toch? Ik zie meer dan genoeg leuke kinderkleding, maar wat kost het toch een geld. En ik weet dat er leuk uit zien in principe niet duur hoeft te zijn, maar de meeste leuke dingen zijn aan de prijs. Of misschien liggen mijn normen niet helemaal goed. Zou ook kunnen.

We hebben drie kinderen, de oudste is vier, twee kunnen elkaars kleren dragen. Ik heb bijgehouden wat ik in 2014 tot nu toe heb uitgegeven, dat is zo'n 1100 euro. En dan koop ik meestal tweedehands en in de sale, geen dure merken en we krijgen ook vaak nog het eea uit onze omgeving. Ik heb bv geen winterjassen hoeven kopen. Al met al dan toch nog veel geld. Voor mijn dochter zie ik prachtige kleding va Lofff, Flo, chaos en order, etc. Maar een rok van 30 of 40 euro.... dat is toch veel geld? En loopt deze kleding erg goed, want je ziet regelmatig dat iets uitverkocht is. We hebben een prima inkomen, maar als ik nergens naar zou kijken en koop wat ik leuk vind zou het de spuigaten uitlopen. Hoe doet iedereen dat toch? Zoveel leuke kleren voor de kids kopen zonder dat het financiële problemen geeft. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 november 2014 @ 20:19:

Nog zoiets, mijn kind heeft 1 paar schoenen, paar nep-crocs van de Zeeman en een paar regenlaarsjes, daar doet hij het mee tot hij een nieuwe maat heeft / ze versleten zijn. In de zomer nog een paar sandaaltjes erbij. Dat is hooguit 6 maanden. Dan ga je toch geen meerdere paren schoenen voor kopen?



Dochter heeft meestal twee of drie paar schoenen per maat/seizoen. Plus regenlaarsjes en nepcrocs. Afgelopen zomer had ze open zomerschoenen, goede schoenen, goedkope gympen, (gekregen) sandalen, regenlaarzen en crocs. Nu heeft ze twee paar laarsjes, gympen, regenlaarzen en (gekregen) snowboots.



Voor meisjes is dat misschien ook wel anders dan voor jongens. Onder een jurkje/rokje draag je toch andere schoenen dan onder een spijkerbroek.
Hi er ook voornamelijk h&m, c&a, hema, zeeman, zara enz. Vooral h&m scoor ik altijd goed en niet duur. Dochter is nu ruim 2,5 en ik koop nu soms iets duurders voor haar. Maar meestal hou ik het toch gewoon bij die merken. Koopjesjagen kan ik niet, ik weet nooit wanneer de uitverkoop begint en koop iets als ik het op dat moment zie. Wel koop ik regelmatig dingen van 4 funky flavours en dan in de sale (is nu). Daar scheelt het echt heel veel qua prijs en dan heb ik een superleuk shirtje voor 15 euro ipv 30-40. En de kwaliteit is ook goed daar. Ik heb daar volgens mij nog nooit iets voor de normale prijs gekocht, veel te duur dan!

Heb alleen laatst een vest van z8 gekocht van 60 euro, heel lang over getwijfeld en vind hem zo leuk! Hij staat haar ook echt heel schattig en krijg er veel complimenten over. Heb hem een maat groter genomen, zodat ze hem hopelijk volgend jaar ook nog aan kan in het najaar. Dan heeft ze hem nu, in het voorjaar/zomer en in het najaar aan gehad. Dat vind ik wel een mooie periode voor dat geld

Schoenen koop ik graag veel, ook voor mezelf. Maar ik geef echt geen 80 euro uit aan 1 paar. Ik koop meestal 1 paar van adidas, zijn rond de 40 euro, en dan een aantal paren van 20-30 euro. Ik koop vaak schoenen bij h&m ook. Ze heeft nu een paar laarzen van 25 euro, die draagt ze het liefst elke dag! Ze kiest ook altijd dat paar

En ik koop soms de peuterschoenen van ugg australia. Die zijn 50-60 euro ongeveer, vind ik een mooie prijs voor dat merk. En die kan je nog redlijk doorverkopen
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 november 2014 @ 20:11:

[...]





Verder heb ik schoenen waar mijn zoon binnen 2 maanden uit gegroeid was, reken maar dat ik die door geef aan de jongste, waar ik nog nooit meer dan 45 euro aan uit heb gegeven, net zoals ik niet inzie waarom je in hemelsnaam 4 jassen á 25 euro per stuk nodig zou hebben ieder jaar. Winterjassen koop ik via MP, nieuw van moeders die er blijkbaar wel 4 per jaar kopen.



Tja, een winterjas in januari, een zomerjas in april, een zomerjas in september (want die van april alweer te klein) en eind oktober een winterjas (want die van januari alweer te klein). Twee winterjassen ja, in januari schuift die van oktober door als speeljas, mijn niet zo voorzichtige buitenspeelkinderen houden hun jas niet lang fatsoenlijk.



schoenen idem dito, in april een paar fatsoenlijke sneakers, regenlaarzen en crocs, in de zomer sandalen. Tegen september degelijke winterschoenen en regenlaarzen (die van april alweer te klein) en sloffen. 7 paar dus in een jaar, misschien zat ik met die 100 euro nog wel te laag, alhoewel de regenlaarzen nog wel doorschuiven, en de echte crocs die ik afgelopen jaar heb gekocht kunnen ook nog wel een ronde mee (de neppers liggen na een seizoen echt wel uit elkaar).
Zoveel reacties in zo'n korte tijd! Dank daarvoor. Maar misschien moet ik toch iets verduidelijken. Ik ben niet op zoek naar tips om de bestedingen naar beneden te brengen, maar ik vraag me af waarom dat mooie rokje van 40 euro in september al overal uitverkocht was in de maat van mijn dochter, ik overwoog hem ivm een gelegenheid. Ik begrijp gewoon niet hoe dit zo goed kan lopen, wie koopt dat allemaal zonder financiële problemen te krijgen?



Wat betreft 1100 euro, na jaren van heel weinig uitgaven door veelal tweedehands spullen kreeg mijn dochter wat meer nieuws nu ze naar school gaat. Duurste rok was 16 euro bij shoeby. Daarnaast voor iedereen meerdere paren schoenen, rompers in 98-104 die we nog niet hadden, best wel ingeslagentijdens de sale in nog te grote maten, zoonlief die lang kroop en veel broeken versleten heeft. En met vier broeken kom ik echt niet weg bij wen tweejarige.
En verder zomerjassen voor iedereen, sportkleding voor school, etc. H&M wordt hier vaak genoemd, maar ook dat vind ik aan de prijs. Trui voor zoon was 18 euro. Heb ik toch gekocht omdat ik hem prachtig vond.
Alle reacties Link kopieren
Als ik twee of meer kinderen zou hebben zou ik niet zoveel kunnen kopen als nu. Nu kijk ik wat leuk is/wat zoon leuk vindt en dat koop ik.



Op school bij zoon zit een meisje wiens moeder het echt niet breed heeft (understatement), die vrouw is ontzettend handig en (ver)maakt veel kleding zelf. En echt mooi, kind is echt een poppetje om te zien (ok, nu is het ook een kunst om zo'n klein kleutertje er niet schattig uit te laten zien, maar je snapt het wel).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik reken eigenlijk nooit uit wat ik per maand/jaar uitgeef voor onze jongens van 5 en 7. Ik word altijd blij van het feit dat ik kleding voor 50% koop (of het nu Wibra of bv. Gaastra is). Hier wisselt het sterk waar en voor welk bedrag ik kleding koop.

Zoon is nu 7 en de meeste groei is er wel uit uit. Hij is bijna 1.40m. dus voor die laatste 50 cm heeft hij nog zo'n 10 jaar. Hij kan meerdere jaren met kleding en slijt verbluffend weinig broeken. Dus met vier nieuwe broeken (+die van vorig seizoen) ben ik voor een winter klaar (=4x25 euro- sale broeken van vorig jaar, bv. Retour). Hetzelfde met shirts, ik heb er dit jaar maar 1 of 2 nieuw bijgekocht; de rest kon nog prima van vorig jaar. Wel allemaal duurdere merkshirts/truien, dus die kunnen prima 2 winters mee.

Korte broeken kunnen eindeloos om die smalle kontjes, dus die kunnen gerust 3 jaar mee.

Schoenen koop ik in de uitverkoop, liefst Trackstyle, Develab of Redrag. In de sale ongeveer 50 euro. Verder heeft hij een paar snowboots voor 12.50. In de zomer ook een paar goede schoenen en nog een paar teva's (22.50 via een sale site).

Sportkleding voor gym en voetbal heb ik afgelopen zomer bij de Scapino gekocht in de finale sale: 2 broekjes en 2 shirtjes voor 12 euro en het is echt leuk spul.



Broertje van 5 heeft veel krijgertjes (dure merk) van vrienden, want ik wil niet dat hij alles van broer aan moet. En oudste staat rood mooi en dat staat de jongste met zijn rode haren helemaal niet. Ook hij heeft voor het tweede jaar zijn winterjas aan (was nieuw 50 euro; dus per jaar 25). Heeft op één Name it broek na, alleen maar krijgers. Soms verwen ik hem met een duur shirt (bv. Smafolk of Molo).

Schoenen ook in de uitverkoop van vorig jaar, volgens mij 60 euro. Snowboots/laarzen komen van broer. In de zomer gelijk aan broer+ nog een paar teenslippers voor 1,99 (wordt hij helemaal blij van!).

Ondergoed gaat hier echt langer dan een jaar mee (Ten Cate- sale op sale bij de Kruidvat voor 2.50 per onderbroek). Na een jaar of 2/3 komen er gaatjes in, dan gaan ze weg. In de breedte groeien die kontjes hier echt nauwelijks en dragen ze ondergoed tot het versleten is.



Ik koop dus best veel kleding vrij royaal qua maat, waardoor het meerdere seizoenen/jaren meegaat. En omdat het ook betere merken zijn, blijft het ook mooi (en ook niet in de droger).

Dus als ik het zo bereken, haal ik echt geen 500 euro per kind per jaar, terwijl ze een kast vol (mooie) kleding hebben! .
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben zo'n doos die vijf paar schoenen koopt naast de regenlaarzen. En alvast winterboots just in case. En een skipak just in case. En meerdere jassen, eentje om buiten te spelen, een regenjas (laagjesjas met uitneembaar fleecevest) een degelijke schooljas en een nette jas. En ik koop vroeg, anders is het uitverkocht in het seizoen dat ik het nodig heb. Dit jaar was ik laat, in september een nette winterjas gaan zoeken, de helft was al weg.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wij kopen ook praktisch geen merkkleding al vind ik het allemaal wel heel erg leuk hoor. Maar ik betaal geen Euro 40 voor een jurkje. Bij ons in de stad zit een dure kledingwinkel en in de uitverkoop haal ik er nog wel eens wat. Maar het is een goedlopende zaak. Ik denk dat veel mensen een aantal dure stukken kopen en dit matchen met goedkopere producten. Ik zie kinderen met dure jurken lopen in leggings en sokken van terstal. Staat ontzettend leuk samen.



Ik haal de kinderkleding in de uitverkoop bij de duurdere zaken en verder kan ik goed slagen bij Zeeman, V&D en Jensen. Ik kan voor mijn kinderen weinig vinden bij de hema. Ze zijn 6 en 8 en ik vind alleen de babykleding leuk bij Hema.



Mijn kinderen zien er erg leuk uit, maar ik kan het verschil echt wel zien met de broek van mijn dochter en die van Vingino. Maakt die van mijn dochter niet minder, maar ik vind vingino vaak wel super zitten. Mijn dochter heeft helaas een voorliefde voor leggingachtige zachte broeken waarin ze lekker kan spelen en niet vervelend zitten in de holte van de knie. Die kan helemaal blij worden van haar kledingkeuze terwijl ik mij even achter de oren krab of ze zo echt wel naar school kan. Maar ze heeft haar eigen stijl en dat voor een 6 jarige. Mijn oudste heeft een andere smaak. Veel netter met jasjes etc.
quote:vlinder021 schreef op 20 november 2014 @ 21:29:

Zoveel reacties in zo'n korte tijd! Dank daarvoor. Maar misschien moet ik toch iets verduidelijken. Ik ben niet op zoek naar tips om de bestedingen naar beneden te brengen, maar ik vraag me af waarom dat mooie rokje van 40 euro in september al overal uitverkocht was in de maat van mijn dochter, ik overwoog hem ivm een gelegenheid. Ik begrijp gewoon niet hoe dit zo goed kan lopen, wie koopt dat allemaal zonder financiële problemen te krijgen?





Nou, gewoon de mensen die daar geld voor hebben omdat ze meer geld hebben of mensen die evenveel geld hebben maar het niet ergens anders aan uitgeven (óf natuurlijk mensen die wel in de financiële problemen komen). Je weet natuurlijk niet hoeveel van die rokjes er hangen, als het er maar één is is het snel uitverkocht. En zelf wilde je het rokje ook kopen en er zijn natuurlijk meer mensen zoals jij die niet altijd dure kleding kopen, maar wel af en toe iets duurs willen kopen.

Of had je dat zelf allemaal al bedacht en ben je nog steeds op zoek naar dé reden?
quote:freya25 schreef op 20 november 2014 @ 17:19:

drie kinderen, vier jassen per kind a 25 euro is al driehonderd.

Allemaal 2 paar goede schoenen (een zomer en een winter, zeg 100-150 per kind), een paar crocs, een paar slippers of sandalen, een paar laarzen en een paar sloffen, ben je ook zo 500 euro verder.

4 pyama's per kind (2 zomer, 2 winter) weer makkelijk 100 euro bij elkaar



voor een jaar ondergoed, sokken, handschoenen sjaal en mutsen bij de action, maar tik ik voor 3 kinderen ook makkelijk 100 euro af.



Zit ik toch al op 1000 euro, en dan reken ik met volgens mij wel normale/lage bedragen (muv de schoenen). Maar dan hebben ze nog geen broek, trui, t shirt, rok, jurk, maillot, sportkleding of zwembroek in de kast. Ben heel blij met alle krijgertjes, zelf dingen doorschuiven gebeurt sporadisch (is hier eerder afgeragd dan te klein). En dan idd tweedehands beurzen, kringloopwinkels en de laatste uitverkoop met 50-70% korting.wat moet je met vier jassen per kind????
Alle reacties Link kopieren
Vlinder, ¤ 1100,- is niet te veel. Elke moeder ziet haar kindjes graag mooi gekleed, en het mag al een keertje wat duurder zijn. Het moeten niet altijd afdankertjes, tweedehands of kringloopwinkel zijn.

Als daar de schoenen, sportkledij etc.... bijgerekend is, dan is het zeker niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Wij zagen er vroeger heel erg goed gekleed uit en hadden echt alleen maar 2e hands merkkleding, of zeer afgeprijsd.



Voor mijn baby heb ik nog helemaal niks uitgegeven aan kleding, want krijg echt zo ontzettend veel dat ik een selectie kan maken en alles wat niet leuk staat gewoon weg kan.
quote:pipootje schreef op 21 november 2014 @ 12:56:

[...]





wat moet je met vier jassen per kind????Winterjas, skijas, zomerjas, tussenjas.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alles in de sale 1/2 maten groter voor het volgende jaar, zo heb ik vorige weekin november jeans shorts gekocht voor 5 euro pst ipv 20 euro die ze in mei/ juni kosten.

Ik doe alles in dozen op zolder tot het weer voor/najaar wordt, zo dragen mijn zoontjes altijd

Nieuwe (dure merk) kleding voor weinig geld,

Als er ergens jeans in de aanbieding zijn, bv 2e paar 50% koop ik er in voorraad.

Op deze manier koop ik gedurende het jaar soms nog iets bij we/hm/frendz wat ik leuk vind voor de volle mep, maar het overgrote deel ligt al klaar in dozen op zolder uit de vorige sale.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Star schreef op 21 november 2014 @ 14:12:

[...]





Mijn zoontjes hebben ieder 2 winterjassen, een nieuwe/goede/dure jas, en een oude/goedkope voor naar voetbaltraining/bso

Die oude jas koop ik 2e hands op marktplaats
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 20 november 2014 @ 16:12:

Bij de HenM, Hema en Zeeman hebben ze superleuke kinderkleding voor weinig geld!Tot een jaar of 5/6 wel, daarna vind ik er geen bal meer aan , een 10 jarige loopt niet meer in de print shirts van hm,dan is we of frendz veel hipper voor dezelfde prijs.
Alle reacties Link kopieren
quote:freya25 schreef op 20 november 2014 @ 17:19:

drie kinderen, vier jassen per kind .4 jassen? terwijl ze ze maar heel kort dragen? Sorry maar dat vind ik dus belachelijk veel. Zoon heeft twee jassen, een dikke en een dunnere. Is genoeg. Volgend seizoen is hij er toch weer uitgegroeid. En als er eens jas gewassen moet worden is die in 3 a 4 uurtjes echt wel weer schoon en droog hoor in deze tijd. En nog een nieuwtje, ze kunnen er maar één tegelijk aan.
Alle reacties Link kopieren
Dure merk kleding verdient zichzelf terug

Ik koop voor mijn oudste zoon bv een vingino vest in de sale voor 30 euro, 2 jaar later draagt jongste zoon het want slijt niks, na jongste zet ik het vest op Mp en heb ik het serieus binnen 1 dag voor 20 euro verkocht , mensen betalen kapitalen op mp voor 2e hands merkkleding.

Dan kost dat dure vest uiteindelijk maar 10 euro voor 2 kinderen.
quote:nina1966 schreef op 21 november 2014 @ 16:50:

[...]



4 jassen? terwijl ze ze maar heel kort dragen? Sorry maar dat vind ik dus belachelijk veel. Zoon heeft twee jassen, een dikke en een dunnere. Is genoeg. Volgend seizoen is hij er toch weer uitgegroeid. En als er eens jas gewassen moet worden is die in 3 a 4 uurtjes echt wel weer schoon en droog hoor in deze tijd. En nog een nieuwtje, ze kunnen er maar één tegelijk aan.4 jassen per jaar, niet tegelijk. Kan jou zoon zijn dunnere jas in april nog aan? Redden mijn kinderen dus echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 kids. Ik heb in mijn omgeving geen kids waar ik de afdankertjes van krijg. Verder is veel kleding (zeker) broeken wel op, na 1 of 2 kinderen. Daarnaast heb ik een grover gebouwde zoon en een mager tenger ventje. Nr 3 komt een paar jaar later, dan is de mode echt veranderd.



Ik koop zo nu en dan via marktplaats, maar dit zijn dan gelukstreffers. Verder koop ik vooral name-it, we, aangevuld met wat apartere duurdere (sale) items. Ondergoed, pyamas sokken etc

haal ik bij zeeman.



Het is echt niet dat ik alleen duur spul koop, maar alles bij elkaar telt t aardig op. Zeker met trainingspakken, sportspullen, swem en gym spul erbij. Schoenen is hier een zomer en

winterpaar, sandalen, laarsen en badslippers,

voetbal en gym schoenen. Dat x drie is ook een

aardig bedrag en dan heb ik geluk als het een heel seizoen past of niet eerder stuk is.



Toen we pas een kind hadden kocht ik veel meer merk kleding dan nu. Ik vind het zeker leuk om in de aparere winkels te shoppen, maar met 3 en de grotere maten (dus duurder) vind ik dat echt te duur worden. Op de gok seizoenen vooruit kopen heb ik wel een geprobeerd, maar ik zal wel gekke kinderen hebben, want die groeien tijden niet en maken dan ineens een groeispurt van 2 kleding of schoenmaten. Na n paar missers begin ik daar ook niet meer aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:golfje schreef op 21 november 2014 @ 17:15:

Ik heb 3 kids. Ik heb in mijn omgeving geen kids waar ik de afdankertjes van krijg. Verder is veel kleding (zeker) broeken wel op, na 1 of 2 kinderen. Daarnaast heb ik een grover gebouwde zoon en een mager tenger ventje. Nr 3 komt een paar jaar later, dan is de mode echt veranderd.



Ik koop zo nu en dan via marktplaats, maar dit zijn dan gelukstreffers. Verder koop ik vooral name-it, we, aangevuld met wat apartere duurdere (sale) items. Ondergoed, pyamas sokken etc

haal ik bij zeeman.



Het is echt niet dat ik alleen duur spul koop, maar alles bij elkaar telt t aardig op. Zeker met trainingspakken, sportspullen, swem en gym spul erbij. Schoenen is hier een zomer en

winterpaar, sandalen, laarsen en badslippers,

voetbal en gym schoenen. Dat x drie is ook een

aardig bedrag en dan heb ik geluk als het een heel seizoen past of niet eerder stuk is.



Toen we pas een kind hadden kocht ik veel meer merk kleding dan nu. Ik vind het zeker leuk om in de aparere winkels te shoppen, maar met 3 en de grotere maten (dus duurder) vind ik dat echt te duur worden. Op de gok seizoenen vooruit kopen heb ik wel een geprobeerd, maar ik zal wel gekke kinderen hebben, want die groeien tijden niet en maken dan ineens een groeispurt van 2 kleding of schoenmaten. Na n paar missers begin ik daar ook niet meer aan.Als de maat die ik in de sale gekocht heb, het volgende jaar toch niet blijkt te passen zet ik het voor de sale prijs op Mp ben ik het zo weer kwijt meestal zelfs met winst
Alle reacties Link kopieren
Gister 3 shirtjes voor mijn zoontje besteld bij Zalando voor 40 euro totaal. Super leuk, en niet duur
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn dochter van bijna 5

Ondergoed en sokken/maillots bij de Zeeman

Broeken bij de Wibra ( goede skinny) Hema of Zara >>> Smallere modellen

Bovenkleren zoals jurken of t-shirts bij de Wibra, H&M,V&D maar ook wel eens bij Action voor truitjes in basiskleuren zonder print.

Ik kies zoveel mogelijk zonder print zodat je meerdere combinaties kan maken, heb ook verschillende kleuren broeken ziet er leuker uit dan altijd spijker/denim
Alle reacties Link kopieren
Ik koop H&M, en als ik echt iets wil hebben van een merk dan wacht ik tot de sale.

Verder koop ik veel op rommelmarkten en in een tweedehands winkeltje met enkel merk, maar wel leuk qua prijs.

Af en toe nog wat Shoeby & V&D erbij.



Ook veel via marktplaats en/of Facebook groepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven