Leuke traktatie voor groep 6?

10-01-2014 14:37 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt binnenkort 10 en zit in groep 6. Wat is een leuke traktatie voor deze leeftijdsgroep (of ouder)?

Ik vind het wel leuk om er wat aandacht aan te besteden. Ik heb al veel verschillende dingen gedaan. Cakjes met marsepein en een ouwelplaatje van hun favoriete dier/held etc deden het altijd goed. Vorig kaar heb ik zelf popcorn gebakken en in die bakjes van Hema verpakt. Superleuk maar me een beetje verkeken op de hoeveelheid werk (voor 33 kids)!!

Ik had gedacht om frietcake te doen in plastic frietbakjes, maar ik kan er geen 35 op een blad kwijt, neemt teveel plek in. Gaat 'm niet worden (ik ga geen 2x lopen).

Wie weet er iets leuks?
Ze zijn het blijst met een zakje chips denk ik. Frietdingetjes vind ik meer iets voor het kdv.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Notitieblokje kopen met 50-eurobriefjes, dat kost geloof ik 1 euro bij Wibra.

Met een elastiekje vastzetten om een chocolade/mueslireepje.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Iets warms doet het in de winter ook altijd goed. Kun je tussendoor een traktatie brengen? Dan zou ik gevulde broodjes of saucijzenbroodjes maken, op kinderformaat natuurlijk. Als je echt wilt uitpakken van het deeg het cijfer 10 erop.
ipv frietbakjes, frietpuntzakken (minder ruimte) en vullen met Pomtips/mini-frietsticks (=chips)
10 jarigen gaan echt alleen maar enthousiast worden van snoep of chips.
Jouw school heeft geen regels over ongezonde meuk?
Al 3 kinderen boven de 10 jaar hier .Doe aub gewoon zakjes chips,gemengd en door elkaar,maar fratsen zoals cubcakes enz daar zitten ze op die leeftijd echt niet op te wachten.En geen pocorn!!!Dat gooien ze in de prullenbak.Gewoon chips dus.Daar vdoe je ze plezier mee en eten ze op.
quote:Eef72 schreef op 10 januari 2014 @ 14:57:

En geen pocorn!!!Dat gooien ze in de prullenbak.Gewoon chips dus.Daar vdoe je ze plezier mee en eten ze op.

Reactie van zoon was anders dat de kinderen het gewéldig vonden en alles op was. En zelfs "Suus lust helemaal geen popcorn mam, maar die zelfgemaakte van jou vond ze heerlijk"! Hij vertelde 't vanochtend nog.

Die eurobiljetten vind ik op zich leuk, maar dan ben ik al 33 euro daaraan kwijt + nog de chocorepen nog. Vind ik teveel en ik wil ook geen 'kadootje', alleen iets lekkers.

Chips vind ik op zich prima, maar vind het leuk om er dan nog wel iets feestelijks van te maken. Die uitdeelzak zo meegeven vind ik niet gezellig.
@bootje op de golven:Op die leeftijd hebben ze geen zin in komkommer en wortels,en als je jarig bent dan mag je best wat lekkers trakteren.Anders beland het toch in de vuilnisbak.
quote:Eef72 schreef op 10 januari 2014 @ 15:17:

@bootje op de golven:Op die leeftijd hebben ze geen zin in komkommer en wortels,en als je jarig bent dan mag je best wat lekkers trakteren.Anders beland het toch in de vuilnisbak.Tja, als alle ouders nu iets (redelijk) gezonds zouden geven wisten ze niet beter toch? Dit is gewoon verwend gedrag.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 januari 2014 @ 14:55:

Jouw school heeft geen regels over ongezonde meuk?Op de school van mijn kinderen zijn geen regels die zeggen dat een traktatie gezond moet zijn, maar wel hygiëneregels (een snoep/fruit/kaas-knutsel dat met de handen in elkaar is gezet is niet toegestaan).
Op www.welke.nl en dan bij de zoekfuntie traktatie intoetsen dan krijg je inspiratie recepten/ideeen. Misschien zit daar iets leuks tussen?

Bijvoorbeeld http://www.welke.nl/?filter=add%3Asearch%3Atraktatie

http://www.welke.nl/?filter=add%3Asearch%3Atraktatie
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 januari 2014 @ 15:24:

[...]

Tja, als alle ouders nu iets (redelijk) gezonds zouden geven wisten ze niet beter toch? Dit is gewoon verwend gedrag.Ene kant ben ik het je met je eens,andere kant weer niet.In groep 1 tot 4 kan je dit serveren,maar vanaf groep 5 werkt dit niet en beland alles in de prullebak.Gezond mag altijd(graag zelfs)Maar mijn ervaring is met 3 kinderen dat ze vanaf die groep echt niet zitten te wachten op een stukje komkommer ofzoiets..De jongste 3 kinderen probeer ik wel wat goeds mee te geven.Maar boven groep 5 begin ik er niet aan.Wat ik al zei het beland in de pruillenbak.
quote:mamaonbekend schreef op 10 januari 2014 @ 15:06:

[...]

Reactie van zoon was anders dat de kinderen het gewéldig vonden en alles op was. En zelfs "Suus lust helemaal geen popcorn mam, maar die zelfgemaakte van jou vond ze heerlijk"! Hij vertelde 't vanochtend nog.

Die eurobiljetten vind ik op zich leuk, maar dan ben ik al 33 euro daaraan kwijt + nog de chocorepen nog. Vind ik teveel en ik wil ook geen 'kadootje', alleen iets lekkers.

Chips vind ik op zich prima, maar vind het leuk om er dan nog wel iets feestelijks van te maken. Die uitdeelzak zo meegeven vind ik niet gezellig.nee een pakje met tig blaadjes is een euro....denk dat er 50 aanzitten...zoiets...je hebt ze ook bij de action...
Een heerlijk ongezonde traktatie taart van de jamin, die deed het vorig jaar al goed toen jongste 9 werd.

Voordeel is dat je er niks aan hoeft te doen en het er wel leuk uit ziet.

Als ik zelf jarig ben eten we die dag ook een taartje en nee niet 1 van groenten maar gewoon een lekker ongezond taartje wat je zo nu en dan bij gelegenheid wel eens eet. Poeh wat een verwend mens ben ik....
Dit dus;

http://www.jamin.nl/onlin ... Oe7uO_u87sCFcNF3godtQsAyg
quote:Eef72 schreef op 10 januari 2014 @ 15:17:

@bootje op de golven:Op die leeftijd hebben ze geen zin in komkommer en wortels,en als je jarig bent dan mag je best wat lekkers trakteren.Anders beland het toch in de vuilnisbak.Een door jouw genoemde cubcake (cupcake dus ) vinden kinderen van 10 niks mis mee. En is ook niet ubergezond.
quote:Anyco schreef op 10 januari 2014 @ 15:55:

Als ik zelf jarig ben eten we die dag ook een taartje en nee niet 1 van groenten maar gewoon een lekker ongezond taartje wat je zo nu en dan bij gelegenheid wel eens eet. Poeh wat een verwend mens ben ik....En jouw kind krijgt daarnaast nog eens 35 ongezonde traktaties
Mijn dochter heeft vorig jaar in groep 8 getrakteerd op tomatensoep, vonden ze allemaal geweldig!

Ik had een grote pan gekookt, rond de pauze naar school gebracht, in plastic bekertjes geschonken, stukje stokbrood erbij (bij de bakker al laten snijden).

De juffen vonden het ook super.

En ik groep 7 had ze kleine balletjes gehakt met een stukje stokbrood. Andere dochter heeft vorig jaar in groep 5 getrakteerd op wraps met boursin en sla, ook een groot succes.
quote:mamaonbekend schreef op 10 januari 2014 @ 15:06:

[...]

Chips vind ik op zich prima, maar vind het leuk om er dan nog wel iets feestelijks van te maken. Die uitdeelzak zo meegeven vind ik niet gezellig.

Het is een notitieBLOK van een euro, met 100 biljetten.

We hebben de klas plus scouting hierop getracteerd en nóg zijn ze niet op.
quote:Star schreef op 10 januari 2014 @ 16:00:

[...]

Een door jouw genoemde cubcake (cupcake dus ) vinden kinderen van 10 niks mis mee. En is ook niet ubergezond.Ik zou gewoon voor een gezondere cupcake gaan. Verdwijnt hier altijd in no-time.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 januari 2014 @ 16:05:

[...]

En jouw kind krijgt daarnaast nog eens 35 ongezonde traktaties Wat is er mis als een kind 35 cupcakes zou krijgen in een jaar tijd?
quote:bootje_op_de_golven schreef op 10 januari 2014 @ 16:06:

[...]

Ik zou gewoon voor een gezondere cupcake gaan. Verdwijnt hier altijd in no-time.Precies, hier ook hoor. Geen echt snoep op school bij ons.
quote:Anyco schreef op 10 januari 2014 @ 15:59:

Dit dus;

http://www.jamin.nl/onlin ... Oe7uO_u87sCFcNF3godtQsAyg

Tip:

Bij de Action is hij de helft goedkoper.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven