Leukste / fijnste HOERA moment na bevalling / zwangerschap

16-01-2017 22:16 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon leuk om te lezen, waar was jij het meest blij om / mee na de zwangerschap en de bevalling?



Ik was bijvoorbeeld, zoals zovelen, dolgelukkig met mijn broodje rosbief en dat ik mijn eigen teennagels weer kon lakken (überhaupt dat ik m'n tenen kon zien) En dat ik nu ein-de-lijk....na zo'n 6 jaar toch écht die ene broek van voor de zwangerschap weer aan kan!



Dus....vertel eens....waar was jij na de zwangerschap / bevalling heel blij mee?
anoniem_323607 wijzigde dit bericht op 16-01-2017 22:16
Reden: spelling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toch wel de koters...
Alle reacties Link kopieren
Ik wou net zeggen. Het kind.
Alle reacties Link kopieren
Het moment waarbij ik mijn kind(eren) in de ogen keek.



Dat ik weer met mijn benen over elkaar kon zitten.

Dat ik onder de douche mijn tenen weer zag.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Mogen zuipen, al kwam ik daar niet aan toe.
Allereerst de opluchting dat ik een gezonde blozende prachtige baby had gekregen en dat alles goed verlopen was.



Maar met stip op 2 staat toch wel het heerlijke biefstukje wat mijn man elke keer voor mij gebakken had voor het avondeten nadat ik thuiskwam uit het ziekenhuis
Alle reacties Link kopieren
Dat hij er eindelijk uit was...( en niet omdat ik hem zsm wilde ontmoeten maar dat ik met die ****bevalling klaar was)

En dat ik in de 2e week na de bevalling eindelijk weer een biertje mocht drinken ( lag meteen op apegapen )

En natuurlijk mijn kind
De kinderen en vooral dat ze er eindelijk uit waren.

Daarna pas de wijn, biefstuk, teennagels lakken etc
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mijn kind(eren).



Naast het wakker worden uit de narcose, toch ook zeker wel met het feit dat man (na een hele lange en voor mij gevaarlijke bevalling) uiteindelijk tóch bij me kon blijven de eerste nacht in het ziekenhuis.



Eerst moest hij naar huis, maar om 22.00 stond hij weer in de kamer en bleef hij slapen.



Keihard gejankt.
Mijn tweede lag de week na de bevalling nog in het zh, ik ook maar alleen omdat ik bij hem wilde zijn, mocht zelf al naar huis. De muren kwamen er enorm op me af. Op een gegeven moment kwam mijn schoonzus op bezoek en zei "Kom, we gaan effe beneden koffie drinken in de cafetaria". En het was zo lekker om weer even onder de mensen te zijn, even wat anders. Op de één of andere manier had ik dat zelf niet kunnen bedenken



Vergeet dat gevoel nooit meer. Ik kwam weer terug op aarde toen zeg maar.
Best veel! Dat het ondanks alles goed is afgelopen met ons meisje

Blij om weer thuis te zijn, bij de rest van ons gezin, dat die megaspatader op mijn been een dag na de bevalling weer weg was en mijn eigen figuur weer terug hebben.
Ik vond de morfine trouwens ook wel fijn
Alle reacties Link kopieren
Bovenal bij beide kinderen: dat ze brullend ter wereld kwamen. Het was meteen duidelijk dat alles oke was gelukkig (vooral na 1e bevalling die op het einde nogal hectisch verliep doordat hartslag baby daalde bij elke perswee dus spoed opeens allerlei hulpmiddelen om hem eruit te krijgen).



Qua lichamelijk (na wat herstel): weer lekker op mijn rug kunnen slapen
Dat ik weer een beetje normaal kon lopen na een zwangerschap met heftige bekkeninstabiliteit. Gewoon opstaan en zonder krukken naar de wc gaan. Heerlijk.
En toen de hersenscan van nr 2 goed bleek te zijn na een apgar van 1.
Ik ben 2 weken geleden bevallen en kan niet anders zeggen dat ik ontzettend blij ben dat ik van mijn buik af ben.



Dat ik gelijk al mijn kilo's kwijt ben en mijn gewone kleren weer aan kan.



Dat ik ondertussen al 3 bakjes filet americain heb gegeten.



Dat ik vanavond voor de eerste keer weer een borreltje heb gedronken.



Maar waar ik het meest blij mee was, was het nieuws dat wij na 6 dagen ziekenhuis eindelijk naar huis mochten en het genieten eindelijk kon beginnen.
Kindje.

En na ong 2 jaar na iedere bevalling ineens: Goh. Ik heb vandaag alles kunnen doen zoals ik het vroeger deed.

Dus meerdere activiteiten, niet perse gericht op een kind, meer dingen tegelijk snappen, fysiek niet uitgeput, vrolijk en gewoon nog energiek thuiskomen.

Bijv en werken, kinderen ophalen, de deur weer uit, en nog iets kopen en daarna uit eten en dan gewoon naar huis wandelen omdat het kan, en dan onderweg iemand tegenkomen en nog even wat drinken.

Ik deed daarvoor met moeite 1 ding. Dus niet uit eten en dan ook nog in een winkel kijken.

Werd ik tureluurs van.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal opgerold in bed liggen.



De middag na mijn bevalling het állerlekkerste broodje met roomkaas en gerookte zalm



Mijn schaamhaar scheren en kunnen zien of het resultaat fatsoenlijk is



Na 2 weken op de weegschaal staan en zien dat ik hetzelfde woog als voor mijn zwangerschap (dit duurde na mijn eerste zwangerschap veel langer en nu was ik evenveel aangekomen en had ik verder ook niets anders gedaan, dan de keer ervoor)
Toen de baby er eindelijk uit floepte riep ik; 'hè?! Het is een hele baby!?!'

Ik had ruim 2 uur op het hoofdje geperst en was alleen maar bezig met het hoofd. Ik was zo ontzettend verbaasd en blij dat er ook een lijf aan zat.



Oh en bij de tweede vond ik het moment dat ik haar meenam uit het ziekenhuis in de maxicosi echt zo'n geweldig moment. Daar had ik al jaren van gedroomd en naar uitgekeken.

Maar ook het moment dat grote zus aan het bed stomd en naar haar zusje keek. Dat was magisch.
Alle reacties Link kopieren
Die eerste nacht na de bevalling, vriend die uitgeput in bed lag te slapen, baby die heerlijk lag te slapen en ik die stijf van de adrenaline van de bevalling helemaal niet kon slape en de hele nacht verliefd naar baby heb liggen staren.

En bij de tweede precies hetzelfde verhaal, bij beide kinderen heb ik de eerste nacht bijna niet geslapen, teveel adrenaline.
Alle reacties Link kopieren
Bij alledrie, het broodje filet americain met ei en ui..
Alle reacties Link kopieren
ik kan me herinneren dat ik na de bevalling van mijn laatste kind (mijn enige vaginale bevalling), heel gelukzalig onder de douche zat in het ziekenhuis en ik alleen maar kon lachen van oor tot oor.. Ik kon zitten, na mijn bevalling.. onder de douche.. en mocht de volgende dag naar huis..



Nogal een verschil met de 2 x daarvoor.. Spoed sectio, dikke week ziekenhuis en alle ellende erna, 2e was een geplande KS, ook een week in ziekenhuis en heel lang herstel en toen mijn 3e.. eindelijk mijn zo vurig gewenste gewone bevalling.. Was niet helemaal soepel maar ik vond het geweldig.. (gelukkig doen hormonen veel )



Verder heb ik qua eten niets gemist oid..



Uiteraard ben ik het meest gelukkig met mijn kinderen.. hoe ze dan ook ter wereld zijn gekomen..
Alle reacties Link kopieren
Ik rook niet, drink niet, ben vegetarier en lust geen kaasjes ed dus ik heb niets van dat alles moeten missen.

Wat ik heerlijk vond buiten mijn ventje voor het eerst zien, horen en voelen was douchen!!!! Ook al liep ik strompelend naar de douche en voelde ik me mega slap al dat bloed, zweet en tranen ( en poep en kots en snot) wegspoelen vond ik zo heerlijk. Lekker mn haren wassen en mijn gezicht met facewash. Oh ik vond dat zo fijn.



En weer op mijn buik kunnen slapen en slapen zonder maagzuur!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Dat ik écht echt een baby had die ik 13 uur later dan eindelijk voor de tweede keer mocht aanleggen omdat dat eerder niet mocht vanwege de medicatie die ik net na de bevalling had gekregen



En natuurlijk de biefstuk/carpaccio. Gerookte zalm ben ik ook altijd dol op (geweest) maar vond ik na de bevalling niks meer aan. Heeft n tijdje geduurd voordat ik dat ook weer super lekker vond.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Gewoon...kunnen bukken zonder dat alle lucht uit je longen geperst wordt en alles klem zit...heerlijk! En toen ik na 3 weken voor het eerst weer een avondje met een vriendin op een terras een wijntje zat te drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven