Lompe opmerkingen in kraamtijd

08-06-2011 16:08 810 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd, wie wint de award?

Hoorde laatst van een vriendin een leuke toen ze met een verse baby aan haar borst lag:



'Jeeej, je buik ziet eruit alsof je nog moet bevallen.'



Een andere kennis van me was in tranen omdat haar schoonmoeder had gezegd dat ze de naam die ze hadden uitgekozen voor hun zoontje echt niet leuk vond. En daar bleef ze zich een aantal keer over verbazen. Prima, meningen verschillen. Maar moet dat nou op dat moment gezegd worden?



Wat is er tegen jou gezegd wat je onder invloed van alle hormonen net niet zo goed kon hebben op dat moment?

Opmerkingen

Totaal aantal stemmen: 82

* Wat een naam. Arm kind. (35%)
* Mén, wat een plofkop! Je zei toch dat het vocht was? (35%)
* Niet echt een knapperd he die baby van jullie. (29%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Suy schreef op 02 augustus 2012 @ 19:18:

[...]





Hebben wij dezelfde schoonmoeder??



Tevens vindt ze het ook nodig elke keer dat ze me ziet te gillen dat ik toch zoooooooo'n enoooooorme buik heb deze keer, en tja het zal vast allemaal wel goed komen hoor, maar ja....zooooo'n buik...!

Terwijl ze weet dat ik deze zwangerschap niet helemaal lekker in mijn vel zit en er ontzettend zat van ben dat iedereen me vraagt of er misschien geen 2 in zitten.De meeste schoonmoeders voelen je niet aan zoals je eigen moeder dat wel zou kunnen...
Alle reacties Link kopieren
Jee Pipoo, wat rot. Kan me goed voorstellen dat je je eenzaam voelde toen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Paar weken geleden had ik een bruiloft en vertelde ik trots aan de oma van de bruidegom dat ik pas moeder was geworden van een tweeling. Waarop zij antwoord: o daarom heb je nog een buikje...



Ik heb uren lopen winkelen om DE jurk te vinden waarin mijn buik niet zo opviel...
Alle reacties Link kopieren
Een week na de bevalling en ik liet boven trots de babykamer zien. Op de overloop staat op een buste mijn trouwjurk. Visite loopt er lang en zegt: 'oh ja, wat een mooie jurk. Daar zul je nooit meer inpassen...'



En bedankt....
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Nichtje van mij: mooie foto's (van mijn 1 week oude dochtertje die nog niet helemaal scherp de wereld in keek) alleen op die ene foto lijkt ze net een mongooltje... Vond ik ook echt niet kunnen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Juniper_ schreef op 03 augustus 2012 @ 07:50:

Een week na de bevalling en ik liet boven trots de babykamer zien. Op de overloop staat op een buste mijn trouwjurk. Visite loopt er lang en zegt: 'oh ja, wat een mooie jurk. Daar zul je nooit meer inpassen...'



En bedankt....



Sorry, maar deze opmerking is zo ontzettend lomp dat ik er heel hard om moet lachen. Echt, ik kan er niet bij dat iemand zoiets hardop zegt...
Alle reacties Link kopieren
ik heb echt een hekel aan mensen die dat soort opmerkingen maken.. Mijn exschoonloeder was er ook zo een..Ben blij dat het uit was en misschien was ze ergens wel de reden dat het nooit echt iets is geworden..Zou zelf zoiets echt nooit zeggen..Bah!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste dochter is geboren met een enkele schissis, lip kaak spleet!! komt er een uit het dorp, kijkt in de box, waarop ze zegt ooh maar als ze het " gemaakt " hebben wordt het vast een heel mooi kind!!
Ik vind het ook nog wel een verschil maken of iemand iets zegt uit onhandigheid (kan zelf ook nog wel eens onhandig uit de hoek komen) of pure gemenigheid, mensen die dondersgoed weten dat ze je kwetsen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sapsapsap schreef op 02 augustus 2012 @ 23:21:

[...]





De meeste schoonmoeders voelen je niet aan zoals je eigen moeder dat wel zou kunnen...Dit heeft helaas niets met aanvoelen te maken, maar wel met niet luisteren en een enorme plaat voor haar hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Het is een bepaalde categorie mensen. Het type dat het op de 1 of andere manier nodig vindt anderen altijd een steek onder water of rotgevoel te bezorgen. Die dat zelfs in de kraamtijd niet kunnen laten.

Komt vaak voort uit jaloezie of onvrede met hun eigen situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suy schreef op 03 augustus 2012 @ 13:08:

Het is een bepaalde categorie mensen. Het type dat het op de 1 of andere manier nodig vindt anderen altijd een steek onder water of rotgevoel te bezorgen. Die dat zelfs in de kraamtijd niet kunnen laten.

Komt vaak voort uit jaloezie of onvrede met hun eigen situatie.



Ja, heel bijzonder is dat. Dit is niet een lompe opmerking en gebeurde ook niet echt tijdens kraamtijd, maar valt wel in deze categorie. Baby was paar maanden oud en sliep erg onrustig in haar bedje. Wij horen haar beneden niet zonder babyfoon, die staat dus altijd aan. Heb 2 x de opmerking gehoord: Slapen = slapen. Dus babyfoon is niet nodig. 1 van die personen wilde zelfs de babyfoon al uit zetten. Eh.. dat maak ik zelf wel uit en dat heb ik haar ook goed duidelijk gemaakt.



Soms is het ook onwetendheid. Dochter was 3 maanden toen ze wat verkouden was. Zegt de één, je moet haar geen melk geven hoor, dat heeft een uitwerking op het slijmvlies, dat is niet fijn voor haar.

Eh... dochter is 3 maanden, ze leeft op melk...
Alle reacties Link kopieren
Wat suy en baudonlino schrijven inderdaad...



Ik heb ook een vriendin die maar blijft herhalen over hoe zwaar ik het wel niet krijg met gebroken nachten enzo. Toen ze langs wilde komen en ik zei dat die dag even niet uitkwam omdat we een rotnacht hadden gehad, moest ze ook even melden dat ik daar maar aan moest wennen want dat ik dat altijd zou hebben.

Waarom nou van dat soort opmerkingen maken? Ik snap echt niet waar dat voor nodig is.



Net als al die mensen die je vlak voor je bevalling zonodig moeten vertellen hoe zwaar en vreselijk en pijnlijk het allemaal niet gaat zijn...
Een hele lompe nadat ik gecuretteerd was van een door ons zeer gewenste zwangerschap, die helaas niet goed was gegaan. In de ziekenhuisapotheek haalde ik wat kraamverb*and en werd daarbij door de medewerker gefeliciteerd met de kleine. OMG
Alle reacties Link kopieren
Kon zij weten dat er Geen baby was dan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ja maar South, iemand die kraamverband koopt, hééft toch ook meestal net een kindje gekregen? Dat lijkt me alleen maar lief bedoeld, en OK, in jullie situatie erg confronterend, maar dat kon die medewerker toch niet weten?
Man en ik hadden naast een rolstoel in ieder geval geen baby bij ons en bovendien stonden onze gezichten meer dan op onweer. (nadat ik met veel pijn, sterretjes voor mijn ogen en uitemate veel duizelingen toch naar husi werd gestuurd omdat het personeel blijkbaar behoefte aan weekend had, of zoiets)

Maar wat heeft het hoor nut om iemand te feliciteren, als je geen baby ziet en de kans aanwezig is dat er dus ook helemaal geen baby is.
p.s. De desbetreffende opmerking is slechts een uurtje geleden gemaakt... Dus de wond is nog vers...

Waarschijnlijk kan ik het van de week al wat meer relativeren.
Alle reacties Link kopieren
ik ben benieuwd hoe ik er ooit over denk maar ik vind veel moeder hier echt enorm zuur...



mijn broertje heeft net een kleine en het is onze grote heldin maar ook die keek gewoon scheel toen ze er net was en ze heeft rare vingers net als haar vader. dus het eerste dat mijn schoonzus (de moeder) zei toen ik binnen kram was: het is goed gegaan maar allemaal toch mislukt... ze heeft papa's vingers...



als we niet meer normaal kunnen praten en alleen ohh en ahh mogen zeggen was ik weggebleven.



mijn beste vriendin is zwanger en die begroet ik standaard met dikke zij vind dat ok, weet wie het zegt. it's the sound that makes the music. maar volgens mij is dat onmogelijk bij veel mensen hier.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Zuur?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Nouja lompe opmerking? ik ben gewoon eerlijk.



Vriendin zegt; mooie baby hé? Ik zeg nee een lelijke baby maar wie weet word zij mooier wanneer ze ouder word en op haar moeder gaat lijken! ( Eerlijk geweest maar ook een compliment weggeven aan de moeder/vriendin, wat ik overigs ook meende )
Alle reacties Link kopieren
quote:south schreef op 03 augustus 2012 @ 15:45:

p.s. De desbetreffende opmerking is slechts een uurtje geleden gemaakt... Dus de wond is nog vers...

Waarschijnlijk kan ik het van de week al wat meer relativeren.



Wat rot voor jullie, sterkte!



Hier geen rare of vervelende opmerkingen tijdens mijn kraamtijd gelukkig.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al meerdere dingen hier gepost over mijn schoonouders maar ik heb er ooknog een paar van inde kraamtijd...

Oh hier ligt hij wel, eh.. Ja onze dochter ligt in de box, 2 jaar later metdochter 2, is hij al wakker? Eh nee dochter slaapt nog. Het zijn meisjes schoonpa, ja weet ik.... Zucht



Oh ja nog een hele grappige.... Achteraf grappig, mijn schoonvader heeft het fatsoen van een visstick. Hij zag mijn kolf liggen, hoe dat nou werkte. Afblijven ten eerste en nee dat ga ik je niet laten zien, want uitleggen begreep hij niet.....
Alle reacties Link kopieren
quote:broadway schreef op 03 augustus 2012 @ 15:51:

ik ben benieuwd hoe ik er ooit over denk maar ik vind veel moeder hier echt enorm zuur...



mijn broertje heeft net een kleine en het is onze grote heldin maar ook die keek gewoon scheel toen ze er net was en ze heeft rare vingers net als haar vader. dus het eerste dat mijn schoonzus (de moeder) zei toen ik binnen kram was: het is goed gegaan maar allemaal toch mislukt... ze heeft papa's vingers...



als we niet meer normaal kunnen praten en alleen ohh en ahh mogen zeggen was ik weggebleven.



mijn beste vriendin is zwanger en die begroet ik standaard met dikke zij vind dat ok, weet wie het zegt. it's the sound that makes the music. maar volgens mij is dat onmogelijk bij veel mensen hier.



Dan heb jij toch echt niet goed gelezen en begrijp je er tegelijkertijd helemaal niks van.

De voorbeelden die jij noemt hebben tevens niks te maken met de voorbeelden die hier worden genoemd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suy schreef op 03 augustus 2012 @ 16:24:

[...]





Dan heb jij toch echt niet goed gelezen en begrijp je er tegelijkertijd helemaal niks van.

De voorbeelden die jij noemt hebben tevens niks te maken met de voorbeelden die hier worden genoemd.



nou volgens mij wel. letterlijk is meerdere malen voorbij gekomen de beide voorbeelden die ik noem. schan-da-lig werden ze genoemd. het feit dat opvalt dat er nog een buik is 2 uur na de bevalling. wist ik ook niet, gewoon gevraagd maar dat mag volgens dit topic ook niet.



er staan zeker echt schandalige dingen in maar veel zijn met gezond verstand gewoon normale vragen of opmerkingen.
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven