Losse tanden, die maar niet wisselen

02-06-2014 10:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wisselde haar eerste twee tanden toen ze 6,5 jaar was. Dat vond ik al aan de late kant, omdat onze hele familie vanaf 4 jaar begint te wisselen en mijn dochter zelf ook al jong haar eerste tandjes kreeg (met 4 mnd).



Hoe dan ook: Meteen na het wisselen van de eerste twee tanden, gingen ook de volgende twee tanden los zitten, en kort daarna nog twee.

Ik dacht: Mooi, dat wordt een inhaalslagje.



Maar... inmiddels is ze 7,5 jaar en die vier tanden van toen zitten al een jaar los! Niet heel los, maar een beetje. Er zit gewoon helemaal geen progressie in.



Heeft iemand dit ook gehad met zijn kind? Moet ik me zorgen gaan maken?
Alle reacties Link kopieren
Doe is gek, vraag het aan de tandarts
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen beginnen pas na hun 10e te wisselen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:hartenvier schreef op 02 juni 2014 @ 10:49:

Doe is gek, vraag het aan de tandarts



De tandarts keek de laatste keer ook bedenkelijk, toen hij zag dat het wisselen nog steeds niet was doorgegaan.

Daarom vind ik het fijn om hier wat ervaringen te horen.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat ze jaarlijks naar de tandarts gaat? Die kan je vast geruststellen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je gaat toch gewoon ieder half jaar of op zijn minst ieder jaar naar de tandarts neem ik aan? Ik zou zeggen, vraag het daar eens. Tandarts heeft bij mij ook wel eens een losse tand verwijderd, zo gepiept.
Alle reacties Link kopieren
quote:Java schreef op 02 juni 2014 @ 10:54:

[...]





De tandarts keek de laatste keer ook bedenkelijk, toen hij zag dat het wisselen nog steeds niet was doorgegaan.

Daarom vind ik het fijn om hier wat ervaringen te horen.Maar als hij het bedenkelijk vindt dan doet hij ook meer dan alleen maar zo kijken neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:hartenvier schreef op 02 juni 2014 @ 10:57:

[...]





Maar als hij het bedenkelijk vindt dan doet hij ook meer dan alleen maar zo kijken neem ik aan?



Ze wordt elk half jaar gecontroleerd en de tandarts wil het nog aankijken.



Nou hebben wij sowieso een nogal afwachtende tandarts (zachte heelmeesters...) dus ik hoopte hier wat ervaringen te lezen. Over loszittende tanden die er maar niet uit gingen en wat daar eventueel mee gedaan is / mee aan de hand was.



Niemand ervaring ermee?
Bij mij zijn twee hoektanden (melkgebit) getrokken toen ik een beugel kreeg. Ik weet niet meer hoe oud ik toen was, maar heb toen nog twee jaar met gaten rondgelopen. Dus ja, wisselen kan lang duren. (Op de foto was te zien dat de volwassen tanden er wel waren, daarom gewoon afwachten).

Is er bij je dochter wel eens een foto gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 02 juni 2014 @ 11:16:

Is er bij je dochter wel eens een foto gemaakt?



Nee, nog niet.



Fijn dat bij jou de volwassen tanden alsnog kwamen. Je hoort ook wel eens dat er helemaal niets onder blijkt te zitten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij wisselt ze helemaal niet laat hoor, maar ik snap wel dat die losse tanden gewoon irritant zijn. Bij mij bleven er een aantal ook maar zitten terwijl de andere tanden wel aanwezig waren. Die melktanden/-kiezen heeft de tandarts er toen een keer allemaal uitgetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter was net 7 toen ze de eerste en gelijk daarna de tweede tand wisselde. Die twee hadden ook heel lang gewiebeld zonder dat er verder veel gebeurde.

Nu heeft ze al een aantal maanden (half jaar?) twee nieuwe wiebeltanden en sinds kort nog eentje. Ik merk het wel wanneer ze eruit komen. Maak me er niet druk over.



Wist je dat tanden sterker zijn als ze later wisselen?
Alle reacties Link kopieren
Dat ze eerder gaan wisselen als ze eerder hun melktandjes kregen klopt volgens mij niet hoor. Mijn dochter kreeg laat haar eerste tandje maar is al voor haar zesde verjaardag begonnen met wisselen.



Ik 'misbruik' dit topic even voor een ander wisselvraagje: hoe lang kan het duren voor er weer tanden terugkomen als de melktanden eruit zijn. Bij mijn dochter zijn al een hele tijd haar beide bovenvoortanden eruit. Maar nog niks ervoor in de plaats dus. Het ziet er wel grappig uit maar ze slist ook behoorlijk. En nog niks nieuws te zien. Terwijl beneden een grote tand al half door was voordat haar oude tand eruit was.
Alle reacties Link kopieren
Bij mn zusje zaten er haakjes aan de wortel waardoor ze er niet uitvielen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt dat ze er nu maar wat vaker aan gaat wiebelen, wie weet helpt het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven