luiers verschonen

15-12-2014 21:32 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik vraag me iets af. Ik had laatst een vriendin op visite en terwijl ik lekker hapjes aan het aanrecht sta te maken en net op tafel wil zetten (er was nog meer bezoek) verschoont zij op de bank een meter verderop een luier en begint de hele keuken te stinken. Is vies toch? Ze deed de luier vervolgens in een antistinkzakje en liet hem op haar tas liggen. Heb hem opgepakt en buiten weggegooid in de container. Is toch vies? Of ligt dat aan mij?

Groeten Rosie
quote:sugarmiss schreef op 15 december 2014 @ 22:41:

[...]





Ik krijg juist altijd de neiging om haar uit te nodigen om te laten zien dat kinderen echt waar ook heus heel leuk kunnen zijn.



Zul je net zien dat ze dan ineens over haar schoenen heen kotsen.



Maar als je iets bij voorbaat al niet leuk vindt, dan blijft het meestal zo. Je moet er wel open in gaan.
quote:Sorende schreef op 15 december 2014 @ 22:44:

[...]





Zul je net zien dat ze dan ineens over haar schoenen heen kotsen.

Tuurlijk, die voelen dat haarfijn aan.
Ik moet zeggen dat ik als ik bij mijn ouders of zus ben kind gewoon op de grond leg, op een handdoek of matje uit de verzorgingstas ofzo en de baby gewoon verschoon waar zij bij zijn. Dat is overigens nooit in de keuken, ook omdat dat gewoon geen logische plek is bij hun, bij mij ook niet trouwens. Zij verschonen de baby ook wel eens, op dezelfde plek. Bij mijn schoonouders verschoon ik de baby altijd in de gang. Maar als er ook anderen dan onze gezinnen zijn, dan doe ik dat boven. Pampers gaan sowieso gelijk in de kliko buiten. Ik wil thuis zelf niet eens vieze luiers in het zicht, ook niet in een zakje.



Bij een tuinfeestje waar ook anderen aanwezig zijn zoek ik een stiller plekje in de tuin om de baby te verschonen.



Ik vind het anders ook vies en bovendien weet ik al dat ik aan het prutsen sla als er kijkers bij staan en ik ben best wel allergisch voor goedbedoelde tips.



Was er wel een andere optie bij jou thuis? Als je in een studio woont dan zijn er niet zo veel mogelijkheden qua ruimte en als moeders nog meer kinderen te bewaken heeft, dan ga je ook niet effe vier etages naar beneden om een luier in een container te gooien.



Als een vriendin dat bij mij thuis zou doen, zou ik het ook vies vinden maar ik denk niet dat ik er een punt van zou maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 december 2014 @ 21:44:

[...]



Je kunt 't wc-deksel toch dichtdoen en 'm daarop leggen (eventueel op je eigen doek)?



oh god geweldig. Haha nee natuurlijk kan dat niet.



Vriendin verschoont haar kind ook op de bank ( met matje eronder uiteraard). Moet ze zelf weten, haar bank. Bij mij vraagt ze altijd even waar ze kan verschonen, wel zo netjes.

Zomaar op de bank een poepluier verschonen terwijl er hapjes op tafel komen is niet zo fris. Daar had je op dat moment ook best wat van mogen zeggen. Ze had je even moeten vragen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 15 december 2014 @ 22:35:

thuis gaan luiers in anti-stinkzakken en direct naar de kliko. ik vind het smerig om die in huis in de vuilnisbak te gooien. Bij een ander zal ik dat dus ook niet doen. Als er hapjes op tafel staan zou ik m even in de gang verschonen.Hoe doen mensen zonder kliko dat? Dan moet je die dingen wel in huis bewaren tot de vuilnisman is geweest. Bij mijn vriend thuis hebben we altijd een volle zak met luiers ( borstvoedingspoep, dus dat ruikt gelukkig nog niet).
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag het altijd en meestal wijst men een plekje op de bank of de grote eettafel aan. Ik kan er niks aan doen, echt waar. Opa's en oma's vinden het ook nog onzin dat ik die luiers in een zakje verpak.



Tenzij mensen zelf een baby hebben, dan is de commode de aangewezen plek natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Elninjoo is zelf dan ook nooit baby/kind geweest. Die was altijd al zo.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen kinderen, maar alle kinderen van vriendinnen of (schoon-) zus die op visite waren werden op bed op een badlaken verschoond. Een kliko hebben wij niet (flat) en de luiers gingen, net als de zakjes uit de kattenbak, in een aparte vuilnisbak op het balkon. Nooit meegemaakt dat vriendinnen of (schoon-)zus de kinderen in de woonkamer of keuken verschoonden.



Maar wat ik eigenlijk veel erger vond was dat er helemaal geen handen werden gewassen na het verschonen... Hop luier uit, kind schoknmaken, luier aan, oude luier in zakje in vuilnisbak op balkon en graai maar weer lekker naar de gevulde eieren :-s
quote:Mevrouw75 schreef op 15 december 2014 @ 23:21:

[...]





Hoe doen mensen zonder kliko dat? Dan moet je die dingen wel in huis bewaren tot de vuilnisman is geweest. Bij mijn vriend thuis hebben we altijd een volle zak met luiers ( borstvoedingspoep, dus dat ruikt gelukkig nog niet).



Ik denk dat die mensen zo'n speciale luiervuilnisbak hebben ofzo.



Mijn oudste begon pas vanaf een jaar of twee echt enorm te stinken hoor. Mijn jongste is net overgegaan van bv naar fv en die overgang ruik je niet vind ik, hij poept wel veel meer en vaker maar het stinkt niet meer. Dus je hebt nog effe zeg maar. Met bv poepte hij eens in de drie dagen, met fv poepte hij de eerste week 8 keer per dag, nu zit ie op 2 keer per dag en dat lijkt zich te stabiliseren. Bij zoon 1 ging dat ook zo.
In de badkuip 'n idee? Daar kan ie niet uitvallen en eventuele ongelukjes kunnen zo weggespoeld worden.

Op 'n handdoek (van mij) zou ik niet willen. Voor 't zelfde geld komt die dan onder de stront te zitten.
Het houdt je wel bezig he?
Ik verschoon npoit bij anderen. Als wij weggaan dan krijgt dochter 5 minuten voor vertrek een schone luier. Ik ben nooit ergens de hele dag bij iemand dus dat gaat makkelijk. Als we bij mijn ouders logeren, hebben we de beschikking over een commode.

En als het toch een keer moet, dan heb ik altijd een matje bij me en van die geurzakjes.

En ik kan ook prima inschatten wanneer baby moet poepen. Meestal in de ochtend. Bij mijn oudere kinderen kon ik dat ook makkelijk inschatten. Zeker toen ze vast voedsel kregen.

En ik ben blijkbaar gezegend met kinderen die onderweg nooit poepen.
Mijn ervaring is dat mensen het niet als onprettig ervaren als je de luieren gewoon op de bank of tafel in woonkamer of keuken verschoond. Ik heb dit zelf nooit zomaar uit mezelf gedaan. Ik heb altijd gevraagd waar ik dat zou kunnen doen en sowieso altijd de vieze poepluier in de container gegooid.



Nu is zoon 2 en verschoon ik hem altijd staand. Dat kan ook makkelijk bij de wc .
Alle reacties Link kopieren
Met dank aan het vivaforum heb ik nu geleerd dat het voor niet- moeders blijkbaar een heel ding is waar ik verschoon. Bedankt voor het attenderen! Was me daar echt niet zó van bewust, tot nu toe alleen bij familie en daar wil iedereen het voor mij doen...
quote:MadameQetesh schreef op 15 december 2014 @ 23:16:

[...]





oh god geweldig. Haha nee natuurlijk kan dat niet.



Vriendin verschoont haar kind ook op de bank ( met matje eronder uiteraard). Moet ze zelf weten, haar bank. Bij mij vraagt ze altijd even waar ze kan verschonen, wel zo netjes.

Zomaar op de bank een poepluier verschonen terwijl er hapjes op tafel komen is niet zo fris. Daar had je op dat moment ook best wat van mogen zeggen. Ze had je even moeten vragen.Toen ik nog in een flat woonde zette ik de zak stinkluiers op het balkon en zodra ik naar beneden liep ging die mee om in de containers te gooien.
oh en borstvoedingspoep ruik je wel degelijk. als ze gewoon gaan eten gaat het nog meer stinken maar borstvoeding en flesvoedingspoep ruikt ook niet fris.
El Nino, je bent geniaal

Ik verdenk je ervan een alleenstaande bijstandsmoeder te zijn met 4 kinderen onder de 5 jaar.
OT, TO ja dat is goor
quote:Som87 schreef op 15 december 2014 @ 21:48:

[...]



jij hebt duidelijk haat aan baby's en kinderen he???

Haat aan bestaat niet. Je haat iets of iemand, je hebt een hekel aan iets of iemand, maar haat aan iemand hebben is niet juist.





En een baby verschonen in een volle kamer vind ik net zo idioot als een baby op een toiletot proberen te leggen en het daar verschonen.
quote:JanneJip schreef op 16 december 2014 @ 07:57:

Met dank aan het vivaforum heb ik nu geleerd dat het voor niet- moeders blijkbaar een heel ding is waar ik verschoon. Bedankt voor het attenderen! Was me daar echt niet zó van bewust, tot nu toe alleen bij familie en daar wil iedereen het voor mij doen...Ik ben moeder, en ik vind niets ranziger dan een kind dat in mijn kamer of op mijn bank verschoond wordt. Dat mag gewoon op de grond in de slaapkamer of desnoods op het bed, maar liever niet. Ik hoef niet geconfronteerd te worden met poep en pies van een ander, of de lucht daarvan. Ik deed dat bij mijn eigen kinderen niet eens zo.
op de bank tussen de hapjes en drankjes vind ik ook vies maar als mijn bezoek hun baby op de eettafel verschoont met een matje vind ik dat geen probleem. Maar ieder moet het voor zich weten. Bij een ander zal ik het altijd vragen of even naar de gang gaan.
Vind een luier verschonen idd heel wat anders dan borstvoeding geven. Poep is niet fris als je ook aan het eten bent, net als mensen die hun baby verschonen op de tafel in een restaurant.



Ik had op dat moment ook gewoon aangegeven waar een plek was om te verschonen, zelf vroeg ik dat altijd even, waar ik mijn baby even kon verschonen. Als dat alleen in de badkamer is leg ik er even wat onder.
Je moet het op de deksel van de container doen, hoef je er ook niet mee door het huis te lopen. Wel zorgen voor een eigen handdoek en anti-stinkzakje!
Ik verschoon waar ik denk dat het kan. En ja, dat is ook weleens op de bank bij vrienden. Wel altijd met een matje of hydrofiel eronder. Maar die mensen hebben geen commode en ik ga niet zelf het halve huis door om een plek te zoeken. Heb overigens ook nooit commentaar gehad hierop. En ik vind het ook geen probleem als anderen dat hier zouden doen op de bank of op de eettafel als die verder leeg is. Een bank die naast een tafel staat met hapjes vind ik ook geen enkel probleem. Die lucht is zo weer weg en anders steek ik een geurkaars aan ofzo.

Thuis deed ik luiers nooit in een zakje, heb een hele goede luieremmer. Vanaf een jaar of 1,5 deed ik poepluiers meteen in de container. Bij andere mensen gooi ik hem ook meteen in de container, al dan niet in een extra zakje als ik die bij heb of de mensen die zelf hebben.
Het lijkt me fatsoenlijk om vooraf aan je gastvrouw te vragen waar je je baby kunt verschonen. Wat ik een logische plek vind, daar kan een ander compleet anders over denken, blijkt wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven