Mag het weer terug naar de jaren 70?

07-03-2013 21:36 1100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraag ik me stiekem wel eens af. Maar misschien ben ik wel een slechte moeder hoor. Een moeder die haar kind niet het heilige boontje van de klas vindt en die ook niet zo bang is aangelegd voor elk kwaad dat een mens kan overkomen.



Ik wil weer een meute kinderen achterin de auto kunnen flikkeren zonder stoeltjes en indien nodig gordels.



Ik wil weer dat kinderen kunnen pitten op de achterbank van de auto als je ergens ver rijdt.



Ik wil weer dat je je kind met 6 jaar in redelijkheid naar buiten kunt schoppen en erop vertrouwd dat je kind niet meteen in 7 sloten tegelijk loopt.



Ik wil weer dat je je kind een sleutel mag geven voor om zijn/haar nek en dattie zelf naar huis mag, zonder dat het zielig is.



Ik wil weer dat ouders niet spastisch en in alle staten reageren als je kind toevallig een half uurtje later thuis gebracht wordt van het (uitgelopen) kinderfeestje.



Ik wil geen stomme helm op hoeven zetten en een knaloranje wapperende vlag achterop het fietsie.



Ik wil weer dat mijn kind mag rolschaatsen skeeleren zonder dat ik haar eerst helemaal moet insnoeren in knie, elleboog en hoofdbeschermers.
quote:evelynsalt schreef op 12 maart 2013 @ 20:05:

[...]

Een rubberen mat dempt de val van het kind. Als je kind uit een klimrek valt waar een mat onder ligt dan heeft het wellicht alleen een gekneusde enkel terwijl zonder die mat die enkel wel eens heel goed gebroken zou kunnen zijn.Precies en dat is niet zo handig bij een klein kind dat nog niets snapt van consequenties en zo, maar bij oudere kinderen kan zo'n mat er voor zorgen dat je later in de echte wereld lastiger gevaar leert inschatten, omdat al het gevaar in hun jeugd gedempt werd.
Alle reacties Link kopieren
Krijg je later elke keer ongelukken met je auto omdat je in je jeugd een overdaad had aan rubberen matten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je dan je koter elke keer zonder gordel achterin zet, leren die het beter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 12 maart 2013 @ 20:39:

[...]



Precies en dat is niet zo handig bij een klein kind dat nog niets snapt van consequenties en zo, maar bij oudere kinderen kan zo'n mat er voor zorgen dat je later in de echte wereld lastiger gevaar leert inschatten, omdat al het gevaar in hun jeugd gedempt werd.



Wat een onzin.



Echt. Gelul van het zuiverste water.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet herinneren dat we in de jaren zestig, zeventig turnden zonder matten.

Toen wilden " ze " ook al niet na de gym dat de schoonmaaksters hersens van de vloer moesten dweilen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 maart 2013 @ 20:48:

Ik kan me niet herinneren dat we in de jaren zestig, zeventig turnden zonder matten.

Toen wilden " ze " ook al niet na de gym dat de schoonmaaksters hersens van de vloer moesten dweilen.Flauw zeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 12 maart 2013 @ 20:49:

[...]





Flauw zeg.Ja, daardoor kan ik nu slecht risico's inschatten. Gelukkig zijn er kennelijk zat vrouwen van mijn generatie die wel flinke smakkerds gemaakt hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Laatst is er trouwens zo'n groot, 'verstandig' kind uit het klimrek hier in de buurt gevallen. Arm gebroken.

Had dat kind toch beter moeten weten.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Zo'n rubberen mat (onder een klimrek op schoolplein) is echt niet dik genoeg om alle ellende te voorkomen, maar voorkomt wel bloederige taferelen omdat kinderen niet met meer hun harses op de stoeptegels klappen. Als je een beetje lelijk valt kun je heus nog wel een arm breken oid. Maar goed, daar leer je blijkbaar van.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 12 maart 2013 @ 20:50:

Laatst is er trouwens zo'n groot, 'verstandig' kind uit het klimrek hier in de buurt gevallen. Arm gebroken.

Had dat kind toch beter moeten weten.Nou ja, goeie les. En ze zal later beter autorijden dan een ander.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 maart 2013 @ 20:50:

[...]





Ja, daardoor kan ik nu slecht risico's inschatten. Gelukkig zijn er kennelijk zat vrouwen van mijn generatie die wel flinke smakkerds gemaakt hebben.Gelukkig zeg. Voel je je nu niet een beetje dom naast al die gevallen vrouwen?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 12 maart 2013 @ 20:50:

Laatst is er trouwens zo'n groot, 'verstandig' kind uit het klimrek hier in de buurt gevallen. Arm gebroken.

Had dat kind toch beter moeten weten.Dit kind is wel weeeeeeerbaar (Hans Teeuwen ) straks in de harde maatschappij.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 maart 2013 @ 20:51:

[...]





Nou ja, goeie les. En ze zal later beter autorijden dan een ander.Natuurlijk! Dat scheelt wel weer. Daar heeft ze die pijn en dat langdurige herstel graag voor over.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 12 maart 2013 @ 20:52:

[...]





Dit kind is wel weeeeeeerbaar (Hans Teeuwen ) straks in de harde maatschappij.







Boooooooom..... boom...booooooooom...boom...booohooooohooooom...boom.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 12 maart 2013 @ 20:51:

[...]





Gelukkig zeg. Voel je je nu niet een beetje dom naast al die gevallen vrouwen?Nee, alleen achtergesteld. Ik kan me nu natuurlijk alsnog wel achterstevoren, onderste boven van de trap af laten vallen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 maart 2013 @ 20:57:

[...]





Nee, alleen achtergesteld. Ik kan me nu natuurlijk alsnog wel achterstevoren, onderste boven van de trap af laten vallen?



Alleen als je met een pogo stok bovenaan de trap gaat staan.

Ik bedoel, we hebben het wel over de jaren 70 hier



"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet met een skippybal?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 maart 2013 @ 21:01:

Kan het niet met een skippybal?Of een lolobal.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
ik mocht niet zo,n pogo stok van mijn ouders.

die waren qua veiligheid zo 2012.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 12 maart 2013 @ 21:02:

ik mocht niet zo,n pogo stok van mijn ouders.

die waren qua veiligheid zo 2012.



En nu zeker totaaaaal geen inzicht he?

Tja....
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 12 maart 2013 @ 20:39:

[...]



Precies en dat is niet zo handig bij een klein kind dat nog niets snapt van consequenties en zo, maar bij oudere kinderen kan zo'n mat er voor zorgen dat je later in de echte wereld lastiger gevaar leert inschatten, omdat al het gevaar in hun jeugd gedempt werd.







Lijkt me juist wel handig, want geen gebroken pols maar hooguit gekneusd.
Alle reacties Link kopieren
nee, ik waag me niet zonder harnas buiten.

en omdat de meeste ongelukken thuis gebeuren doe ik ook zo min mogelijk huishoudelijk werk.
wij slapen nooit.
quote:saaaaar81 schreef op 12 maart 2013 @ 21:02:

[...]





Of een lolobal.Mijn lolobal was echt de mooiste die er bestond. Zelf voor gespaard en dan met springtouw en lolobal tegelijk stoepjes op en af. Zonder bescherming. Helaas nooit goed hard gevallen of wat gebroken
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 12 maart 2013 @ 21:06:

nee, ik waag me niet zonder harnas buiten.

en omdat de meeste ongelukken thuis gebeuren doe ik ook zo min mogelijk huishoudelijk werk.Hear hear!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 12 maart 2013 @ 21:06:

[...]



Mijn lolobal was echt de mooiste die er bestond. Zelf voor gespaard en dan met springtouw en lolobal tegelijk stoepjes op en af. Zonder bescherming. Helaas nooit goed hard gevallen of wat gebroken
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven