Mag jouw kind om plaatjes (etc.) vragen bij de supermarkt?

27-06-2015 22:56 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als de supermarkt een actie heeft met bijvoorbeeld dierenplaatjes of voetbalplaatjes of iets anders, mag jouw kind dan buiten de supermarkt gaan staan en aan onbekende mensen vragen of die plaatjes voor ze over hebben? En mag dat dan onbeperkt, of alleen binnen kaders (bv. alleen als je zelf in de winkel bent, tot je klaar bent)?



En qua 'TO trapt af': Ik zou wel aftrappen, maar ik heb zelf geen kinderen.

Mag jouw kind om plaatjes vragen?

Totaal aantal stemmen: 193

Ja, onbeperkt, ik zie er geen kwaad in (8%)
Ja, maar binnen kaders (18%)
Nee (74%)
Alle reacties Link kopieren
kindertjes die vragen worden overgeslagen



hier gaat die zooi standaard naar de buurkinderen toe, die er overigens niet om vragen maar er wel blij mee zijn
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog geen kinderen, maar als ik ze wel zou hebben: denk ik niet. Heb het ook maar een hoogst enkele keer gezien dat een kind dat deed.

Ze mogen het natuurlijk wel vragen aan familie en vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet zeuren, gewoon blij zijn met wat je krijgt.
Ik heb geen kinderen, maar mijn kinderen zouden dat mogen. Waarom niet? er zijn 100 ergere dingen die je kind kan doen. En ze moeten tegenwoordig toch achter de hekken staan



Best een goede skill om te leren, dat de mensen jou de kaartjes geven ipv aan een van de andere 10 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er weinig kwaad in zien dat kinderen zò enthousiast zijn over het sparen van informatieve dierenplaatjes dat ze er zelfs voor bij een winkel gaan staan om ze te bemachtigen.

Ik weet dat een hoop mensen zich eraan ergeren, maar ik vind het nou niet echt een voorbeeld van wat er allemaal wel niet mis is met de jeugd van tegenwoordig. Integendeel.



Dus ja, ze zouden het mogen. Mits ze zich fatsoenlijk gedragen natuurlijk.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Van mij zouden ze onbeperkt mogen gaan staan hoor.

Zou ik lekker gaan shoppen



Het moge duidelijk zijn waarom ik geen kinderen heb.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:augustusbloem schreef op 27 juni 2015 @ 22:59:

Ik heb ook nog geen kinderen, maar als ik ze wel zou hebben: denk ik niet. Heb het ook maar een hoogst enkele keer gezien dat een kind dat deed.

Ze mogen het natuurlijk wel vragen aan familie en vrienden.Echt? Hier staan ze rijen dik voor de supermarkt, bij sommige winkels moeten ze inmiddels (serieus) achter dranghekken blijven.
Mijn kinderen zijn nog te jong en we hebben hier in het dorp geen supermarkt. Dus ik kan gelukkig heel makkelijk nee zeggen, maar ik hoop dat wel vol te kunnen houden als ze ouder worden, want ik heb er een hekel aan als mijn kinderen daarmee anderen lastig zouden gaan vallen.
Alle reacties Link kopieren
Nee vreselijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet, toen de AH een smurfen actie had stonden er ook kinderen te wachten om een smurf te vragen, als je gewoon netjes vragen: Mevrouw / meneer heeft u een XXXXX over lijkt me dat onschuldig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wie vraagt wordt overgslagen... geldt dat voor volwassenen ook?

Ergens om kunnen vragen lijkt me juist een heel normaal fenomeen in de volwassen wereld en een bruikbare eigenschap.

Evenals het accepteren van een nee.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze nog niet naar nee dat mag niet.

Ik erger me rot aan de brutalen die pal voor de ingang van de supermarkt staan en je toegemoet schreeuwen en naar je toe rennen.

Vreselijk gedrag. Ik wil dus niet dat mijn kind andere mensen zo lastig gaat vallen.



Ruilen kan op school. Helpen verzamelen mag gevraagd worden aan opa's/oma's/buren/tantes enz.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Zoons van 9 en 5 hebben laatst bij zo'n hek gestaan (terwijl ik boodschappen deed) en zijn met een bèrg kaartjes weer vertrokken. Heb wel geaarzeld of jongste ook mocht, maar dan vooral om zijn leeftijd.

Ik zie werkelijk niet wat daarop tegen is.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 27 juni 2015 @ 23:03:

Wie vraagt wordt overgslagen... geldt dat voor volwassenen ook?

Ergens om kunnen vragen lijkt me juist een heel normaal fenomeen in de volwassen wereld en een bruikbare eigenschap.

Evenals het accepteren van een nee.Ja, daar ben ik het grotendeels wel mee eens. Aan de andere kant, stel dat mijn collega met een taart binnen komt lopen en ik vraag: "Mag ik ook een stuk taart?" dan vind ik dat wel asociaal en valt dat wat mij betreft wel in de categorie 'mensen die vragen...'
Echt zo niet. Ontzettend niet. ik vind maar weinig dingen asocialer dan dat gedram bij de uitgang "heeft u dierenplaatjes/moestuintjes/wuppies ??????" En dan liefst nog half schreeuwend ook. Ik zou me serieus doorschamen als mijn kind er tussen stond.



En ik heb heus weleens een kind wat van dat spul in de handen gedrukt bij de kassa als ik er thuis al teveel had, maar nooit als ze erom vroegen, achter zo'n stom dranghek.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat zou zoon niet mogen.



Hij kan het vragen aan familie/vrienden en eventueel buren en ruilen met neefjes/nichtjes, klasgenootjes en kinderen uit de buurt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oh en ze vallen niemand lastig, krijgen de kaartjes gewoon aangeboden (ouwe-lullen-omgeving ). Een hele berg gillende kinderen zou ik ook niet goed vinden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Hier staan niet eens hekken.

Netjes vragen doen ze ook niet. Schreeuwen en op je af rennen. Je kan er bijna niet door.

Ik vind dat aso gedrag en wil dat van mijn kind later niet zien.

Zou me schamen als hij/zij zich zo gedroeg.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik neem de plaatjes altijd aan, als mij bij de uitgang vriendelijk wordt gevraagd of ik de plaatjes zelf spaar mogen ze van mij de plaatjes hebben.



Gebeurd dit op een brutale manier neem ik ze mee.
quote:Broedkippetje schreef op 27 juni 2015 @ 23:03:

Wie vraagt wordt overgslagen... geldt dat voor volwassenen ook?

Ergens om kunnen vragen lijkt me juist een heel normaal fenomeen in de volwassen wereld en een bruikbare eigenschap.

Evenals het accepteren van een nee.Nee, volwassenen die niet vragen die...nja, die komen dus nooit ergens en krijgen nooit iets. Daarom is dat hele "kinderen die vragen worden overgeslagen" zo'n onzin.
Ik heb ook geen kinderen, maar ik denk het niet. Je hebt genoeg kinderen die het lief vragen, maar er zitten er ook een paar tussen die je letterlijk gaan volgen tot de winkeldeur (hier staan ze in de winkel voorbij de kassa) om die kaartjes te krijgen.



Ik koop nooit genoeg bij de albertheijn om kaartjes te krijgen, altijd jumbo hier maar laat nu net jouw kind dat "vervelende" kind zijn. Je kunt het niet controleren, wss heb je geen tijd om er de hele dag bij te staan en daarbij zitten mensen die snel boodschappen moeten doen totaal niet te wachten op kinderen die met opgeheven handjes staan . Als ik ze heb zal ik ze gerust afgeven, maar denk niet dat ik mijn hypothetische kinderen laat meedoen tenzij ik zeker weet dat ze het lief vragen en een "nee" ook meteen accepteren.
De kinderen die hier bij de supermarkt staan staan netjes achter een hekje en vragen (gewoon normaal, zonder te schreeuwen) "Mevrouw, heeft u dierenplaatjes?" niks asociaals aan.
Dit vind ik ook geen vragen, dit is bedelen. Vragen is aan oma/buurvrouw/tante/opa vragen of ze plaatjes willen bewaren.



Dit is bedelen, aan willekeurige voorbijgangers vragen om plaatjes. Vragen vind ik prima, dat moeten ze inderdaad leren, als je iets wilt dan vraag je erom, bedelen bij wildvreemden vind ik een vaardigheid die ze niet hoeven te leren.



En misschien gaat het op andere plekken anders, maar hier staan dranghekken en ontstaan er ruzies onderling, wordt er bij het naar binnen gaan al naar je geroepen 'mag ik straks uw plaatjes???'en zijn de ouders nergens te bekennen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 27 juni 2015 @ 23:09:

Hier staan niet eens hekken.

Netjes vragen doen ze ook niet. Schreeuwen en op je af rennen. Je kan er bijna niet door.

Ik vind dat aso gedrag en wil dat van mijn kind later niet zien.

Zou me schamen als hij/zij zich zo gedroeg.



Er zijn ook kinderen of jongeren die zich erg misdragen in de speeltuin.

Dat betekent niet dat mijn kinderen niet naar het speeltuintje mogen. Wel dat ze zich daar dienen te gedragen.



Ofwel: ik zie niet wat het verbieden van aso gedrag te maken heeft met het verbieden van het vragen om dierenkaartjes.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven