Mama behandelt kinderen niet hetzelfde

04-12-2014 16:22 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben oma van twee kinderen. Een meisje van 4 en een jongen van 2

Mijn schoondochter gaat dikwijls winkelen met mijn kleindochter en koopt dan steeds een stuk speelgoed voor haar. Fijn zullen jullie zeggen maar het probleem is dat moeder en dochter thuiskomen met al dan niet grote pakken speelgoed voor de kleindochter en niets bij hebben voor de kleinzoon.

Mijn zoon heeft zijn vrouw al dikwijls gezegd dat zoiets niet kan! Maar ze blijft volharden in de 'boosheid'.

Kleinzoon ziet zijn zus constant met ander speelgoed spelen en hij krijgt dan helemaal niets van zijn moeder.

Volgens mijn schoondochter beseft haar 2 jarige zoon niet dat hij niets krijgt.

Ik wil mijn schoondochter absoluut niet afvallen want het is een lieve en fijne vrouw maar ik vind wel dat ze hier serieus verkeerd redeneert.

Het doet me gewoon verdriet dan mijn kleinzoontje moet toekijken hoe zijn zus door mama verwent wordt en hij er met lege handen bij staat.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de enige geloof ik maar ik vind het wel vreemd.

Tuurlijk kan het wel eens voorkomen maar consequent dochter wel en zoon niet?

Vind ik heel sneu eigenlijk.

Zoon wordt wanhopig zeg je, dat klinkt niet alsof de relatie heel gelijkwaardig is.

Het zijn ook zijn kinderen toch, een goed gesprek lijkt me niet overbodig.
Each morning we are born again. What we do today matters most.
Dus je zoon komt bij jou klagen over zijn vrouw. En jij wil hém helpen door hem van advies te voorzien.



Ik zou zeggen: zoon, ga met je vrouw om tafel en zoek samen naar een oplossing die voor beide prettig is. Zoek uit waarom je vrouw dit doet en zoek samen naar de gulden middenweg.



In geen geval je hiermee bemoeien, want jij bent de gebeten hond straks.
Alle reacties Link kopieren
quote:artesia schreef op 04 december 2014 @ 16:47:

[...]



Ik breng dit aan om een mening te horen van anderen en zo mijn zoon wat raad te geven omdat hij eigenlijk wanhopig wordt van het gedrag van zijn vrouw.

Zelf moei ik me helemaal niet met hun huishouding.

Ik kan mijn kleinkinderen nooit meenemen omdat ze in het buitenland wonen



Hoe weet je dan van de situatie?



En je zoon wanhopig? Is het zó erg dan?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
En waar is dat jongetje dan als ma met dochter gaat winkelen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als zij in het buitenland wonen dan kan je toch helemaal niet zien hoe het daar thuis gaat en hoe zoon reageert op de cadeautjes van zijn zus.

Ik ben het met je eens dat het oneerlijk is maar zeg niet dat je je er niet mee bemoeit terwijl je dat wel degelijk doet.
Alle reacties Link kopieren
To is Belgisch en de kinderen wonen in Nederland vermoed ik??
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Oei.....

Ik behandel mijn nichtjes niet hetzelfde.



Mijn zoon is 12, zijn nichtjes zijn 15 en 2.

Die van 15 krijgt voor haar verjaardag een mooie kaart met 20 euro en een armband/ketting/make-upfrutsel, die van 2 krijgt een klein nieuw doosje Duplo én een halve kuub doorgeefduplo, van Snoezekind. Dit jaar krijgt ze waarschijnlijk een nieuw roze wagonnetje dat op houten rails kan rijden én een krat vol houten rails, stationnetje etc. Bij de oudste waarschijnlijk hetzelfde als bovenvermeld.



Ben ik nu een slechte tante ? Mijn broer en schoonzus weten dat ze bijvoorbeeld ook geen gewone -, mini- of pocketloco hoeven te kopen. Tegelijkertijd speelt Snoezekind bij opa en oma met de Knex van zijn achterneef van 17 en de Lego van zijn ooms.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik maar één kind om te verwennen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat een slappe zak als hij aan zijn moeder hulp moet vragen.
Alle reacties Link kopieren
Je zoon moet het met zijn vrouw bepraten en oplossen, niet met zijn moeder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel lang voor de 2e ook heel weinig speelgoed gekocht omdat ik nog zoveel had van de oudste.

Daar werd hij echt niet minder van.



is dit het enige probleem? Of knuffelt ze de jongste ook minder, krijgt hij minder aandacht?

Liefde zit niet in materie he?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 04 december 2014 @ 19:11:

Wat een slappe zak als hij aan zijn moeder hulp moet vragen.



Dat ook ja.



Laat ze het zelf samen oplossen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Misschien vindt de moeder wel dat de vader zijn zoon erg verwendt en koopt ze als compensatie veel voor dochter.



We weten het niet.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zit hier een hoop projectie van oma bij. Een kind van 2 heeft dat toch helemaal niet door?

Ik zie het om mij heen ook dat speelgoed doorgeschoven wordt en dat er dus vaker iets gekocht wordt waar het oudste kind aan toe is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 04 december 2014 @ 19:20:





is dit het enige probleem? Of knuffelt ze de jongste ook minder, krijgt hij minder aandacht?

Liefde zit niet in materie he?Precies!
Go, wat een bijzondere reacties. Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat ik zoiets over mijn partner ook met mijn moeder bespreek. Gewoon, omdat ik niet meer weet wat ik nog moet doen om het te veranderen, of omdat ik misschien weinig vrienden heb waarmee ik zoiets bespreek en even wil checken of ik het wel helder zie.



Er zijn op zich goede redenen om voor oudste meer te kopen dan voor jongste. Redenen die ik hier ook lees. Toch vind ik het pedagogisch niet helemaal ok om steeds alleen maar dingen voor de oudste te kopen en niks/zeer weinig voor de jongste. De oudste kan daar best rare ideeen van krijgen denk ik, en de jongste ook.



Ik zou me wel afvragen wat voor een soort relatie zoon met schoondochter heeft, dat dit zo'n groot issue is dat hij het niet zelf op kan lossen.
Dat een kind van net 2 het nog niet door heeft, kan ik nog snappen. Maar op een gegeven moment ziet een kind dat toch echt wel. En dan kan je als volwassene wel zeggen dat er al zo veel peuterspeelgoed in huis is, maar zo zal dat kind het niet voelen. Maar dat moet de zoon van TO met zijn vrouw bespreken, daar kan oma vanuit het buitenland toch niets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 04 december 2014 @ 18:43:

Als zij in het buitenland wonen dan kan je toch helemaal niet zien hoe het daar thuis gaat en hoe zoon reageert op de cadeautjes van zijn zus.

Ik ben het met je eens dat het oneerlijk is maar zeg niet dat je je er niet mee bemoeit terwijl je dat wel degelijk doet.Zien doe ik het niet maar mijn zoon vertelt hoe het er aan toe gaat en hij doet zijn beklag bij mij omdat zijn vrouw niet voor reden vatbaar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 04 december 2014 @ 19:04:

To is Belgisch en de kinderen wonen in Nederland vermoed ik??Nee, in het zuiden van Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 04 december 2014 @ 20:23:

Go, wat een bijzondere reacties. Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat ik zoiets over mijn partner ook met mijn moeder bespreek. Gewoon, omdat ik niet meer weet wat ik nog moet doen om het te veranderen, of omdat ik misschien weinig vrienden heb waarmee ik zoiets bespreek en even wil checken of ik het wel helder zie.



Er zijn op zich goede redenen om voor oudste meer te kopen dan voor jongste. Redenen die ik hier ook lees. Toch vind ik het pedagogisch niet helemaal ok om steeds alleen maar dingen voor de oudste te kopen en niks/zeer weinig voor de jongste. De oudste kan daar best rare ideeen van krijgen denk ik, en de jongste ook.



Ik zou me wel afvragen wat voor een soort relatie zoon met schoondochter heeft, dat dit zo'n groot issue is dat hij het niet zelf op kan lossen.



100% goed verwoord!

Schoondochter is geen makkelijke vrouw omdat ze in haar jeugd een prinsessenleven heeft

gehad en het nu met veel minder moet doen. Bovendien heeft ze een zeer stresserende baan en veel verantwoordelijkheid. Ze is daar dit alles gefrustreerd en wil de schone schijn ophouden naar de buitenwereld. Haar dochter heeft nu de rol van prinsesje en wordt als dusdanig ook zo behandeld. Ze houdt uiteraard ook van haar zoontje en is overbeschermend naar beide kinderen toe.

Kortom, schoondochter heeft een zuiders temperament, denkt dikwijls in vakjes en dat is niet altijd makkelijk om met zo iemand om te gaan omdat spontaniteit en laiser faire niet in haar woordenboek staan.

En mijn zoon kan niets met vrienden bespreken aldaar omdat ze er simpelweg geen vrienden hebben wegens veelvuldig verhuizen.
quote:artesia schreef op 04 december 2014 @ 22:51:

[...]





Zien doe ik het niet maar mijn zoon vertelt hoe het er aan toe gaat en hij doet zijn beklag bij mij omdat zijn vrouw niet voor reden vatbaar is.

Dan moet je je er nog altijd niet mee bemoeien. Ik vind je beschrijving van schoondochter wat bijzonder; alsof je vindt dat ze niet helemaal goed bij haar hoofd is. Het lijkt wel alsof jullie haar niet voor vol aanzien.



Het is het huwelijk van je zoon en dit soort dingen moet hij toch echt zelf leren oplossen. Ze zullen nog wel voor hetere vuren komen te staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me er maar niet mee bemoeien. Laat je zoon het maar oplossen, als hij het zo'n probleem vindt. Het is zijn vrouw en zijn kinderen, zijn pakkie-aan dus.



Nu moet ik wel zeggen: ik heb zelf drie kinderen, 8, 5 en bijna 2 jaar. Die van 2 krijgt ook veel minder vaak iets dan de andere twee. Vanavond krijgt hij ook maar 3 cadeautjes en de andere 2 6. Hij heeft gewoon al veel te veel, omdat hij grote broers heeft. In de vakantie krijgen de andere twee ook vaak wel een speeltje bij wijze van souvenir en dan krijgt hij ook niet altijd wat.

Het valt hem niet op, geloof ik. Hij vindt het wel leuk om iets uit te pakken, maar heeft ook net zoveel lol met de anderen helpen. Op die leeftijd merken ze het verschil nog niet zo op.
..
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik denk dat je als moeder zijnde toch wel op moet passen met dit soort dingen. Ik weet nog wel dat mijn zus vroeger veel vaker een cadeau kreeg van mijn opa en oma, dat heb je als kind zijnde heus wel door en dat is niet leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:artesia schreef op 04 december 2014 @ 23:00:

[...]





100% goed verwoord!

Schoondochter is geen makkelijke vrouw omdat ze in haar jeugd een prinsessenleven heeft

gehad en het nu met veel minder moet doen. Bovendien heeft ze een zeer stresserende baan en veel verantwoordelijkheid. Ze is daar dit alles gefrustreerd en wil de schone schijn ophouden naar de buitenwereld. Haar dochter heeft nu de rol van prinsesje en wordt als dusdanig ook zo behandeld. Ze houdt uiteraard ook van haar zoontje en is overbeschermend naar beide kinderen toe.

Kortom, schoondochter heeft een zuiders temperament, denkt dikwijls in vakjes en dat is niet altijd makkelijk om met zo iemand om te gaan omdat spontaniteit en laiser faire niet in haar woordenboek staan.

En mijn zoon kan niets met vrienden bespreken aldaar omdat ze er simpelweg geen vrienden hebben wegens veelvuldig verhuizen.



Je hebt nogal een oordeel over je schoondochter en haar ouderschap.

Terwijl je goedbeschouwd haar niet zo heel vaak ziet, gezien ze in een ander land woont.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:artesia schreef op 04 december 2014 @ 23:00:

[...]





100% goed verwoord!

Schoondochter is geen makkelijke vrouw omdat ze in haar jeugd een prinsessenleven heeft

gehad en het nu met veel minder moet doen. Bovendien heeft ze een zeer stresserende baan en veel verantwoordelijkheid. Ze is daar dit alles gefrustreerd en wil de schone schijn ophouden naar de buitenwereld. Haar dochter heeft nu de rol van prinsesje en wordt als dusdanig ook zo behandeld. Ze houdt uiteraard ook van haar zoontje en is overbeschermend naar beide kinderen toe.

Kortom, schoondochter heeft een zuiders temperament, denkt dikwijls in vakjes en dat is niet altijd makkelijk om met zo iemand om te gaan omdat spontaniteit en laiser faire niet in haar woordenboek staan.

En mijn zoon kan niets met vrienden bespreken aldaar omdat ze er simpelweg geen vrienden hebben wegens veelvuldig verhuizen.



Allemensen, wat een oordelen inderdaad.



Je beseft wel dat het jouw gekleurde bril is waarmee je dit alles bekijkt, he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven