man scheld ons baby uit

04-12-2014 16:11 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,



ik zit met een probleempje, mijn man en ik hebben vaak ruzie ook ivm de kleine. hij heeft niet veel geduld en doet zelfs boos en agressief tegen ons kindje. als de kleine bijvoorbeeld wakker word en de slaap van mijn man verstoord word begint ie em al uit te schelden voor een kutkind. dit doet hij vaker op een dag (kutkind noemen). daarbij pakt hij hem soms ook best hardhandig op. en nog een voorbeeld is als de kleine huilt dan begint ie tegen hem te schreeuwen dat het genoeg is geweest.

is dit voor iemand herkenbaar of wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Vraag je je serieus af of dit herkenbaar is?
Ik hoop en bid dat dit nep is.
quote:StoraHuntur schreef op 04 december 2014 @ 16:14:

Ik hoop en bid dat dit nep is.Ik ook.
Een keer mopperen of vloeken omdat je nachtrust verstoord wordt kan ik inkomen. Maar als mijn man ons kind zou uitschelden voor kutkind of hardhandig zou vastpakken zou hij zijn koffer op de stoep vinden en van goede huize moeten komen om door mij weer toegelaten te worden.
Probleempje?
Alle reacties Link kopieren
Actie ondernemen! Bij mij gaan alle alarmbellen af. Kan het zijn dat het te zwaar valt voor hem? Herken je zijn gedrag al van eerdere situaties (bijv. toen de baby er nog niet was?) en kun je dit bespreekbaar maken?



Ik zou uit voorzorg naar de huisarts gaan. Dit klinkt echt niet goed!
Baby's huilen nu eenmaal. Ze kunnen namelijk nog geen volzinnen zeggen om aan te geven wat er is of het zelf verhelpen.



Wat doe JIJ als je man zo met JULLIE kind omgaat?
Probleempje?



Je man die zijn eigen kind uitscheld? Gaat hij ook zo met jou om?
Als dit echt waar is en ik hoop met groot verlangen dat je twee klierderige pubermeisjes bent:



Nee, dit is niet herkenbaar. Onze tweede heeft een krap een jaar 's nachts gehuild. Nooit heeft mijn man haar uitgescholden of hardhandig aangepakt. Natuurlijk ben je tegen elkaar wel wat mopperig als je maandenlang geen goede nachtrust krijgt. Maar het meisje probeerden we daar ver buiten te houden en als ik haar nu zo zie, lijkt dat ook gelukt.



Probeer eens het gesprek aan te gaan met je man. Iedereen vindt het eng, zo'n eerste baby'tje. Maar hij moet ook inzien dat dit niet helpt, niet werkt en geen normaal gedrag is. Wellicht is hij gerustgesteld met een extra bezoek aan het consultatiebureau, misschien is er iets anders met het kindje loos als het veel huilt, misschien ook wel niets.



En als het niet stopt, dan kies je voor je kind. Op welke wijze dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Als dit echt is:



Was jouw man ook al zo opvliegend voordat jullie een baby hadden?

Hoe is hij tov jou?



Bescherm het kindje alsjeblieft! Niemand hoort tegen hem te schreeuwen en zeker niet hardhandig vast te nemen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
*zo gaat er alvast goed voor zitten*
Alle reacties Link kopieren
wow.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Een week geleden opende je een topic dat je relatie over was en je met baby en al naar het buitenland wilde verhuizen. Is je relatie zo slecht als hij lijkt? En waarom heb je dat topic verwijderd? Is de relatie nu niet meer uit?
Alle reacties Link kopieren
Ooo, ik zie het andere topic van deze TO....
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 04 december 2014 @ 16:19:

*zo gaat er alvast goed voor zitten* Ik kan het nog niet grappig vinden. Helaas komen dit soort situaties echt voor. Gisteren niet op het nieuws gehoord van die vader die zijn baby door de kamer slingerde aan het armpje?
Alle reacties Link kopieren
Leuke vent hoor! Zou dat gedrag zeker blijven pikken in de toekomst.....



Echt sommige mensen...
quote:GateKeeper schreef op 04 december 2014 @ 16:19:

*zo gaat er alvast goed voor zitten* Dit is vermaak voor je?
Alle reacties Link kopieren
Dit noem jij een probleemPJE?

En, nee. Dit is niet herkenbaar voor mij.
Ik hoop dat dit voor niemand herkenbaar is.

TO kan je nou echt niet zelf bedenken dat dit een gigantisch probleem is wat jij hebt en dat jij heel hard hulp nodig hebt?

Zorg dat je kind veilig is. Dat betekent dat je uit de buurt moet blijven van je man.

Laat hem hulp zoeken voor zijn gedrag.

Wat vindt hij zelf van zijn gedrag als je hem er op aanspreekt?
Alle reacties Link kopieren
Och jeetje, je bent ook nog zwanger? Van deze man ook weer? Ik lees in je andere topic dat hij eerder agressief was. Zoek hulp, zoek hulp, zoek hulp. Aub als je het niet voor jezelf doet, dan in ieder geval voor je kind!!
En ik lees dat je zwanger bent van de 2e? Dit kan niet zo doorgaan, je MOET aan de bel trekken. Anders doen anderen dat voor jou en je baby en de baby in je buik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou maken dat ik wegkwam, dit is echt niet normaal hoor!



Jij zegt dat jullie vaak ruzie hebben,dat je man boos en agressief doet tegen jullie kind, hem/haar hardhandig én ook nog eens schreeuwt.

Het eerste wat ik mij afvroeg: doet hij deze dingen ook bij jou?



Hoe oud is jullie kindje?
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
Misschien moet je je man ook eens hardhandig aanpakken. Door hem het huis uit te zetten of door zelf weg te gaan, met je kindje. Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij bovenstaande: zoek hulp, TO. Dit is niet normaal.
Inpakken en weg wezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven