Matras, matrabeschermer, dekmatras....? Help!

05-05-2010 20:59 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik zie even door de bomen het bos niet meer...

Ik ben inmiddels 20 weken zwanger en aan het rondkijken naar de spulletjes die ik nodig ga hebben.

Nu lees ik overal dat matrasjes van de Ikea even goed zijn als de duurdere matrasjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, met welke precies?



Dan zie ik ook dat er matrasbeschermers, dekmatrassen en bedzeiltjes te koop zijn. Wat heb ik nu echt nodig en waarvoor dient het precies?



Sorry, ik ben echt nog een leek op dit gebied... Wil het beste voor ons kind, maar zeker niet het duurste!



Dus: help!
Alle reacties Link kopieren
Heb je daar geen garantie op Whiskers? Op de normale matrassen heb je iets van 10 jaar garantie meen ik.
Alle reacties Link kopieren
Aletta,die zijn zeker leuk! Ik loop wel vaker bij Ikea te denken, goh over een paar jaar kan ze ein-de-lijk onder die leuke dekbedjes....

En toen kwam jij met DE tip (voor mij dan he...)

Dat wordt een ritje naar Ikea morgen
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatelover schreef op 05 mei 2010 @ 21:19:



Zo'n lakentje en dekentje lijken me ook niks. Bij de Ikea zie ik ook normale dekentjes en dekbedovertrekken, da's ook prima toch? De kleine wordt eind september geboren, we gaan dan de koudere tijd weer in, dus dan moet dat toch gewoon kunnen?Chocolatelover, babietjes mogen niet onder een dekbedje
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Oh, misschien bedoelde je dekentje in dekbedovertrekje? Dat mag wel (maar dan lijkt me lakentje net zo handig).
Peas on earth!
Alle reacties Link kopieren
Zoon (3) en dochter (1) beiden op kleutermatras van kwantum (30 euro). Prima ding, lekker stevig, maar toch zacht.



Was eerst ook bij prenatal gaan kijken maar van duur tot belachelijk duur (180 euro geloof ik) en toen ik vroeg wat het verschil was, kwam de psycholgische makteing oorlog op gang ( o daar kan ik zobos van worden). Iets in de trant van duurste matras beschermt tegen wiegendood. Maar hoe of wat kon ze me niet vertellen...



Dekentje heeft hier maar paar maanden dienst gedaan: twee beweeglijke kindjes die onder de dekens draaiden en toen dus alleen in een slaapzakje naar bed gingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leek ben ik he
Alle reacties Link kopieren
Ok, we hebben een Vyssa spelevink.

Schijnt dus een latex matras te zijn las ik net.

Echt waardeloos.

Toen ik die kocht was vyssa net nieuw en ik dacht dat die wel goed was.

Niet dus.

Ik lees nog even mee want ik wilde morgen toch al een andere kopen.
Alle reacties Link kopieren
stukje_cake, 5 minuten geleden

Heb je daar geen garantie op Whiskers? Op de normale matrassen heb je iets van 10 jaar garantie meen ik.





Daar zeg je wat!

Ik zal ze straks eens mailen!

Goed van je!
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad, ik zou ook op die garantie afgaan!! Wel ff de bon zoeken....
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatelover schreef op 05 mei 2010 @ 21:24:

Wat een leek ben ik he

Iedereen moet het leren toch?

In het wiegje vond ik lakentje en dekentje geen probleem. Nu in ledikantje wordt het meer geklooi, meer omdat ze zooooo beweeglijk is in haar slaap Nu lijkt me dekentje in een overtrekje dus wel ideaal
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet eens dat de bon nodig is.

Hij was toen net nieuw in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatelover schreef op 05 mei 2010 @ 21:19:

Zo'n lakentje en dekentje lijken me ook niks. Bij de Ikea zie ik ook normale dekentjes en dekbedovertrekken, da's ook prima toch? De kleine wordt eind september geboren, we gaan dan de koudere tijd weer in, dus dan moet dat toch gewoon kunnen?Ja hoor, dat kan prima. Wat ik trouwens achteraf erg graag had gewild: je hebt van die vier-seizoenen dekens, die kun je opklikken en afklikken, net als bij een dekbed. Zó'n ding lijkt me echt ideaal, zijn speciaal gemaakt voor in een dekbedovertrekje. Misschien koop ik hem wel voor Letje als het winter wordt. Ik kan de huidige deken dan immers niet meer dubbel slaan (omdat ze dan te lang is), dus dan wordt het wel wat koud, 's winters.
Alle reacties Link kopieren
Chcolatelover: ik had de wereld aan beddengoed gekocht en dochter slaapt nu alleen maar in slaapzakjes. Met weemoed kijk ik naar mijn prachtig gebloemde lakentjes, ik hou me maar voor dat ze later haar poppen ermee kan instoppen Ze schopte steeds de lakentjes af, dus ze sliep al vrij snel in een lekkere dikke slaapzak. Echt ideaal.



Ik heb betaalbaar matrasje van prenatal en een aerosleep dekmatrasje tweedehands gekocht. Die kan je namelijk op 60 graden wassen, dus dat leek me prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net op de site dat matrassen die uit de verpakking zijn gehaald niet retour kunnen worden genomen?

Naja, ik mail ze wel en dan pak ik de bon even.
Alle reacties Link kopieren
Bij prenatal hebben ze duodejentjes.

Die passen ik overtrekjes, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat is als je het toch niet had gewild. Maar das bij jou niet het geval. Gewoon de bon meenemen en uitleggen wat er is, dat valt gewoon onder de garantie hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolatelover schreef op 05 mei 2010 @ 21:28:

Nou inderdaad, ik zou ook op die garantie afgaan!! Wel ff de bon zoeken....Als je die niet meer hebt, telt een bankafschrift vaak ook wel!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat ook niet om retour, maar om een defect toch?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor het off-topic hier chocolate!
Alle reacties Link kopieren
Nu ik toch ikea aan het promoten ben, dit speelkleed (bij ikea is het een deken of dekbed, maar bij ons is het gewoon een speelkleed) is een van mijn beste aankopen:







(Naast de badcapes van Ikea natuurlijk. Die zijn heerlijk groot, kan je kind ook nog in als hij de 5 weken gepasseerd is )
Alle reacties Link kopieren
Geeft niks hoor, van t matrasje.



Enne, nog meer goede Ikea aankopen op dit gebied?

Ik ga er denk ik morgen maar eens heen :-)
Alle reacties Link kopieren
De hydrofielen van Ikea vond ik ook heel fijn. En mooi: ik heb de rode variant, doet het goed bij haar dekbedovertrekje
Alle reacties Link kopieren
Bedje hebben we van Ikea.

Die is prima.

En de commode is een dressoir waar ik zelf leuke knoppen op heb gedraaid.

Zal even plaatje zoeken.
Ik zou juist voor witte hydrofielen gaan, hier spuugt dochter heel veel en vind het makkelijk dat ze een neutrale kleur hebben en ik ze gewoon bij de handdoeken in kan gooien.
Alle reacties Link kopieren
De Hemnes kast met 8 lades.

In het wit.

Heerlijk ding met veel bergruimte.

Even leuke knopjes kopen, en klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven