Meisjesnamen

13-12-2014 00:59 315 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden.
Alle reacties Link kopieren
N.a.v vorige post, ik vind Fleur leuker. En Flore vind ik leuker dan Floor.
Alle reacties Link kopieren
Fleur vind ik leuker.



Vind Floor beetje boerentrienen naam. En Fleur is vrolijk en vrouwelijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Wij weten nog niet of we een jongen of meisje krijgen. Voor een jongen zijn we er uit. Was makkelijk. Maar meisjesnaam: pfff...



Ik hou van 'klassieke' (in mijn ogen) truttige (in zijn ogen) vrouwennamen, die afgekort kunnen worden. Denk Isabelle of Louise.



Mijn vriend houdt van categorie Pleun, Noor of Puck.



Wie helpt er mee?



- De naam moet bestaand zijn. Dus geen geknutsel met: 'Wat als ik dit nou 'ns lekker apart met een Griekse Y en een paar streepjes zou spellen?'

- De naam moet kunnen voor een klein meisje, maar ook voor volwassen vrouw van 50.

- Eventueel naam die ook internationaal gebruikt zou kunnen worden.
evyblissy wijzigde dit bericht op 13-12-2014 07:41
Reden: Typfouten
% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor alle eisen en gezeur van mijn kant. Ik merk dat ik langzaam verander in een zure zeurmoeder.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Oeps
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Haha, je bent geen zure zeur; je wilt gewoon een goeie naam die bij jullie past. Wat vind je van:



Ella

Nadine

Sarah

Hannah

Juliet

Lise?
Alle reacties Link kopieren
Louise op de geboorteakte, roepnaam Loes.

Maar ik ben bevooroordeeld, vind Loes sowieso een geweldige naam!
Alle reacties Link kopieren
Marie misschien ook een optie? Het klassieke voor jou, maar voor man toch ook stoer..
Wat dacht je van Elinore, Eleonore of Eleanore? Kan je man haar Noor noemen, heb jij een mooie klassieke naam.
Alle reacties Link kopieren
Of Charlotte? Lot past dan ook in zijn categorie korte namen...

Juliette, wordt dan Jet..
Josefien, roepnaam Fien

Rosalie, roepnaam Roos

Olivia, roepnaam Liv



Of misschien gaan voor een naam als:



Myrthe

Linde

Veerle

Iris

Nina

Jasmijn

Sterre

Merel

Eva

Sophie

Eline



Niet meteen de héél klassieke categorie, maar wel echt vrouwelijke namen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie geweldig! Ik had veel eerder moeten posten! Hulde aan het forum. Er staan een hoop namen op die zó op de shortlist kunnen.



*noteert Hannah, Ella, Charlotte, Josefien op lijstje*



Eleonore vind ik mooi, maar komt in omgeving voor.



Edit: Marie vind ik ook móói! Is dat niet beetje ouderwets? Of is dat juist leuk ook voor een baby? Twijfel twijfel.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
@NYC: die laatste lijst, daar staan mooie namen bij, maar heb het gevoel dat er al zo veel Nina's en Myrthes zijn.



Josefien is top.



Of is Josephine mooier?



Maarja... Kan mijn dochter natuurlijk niet 'Phine' noemen
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Olivia vond ik altijd al een geweldige naam, maar is door mijn man al weggestemd.



De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
@evyblissy



Noralie, roepnaam Nora of Noor.

Julianne, roepnaam Juul

Liselotte, roepnaam Lot

Cathelijne

Lauranne, roepnaam An of Anne

Frederique

Annelien, roepnaam Lien



Verder nog wat tussenweg opties:

Jonna

Lotta

Lotty

Bernise

Madelon

Carina

Marèl

Lina

Vieve

Lilly

Laurean/laurian

Meike

Anna
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Leuke namen worden er genoemd voor EB, dat is ook wel mijn smaak.



Ik heb ook een vraagje. Ik vind veel meisjesnamen mooi met een K erin, zoals Lieke, Meike en Anouk. Maar onze achternaam begint ook met een K. Ik heb zelf het gevoel dat de namen dan erg gaan hakkelen, bijvoorbeeld Lieke Koper. Of dat bij Anouk Koper de laatste K dan een beetje wegvalt en het lijkt of ze Anou heet.

Maar wellicht maak ik het wel erger dan het is. Wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Lois helemaal geweldig.

Heb geen dochter,zal nooit een dochter krijgen maat als dat wel het geval was geweest had ze Lois geheten..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Als de k midden in de voornaam zit vind ik het geen probleem. Als de k de eindletter is van de voornaam zou ik het inderdaad niet doen. Klinkt niet mooi vind ik.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Wat de K's betreft: eens met tinkerbell. Wij hebben hier hetzelfde issue met de letter T. Zeg maar Karst Ten Boer, dan lijkt er ook een t weg te vallen. In het midden van de naam is het geen punt.



EB: Fijn dat er wat voor je bij zit! Ik vind Marie ook heel mooi, helemaal niet ouderwets, juist een mooie mix van klassiek maar niet tuttig. Qua Josefien zou ik kiezen voor Josephine, prachtig!
Alle reacties Link kopieren
Hoe zouden jullie Marie dan uitspreken? Als Marríe of als meerie met klemtoon op de eerste lettergreep? Want de eerste optie vind ik wel super oubollig.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Als Marie, precies zoals je het schrijft en met de klemtoon op de ie. Prachtige naam, helemaal niet tuttig. Tegenwoordig zelfs weer bijna hip om je dochter Marie te noemen als ik zo om me heen kijk.



@ evy: volgens mij zitten we op dezelfde lijn qua namen. Gelukkig heb ik een vriend die ook redelijk met mij op een lijn zit. Alleen ben ik fan van de naam Emelie en daar moet hij nou net niks van hebben, helaas. Gaat m dus niet worden. Ik ga dit topic dus ook volgen, levert me volop inspiratie op haha! Weten alleen ook nog niet of we een jongen of een meisje krijgen, spannend dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anna_80 schreef op 13 december 2014 @ 11:25:

Als Marie, precies zoals je het schrijft en met de klemtoon op de ie. Prachtige naam, helemaal niet tuttig. Tegenwoordig zelfs weer bijna hip om je dochter Marie te noemen als ik zo om me heen kijk.

.



Niet geheel mee eens ik vind het echt super sneu als een kind nu de naam Marie krijgt. Vind ik in dezelfde categorie vallen als Truus en Bep. Vrouwen ver boven de 65 dus, veelal lopend achter een rollator of woonachtig in een verzorgingshuis.



Al heb ik laatst wel een keer gelezen dat deze naam in België onder jongere generaties wel veel normaler is.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Dat kan het zijn tinkerbell, kom zelf ook uit het zuiden van het land, hier is de naam Marie echt niet oubollig en is hier echt in opkomst. Ging er vanuit dat dat misschien een landelijke tendens was, kan uiteraard heel goed zijn dat deze naam in, ik noem maar bv regio Rotterdam, misschien inderdaad oubollig is. Ben wel benieuwd naar reacties van meiden uit de rest van het land!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Marie echt een leuke naam, schattig voor een klein meisje en mooi voor een volwassen vrouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven