Meisjesnamen

07-01-2015 15:58 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hierterug te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Aukje

Imke

Jouke
Alle reacties Link kopieren
Marthe, hoe direct is de omgeving Mirthe? Zonde dat je de naam nu niet kan gebruiken :(

Marin

Maren (kan je op 2 manieren uitspreken, Marèn of Marun)

Maret

Mariëlle

Marit

Maran

Mare

Is dat misschien iets? Ik vind Marjet stukken minder mooi dan Marthe...
Alle reacties Link kopieren
-kon niet posten, nadat ik zelf het topic had geopend, dus blij dat ik nu weer mee kan posten -

Voor Marthe;

Marlein

Marilene

Marjolijn

Marjorie

Marta

Marion

Marjan

Marlieke

Martine

Marieke

Marianne

Marleen

Marnie

Marina

Marcella

Marlize
Alle reacties Link kopieren
Shakiva

Lalandi

Chezza

Devianial

Suna



Ik bedenk/kies namen vooral voor personen in verhalen/spellen.

Waarschijnlijk te exotisch voor in het echte leven
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Alle reacties Link kopieren
Oeps...wat denken er veel mensen mee. Schaam me bijna want ben niet eens zwanger maar vind het gewoon leuk om met namen bezig te zijn. Een beetje zoals sommige meisjes van 15 al trouwjurken kijken op internet



Meisjesnamen vind ik erg moeilijk en toen Marjet me ineens te binnen schoot was ik heel blij, maar als ik nu de reacties erop lees haha..



Sjoekeh: de broer van mijn man heeft pas een Mirthe gekregen, dus echt te dichtbij. Hebben naast familie ook nog gezamenlijke vrienden en kennissen.



Marit vind ik ook altijd erg leuk maar ben dan bang dat mensen de klemtoon gaan leggen op de eerste lettergreep, dus Márit, terwijl ik Marít leuker vind.
.
Alle reacties Link kopieren
Marthe: Magrit dan?

Marenthe, Magali, Marijne, Marre, Margot, Marlot nog een idee?
Alle reacties Link kopieren
Magrit vind ik niet leuk. Stom he, dat 1 letter zo'n verschil maakt.

Marenthe vind ik best mooi, maar dat nichtje heeft dus Marinthe als doopnaam haha.. zo irritant, had Marthe al mijn hele leven als favoriete naam en dan gebeurt dat ineens.



Marlot vind ik ook een leuke! Nog nooit gehoord, ga ik onthouden.



Mendy, jij ook weer bedankt voor je lijstje. Zijn wel veel lange namen, ik ben meer van 2 lettergrepen. Van jouw lijstje vind ik Marta leuk maar dat vindt mijn man een 'oudewijvennaam'.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Marthe ook 'n mooie naam, maar begrijp wel dat je die nu niet kiest...

Marne zou ook kunnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marthe. schreef op 08 januari 2015 @ 15:50:

Magrit vind ik niet leuk. Stom he, dat 1 letter zo'n verschil maakt.

Marenthe vind ik best mooi, maar dat nichtje heeft dus Marinthe als doopnaam haha.. zo irritant, had Marthe al mijn hele leven als favoriete naam en dan gebeurt dat ineens.



Marlot vind ik ook een leuke! Nog nooit gehoord, ga ik onthouden.



Mendy, jij ook weer bedankt voor je lijstje. Zijn wel veel lange namen, ik ben meer van 2 lettergrepen. Van jouw lijstje vind ik Marta leuk maar dat vindt mijn man een 'oudewijvennaam'.Maròn of Manèl nog iets voor je?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
We zijn hard op zoek naar een mooie meisjesnaam. Namen die we mooi vinden zijn Lise, Liva, Fiene, Loïs, Lone. Toch heb ik nog niet het gevoel dat DE naam ertussen zit. We willen liever geen te populaire naam. Ik hoop dat jullie ons nog wat inspiratie kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Keske, ik doe een poging:



(Rijtje met beginletter L omdat je die mooi lijkt te vinden)

Lilly

Lea

Lani

Lara

Lana

Lene

Lenne

Linde

Luna

Lore

Lauren



Of misschien aansluitend bij je smaak van korte, oudhollandse jongensnamen;

Wies

Floor

Lot

Janne

Nora

Saar
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken Mendy! Van jouw lijstje vind ik Lore erg leuk. Ik hou juist weer niet zo van korte oud hollandse meisjesnamen, gek eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Keske, nog een oaar namen voor je;



Leandra

Vieve

Liv

Lizz

Leonore

Lynn

Luka (spreek uit als Loeka)

Lenthe

Vere

Jula

Tila
Alle reacties Link kopieren
Vieve vind ik erg leuk, de rest is niet zo mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren
@keske, en de meisjesnamen:



Lova

Livia

Lola

Lune

Jolie

Veerle

Isa

Nine

Flore

Nola

Niene

Nova

Vera

Mila
Don't take it so seriously. Only time is ours, the rest we'll just wait and see.
Alle reacties Link kopieren
@keske



Elvi

Loren

Lauran

Laury

Indy

Iske

Tatum

Tessel

Tirza

Aline

Anniek
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Misschien vind je Aslaug een mooie naam, betekend vlam
Alle reacties Link kopieren
Aslaug? Dat klinkt als aslaag.



Elvi vind ik ook erg mooi, tinkerbell
Alle reacties Link kopieren
Haha ik heb het idee dat autocorrectie aan de haal is gegaan met Aslaug? Dit kan geen naam zijn toch?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat hoop ik ook



Het deed mij in elk geval meteen denken aan een ork uit Lord of the Rings of The Hobbit...
Alle reacties Link kopieren
Evergreen en Tinkerbell bedankt! Nine en Jolie vind ik erg leuk, Jolie kan helaas niet doordat hij in de directe omgeving pas gegeven is.

Ik heb Aslaug maar even opgezocht, blijkt inderdaad een naam te zijn... Maar niet mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren
Als er een naam is waarvan mensen denken dat bij de spelling hun telefoon op hol is geslagen is dat misschien ook niet een hele, goede naam
He dames,



eerder heb ik hier met jullie "overlegd" over de naam Jasmijn, maar nu schoot me te binnen Jonique. Wat vinden jullie daarvan?



Naam van manlief begint ook met "Jo" dus dat zouden we leuk vinden. Jasmijn is eigenlijk vanaf het begin onze nr 1, maar we vinden het heel moeilijk om de knoop door te hakken (zo van: is dit dan de naam?)

Vrienden hebben een dochter Jolijn dus die naam kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Jonique vind ik een naam voor een afro-kindje. Jorien of jorinne nog iets? Jolique ken ik ook nog.
Ik spreek toch geen Chinees?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven