Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
@procne



Rosalie

Babette

Edith

Lore

Veerle

Rosalinde (evt. roepnaam Rose)

Rozemarijn

Jolijn

Jolien

Florine

Marie

Ida

Eline

Hanne
Alle reacties Link kopieren
quote:Procne schreef op 20 januari 2017 @ 18:33:

Lieve dames,



Ik hoop dat jullie ook even met mij willen meedenken. In maart verwachten wij ons eerste kindje, een meisje. Helaas kunnen mijn man en ik het maar niet eens worden over een naam. Alles wat ik voorstel, vindt hij vreselijk en vice versa.



Onze eisen:

- 2 of 3 lettergrepen

- naam die past bij een Hollandse achternaam

- geen té populaire naam (in onze omgeving zijn al twee Emma's en drie Julia's geboren afgelopen jaar), liefst wat tijdlozer

- geen naam met ingewikkelde spelling



Hebben jullie nog ideeën?



Leonie

Naomi

Laurien

Feline

Elise

Stephanie

Nicolien

Florine

Norah

Valerie

Juliëtte

Esmee

Isabel

Kirsten

Sarah

Sofie

Isolde

Lieke

Nienke

Isa

Eva

Rosalie

Babette

Nicole

Lianne

Carmen

Claudia

Mathilde

Simone
Alle reacties Link kopieren
@procne



Madelief

Lauranne

Laurean

Leanne

Eliza

Meike

Karlijn(e)

Cathelijn(e)

Romijn(e)

Noëlle

Noëmi

Yara

Lara



Met de eisen die je stelt kun je alle kanten op, ik heb geen idee in welke richting je mooi vindt. Ik bedoel: Priscilla voldoet ook aan de eisen...
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@procne

Marije

Sigrid

Hanneke

Marit

Leonie

Cindy

Dionne

Evelien

Romée

Zoey

Tessa



Welke richting zoek je?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de suggesties tot nu toe!



Misschien inderdaad wel handig om een paar voorbeelden te geven van namen die we al overwogen hebben, zodat jullie weten in welke hoek we zoeken.



Op het lijstje van mijn man:

- Christine (ik vind de harde 'kr' aan het begin niet mooi)

- Yfke (vind ik niet passen bij een volwassen vrouw)

- Anne (vind ik te saai)



Mijn lijstje:

- Marie (vindt man te ouderwets)

- Aline (man wil geen naam die begint met een A)
Alle reacties Link kopieren
En zit er al iets tussen alle gegeven suggesties?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 20 januari 2017 @ 21:14:

En zit er al iets tussen alle gegeven suggesties?Ik vind Lieke, Leanne en Cathelijn leuk. Hopen dat ik m'n man kan overtuigen
quote:Procne schreef op 20 januari 2017 @ 20:35:

Bedankt voor de suggesties tot nu toe!



Misschien inderdaad wel handig om een paar voorbeelden te geven van namen die we al overwogen hebben, zodat jullie weten in welke hoek we zoeken.



Op het lijstje van mijn man:

- Christine (ik vind de harde 'kr' aan het begin niet mooi)

- Yfke (vind ik niet passen bij een volwassen vrouw)

- Anne (vind ik te saai)



Mijn lijstje:

- Marie (vindt man te ouderwets)

- Aline (man wil geen naam die begint met een A)Annemarie
quote:Procne schreef op 20 januari 2017 @ 20:35:

Bedankt voor de suggesties tot nu toe!



Misschien inderdaad wel handig om een paar voorbeelden te geven van namen die we al overwogen hebben, zodat jullie weten in welke hoek we zoeken.



Op het lijstje van mijn man:

- Christine (ik vind de harde 'kr' aan het begin niet mooi)

- Yfke (vind ik niet passen bij een volwassen vrouw)

- Anne (vind ik te saai)



Mijn lijstje:

- Marie (vindt man te ouderwets)

- Aline (man wil geen naam die begint met een A)Maar Anne van zijn lijstje begint toch ook met een A?
Alle reacties Link kopieren
Procne op het lijstjs van je man staat Anne maar hij wil geen naam met een A? Argument van tafel geveegd (argemt voor jouw naam Leanne: dan heeft hij toch zijn 'anne') Misschien nog:



Lea

Anouk

Marleen

Marlijn

Meike

Jorien

Nadine

Nadia

Suzanne

Janna

Gea

Hedwig

Maureen

Jette

Dianne

Anneloes

Lucy

Evelien

Bianca

Gemma

Odette

Emilia

Karlijn

Lizette

Marlise

Marina

Saskia

José

Annabel

Annemijn

Vivian

Cassandra

Marit

Olivia

Halina

Imke

Ida

Loretta

Marloes
mendy wijzigde dit bericht op 20-01-2017 23:13
Reden: Namen toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:madelief_je schreef op 20 januari 2017 @ 22:51:

[...]



Maar Anne van zijn lijstje begint toch ook met een A?



Die discussie heb ik ook al gevoerd

Maar volgens mijn man zit er een enorm verschil tussen een naam die begint met een lange A versus een korte A.
quote:Procne schreef op 21 januari 2017 @ 01:04:

[...]





Die discussie heb ik ook al gevoerd

Maar volgens mijn man zit er een enorm verschil tussen een naam die begint met een lange A versus een korte A.Grappig. Maar nu ik de namen een paar keer in mezelf zeg, kan ik je man wel snappen
Alle reacties Link kopieren
Huh? Ik spreek in de namen Anne en Aline de letter a precies hetzelfde uit hoor...
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ik niet tinkerbel Aa-lie-nuh tegenover Ah-nuh bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Voor Procter:



Emilie (Ee-mie-lie)

Isabel

Charlotte

Juna

Mila

Eline

Louise

Simone

Marit

Manon

Lise

Mira

Lena

Annelie

Rosalin

Felice

Céline

Annelot

Liselot

Lisette

Marin(ka)

Josefien

Aurelie

Geraldine
quote:Procne schreef op 20 januari 2017 @ 20:35:

Bedankt voor de suggesties tot nu toe!



Misschien inderdaad wel handig om een paar voorbeelden te geven van namen die we al overwogen hebben, zodat jullie weten in welke hoek we zoeken.



Op het lijstje van mijn man:

- Christine (ik vind de harde 'kr' aan het begin niet mooi)

- Yfke (vind ik niet passen bij een volwassen vrouw)

- Anne (vind ik te saai)



Mijn lijstje:

- Marie (vindt man te ouderwets)

- Aline (man wil geen naam die begint met een A)Marina
Alle reacties Link kopieren
Sorry Procne ipv Procter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nieuw hier en in verwachting van ons eerste kindje. Voor een jongen waren we al vrij snel uit de naam, maar het wordt dus een meisje, waar we super blij mee zijn natuurlijk!



Alleen de naam.. we komen er absoluut niet uit. Eerst wilde we voor Noa gaan.. maar we zijn het er toch over eens dat het ook een jongen kan zijn dus dat het niet geheel duidelijk is als mensen de naam niet lezen, maar alleen horen. Je hele leven lang moet je er dan bij zeggen of het een jongen of meisje is, dat willen we niet.



Aangezien hier lekker veel kieskeurige dames zijn ben ik heel benieuwd wat jullie van de volgende namen vinden en waar jullie aan denken bij deze namen: Kate, Loïs en Nola. Andere suggesties zijn meer dan welkom. We zijn op zoek naar een hippe korte naam.
quote:L00 schreef op 21 januari 2017 @ 20:37:

Ik ben nieuw hier en in verwachting van ons eerste kindje. Voor een jongen waren we al vrij snel uit de naam, maar het wordt dus een meisje, waar we super blij mee zijn natuurlijk!



Alleen de naam.. we komen er absoluut niet uit. Eerst wilde we voor Noa gaan.. maar we zijn het er toch over eens dat het ook een jongen kan zijn dus dat het niet geheel duidelijk is als mensen de naam niet lezen, maar alleen horen. Je hele leven lang moet je er dan bij zeggen of het een jongen of meisje is, dat willen we niet.



Aangezien hier lekker veel kieskeurige dames zijn ben ik heel benieuwd wat jullie van de volgende namen vinden en waar jullie aan denken bij deze namen: Kate, Loïs en Nola. Andere suggesties zijn meer dan welkom. We zijn op zoek naar een hippe korte naam.



Lois!



Kate denk ik altijd aan scheet.



Liz

Liv

Linn

Tess

Nael

Vera

Britt
Diede, Anne, Yola, Pien, Suus, Nomi, Juul, Jara. Zomaar een greep. Tussen Lois en Kate zit zoveel verschil dat ik dit wel durf te schrijven
Alle reacties Link kopieren
Ik had er misschien ook wel even bij mogen vermelden dat ik in de kinderopvang werk. Ik heb bij zo veel namen een associatie. Wat bedoel je met veel verschil tussen Kate en Loïs? Waar denk je aan bij de namen?
Alle reacties Link kopieren
Loïs, leukste van de drie. Kate vind ik te Engels of Amerikaans. Nola vind ik ook wel mooi. Maar wel minder leuk dan Loïs. Denk omdat er al zo veel namen op -a eindigen.
Kate!



Lois/ Loïs vind ik om een of andere reden erg tokkie. Maar ik geloof dat ik daar zo'n beetje de enige in ben.



Andere suggesties:



Nika

Lune

June

Juno

Rose/ Rosie

Aren

Lola

Loa

Jet

Marie

Doris

Mia

Mila

Lot(ta)

Ida
quote:L00 schreef op 21 januari 2017 @ 20:55:

Ik had er misschien ook wel even bij mogen vermelden dat ik in de kinderopvang werk. Ik heb bij zo veel namen een associatie. Wat bedoel je met veel verschil tussen Kate en Loïs? Waar denk je aan bij de namen?Kate associeer ik meer met hockey en Lois meer met moderne, geitenwollensokken fam maar dat ligt puur aan mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:satire schreef op 21 januari 2017 @ 21:38:

Kate!



Lois/ Loïs vind ik om een of andere reden erg tokkie. Maar ik geloof dat ik daar zo'n beetje de enige in ben.



Andere suggesties:



Nika

Lune

June

Juno

Rose/ Rosie

Aren

Lola

Loa

Jet

Marie

Doris

Mia

Mila

Lot(ta)

IdaIk snap opzich wel dat je Loïs een tokkienaam vindt. Ik twijfel zelf ook steeds met die naam en een vriendin zei het ook al.. Lune zet ik er op mijn lijstje bij! Ik vind het zo moeilijk, de ene dag vind ik dit leuk en de andere dag dat :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven