Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Alle reacties Link kopieren
Ja vind Sunna ook lief en tegelijkertijd stoer klinken! En inderdaad: hoor je niet veel.

Tara en Mia stonden eerder ook op het lijstje maar een vonden er toch iets te "hard" klinken en de andere deed ons denken aan mama Mia. Dank voor het meedenken!
quote:Haaz schreef op 18 februari 2017 @ 14:02:

Sunna is annus andersom.

Stomme bedachte naam ook.

Wat is er mis met Rosa dan?

Niet apart genoeg?En wat is Annus?
Alle reacties Link kopieren
quote:Haaz schreef op 18 februari 2017 @ 14:02:

Sunna is annus andersom.

Stomme bedachte naam ook.

Wat is er mis met Rosa dan?

Niet apart genoeg?Denk inderdaad niet apart genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 18 februari 2017 @ 09:47:

[...]





Nee.Ik bedoelde ja. Nee op de naam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iloveyouso schreef op 18 februari 2017 @ 09:39:

Wat vinden jullie? Ik vind Lexa echt een erg mooie naam . Alleen... Is het ook een datingsite. Zou dit jullie tegenhouden om je kind dan toch zo te noemen?



Ik vind Lexa niet mooi en heb idd ook de associatie met een datingssite.

Lexi vind ik wel heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiz schreef op 18 februari 2017 @ 15:58:

[...]





Ik vind Lexa niet mooi en heb idd ook de associatie met een datingssite.

Lexi vind ik wel heel leuk!Dit vind ik inderdaad ook
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Sunna leuk. Nog nooit gehoord, maar wel meteen heel leuk.

Misschien nog als ideeën;



Lenne

Niene

Mea

Maeve

Merle

Faya

Zoë

Jessie

Lilou

Nele

Yaëlle

Noé

Esri
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 18 februari 2017 @ 15:45:

[...]





Ik bedoelde ja. Nee op de naam.



Oh. Uhm, Iloveyouso, mijn post was ook "nee" maar ik bedoelde juist ja op de naam.



Sunna, leuk!
Rhoinde vind ik een mooie meisjesnaam.
Ik stem ook voor Sunna! Rosa vind ik ook erg mooi, maar Sunna iets specialer, zonder verzonnen te klinken.
Alle reacties Link kopieren
Ilva en Sunna
Alle reacties Link kopieren
quote:engeltje1984 schreef op 18 februari 2017 @ 13:44:

Help! Ik ben 34 weken zwanger en we twijfelen nu weer enorm over de naam van de kleine... Onze oudste heet Ilva en voor de tweede hadden we Rosa in gedachten. Vinden het nog. Steeds een mooie naam maar hebben er geen "wow" gevoel bij wat wel bij Ilva wel hadden... jullie nog suggesties? Kwam vanochtend de naam "Sunna" tegen, ook mooi en aparter alleen is er al een kindje in de vriendenkring die Senna heet dus dat lijkt wel veel op elkaar...



Sunnah is de naam van de geschriften van de Profeet Mohammed.

(waar de Sunni Islam vandaan komt)

Ik vind het daarom voor een vrij islamitische naam.

Wat geen bezwaar hoeft te zijn natuurlijk maar even voor het beeld wat het oproept.



Ik zou zelf voor Rosa gaan, mooie naam en een stuk neutraler.
Alle reacties Link kopieren
quote:engeltje1984 schreef op 18 februari 2017 @ 13:44:

Help! Ik ben 34 weken zwanger en we twijfelen nu weer enorm over de naam van de kleine... Onze oudste heet Ilva en voor de tweede hadden we Rosa in gedachten. Vinden het nog. Steeds een mooie naam maar hebben er geen "wow" gevoel bij wat wel bij Ilva wel hadden... jullie nog suggesties? Kwam vanochtend de naam "Sunna" tegen, ook mooi en aparter alleen is er al een kindje in de vriendenkring die Senna heet dus dat lijkt wel veel op elkaar...Ilva & Rosa
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 18 februari 2017 @ 20:16:

Ik vind Sunna leuk. Nog nooit gehoord, maar wel meteen heel leuk.

Misschien nog als ideeën;



Lenne

Niene

Mea

Maeve

Merle

Faya

Zoë

Jessie

Lilou

Nele

Yaëlle

Noé

EsriJe hoeft hier alleen maar op het kamp van deur tot deur te gaan om die namen tegen te komen... maar goed, Als je ervan houdt....
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 19 februari 2017 @ 19:09:

[...]





Je hoeft hier alleen maar op het kamp van deur tot deur te gaan om die namen tegen te komen... maar goed, Als je ervan houdt.... idd.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 19 februari 2017 @ 19:09:

[...]





Je hoeft hier alleen maar op het kamp van deur tot deur te gaan om die namen tegen te komen... maar goed, Als je ervan houdt....Mijn hbo en WO-geschoolde collegae hebben kinderen met deze namen, dus misschien zegt het meer iets over het kamp waar jij aanklopt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor het meedenken, lief!quote:mendy schreef op 18 februari 2017 @ 20:16:

Ik vind Sunna leuk. Nog nooit gehoord, maar wel meteen heel leuk.

Misschien nog als ideeën;



Lenne

Niene

Mea

Maeve

Merle

Faya

Zoë

Jessie

Lilou

Nele

Yaëlle

Noé

Esri
Alle reacties Link kopieren
Manlief en ik twijfelen voor onze dochter nog tussen de namen Lara of Aurélie.

Lara vinden we leuk en vlot, bekende naam die je niet hoeft te spellen. Wel wat saai misschien. Aurélie vinden we mooi en bijzonder, maar wel lastig wat betreft spellen en misschien beetje een kak-naam?



Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 19 februari 2017 @ 21:50:

[...]





Mijn hbo en WO-geschoolde collegae hebben kinderen met deze namen, dus misschien zegt het meer iets over het kamp waar jij aanklopt.Eerder over de afkomst van jouw kennissen, en de spelling van je eigen naam (Mendy) zegt ook al genoeg in dezen. Case closed.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:emmsje schreef op 21 februari 2017 @ 19:25:

Manlief en ik twijfelen voor onze dochter nog tussen de namen Lara of Aurélie.

Lara vinden we leuk en vlot, bekende naam die je niet hoeft te spellen. Wel wat saai misschien. Aurélie vinden we mooi en bijzonder, maar wel lastig wat betreft spellen en misschien beetje een kak-naam?



Wat vinden jullie?



Lara vind ik leuk.

Aurélie niet, vind ik zo'n Disney prinsessennaam.
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 19:28:

[...]





Eerder over de afkomst van jouw kennissen, en de spelling van je eigen naam (Mendy) zegt ook al genoeg in dezen. Case closed.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmsje schreef op 21 februari 2017 @ 19:25:

Manlief en ik twijfelen voor onze dochter nog tussen de namen Lara of Aurélie.

Lara vinden we leuk en vlot, bekende naam die je niet hoeft te spellen. Wel wat saai misschien. Aurélie vinden we mooi en bijzonder, maar wel lastig wat betreft spellen en misschien beetje een kak-naam?



Wat vinden jullie?Waarom zijn mensen zo bang voor een "kak-naam"? En waarom zoeken ze hun toevlucht liever in fantasienamen of zogenaamd Engelse namen dan dat ze gewoon gaan voor een mooie naam?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Jemig, pejeka kom je nu dit topic ook al verzieken?
quote:emmsje schreef op 21 februari 2017 @ 19:25:

Manlief en ik twijfelen voor onze dochter nog tussen de namen Lara of Aurélie.

Lara vinden we leuk en vlot, bekende naam die je niet hoeft te spellen. Wel wat saai misschien. Aurélie vinden we mooi en bijzonder, maar wel lastig wat betreft spellen en misschien beetje een kak-naam?



Wat vinden jullie?

Ik vind Lara goedkoop en Aurelie te duur

Wat vind je van,

Lauren

Loren

Amélie
Alle reacties Link kopieren
quote:taxi87 schreef op 21 februari 2017 @ 19:34:

Jemig, pejeka kom je nu dit topic ook al verzieken?



Er is weinig aan te verzieken, lijkt me. Volgens mij is dit het 100.000e topic over leuke meisjesnamen, en iedereen dreunt al honderden keren zijn eigen lijstje met "leuke namen" op volgens mij. Degene die me een naam kan noemen die nog nooit voorbij is gekomen op dit of voorgaande topics, krijgt van mij een prijs!



En ja, als een "Mendy" mij gaat verwijten dat ik bepaalde namen als "kamp" beschouw... mag ik dan reageren?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven