Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 19:38:

[...]





Er is weinig aan te verzieken, lijkt me. Volgens mij is dit het 100.000e topic over leuke meisjesnamen, en iedereen dreunt al honderden keren zijn eigen lijstje met "leuke namen" op volgens mij. Degene die me een naam kan noemen die nog nooit voorbij is gekomen op dit of voorgaande topics, krijgt van mij een prijs!



En ja, als een "Mendy" mij gaat verwijten dat ik bepaalde namen als "kamp" beschouw... mag ik dan reageren?Truusje.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 21 februari 2017 @ 19:44:

[...]





Truusje.Geertruida, dan nog altijd, voor jou...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 19:48:

[...]





Geertruida, dan nog altijd, voor jou...



Ik hoopte op een prijs.



En nu weer on topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 21 februari 2017 @ 19:49:

[...]





Ik hoopte op een prijs.



En nu weer on topic.Nou... vooruit... een zoen achter je oor... (zet mijn bril af, anders schramt de strass je nekje)
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De kinderen van het kamp die ik ken, hebben juist mooie, ouderwetse en vooral Nederlandse namen. Annie, Geesje, Jantje, Catharina, Jan, Hendrik.

Annie zou ik nog steeds overwegen, is nog internationaal zelfs.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 19:52:

[...]





Nou... vooruit... een zoen achter je oor... (zet mijn bril af, anders schramt de strass je nekje)



Man jaloers hier, pas op.



afgrijselijke kindernamen

Dit is meer voor jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 21 februari 2017 @ 20:57:

[...]





Man jaloers hier, pas op.



afgrijselijke kindernamen

Dit is meer voor jou.Man krijgt ook een knuffel, en dan schenken we een biertje in of een andere neut, en dan gaan we lekker zitten katten op vreselijke kindernamen
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lydia klinkt leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 februari 2017 @ 21:16:

[...]





Man krijgt ook een knuffel, en dan schenken we een biertje in of een andere neut, en dan gaan we lekker zitten katten op vreselijke kindernamen



Man is niet van de mannenknuffels en ook niet van het katten.

Nu, hup, naar dat andere topic.
Alle reacties Link kopieren
Emmsje

Aurelie vind ik te Frans om in Nederland te gebruiken. Lara vind ik prachtig; tijdloos en vrouwelijk. Wat mij betreft niet saai.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Aurelie vind ik mooi.



Lara Croft. Vind ik Laura mooier.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 21 februari 2017 @ 21:26:

[...]





Man is niet van de mannenknuffels en ook niet van het katten.

Nu, hup, naar dat andere topic.



Krijg jij een knuffel, want als je een vent hebt die niet van een welgemeende knuffel houdt of van af en toe even lekker uitrazen, lijkt me dat wel saai



En ik blijf gewoon hier, met uw welnemen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 21 februari 2017 @ 21:31:

Aurelie vind ik mooi.



Lara Croft. Vind ik Laura mooier.Met je eens. Bij Lara krijg ik dan het beeld van een game-action-karakter.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Aurélie ook heel mooi. Lara vind ik niet zo.



Pejeka; als je zin hebt om nog verder te discussiëren: je kent mij afkomst niet, je kent de reden niet dat ik mij op een forum mendy noem en je weet niet eens of de namenlijstjes die ik noem voor anderen overeenkomen met namen die ik zelf mooi vind. Ik hou simpelweg van het meedenken over namen en heb al lijsten genoemd met klassieke namen, Oudhollandse namen, engelse namen etc. Niet iedereen hoeft van dezelfde namen te houden en zolang er niet wordt gevraagd om associaties bij, of meningen over, namen die iemand hier noemt, laat ieder dan in zijn waarde aub.
Fleur zo heette de hoofdpersoon uit een Bouquetreeksboek dat ik ooit begin jaren 80 las.

Het was een mooi verhaal en deze Franse naam die bloem betekent in het Nederlands vind ik wel mooi klinken.
Jo-Ann.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmsje schreef op 21 februari 2017 @ 19:25:

Manlief en ik twijfelen voor onze dochter nog tussen de namen Lara of Aurélie.

Lara vinden we leuk en vlot, bekende naam die je niet hoeft te spellen. Wel wat saai misschien. Aurélie vinden we mooi en bijzonder, maar wel lastig wat betreft spellen en misschien beetje een kak-naam?



Wat vinden jullie?Beiden mooi, met Aurelie wel verwarring over de uitspraak want in het Frans lijkt me dat meer Ooreelie toch? Willen jullie dat ook of wil je echt Aureelie?
Alle reacties Link kopieren
Evangeline vind ik heel erg mooi. Toen m'n nicht zwanger was heb ik deze aan haar voorgesteld en ze heeft haar dochtertje zo genoemd.
It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules.
Peggy, echt een naam uit de jaren zestig, mijn favoriete tijdperk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst een Amerikaans iets op TV, dochter heette Aimée, en dat spraken ze dan uit als Amy...Ben ik nou gek of klopt daar iets niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik vind Lara een mooie naam, ik heb die naam van een videospel helemaal niet als associatie. Mijn moeder begon meteen over de serie dokter Zhivago van vroeger. Dat vond ze zo'n prachtige serie dat ze die naam altijd onthouden heeft.
quote:pejeka schreef op 22 februari 2017 @ 18:32:

Ik zag laatst een Amerikaans iets op TV, dochter heette Aimée, en dat spraken ze dan uit als Amy...Ben ik nou gek of klopt daar iets niet?Eerlijk antwoord?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 22 februari 2017 @ 18:32:

Ik zag laatst een Amerikaans iets op TV, dochter heette Aimée, en dat spraken ze dan uit als Amy...Ben ik nou gek of klopt daar iets niet?Een bijzondere schrijfwijze voor iemand uit Amerika, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat ze het in Amerika zo uitspreken. Al zou ik eerder Aimy denken dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 22 februari 2017 @ 07:56:

[...]





Beiden mooi, met Aurelie wel verwarring over de uitspraak want in het Frans lijkt me dat meer Ooreelie toch? Willen jullie dat ook of wil je echt Aureelie?We zaten dan te denken aan de uitspraak Aureelie, op zn Nederlands uitgesproken dus!
Als je er Aurelia van maakt, dan komt automatisch de klemtoon op de [e]. En ook een prachtnaam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven