Meisjesnamen

09-02-2016 11:55 3452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor meisjesnamen. Zoek je een naam? Wil je inspiratie? Mogen we met je meedenken of twijfel je nog tussen een paar namen? Wij denken graag met je mee.

Het vorige topic is hier terug te vinden: Meisjesnamen
quote:LadyMadonna schreef op 04 maart 2017 @ 22:02:

Ik vond de eerste babynaam op tv bij Project Runway, de tweede in de wachtkamer van de verloskundige. Toen ik de naam zag, wist ik het, kort na de 20 weken echo was het telkens.

Hoe is dat voor anderen gegaan?

En heeft iemand inderdaad DE naam op een forum gevonden?

Van het forum haal ik vooral een beetje 'gevoel' voor welk type naam ik mooi vindt.

Dus door al die lijstjes wordt mijn eigen smaak wel wat bijgeschaafd. Dé naam heb ik nog niet gezien. Misschien komt ie binnen nu en 20 weken nog voorbij
Alle reacties Link kopieren
Welke naam vinden jullie mooier?



Loïs of Jente/Yenthe?
quote:marielle8484 schreef op 05 maart 2017 @ 19:29:

Welke naam vinden jullie mooier?



Loïs of Jente/Yenthe?



Ik vind ze beide erg mooi. Jente (zo zou ik het schrijven) vind ik net iets leuker.

Wat ik nog mooier vind is Lois.
quote:marielle8484 schreef op 05 maart 2017 @ 19:29:

Welke naam vinden jullie mooier?



Loïs of Jente/Yenthe?

Oh sorry! het was geen suggestie, het was een vraag! dat had ik niet herkend. haha, ik dacht dat je op mij reageerde.



Ik vind Jente iets mooier dan Lois. Lois vind ik wel stoer, maar erg engels.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Loïs leuker, maar dan wel met deze schrijfwijze.



Toverspiegel, voor jou misschien nog:

Lauren of Romée
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog suggesties voor namen die lijken op Milou? (Lilou vind ik te liefjes en Filou de betekenis niet leuk). Of iets anders wat mooi staat bij de naam die we gekozen hebben? Misschien herkennen jullie me nog haha, inmiddels 35 weken zwanger en de tweede naam staat nog niet vast. We zijn verhuisd in de tussentijd dus letterlijk niet eens tijd gehad om erover na te denken. Nu komt het toch ineens wel héél dichtbij.. Iemand nog suggesties voor een tweede naam bij Maud?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Maud Milou gaan!
Alle reacties Link kopieren
Andere opties die wat weghebben van Milou:

Philou

Janu

Ninouk
Alle reacties Link kopieren
quote:Martje2801 schreef op 04 maart 2017 @ 21:54:

[...]





Rijmt zo lekker op kots

Met andere woorden, dan bedenken kinderen ook, en kinderen kunnen heel direct zijn, dus dit is niet de naam die ik zou kiezen.Op zn pools klinkt het meer als Woetsj.
Maud Marlou

Maud Manou

Maud Manouk



Ik zou ook voor Maud Milou gaan. Mooi!
Ik vind Isabella een mooie naam. Het klinkt een beetje Spaans en het Spaans is een geweldige taal.
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyMadonna schreef op 04 maart 2017 @ 22:02:

Ik vond de eerste babynaam op tv bij Project Runway, de tweede in de wachtkamer van de verloskundige. Toen ik de naam zag, wist ik het, kort na de 20 weken echo was het telkens.

Hoe is dat voor anderen gegaan?

En heeft iemand inderdaad DE naam op een forum gevonden?Ja wij! De naam voor onze oudste hadden we al lang. Maar zo rond de 36 weken ging ik twijfelen. Ik en toen avonden achter elkaar op internet naar namen gaan speuren. Totdat ik hier op het forum DE naam tegenkwam. En zo heet dochter nu.
Alle reacties Link kopieren
Ah dat is leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Chans schreef op 06 maart 2017 @ 09:04:

Iemand nog suggesties voor namen die lijken op Milou? (Lilou vind ik te liefjes en Filou de betekenis niet leuk). Of iets anders wat mooi staat bij de naam die we gekozen hebben? Misschien herkennen jullie me nog haha, inmiddels 35 weken zwanger en de tweede naam staat nog niet vast. We zijn verhuisd in de tussentijd dus letterlijk niet eens tijd gehad om erover na te denken. Nu komt het toch ineens wel héél dichtbij.. Iemand nog suggesties voor een tweede naam bij Maud?



M.aud Milou vind ik leuk!



Suggestie: M.aud Annelie of M.aud Rosalie
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Loretta van Loretta Schrijver klinkt mooi.
Lindsay.
Alle reacties Link kopieren
Wij twijfelen nog tussen Julie en mirthe

En dan ook nog tussen uitspraak op Nederlands (zoals de maand juli) of op zn Frans (zjulie)



Meningen zijn welkom :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Chans schreef op 06 maart 2017 @ 09:04:

Iemand nog suggesties voor namen die lijken op Milou? (Lilou vind ik te liefjes en Filou de betekenis niet leuk). Of iets anders wat mooi staat bij de naam die we gekozen hebben? Misschien herkennen jullie me nog haha, inmiddels 35 weken zwanger en de tweede naam staat nog niet vast. We zijn verhuisd in de tussentijd dus letterlijk niet eens tijd gehad om erover na te denken. Nu komt het toch ineens wel héél dichtbij.. Iemand nog suggesties voor een tweede naam bij Maud?Dochtertje van vrienden heet: Phileau Mae, roepnaam is wel Phileau. Al noemt ze zichzelf liloe ; )
quote:Liene85 schreef op 12 maart 2017 @ 11:35:

Wij twijfelen nog tussen Julie en mirthe

En dan ook nog tussen uitspraak op Nederlands (zoals de maand juli) of op zn Frans (zjulie)



Meningen zijn welkom :-)

Mirthe!



En Zjulie op zijn frans als je daar voor kiest.
Alle reacties Link kopieren
Andere vrienden van mij hebben de namen voor hun 3 kids uit een lijst met orkaan namen.

Klinkt weird, maar het zijn wel bijzonder mooie namen.
quote:Kashri schreef op 12 maart 2017 @ 11:45:

[...]



Mirthe!



En Zjulie op zijn frans als je daar voor kiest.

precies dit wilde ik zeggen

Mirthe dus!
Alle reacties Link kopieren
Julie! En dan wel op zijn Frans uitgesproken.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Carmen en ook Carmelita, beide namen met een Spaanse klank.
Yvonne.
quote:Chans schreef op 06 maart 2017 @ 09:04:

Iemand nog suggesties voor namen die lijken op Milou? (Lilou vind ik te liefjes en Filou de betekenis niet leuk). Of iets anders wat mooi staat bij de naam die we gekozen hebben? Misschien herkennen jullie me nog haha, inmiddels 35 weken zwanger en de tweede naam staat nog niet vast. We zijn verhuisd in de tussentijd dus letterlijk niet eens tijd gehad om erover na te denken. Nu komt het toch ineens wel héél dichtbij.. Iemand nog suggesties voor een tweede naam bij Maud?Gewoon toegeven aan de aantrekkingskracht van Milou, Chans .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven