Log nu in om te reageren
  1. Nora en Thirza klinkt erg mooi vind ik. Mila of Emma ook.

Vraagje voor jullie;

Evy of Livy?

Liv vinden wij mooi maar dat is niet handig met de achternaam; Liv van ....
    Vandaar een toevoeging aan Liv. Liva vinden we niet leuk, Livia te tuttig.. Livy wel leuk. Je zegt dan Liffie.
    Ik twijfel alleen of het ook geschikt is voor een volwassene, aan de andere kant vind ik het niet veel volwassener dan Evy klinken.
    Graag jullie mening! Zusjes heten iets in de trant van Yara en Nina (maar dan anders).

Geniet van het leven, het kan zo voorbij zijn
  2. Ik zou voor Evy (Evi vind ik persoonlijk mooier) gaan. Livy vind ik wat gemaakt en als ik het voor het eerst zou zien, zou ik ook twijfelen over hoe je het uitspreekt (liffie, liefie, laifie). Misschien dat Ivy, Lucy of Liz iets voor jullie is?
  3. Ik vind Evy trouwens wel mooi passen bij de klanken van Yara en Nina.
  4. Wat dacht je van Olivia? Kan je als een soort on officiële roepnaam liv/livy gebruiken. Dan kan ze later altijd zelf kiezen hoe ze genoemd wil worden. Evy en Ivy vind ik ook leuk!

Life is always rocky when you're a gem.
  5. @ Marielle: ja,ik zou de verwarring begrijpen. Thanks. Wil wel echt voor Evy gaan met Y, vind ik wat logischer op de 1 of andere manier.
    Opaque: Olivia vind ik eerlijk gezegd vreselijk. Dan zal ik eerder voor Livia gaan en dat afkorten tot Livy (zolang ze klein is) maar heet ze officieel dan wel 'tuttig' (vinden wij, haha!)
    Evy is dus positief zo te lezen.

Geniet van het leven, het kan zo voorbij zijn
  6. Willen jullie me helpen? Ik ben 19 weken zwanger van een meisje. We hebben al twee jongens. De lijstjes van mijn man en mij komen niet overeen.

Hij
    Nikki
    Tess
    Lynn
    Nienke
    Amber

Ik:
    Roos
    Elise
    Fenne
    Fenna
    Pien

Ligt niet ver uit elkaar maar dé naam lijken we maar niet te vinden. Iemand tips?
    Mijn voorwaarde is dat het niet met L of J begint ivm zoons, beide een top 50 naam met 4 letters trouwens.
  7. Marly:

Anna
    Charlotte
    Rosalie
    Julie
    Veerle
    Lieke
    Rikki
    Nina
    Feline
    Fien
    Opaque wijzigde dit bericht op 06-04-2017 07:10 met 25%

8. Door deze rare tip doen jouw pumps geen pijn meer

De spreuk 'wie mooi wil zijn, moet pijn lijden' is voor niets zo toepasselijk als voor het dragen van pumps. Want die hoge hakken mogen je benen dan wel langer laten lijken, je betaalt er vaak een blarende prijs voor. En dan hebben we het nog niet eens over die arme tenen die afgekneld worden.

Lees verder

9. Nina is ook leuk ja, maar al afgestreepte bij m'n man.
    Fien ga ik voorstellen!

Lange namen als Charlotte en Rosalie vinden we allebei niks, te tuttig.

Lieke en Anna ook leuk maar zit al in de familie.
  10. Marly:

Linde, Lenne, Fem, Lot, Britt, Tessa, Imke, Yara, Tessa, Noa, Femme, Yenthe, Lois, Senna, Sam, Fiene, Jitte, Gitte, Olivia, Hanna, Hanne, Jonna, Sara, Mara, Lana, Suze, Saar, Suus, Bente of Nine.
  11. Lois vind ik altijd zo mooi als je het leest, maar hoe spreek je dat uit? Lois klinkt als luis en Loïs klinkt als lowies. Vind ik beide raar klinken.

Suus of suze is ook leuk!

Verder veel namen met L en J, die vallen dus af.

Neig ook wel een beetje naar Tess uit m'n man z'n rijtje. Of is tessa dan mooier? lastig!

Maar bedankt voor de suggesties alvast
  12. quote:
    Marly89 schreef op 06 april 2017 @ 10:19:
    Lois vind ik altijd zo mooi als je het leest, maar hoe spreek je dat uit? Lois klinkt als luis en Loïs klinkt als lowies. Vind ik beide raar klinken.

Neig ook wel een beetje naar Tess uit m'n man z'n rijtje. Of is tessa dan mooier? lastig!

Maar bedankt voor de suggesties alvast

Loïs staat heel hoog op mijn lijstje als we ooit een meisje krijgen. Uitspraak is dan : Lowis

Ik vind Tess heel stoer!

I'm too busy working on my own grass to notice if yours is greener!
  13. quote:
    Marly89 schreef op 06 april 2017 @ 10:19:
    Lois vind ik altijd zo mooi als je het leest, maar hoe spreek je dat uit? Lois klinkt als luis en Loïs klinkt als lowies. Vind ik beide raar klinken.

Maar bedankt voor de suggesties
    alvast

Tess vind ik heel leuk. Lekker Stoer!
    Tessel, Tessy of Tesslynn zou ook nkg kunnen. Al vind ik dat zelf geen mooie namen.
  14. Hallo allemaal! De naam voor onze dochter wordt hoogstwaarschijnlijk Charlene (engelse schrijfwijze met uitspraak sharlien) of Charlène (franse schriifwijze en uitspraak sharlehne). Welke schrijfwijze en uitspraak spreekt jullie het meeste aan? En welk gevoel roept de naam bij jullie op (als in bijv. tuttig/kak/ordinair/chique/zoet)? Bedankt vast!!!!
  15. Charlene/Sharlien vind ik nogal ordinair, sorry...

Dan liever Charlène. Die vind ik juist weer heel keurig en een beetje tuttig maar dat vind ik minder erg.
  16. Charlene vind ik wel leuk! Beiden varianten leuk maar ik ga toch voor de engelse.
    Totaal niet ordi ook.
    Charlize vind ik nog iets leuker, misschien nog een optie?
  17. quote:
    MaryCrawley schreef op 10 april 2017 @ 23:39:
    Charlene/Sharlien vind ik nogal ordinair, sorry...

Dan liever Charlène. Die vind ik juist weer heel keurig en een beetje tuttig maar dat vind ik minder erg.
    Dit. Helemaal mee eens.

18. quote:
    Opaque schreef op 11 april 2017 @ 07:05:
    [...]

Dit. Helemaal mee eens.
    Ik ook
  19. quote:
    MaryCrawley schreef op 10 april 2017 @ 23:39:
    Charlene/Sharlien vind ik nogal ordinair, sorry...

Ik ook.
  20. Ik vind Charlène en Charlene (Engelse uitspraak) beide niet echt mooi. Wanneer er trouwens geen streepje op de e zou staan, zou ik het ook uitspreken als Charlène. Maar als ik zou moeten kiezen, zou ik zeker hoor Charlène gaan, vind ik stijlvoller.

Marly: Tess is leuk!! Stoer en ook meisjesachtig. Loïs ben ik dol op, zo gaat onze dochter als het goed is heetten (nu 39wk). Ik probeer nog even wat namen voor jullie:
    Nova, Riva, Elin, Esmee, Milou, Fiene, Mare, Roza, Evi, Yente, Imke, Nine, Sara, Lina
  21. Leuk Mariëlle! Duurt niet lang meer voordat jullie die naam vaak mogen gaan zeggen dus!

Ik begin "Tess" steeds leuker te vinden. Al wil ik eigenlijk nog liever Roos maarja... in ieder geval vind ik 1 lettergreep namen wel stoer! Alles met een a op het einde een beetje te tuttig.
  22. Nee Charlene met of zonder streepje vind ik heel eerlijk gezegd echt vreselijk. Maar als jullie het beide mooi vinden....
  23. Marly, misschien nog;

Niene
    Pleun
    Saar
    Maud
    Noor
    Evi
    Lizz
    Iris
    Amber
    Lize
    Fenne
    Esmee
    Liv
    Elin
    Ellen
    Marit
    Milou
    Loes
    Sofie
    Merel
    Mirthe
  24. Bedankt voor de reacties! Het wordt Charlène
  25. quote:
    Marly89 schreef op 13 april 2017 @ 19:43:
    Leuk Mariëlle! Duurt niet lang meer voordat jullie die naam vaak mogen gaan zeggen dus!

Ik begin "Tess" steeds leuker te vinden. Al wil ik eigenlijk nog liever Roos maarja... in ieder geval vind ik 1 lettergreep namen wel stoer! Alles met een a op het einde een beetje te tuttig.
    Wat vind je van Tesse. Hoorde ik laatst in de speeltuin.
  26. Nee dan is juist het stoere 1-lettergreep idee er vanaf. We gaan een paar weken wennen aan de naam Tess en kijken of het mooi blijft zegmaar.