Meisjesnamentopic deel zoveel

16-02-2013 18:13 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier verder gaan?



Het vorige meisjesnamentopic is hier terug te vinden:



Meisjesnamentopic
Alle reacties Link kopieren
Faber voor een jongen vind ik prima kunnen.

Feline en Milou vind ik dan weer niet in de aparte nederlandse namen vallen.

Dat zijn hele gangbare, redelijk populaire meisjesnamen.

Aparte nederlandse meisjesnamen vind ik bv



Marinthe

Annemijn

Felia

Jonne

Jolien

Julin

Madieke

Maryse

Mileine

Robine

Diede



oke van oorsprong niet allemaal nederlands maar zeker wel nederlands klinkend.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem884 schreef op 30 november 2014 @ 20:48:

Bedankt voor alle reacties.

De naam Faber voor een meisje gaat van het lijstje af. Voor een jongen vind ik hem super.

Nu nog op zoek naar een mooie meisjesnaam. Ik hou van nederlandse namen die toch iets aparter zijn.

Bijv Feline of Milou.

Iemand nog een leuke naam in gedachten?



Feline en milou vind ik eigenlijk ontzettende standaard jaren 90/2000 namen.

Iets aparter:



Mironne

Emilou

Emmeke

Lauranne

Quinty

Esli

Elvi

Jolique

Xanthe

Manèl

Rodee

Lila

Felize
Ik spreek toch geen Chinees?!
Leuk dat jullie allemaal zo goed meedenken! Bedankt!

Helaas nog niet de naam in jullie rijtjes gevonden. Liefst een niet al te lange naam.
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik wil graag jullie advies/mening over de naam die wij voor onze dochter (die als alles goed gaat over twee maandjes geboren wordt) in gedachten hebben.



We twijfelen namelijk erg over de schrijfwijze. We denken aan Tialde/Tialda. Tweede naam wordt Marije. Ik neig naar Tialde omdat ik het wat stoerder vind en omdat ik denk dat ook de naam Tialda al gauw wordt uitgesproken als Tialde. Het 'loopt' ook wat beter, is mijn idee. Vriend heeft lichte voorkeur voor Tialda, juist omdat hij dat weer wat 'vrouwelijker' vindt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe spreek je het uit?

Tie-jal-du/daa

Of Tjaldu/aa ?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem op Tialde, dat vind ik veel mooier klinken. Vind Tialda een beetje suf, terwijl ik dat van Tialde niet vind.



Anoniem, voor jou nog;



Linde

Suze

Nine

Jara

Merle

Bente

Kyra

Eef

Tess

Marlot

Lara

Lizz

Veerle

Vieve
Alle reacties Link kopieren
De eerste. tiejalde/a.
Alle reacties Link kopieren
Dan duidelijk Tialde.

Dat vind ik veel zachter en vrouwelijker dan Tialda.

Tialda past voor mij een beetje in de rij Bianca, Saskia, Anita.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 04 december 2014 @ 20:45:

Dan duidelijk Tialde.

Dat vind ik veel zachter en vrouwelijker dan Tialda.

Tialda past voor mij een beetje in de rij Bianca, Saskia, Anita.Niet precies andersom: tialda vind ik vrouwelijker.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren




Dank jullie wel voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik wilde even laten weten dat wij een kleine James krijgen en dus niet meer hoeven te worstelen met een meisjesnaam (al was Kate na al dat stoeien echt een serieuze kanshebber). Bedankt iig voor al het mee denken!!!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh leuk, halvemaan!!! Gefeliciteerd met jullie aankomende zoon. En James was natuurlijk een naam die jullie al heel leuk vonden, dus zo vallen de puzzelstukjes mooi samen.
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Even geleden had ik al gereageerd met de vraag voor inspiratie... Onze favorieten zijn nog steeds min of meer dezelfde: Lisa, Sara, Elise, Yara, Iris... Maar ik vind het erg jammer dat met name Lisa en Sara wel erg veel voorkomen. Nu hoorde ik opeens de naam:



Kirsty



Wat vinden jullie van die naam? Mijn vriend en ik vinden het wel een serieuze kanshebber, maar ik twijfel nog of ik hem even leuk vind als de namen die ik hierboven noemde. Daarbij las ik op internet reacties dat veel mensen het vaak verkeerd uitspreken of schrijven (dus toch uitspreken als Christie, of Kirsten). De achternaam moet ook al vaak gespeld worden en komt niet veel voor....

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal:)

31 december weten wij of we een jongen of meisje krijgen. Voor een jongen zijn we er wel uit, maar een meisjes naam vinden we allebei erg lastig. Ik heb hier al een aantal pagina's doorgespit en er zijn me wel een aantal namen bijgebleven. Wie wil helpen ons lijstje aan te vullen? We vinden allebei korte namen (één klank) leuk, maar een naam met twee klanken die niet afgekort kan worden ook. Het gaat ons er vooral om dat de naam die we geven ook echt de roepnaam wordt. Julia vind ik bijv erg leuk maar ivm de afkorting "Juul" willen we dat niet als naam geven. Heeft iemand tips of ideeën? Alvast bedankt:)



Ons lijstje:

Noël

Fay

Yaël

Jade

Lou

Jill
---
Alle reacties Link kopieren
quote:annemary schreef op 06 december 2014 @ 12:45:

Hey!

Even geleden had ik al gereageerd met de vraag voor inspiratie... Onze favorieten zijn nog steeds min of meer dezelfde: Lisa, Sara, Elise, Yara, Iris... Maar ik vind het erg jammer dat met name Lisa en Sara wel erg veel voorkomen. Nu hoorde ik opeens de naam:



Kirsty



Wat vinden jullie van die naam? Mijn vriend en ik vinden het wel een serieuze kanshebber, maar ik twijfel nog of ik hem even leuk vind als de namen die ik hierboven noemde. Daarbij las ik op internet reacties dat veel mensen het vaak verkeerd uitspreken of schrijven (dus toch uitspreken als Christie, of Kirsten). De achternaam moet ook al vaak gespeld worden en komt niet veel voor....

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!Leuk en apart! Ik vind het geen in elkaar geknutselde naam maar toch heb ik nog nooit iemand gehoord die zo heet:)
---
Alle reacties Link kopieren
quote:annemary schreef op 06 december 2014 @ 12:45:

Hey!

Even geleden had ik al gereageerd met de vraag voor inspiratie... Onze favorieten zijn nog steeds min of meer dezelfde: Lisa, Sara, Elise, Yara, Iris... Maar ik vind het erg jammer dat met name Lisa en Sara wel erg veel voorkomen. Nu hoorde ik opeens de naam:



Kirsty



Wat vinden jullie van die naam? Mijn vriend en ik vinden het wel een serieuze kanshebber, maar ik twijfel nog of ik hem even leuk vind als de namen die ik hierboven noemde. Daarbij las ik op internet reacties dat veel mensen het vaak verkeerd uitspreken of schrijven (dus toch uitspreken als Christie, of Kirsten). De achternaam moet ook al vaak gespeld worden en komt niet veel voor....

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!Leuk, doen! Quinty of Quincy ook nog iets?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Joycemm schreef op 06 december 2014 @ 12:52:

Hoi allemaal:)

31 december weten wij of we een jongen of meisje krijgen. Voor een jongen zijn we er wel uit, maar een meisjes naam vinden we allebei erg lastig. Ik heb hier al een aantal pagina's doorgespit en er zijn me wel een aantal namen bijgebleven. Wie wil helpen ons lijstje aan te vullen? We vinden allebei korte namen (één klank) leuk, maar een naam met twee klanken die niet afgekort kan worden ook. Het gaat ons er vooral om dat de naam die we geven ook echt de roepnaam wordt. Julia vind ik bijv erg leuk maar ivm de afkorting "Juul" willen we dat niet als naam geven. Heeft iemand tips of ideeën? Alvast bedankt:)



Ons lijstje:

Noël

Fay

Yaël

Jade

Lou

Jill



Lila

Lilly

Lola

Alies

Félice

Amy

Manèl

Viënne

Lizz

Selah



Zoiets?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Oh Amy en Félice vind ik erg leuk, dankjewel! Viënne heb ik ook al eens voorgesteld maar vond mijn vriend niet leuk, omdat hij een Viënna kent waar hij nou niet echt over te spreken is..:-P Thanks!
---
Alle reacties Link kopieren
Joycemm:



Vieve

Veerle

Vera

Lea

Lana

June

Merle



Annemary; ik vind kirsty matig. Niet lelijk, maar dus ook niet heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Joycemm



Nola

Noa

Linn

Lene

Yana

Liva

Mila

Roxy

Madée

Lori

Romée

Philou

Lune

Maëlle

Nika

Yara
Alle reacties Link kopieren
Senna

Laiza

Lisa

Sara

Moniek

Sanne

Mente

Milou

Yara

Vera

Safiya

Iris
anoniem_211544 wijzigde dit bericht op 08-12-2014 21:56
Reden: verkeerd
% gewijzigd
Hoi allemaal,



Ben ik weer. We zijn er nog steeds niet uit. Rozemarijn is afgevallen, nu gaat het tussen Fleur en Floor. Alleen mijn neefje heet Florian en wordt ook wel eens Floor genoemd. Vinden jullie de namen Floor en Florian kunnen als neef en nicht?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, vind ik best kunnen. Ik vind vrij veel kunnen bij neef en nicht.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, als broer en zus niet maar als neef en nicht kunnen Floor en Florian prima, vind ik dan.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er vanaf hoe intensief jullie contact is.

Wij kiezen toch een andere naam omdat onze leuke naam teveel op die van neefje lijkt (Fedde-Fenne) wij hebben intensief contact. Als Florian regelmatig Floor wordt genoemd....

staan ze verder van jullie af dan zou ik het niet laten als het dé naam is voor jullie.



Ik blijf meelezen. Wie weet komt er nog een naam voorbij voor ons

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven