Meisjesnamentopic deel zoveel

16-02-2013 18:13 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier verder gaan?



Het vorige meisjesnamentopic is hier terug te vinden:



Meisjesnamentopic
Freya25



Merel

Mirthe

Julie

Livia

Liv

Lucy

Eline

Jasmijn

Vera

Fleur

Iris

Naomi

Esmee

Benthe

Thirza

Lynn

Laura

Manon

Irene

Malou (of Marlou)

Noortje

Esther
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op zoek naar meisjesnamen en heb nu inmiddels de namen



Aelin(n)

Yuna

Katie

Leora (maar dat lijkt op de naam van mn schoonzusje)



Het zijn volgens mij allemaal namen die niet erg vaak gegeven zijn en voor Aelinn kan ik geen betekenis vinden, maar er zijn volgens mij veel spaanstalige meisjes die zo heten wanneer ik de naam zoek op facebook, al vind ik het meer een Engelse naam
Alle reacties Link kopieren
@ aapie23

Yuna vind ik de mooiste van je lijstje

Ben je nog op zoek naar aanvullingen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Cejo,



Ja we houden wel van een beetje een aparte naam die niet erg vaak voor komt, mijn vriend en ik hebben beide een naam die je niet echt heel vaak hoort al komt de mijne nu wel als opkomend populaire naam. Maar een Erik of Laura etc dat zijn niet echt namen die bij ons passen... al zijn we wel beide Nederlands hoor. Is gewoon toeval denk
Alle reacties Link kopieren
@ aapie23



Julin

Junia

Phaedra

Marli

Enora

Liora

Meira

Sera

Selah

Jolin

Elea

Nuria
Alle reacties Link kopieren
@ Cejo



Dankjewel moet er wel bij zeggen dat ik niet echt eentje zie waarvan ik denk... dat is m! Ik ben in ieder geval blij dat ik nog een half jaar heb ;) Ik vond Lexie ook een leuke naam maar dan krijg je sexylexie ;) en ik zag Sarai ook ergens staan, dat ik ook een mooie naam maar misschien te bijbels voor mn vriend...
Alle reacties Link kopieren
@ aapje

misschien zit hier wat tussen:



Beauray ("boorai")

Xante/Xanthe

Yuli

Madée

Rodée

Jem ("djem")

Mironne

Xanne

Jeanell

Indra

Joyca/Joyka
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@ tinkerbell



Mijn vriend is gek van Aelinn moet zeggen dat ik die ook als favoriet heb hoor.. maar Yuli is leuk vanwege hoe je het uitspreekt maar hoe je het schrijft ben ik niet zo wild van.. De rest vind ik niet zo leuk. Het besef dat je een meisje de rest van haar leven ermee opzadelt maakt het wel moeilijk vind ik.. Ik twijfel over Aelinn omdat ik er geen betekenis van kan vinden.. Ik had eerst ook Fya maar dat zeg je als faaija en dat is in straattaal een soort rot op..



Straks wordt het een jochie haha al die drukte voor niks.. Maar voor een jongetje heb ik nog niet 1 naam.. Voel me nu al slecht voorbereid ;)
Alle reacties Link kopieren
@ aapie23

nog een rijtje dan



Fenja

Zaria

Mea

Sophée

Ziva

Ilja

Nyla

Nya

Zoya

Jolie

Noalie

Vida

Jorja
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het proberen:

Kaythley

Phaedra

Faye

Mell

Riche

Thilde

Freya
Alle reacties Link kopieren
@ aapje

Wil je per se een naam met betekenis dan? Vind je de klank niet belangrijker?



Wat vind je nog van Ylka, Ivy , Vajèn, Feya ("fei-ja")?

Spreek je Aelinn trouwens uit als Elin? Dan heb je meteen een betekenis;) Lijkt me trouwens dan wel lastig, want dan zal de naam altijd verkeerd worden geschreven.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ik vond het gewoon leuk maar heb de betekenis kunnen vinden.. het is een verbastering van een andere naam. Het betekend kostbaar. In ieder geval die wordt het! Mijn vriend is er ook helemaal gek van.. Nu nog een jongens naam ;) We zeiden al tegen elkaar dat het probleem namen opgelost was als het gewoon een meisje is of wanneer we eerder een jongensnaam hebben andersom natuurlijk. Maar bedankt voor jullie input!



We weten ook nog niet of we willen weten wat het wordt... maar tenzij de echo niet superduidelijk is, wat in mijn optiek alleen kan met jongetjes, zal je toch echt twee namen moeten hebben... ik ken meerdere mensen waarvan het niet klopte ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en je spreekt het wel zo uit maar dan met een soort 'Engelse e' met een beetje een j erachter... En qua schrijven, zowel mijn vriend als mijn naam worden chronisch verkeerd geschreven Ik begrijp wel dat sommige dat als vervelend ervaren maar in de praktijk valt dat reuze mee. Wij moeten er in ieder geval wel om lachen.



Namen zoals Stephan(ie) of Stefan(ie), Angelique of Angeliek, Christiaan of Kristiaan, Sofie of Sophie, dat zijn allemaal gangbare namen maar iedereen moet deze namen evengoed vaak spellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds vandaag helemaal verliefd op de naam: YVANKA
Alle reacties Link kopieren
Heej Lara! Ik ken er 1, vreselijk kind.. Haha! Sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af wat jullie van de naam Aibileen (Engels uitgesproken) vinden. Ik hoorde het van de film "the Help" en vind het zelf erg mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ebbielien, denk ik. Maar ik vind het wel 'n vreselijke naam, sorry!
Alle reacties Link kopieren
@Orisue,

Het is niet mijn smaak, maar het is ook niet de ergste naam die ik ooit gehoord heb
Alle reacties Link kopieren
quote:namenmama schreef op 28 februari 2013 @ 18:02:

@Orisue,

Het is niet mijn smaak, maar het is ook niet de ergste naam die ik ooit gehoord heb Idem
Alle reacties Link kopieren
@cranberry: grappig: je vindt mijn naam leuk ( thanks) en kiest voor Famke. Mijn moeder had ook beide namen in gedachte; het werd dus Lara (Vd Russische film Dr Zivago) en ik ben er nu blij mee. Vroeger werd ik vaak Laura of Klara genoemd, maar dat lag meer aan de simpele mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lara22 schreef op 26 februari 2013 @ 19:51:

Ik ben sinds vandaag helemaal verliefd op de naam: YVANKA Beetje Oost-blok snollerig, sorry.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nog iemand hulp nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:namenmama schreef op 02 maart 2013 @ 14:26:

Nog iemand hulp nodig ;)



Ja wij kunnen wel wat inspiratie gebruiken. Hebben al een zoontje dat Julian heet. Krijgen nu een meisje. We hadden eigenlijk al de naam Myrthe gekozen. Maar vrienden waren ons voor.



Ik zag hier net ergens Merle staan. Vind ik ook erg leuk.

Wat andere namen op ons lijstje: (volgens mij zit er niet echt een lijn in)

Amber

Anouk

Romy

Nina



Maar het is het toch allemaal net niet... Hoop op wat ideeën hier. Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Zoë

Chloë
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Julian en Imke



Julian en Noa



Julian en Naomi



Julian en Mara

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven