Meisjesnamentopic

28-05-2011 18:47 3348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien die andere allang vol is: continue!



Hier is het oude topic

Meisjesnamentopic!
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties op Julia of Janneke.

We zijn er eigenlijk nog steeds niet uit, we blijven toch hangen in de populairdere namen. En eigenlijk was dat niet de bedoeling

We twijfelen dus nog even door.
Alle reacties Link kopieren
Julijne wellicht een optie?
Alle reacties Link kopieren
@poeszie.





Philomeen

Pheline

Rosanna

Annemijn

Adelina

Adinda

Barbara

Babette
Alle reacties Link kopieren
@All; bedankt voor de reacties. Er zitten mooie suggesties tussen. Ook een paar die niet 'kunnen' omdat dochters van vrienden al zo heten



Ik ga nog maar een paar dingen in de groep gooien
Alle reacties Link kopieren
@ pitamientje: absoluut Julia. Julia is niet afgezaagd, Julia is een klassieke, tijdloze naam.

Janneke vind ik altijd een beetje kinderlijk aan doen. En mij te ouderwets.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:Bijenkoningin schreef op 30 mei 2011 @ 22:32:

Julijne wellicht een optie?veel te bedacht
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 31 mei 2011 @ 10:52:

@ pitamientje: absoluut Julia. Julia is niet afgezaagd, Julia is een klassieke, tijdloze naam.

Janneke vind ik altijd een beetje kinderlijk aan doen. En mij te ouderwets.Ik vind Janneke juist leuker. Ik houd wel van lekker Hollands en een beetje ouderwets. Julia komt zoveel voor nu. Ik werk in het onderwijs en heb er al zoveel voorbij zien komen! Janneke hoor je veel minder vaak en het klinkt hartstikke lief!
@ Pitamientje?



Wat vindt je van Joanneke? Dat vind ik ook een leuke nederlandse naam.
En wat vind je anders ook nog van:

Jolijne of Jojanneke?!
Voor wie verder nog namen zoekt. Ik vind Lexie en Jackie zo leuk voor een meisje!
Alle reacties Link kopieren
Joliijne, Joanneke of jojanneke vind ik toch minder leuk..., maar bedankt voor de suggesties!

Ik hoor Julia zelf juist niet zoveel in mijn omgeving (ondanks de nr 3 positie in de populaire namen lijst) Eigenlijk vind ik Sofie en Emma ook erg leuk, maar ja dat zijn dus de nr 1 en 2.
Alle reacties Link kopieren
quote:pitamientje schreef op 31 mei 2011 @ 21:50:

Ik hoor Julia zelf juist niet zoveel in mijn omgeving (ondanks de nr 3 positie in de populaire namen lijst) Eigenlijk vind ik Sofie en Emma ook erg leuk, maar ja dat zijn dus de nr 1 en 2.Tja, als je dat gewoon echt hartstikke mooi vindt... why not? Ze staan natuurlijk niet voor niets in de landelijke top 3.
Alle reacties Link kopieren
quote:pitamientje schreef op 31 mei 2011 @ 21:50:

Joliijne, Joanneke of jojanneke vind ik toch minder leuk..., maar bedankt voor de suggesties!

Ik hoor Julia zelf juist niet zoveel in mijn omgeving (ondanks de nr 3 positie in de populaire namen lijst) Eigenlijk vind ik Sofie en Emma ook erg leuk, maar ja dat zijn dus de nr 1 en 2.



Weet niet of het al genoemd is hoor, maar wat vind je van Janne?



Ik vind Julia en Janneke trouwens allebei wel leuk, maar Janneke leuker (en Janne nog leuker).

Deze naam stond ook hoog op mijn lijstje, maar is afgevallen omdat de combi met onze achternaam slecht was en vrienden van ons hun dochter al zo genoemd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Overigens verschillen de polulaire namen ook heel erg per regio hoor, dus het kan goed dat jij ze in je omgevind weinig hoort. Ik hoor ze hier ook niet zoveel hoor (toevallig laatst wel een Emma). Een krant schreef laatst ook dat in de regio waar ik woon juist hele andere namen veel gegeven worden (bv Lynn). En in mijn zeer naaste omgeving is het vrijwel allemaal 1-lettergreepnamen die gegeven worden.



Overigens wilde ik wel liever een naam die niet tè hoog in de top-10 stond. Gewoon omdat het me niet prettig lijkt later met 3 Sofietjes in de klas te zitten....
Alle reacties Link kopieren
quote:pitamientje schreef op 31 mei 2011 @ 21:50:

Joliijne, Joanneke of jojanneke vind ik toch minder leuk..., maar bedankt voor de suggesties!

Ik hoor Julia zelf juist niet zoveel in mijn omgeving (ondanks de nr 3 positie in de populaire namen lijst) Eigenlijk vind ik Sofie en Emma ook erg leuk, maar ja dat zijn dus de nr 1 en 2.



Ik hoor Julia ook bijna niet in mijn omgeving. Sterker nog, ik ken er geen. Bij mijn kinderen op school zit er geen. Overigens zit er ook geen Sophie/Sofie bij mijn kinderen op school, wel op kdv 1.

Maar Emma, dat hoor je hier dan weer wel veel (Noord Holland, kaasstad).
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
@DTJ Goede suggestie! maar een goede vriendin heet al zo. Inderdaad ook een leuke naam.



Het is inderdaad natuurlijk goed mogelijk dat het per regio verschilt. Grappig is dat de jongensnamen die we hebben bedacht juist niet populair zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



ik heb jullie hulp nodig.

Mijn kleine meid heet Gwenn Naomi. Nu zijn we druk bezig voor het zoeken naar een 2e naam voor onze 2e meid.

De eerste naam hebben we al. Ze gaat Jade heten. Maar wij willen er een 2e naam achter net als bij onze eerste dochter. Zelf heb ik een lichte voorkeur voor een 4 letterige naam eindigend op een y. Maar dat staat zeker nog niet vast. Dus alles is welkom

Hebben jullie suggesties?
Alle reacties Link kopieren
@ mama2meiden



Zoey

Demy

Romy

Indy

Lily

Rosy

Ruby

Dani

Devi

Mali

Miki



5 letters

Carly

Marly

Daisy

Ismey

Lizzy



3 letters

Evy

Amy

Fay
Alle reacties Link kopieren
andere namen die ik mooi vind bij Jade

Luna

Mila

Ayla

Chloe

Dane

Elin

Ines

Isis

Liva

Lois

Malu

Nika

Nena

Nyla

Resa

Zoya
Alle reacties Link kopieren
Ik had graag jullie mening: ik zat net meisjesnamen te bedenken (weet nog niet wat 't wordt) en ik vind Irem een hele mooie naam. Maar gezien de genen die mijn vriend en ik gaan doorgeven wordt het hoogstwaarschijnlijk een 'Hollands-glorie' kind: lang, blond en blauwe ogen. Past het dan wel, aangezien het een Marokkaanse naam is?
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 01 juni 2011 @ 14:04:

[...]





Ik hoor Julia ook bijna niet in mijn omgeving. Sterker nog, ik ken er geen. Bij mijn kinderen op school zit er geen. Overigens zit er ook geen Sophie/Sofie bij mijn kinderen op school, wel op kdv 1.

Maar Emma, dat hoor je hier dan weer wel veel (Noord Holland, kaasstad).Ligt dat niet een beetje aan de school, crini? Op de school en de psz van mijn jongens ( op 2 km afstand van crini) struikelen we over de juliaas en de sofies...
Alle reacties Link kopieren
@ appeltje ik geloof dat ik de naam leuker vind voor een kindje met een tintje.

wat vind je van Imre...zelfde letters als Irem
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er nog maar eens één in de groep, vandaag kwam ik ineens op Emmie.

(we twijfelen verder tussen Julia, Janneke en Sofie)

Mij man weet het zo net nog niet, ik vind het wel wat hebben. Wat vinden julie ervan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven