met baby van 4,5 maand op vakantie naar buitenland?

04-07-2012 10:58 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn topictitel zegt het al; is het verstandig om met een baby van 4,5 maand op vakantie te gaan naar het buitenland? Mijn man en ik twijfelen of we einde seizoen, zo rond half/eind september een weekje naar turkije zullen gaan met de kleine.

Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben en wat was jullie ervaring daar mee? Goed of slecht bevallen?
Het ligt er een beetje aan wat je van zo'n vakantie verwacht denk ik of het jou goed of slecht zal gaan bevallen.



Mijn zoontje is 10 maanden en heel makkelijk en ik had er niet aan moeten denken, maar ik ging zonder zoontje ook al niet in september naar Turkije, dus dat scheelt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht eigenlijk alleen maar een leuke vakantie voor ons drieen, gewoon lekker ontspannen en leuke dingen doen
Alle reacties Link kopieren
Ligt uiteraard aan het kindje maar wij namen ze vanaf 3 maand mee , vliegen naar mallorca, griekenland, canarische eilanden.

Ik vind het heerlijk, ze sliepen nog veel .

Die van mijn zijn erg makkelijk dus dat scheelt een heel stuk.

Ik vind het een stuk lastiger als ze 1.5 a 2 jaar zijn, dan ren je je rot met dat water overal.
Alle reacties Link kopieren
Hij is heel makkelijk, slaapt inderdaad nog veel en huilt ook bijna niet
Alle reacties Link kopieren
Lekker doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hoi leukemode,

Als ik heel eerlijk ben snap ik het nooit zo goed als mensen met zo'n kleine baby op vakantie gaan naar het buitenland. Je ontneemt jezelf en je kind een hoop comfort. En vliegen met zo'n kleintje...het is gewoon(in mijn optiek) niet zo praktisch allemaal. Maar goed, vrienden van ons deden het ook al twee keer. De eerste keer is erg goed bevallen en de tweede keer helemaal niet.

Waarom blijf je niet een jaartje dichter bij huis?

Ik veroordeel je niet hoor, het is gewoon mijn visie.



Wat je ook doet, fijne vakantie!
Wij hebben een kindje van 3jr en de afgelopen periode zijn wij alleen op vakantie gegaan in de benelux en duitsland.

Gewoon omdat we dan 'zo' weer thuis konden zijn als er iets niet goed was. Je toch redelijk zeker bent van voldoende ziekenhuizen etc. Gewoon in geval van nood.



Hij kan inmiddels aardig goed praten en duidelijk maken als hij ergens pijn heeft.

We zijn nu aan het kijken voor een vakantie wat verder weg mét zon



Collega hier heeft 3 kinderen en gaat elk jaar vliegen.. van Amerika tot Bulgarije.

Gaat volgens mij wel goed altijd; al de middelste last heeft van zijn oren.

Is maar net hoe je er zelf in staat en of het een makkelijk kindje betreft.



Vriendin van mij heeft 1 zoontje, is 1,5 en die ging 3u vliegen; heenreis was een eitje, zoontje sliep bijna de gehele reis. Terugreis helaas niet; 3u zoontje moeten entertainen en waren helemaal kapot



Gewoon lekker doen wat je gevoel ingeeft
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met de oudste toen hij een maand of 4 was naar Mallorca geweest. Met de jongste hebben we met 8 weken en 3,5 maand gekampeerd. Met een jonge baby op vakantie is echt een eitje, op die leeftijd slapen ze nog veel, wij maakten veel uitstapjes en hij sliep in de auto meestal. Hij kreeg alleen nog maar bv, ik heb nog nooit zoveel terrasjes bezocht in een vakantie, haha. Als ze ouder worden, wordt het lastiger, moet je ze beter in de gaten houden en specifiek dingen gaan doen die ook leuk voor hun zijn.
..
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn op vakantie geweest naar zuid frankrijk met de auto, toen onze kleinste 3 maanden oud was. Ging prima! lekker geslapen in de auto (1x doorgereden, wel regelmatig gestopt) maar ging erg goed. Daar ook heerlijk in campingbedje buiten onder de partytent of zelfs bij het zwembad.



uiteraard goed in de schaduw en badderen in t zwembad eventjes.

het was daar max 25-30 graden.



turkije is wel warm nog in september, maar afhankelijk van waar je gaat (wij gingen toen ook eens half sept. was het 36 graden!!!)



en let op in turkije, mijn oudste heeft daar door het wassen van fles/beker/bordje paratyfus opgelopen. dat kan in het water zitten daar (dat dronken we niet, maar wordt wel mee gewassen) of op iets van eten. :(
quote:reizigster2004 schreef op 04 juli 2012 @ 11:19:Met de jongste hebben we met 8 weken en 3,5 maand gekampeerd.Dat is wel lang met zo'n kleintje. Of was het weken?
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, waarom zou je het niet doen?



Onze kinderen gingen al gauw mee op vakantie.

De jongste ging met een week of 6 al mee een weekendje weg, binnen Nederland dan wel, en beide ruim voor hun eerste jaar mee met het vliegtuig, zowel binnen als buiten Europa.



Met een kleine baby vliegen/een lang stuk in de auto is een stuk makkelijker dan met een peuter die rond wil lopen, althans, dat is mijn ervaring..



Uiteraard goed oppassen met de zon en met het drinkwater (misschien flessenwater gebruiken ofzo) en verder lekker gaan genieten!
Alle reacties Link kopieren
En ik begrijp weer nooit zo goed waarom het niet zou kunnen. Het maakt een baby niks uit waar je 'm mee naar toe sleept toch? Zolang je zijn of haar welzijn heel goed in de gaten houdt, je zorgt voor een fatsoenlijke plek om te slapen, en papa en/of mama bij de hand zijn is er toch weinig aan de hand?



Ik vond het heerlijk, die vakanties met een baby. Ik heb juist daardoor extra veel genoten van de babytijd. Met 8 weken gingen ze mee naar Frankrijk, met 4 maanden naar Tunesie en bij de 2e naar Mallorca. Er waren mensen die ons voor gek verklaarden, maar ik heb er fantastische herinneringen aan die ik voor geen goud had willen missen. Ik vind het nu, met een peuter en een kleuter echt veel meer gedoe dan toen.
quote:Met een kleine baby vliegen/een lang stuk in de auto is een stuk makkelijker dan met een peuter die rond wil lopen, althans, dat is mijn ervaring..Het hangt ook een beetje af van je kind. Onze tweede vond de maxi cosi afschuwelijk. Was ik even blij dat we maar naar Ameland gingen, en niet naar Zuid-Frankrijk, toen hij een week of tien was: twee uur in een onmogelijke houding in de auto met een pink in zijn mond was wel genoeg
Alle reacties Link kopieren
Lekker gaan zou ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Wij hebben het ook gedaan toen mini zo jong was. Geen problemen gehad, met niets!

Minni sliep zelfs gewoon op de strandstoel.

En mocht er echts iets zijn; er zijn aardig wat goede priveklinieken te vinden in Turkije.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit gaan vliegen met een baby als dat niet noodzakelijk is. Kleintjes krijgen snel last van hun oren in vliegtuigen. Om nog maar niet te spreken over wat de slechte lucht in zo´n vliegtuig met zijn huid doet. Daarnaast heb je grote kans dat je de andere passagiers in het vliegtuig behoorlijk lastig valt met het gehuil van jouw kind als het ergens last van krijgt. Heb ooit eens uren in de buurt van zo´n blerend kind moeten zitten: vreselijk. Ik begrijp het gewoon niet: blijf een jaartje thuis of in de buurt (Duitsland, Frankrijk, Luxemburg).
quote:lilaemme schreef op 04 juli 2012 @ 12:16:

Ik zou nooit gaan vliegen met een baby als dat niet noodzakelijk is. Kleintjes krijgen snel last van hun oren in vliegtuigen. Om nog maar niet te spreken over wat de slechte lucht in zo´n vliegtuig met zijn huid doet. Daarnaast heb je grote kans dat je de andere passagiers in het vliegtuig behoorlijk lastig valt met het gehuil van jouw kind als het ergens last van krijgt. Heb ooit eens uren in de buurt van zo´n blerend kind moeten zitten: vreselijk. Ik begrijp het gewoon niet: blijf een jaartje thuis of in de buurt (Duitsland, Frankrijk, Luxemburg).Nou vertel, wat doet vliegen met de huid van een baby?? Ik nog nooit wat geconstateerd na diverse vliegreizen met m'n baby/peuter.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor lekker gaan. Wij zijn met 3,5 maanden 1 week naar Spanje gevlogen en met 9 maanden naar Thailand. Eind aug. gaan we weer naar Spanje. Is maar een uurtje vliegen, dat durf ik nog wel aan.

Op die leeftijd slapen ze gewoon in het vliegtuig en voor de oortjes geef je een flesje melk of BV.
Alle reacties Link kopieren
Veel goede reacties, gelukkig! ja we zijn ons even goed aan het orienteren nu. Moeten natuurlijk een wandelwagenvriendelijk hotel hebben en misschien een magnetron op de kamer? Hoe deden jullie dat met flesjes? Natuurlijk uit flessen water en niet uit de kraan
Op advies van mijn ouders zou ik het niet doen. Mijn ouders zijn nooit met mij op vakantie geweest totdat ik een jaar of 2 was. Een baby heeft minder weerstand en ineens in een extreem warm klimaat zitten kan vervelend zijn.

Zo zijn vrienden van mn ouders met hun baby ook een keer naar Turkije geweest en dat kind werd hartstikke ziek. Waarschijnlijk ook door het weer. En als je dan naar het ziekenhuis moet ... Weinig mensen die Engels spreken, drama!

Waarom niet een jaar of 2 wachten met naar een warm land gaan? Je zou ook naar Duitsland of Belgie kunnen gaan. Alhoewel .. eind sept zal het wel wat minder warm zijn in Turkije
Alle reacties Link kopieren
quote:leukemode schreef op 04 juli 2012 @ 12:25:

Veel goede reacties, gelukkig! ja we zijn ons even goed aan het orienteren nu. Moeten natuurlijk een wandelwagenvriendelijk hotel hebben en misschien een magnetron op de kamer? Hoe deden jullie dat met flesjes? Natuurlijk uit flessen water en niet uit de kraanHeb lang bv gegeven, dus flesjes waren niet nodig. Maar misschien een kleine flessenwarmer mee? En een reisstekker als de stopcontacten in Turkije anders zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen, maar ik zou het doen
Alle reacties Link kopieren
wij gingen met baby van 5 maanden naar turkije. geen probleem met vliegen/reizen, met 11 maanden naar mallorca en met bijna 2 jaar 4 weken naar thailand met allerlei binnenlandse vluchten en boottochten..(om wat voorbeelden te noemen,)

dan heb ik het over de middelste, oudste is wat jaren ouder, 3e bijna geboren en die gaat komende herfst, als alles goed gaat natuurlijk ook gewoon mee.

ik ben van mening dat kinderen voelen wat jij voelt, dus ben je onzeker dan uit zich dat bij je kind, ga je makkelijker met dingen als reizen bijv. om dan zal dat meestal ook geen probleem zijn..gewoon proberen dus..
Alle reacties Link kopieren
Stopcontacten zijn het zelfde als in NL.

En in de meeste resorts staan er magnetrons in de restaurants.

In de resorts is er gewoon flessen water te krijgen, dus moet geen problemen geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven