middag slaapje baby: helpen inslapen

25-02-2017 14:36 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kleine man is 9 weken. Hij heeft erg veel moeite met inslapen overdag want resulteert in een jegelige oververmoeide baby. Wie heeft tips?



De nachten slaapt hij prima, van 8 tot 9 met ca 3 x borstvoeding. Slaapt in de co sleeper. Als hij op is, is hij na een uurtje echt moe. Dus weer naar bed. Leg hem dan in zijn ledikantje na wat kroelen en blijf er eventjes bij. Eerste slaapje lukt zo meestal wel maar dan...

Is na 45 minuten waker, wil eten en daarna lukt het slapen in zijn ledikantje niet meer overdag. Probeer het, bij echt brullen haal ik hem eruit en probeer ik het op schoot/wagen/box/grote bed etc.

Lukt dan uiteindelijk wel, maar altijd als hij al veel te moe is en dan vaak bij aan de borst in bed. En weer na 45 minuten waker met honger of zo lang niet kunnen inslapen dat het al weer voedingstijd is.



Wie heeft tips voor het inslapen maar ook zodat hij een 2 slaapcyclussen aan elkaar gaat plakken? Lijkt me zo veel fijner voor hem zelf ook
Waarom wil je dat hij al zijn slaapjes in het eigen bed doet? Dat is toch alleen maar onhandig? Waarom niet gewoon in de draagdoek, in de wagenbak beneden, of lekker bij je?



Hier was mijn dochter zeker de eerste 4 maanden non stop bij ons. Dat vond ze het fijnst en wij vonden het prima. En wat maakt het uit die slaapjes van 45 minuten overdag? Je hebt bepaalde verwachtingen die echt niet realistisch zijn van een baby van 9 weken.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, alleen herkenning. Ging vanzelf over na zo'n 6 maanden. Tot die tijd korte slaapjes of de helft van het slaapje in bed en andere helft op schoot.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

heel herkenbaar! Heeft hij echt honger na 45min slapen? Mijn kindje word ook vaak "wakker" na 45min,maar dan zie ik dat ze nog niet uitgeslapen en laat ik haar liggen. Meestal weent ze dan 5 of 10 minuutjes en valt weer in slaap. Voor het inslapen, kun je zelf even langs hem gaan liggen tot hij slaapt? of inbakeren? Als je dat niet wil kun je ook proberen met de slaapzak, maar dan de armpjes ook erin, zodat hij deze niet meer kan rondzwieren.En een knuffel met baarmoedergeluiden. Dat helpt hier ook heel goed. En anders lekker bij jou laten slapen als dat mogelijk is voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Hij mag van mij overal slapen hoor maar op schoot of in de box schrikt hij vaak wakker. Is dan niet uitgeslapen en moet weer opnieuw in slaap komen.

En het zijn geen verwachtingen dat hij langer slaapt: ik zie aan hem dat hij behoefte heeft aan slapen maar dat hem zelf nog niet lukt. Mijn vraag is ook hoe ik hem kan helpen
Inbakeren?
Draagdoek. Ideaal. Ik ging boodschappen doen, afwassen etc. En baby kwam aan zijn slaap.
Alle reacties Link kopieren
Draagdoek of zak. Op de bank op/aan de borst. En je verwachtingen loslaten. Komt vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 25 februari 2017 @ 14:53:

Inbakeren?Inderdaad, werkt bij veel baby's. Dan hebben ze het veilige baarmoedergevoel. En worden ze over het algemeen rustig van.
Alle reacties Link kopieren
Als je dat niet al doet: probeer eens een speentje en/of inbakeren. Ook kun je eens kritisch de omgeving bekijken, Is er iets waardoor je baby geactiveerd wordt of blijft en dus niet de slaap kan vatten?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem na de voeding sowieso 30 min recht op houden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vanaf zes weken ingebakerd een het was een hele fijne oplossing.

Tips kun je krijgen bij het consultatiebureau.
Alle reacties Link kopieren
Speentje wil hij echt niet helaas. Terwijl ik wel zuigbehoefte zie. Maar sabbelen wil hij alleen aan m'n pink



Inbakeren nog niet gedaan, ik dacht dat dat meer was als ze last hebben van maaiende armpjes maar hij is niet echt motorisch onrustig eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 25 februari 2017 @ 15:01:

Ik zou hem na de voeding sowieso 30 min recht op houden.Dan moet ik hem nog langer wakker houden? Ik voed liggend, zon 10/12x per dag. Hij krijgt dus kleine hoeveelheden binnen en valt vaak aan de borst in slaap (of weer verder). Zie ook werkelijk niks wat op reflux zou duiden hoor.
Alle reacties Link kopieren
Best herkenbaar hier

(Hi spinnekop!)



Bij ons hielp inbakeren en haar ritme volgen.

Overdag slaapt ze slecht en kort. S nachts hebben we de mazzel dat ze tussen de 8 en 9u slaapt. We leggen haar om 23.00 Ingebakerd in bed en daarmee slaapt ze dus de hele nacht door. Overdag wil ik haar liever niet inbakeren en zijn het dus kortere slaapjes, zowel in bed als in de wandelwagen bak of box.

Zolang ze heel vrolijk 'is en niet te vermoeid lijkt vind ik het prima. Als ik het gevoel heb dat ze echt te moe.wordt geef ik haar liggend op bed de borst en laat ik haar naast me inslapen. Dan slaapt ze vaak wel anderhalf tot twee uur (als ik ernaast lig)
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een knuffel met baarmoedergeluiden geprobeerd? Maar ik zie dat hij wel kan slapen in zijn bedje. Misschien heeft hij op dat moment van de dag gewoon nood aan zijn mama. Slaapt hij dan wel bij je aan de borst? Het is niet altijd makkelijk om uit te zoeken wat die kleintjes willen. Ik heb de eerste 4maanden bijna non stop met baby aan de borst gezeten. Eten, sabbelen (wil geen speen), slapen en zo altijd maar opnieuw en opnieuw. En nu is ze bijna 6 maanden en komt het stilletjes aan goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 25 februari 2017 @ 15:02:

Speentje wil hij echt niet helaas. Terwijl ik wel zuigbehoefte zie. Maar sabbelen wil hij alleen aan m'n pink



Inbakeren nog niet gedaan, ik dacht dat dat meer was als ze last hebben van maaiende armpjes maar hij is niet echt motorisch onrustig eigenlijk



Als je wel zuigbehoefte ziet, ligt het mss aan de speen. Philips heeft nu fijne nieuwe met een berekopje. Kan helaas geen plaatje plakken. Met de speen kan je baby zichzelf 'rustig maken'.



Deze bedoel ik http://www.toysrus.nl/pro ... 32.1.1490624132&par=s-goo
Alle reacties Link kopieren
Gaat hij trouwens huilen of ligt hij gewoon wakker in bed? Ik weet niet of dat "goed" is,maar laat ons meisje ook wel wakker in bed liggen. Soms slaapt ze gewoon niet in , maar ligt tevreden om zich heen te kijken. Ik hoop dan maar dat ze.toch wat.rust.krijgt
Alle reacties Link kopieren
Al hij stil is of 'gezellig ' klinkt in zijn bedje laat ik hem liggen. Dan valt hij vaak in slaap. Jengelen mag ook nog maar echt huilen laat ik hem niet doen.



Die speen ziet er wik interessant uit. Die ga ik eens proberen. De eerste weken hielp een speentje goed, maar die wilde hij ineens niet meer.



En hij heeft zeker weten behoefte aan zijn mama hoor! En hij krijgt ook heel veel mama tijd! Ik ben alleen zo bang dat hij mij nodig blijft hebben om te slapen en dat is helaas niet realistisch.
Alle reacties Link kopieren
Zo ging dat hier bij alledrie mijn kinderen. Alleen de oudste wilde een speentje, maar die ging ook niet zelf slapen.



In slaap voeden, heen en weer wiegen, in de draagdoek. Ze vielen geen van drieën in slaap als ik ze wakker in bed legde. Komt vanzelf wel.



Wat betreft meerdere cycli aan elkaar plakken: ernaast liggen hielp hier vaak wel. En vond ik prima relaxt.
Alle reacties Link kopieren
En hij ligt na al heerlijk 2 uur naast me in bed met af en toe een slokje tussendoor. Op mijn borst lukt niet hij blijft dan maar zoeken (melk!) Ook met een vol buikje



Baarmoeder geluiden 'geloof ' ik niet zo in. Zet soms wel een zacht muziekje aan bij t slapen
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste kon niet alleen (in)slapen. Is nog steeds geen fan van slapen, maar het gaat nu bijna altijd goed. Hij is nu wel 2,5. Ik wil je niet ontmoedigen, natuurlijk kun je alle tips proberen en misschien werkt er wat! Maar houd het ook voor jezelf dus makkelijk qua dingen uitproberen, is mijn extra tip ;)



Bij hem hielp qua inslapen een muziekje met een hartslagritme en stevig vasthouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:spinnekop schreef op 25 februari 2017 @ 15:28:

Al hij stil is of 'gezellig ' klinkt in zijn bedje laat ik hem liggen. Dan valt hij vaak in slaap. Jengelen mag ook nog maar echt huilen laat ik hem niet doen.



Die speen ziet er wik interessant uit. Die ga ik eens proberen. De eerste weken hielp een speentje goed, maar die wilde hij ineens niet meer.



En hij heeft zeker weten behoefte aan zijn mama hoor! En hij krijgt ook heel veel mama tijd! Ik ben alleen zo bang dat hij mij nodig blijft hebben om te slapen en dat is helaas niet realistisch.Hij blijft jou niet nodig hebben hoor! Ooit komt het goed en kan hij slapen zonder jou. Hij is nog zo klein nu, gewoon toegeven eraan. Mijn dochter doet sinds 2 weken nu haar slaapjes overdag in haar bedje, maar snachts is het nog steeds een ramp, dus ligt ze veilig maar gezellig bij me.
Alle reacties Link kopieren
heel herkenbaar ik lig nu ook op bed met m'n dochter van 10 weken.

Gelukkig slaapt ze s nachts goed door van 22.30 tot 6-7u en het slaapje erna gaat ook vaak goed maar dan ligt ze ook in de cosleeper naast me.

soms gaat het overdag goed en blijft ze in de wagen tukken na een fikse wandeling. soms ook niet. ach ik neem het maar zoals het komt en ga er vanuit dat het op termijn weer anders is.

3 vd 6 slaapmomenten gaan goed en 3 vaak niet. meestal die aan het eind vd middag en avond niet. tenzij we ernaast liggen of als ze op ons ligt.



inbakeren is hier trouwens geen succes dat geeft krijspartijen net als stevig instoppen onder d'r deken. echt een slaapzakkindje aangezien ze dekens wegtrekt.
Ik zat met een soortgelijke situatie en ben bij alle slaapjes gaan inbakeren. En bij het wegleggen, heb ik het advies gekregen hem niet in de ogen te kijken en niet tegen hem te praten. Dat zijn prikkels waar baby's juist wakker van worden. Dat doe je wel als je met hem speelt, maar niet als hij moet leren in slaap te vallen. Als ik hem troost of wil laten blijken dat ik er ben, doe ik dat dus met lichamelijk contact.

Hij slaapt nu stukken beter.

Die ene speen heb ik trouwens ook aangeschaft, maar werkt hier helaas niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven