Middagslaapje: it's back!

26-03-2017 16:33 19 berichten
Waarschijnlijk ben ik gewoon overbezorgd, maar ons zoontje (3 jaar en 4 maanden) sliep al ongeveer een half jaar niet meer 's middags. En nu de laatste weken opeens wél weer.



Herkennen mensen dit,dat een kindje opeens toch wél weer een middagslaapje wil, ondanks dat hij/zij een heel lange tijd zonder heeft gedaan? Ons zoontje is nu 3,5. Gister is hij zelfs op de bank in slaap gevallen tijdens het kijken van een filmpje. Opzich niet heel raar, want we hadden een drukke dag gehad...



Maargoed, als ik hiermee naar de huisarts ga (wat ik sowieso betwijfel of dat nodig is? vandaar dat ik dit topic open!) zal hij direct bloed willen gaan testen enzo, en dat vind ik zielig als het niet nodig is.



Dus vandaar: wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan hoor, ik hoor het vaker. Ook als ze naar school gaan soms weer.
Zelf doe je toch ook graag een dutje als je moe bent?

Of je valt 's avonds bij het tv kijken in slaap. Tenminste....ik wel
Alle reacties Link kopieren
Mijn ena jongste van 6 valt ook nog weleens in slaap op de bank hoor. Dan is hij gewoon heel druk geweest, drukke dag gehad, drukke week of heeft iets onder de leden. Hoeft helemaal niks te betekenen.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alleen naar de huisarts gaan als hij naast de slaapjes moe blijft ogen. Dus futloos gedrag, wit zien, kringen rondom de ogen.



Is hij verder gewoon vrolijk: prima!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ja, verder is hij over het algemeen heel vrolijk en enorm energiek.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch maar een " dutje"? Hij is nog maar 3 plus he...
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop met alle hopen dat het middagslaapje ooit nog terug komt. Dochter slaapt al vanaf 1,5 niet echt meer overdag en ik moet eerlijk zeggen dat ik het af en toe best pittig vind, een spring in het veld die heel de dag wakker is.
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 26 maart 2017 @ 17:23:

Ik hoop met alle hopen dat het middagslaapje ooit nog terug komt. Dochter slaapt al vanaf 1,5 niet echt meer overdag en ik moet eerlijk zeggen dat ik het af en toe best pittig vind, een spring in het veld die heel de dag wakker is.En lekker op de bank onder een dekentje? Zo deed ik dat hier met niet slapers. Filmpje aan er even bij liggen en ; Zzzzzzzz....
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Hier slaapt dochter van bijna 3 ook wel eens een keertje, vooral aan het eind van de week. Onder een dekentje met een filmpje aan en ze is vertrokken. Echt in bed slaapt ze niet meer. Ik vind er weinig van, want ben al anderhalf jaar gewend dat ze wakker is de hele dag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tigraa schreef op 26 maart 2017 @ 17:25:

[...]





En lekker op de bank onder een dekentje? Zo deed ik dat hier met niet slapers. Filmpje aan er even bij liggen en ; Zzzzzzzz....Daar is ze veel te onrustig voor. Soms ga ik wel eventjes met haar autorijden en dan wil ze soms wel eventjes weg dommelen. Dan zet ik mijn auto ergens even stil, ga even facebooken ofzo en even genieten van de rust
Alle reacties Link kopieren
quote:speldenkussen schreef op 26 maart 2017 @ 18:41:

[...]



Daar is ze veel te onrustig voor. Soms ga ik wel eventjes met haar autorijden en dan wil ze soms wel eventjes weg dommelen. Dan zet ik mijn auto ergens even stil, ga even facebooken ofzo en even genieten van de rust Slim! Doen wat werk indd.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Mijn jongste heeft ook tot 4,5 jaar af en toe nog een dutje op de bank gedaan. De ene periode 3 keer per week, en dan weken niet.
Jep zoon is ook 3 jr 4 mnd en moe de laatste tijd. En huilt snel en is driftig.

Volgens mij hier ook een stukje verveling, krijg het idee dat hij toe is aan school en zijn wereld vergroten.
quote:mamajobsa schreef op 26 maart 2017 @ 19:52:

Jep zoon is ook 3 jr 4 mnd en moe de laatste tijd. En huilt snel en is driftig.

Volgens mij hier ook een stukje verveling, krijg het idee dat hij toe is aan school en zijn wereld vergroten.



Dat driftige herken ik wel inderdaad. En ontzettend veel aandacht vragen en aan mij 'plakken' opeens weer.

Misschien is hij inderdaad ook aan school toe.... Al vraag ik me af of hij dat gaat volhouden de hele dag, als hij nu al zo moe is soms.
quote:Bumba1985 schreef op 26 maart 2017 @ 20:13:

[...]





Dat driftige herken ik wel inderdaad. En ontzettend veel aandacht vragen en aan mij 'plakken' opeens weer.

Misschien is hij inderdaad ook aan school toe.... Al vraag ik me af of hij dat gaat volhouden de hele dag, als hij nu al zo moe is soms.



Als ze net 4 zijn gaan ze ook nog wel eens alleen de ochtenden als ze t niet trekken.

Zoon begint zich echt te vervelen thuis. Wil bij de buurvrouw spelen, of bij opa spelen, maar thuis is hij uitgekeken hihi
quote:mamajobsa schreef op 26 maart 2017 @ 20:41:

[...]





Als ze net 4 zijn gaan ze ook nog wel eens alleen de ochtenden als ze t niet trekken.

Zoon begint zich echt te vervelen thuis. Wil bij de buurvrouw spelen, of bij opa spelen, maar thuis is hij uitgekeken hihiHij heeft straks continu rooster, dus ik ben benieuwd hoe dat dan gaat. Maar komt vast goed
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de laatste tijd hoor, al ben ik 31.

Ik zie er niets zorgelijks in, misschien begint er snel weer een groeispurt.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, kan best. Mijn kinderen sliepen vanaf een jaar of 3 niet meer elke dag. Soms weken achter elkaar wel, dan weer een tijdje niet. Mijn jongste gaat nu net naar school en is nog 2 middagen per week vrij. Ongeveer 1 middag laat ik hem dan nog even slapen, dat heeft hij soms echt nodig.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven