Mijn kleine held

29-10-2012 19:01 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine held,



Het is nu precies een week geleden dat je bent geboren.

Met 35.4 weken te vroeg en wat een slechte start. Het waren je longetjes, nog niet rijp genoeg.

Met grote spoed naar het Sophia kinderziekenhuis, waar ze je wel zouden kunnen helpen.

Wij waren ons nog niet echt bewust van hoe slecht je het eigenlijk had.

Ik kon niet mee naar het Sophia, want ze hadden er nog geen bed voor mij. Het was niet anders.

Papa ging wel met je mee en kon mij aan de telefoon vertellen dat je op de intensive care goed geholpen werd en je redelijk stabiel was.

Wat een opluchting.



De dag erna kon ik eindelijk naar je toe. Wel met bed, want door de ks kon ik niet lopen.

Nog steeds had ik je niet goed gezien en vast gehouden, maar de wetenschap dat ik bij je in de buurt was deed me goed.



Iedere dag ging het beter met je. Met je 3890 gram was je de reus van de ic-afdeling.

Helaas kregen we slecht nieuws. Er was op je hersenecho een afwijking gezien die verder onderzocht moest worden.

Met 3 dagen oud onderging je al een mri-scan en wachtten wij gespannen op de uitslag.



De uitslag kwam hard aan.

Waarschijnlijk heb je in mijn buik al zuurstof te kort gehad en witte plekjes op de scan zijn kleine beschadigingen in je hersenen.

De artsen kunnen niet voorspellen hoe deze beschadiging zich zal uiten. Het kan variëren van helemaal niet tot vrij ernstig.

Het zal dan zijn op motoriek gebied.

De komende maanden/jaren moet je met regelmaat een scan ondergaan om de boel in de gaten te houden.



Nu lig je op de mc van het oorspronkelijke ziekenhuis en daar moet je blijven totdat je zelfstandig kan drinken en bent aangesterkt.



Wat een week hebben we achter de rug en wat doe je het nu goed.

We zijn trots op je!





*even mijn hart luchten*
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
@Benannie; bedankt voor het delen van je verhaal.



Jullie hebben ook een spannende periode achter de rug zeg.

Fijn dat het nu weer helemaal goed gaat met je zoontje.



De term flaring zegt mij idd wel wat, maar kan me niet meer concreet herinneren wie dat wanneer heeft benoemd.



De komende maanden hebben we aardig wat afspraken staan in het ziekenhuis, maar dat hebben we er uiteraard voor over.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Van harte gefeliciteerd, en wat fijn dat het zo de goede kant uit gaat!
Alle reacties Link kopieren
Calvijn, ik lees nu je OP pas. Gefeliciteerd met jullie zoon, fijn dat jullie nu thuis zijn. Wat een schrik moeten jullie hebben gehad, maar fijn dat alles nu goed gaat. Geniet van elkaar!
Wat fijn dat het zo goed gaat met Julian, nog gefeliciteerd calvijn
Alle reacties Link kopieren
Wat ik mij nog kan herinneren van de verhalen die ik gehoord heb is dat flaring witte (onontwikkelde) gebieden in de hersenen zijn. Ze komen voor in gradaties 1 tot en met 4 en alleen 3 en 4 hebben gevolgen voor later en dan ook alleen als ze op bepaalde plekken zitten. Bij ons mannetje heeft het in ieder geval tot nu toe geen gevolgen gehad voor zijn ontwikkeling.



Wij hebben inderdaad ook een spannende periode achter de rug, maar nu (4 maanden later) kijk ik er niet negatief op terug en besef ik me heel goed dat het het allemaal waard is geweest ook omdat het heel anders had kunnen aflopen.



Afspraken hebben wij inderdaad ook nog steeds veel. Het kost tijd, maar ik vind het een fijn idee dat alles zo goed in de gaten gehouden wordt. Als ik jou zo lees komt het helemaal goed met jullie kleine kereltje. Als het niet goed was had hij tenslotte ook niet naar huis gemogen. Het blijft ook een klein wondertje he, een baby. En zeker als het niet allemaal makkelijk is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat Julian eindelijk thuis is!

En wat een lieve reactie van Robin. Leuk dat hij nu al zo trots is!
Alle reacties Link kopieren
Het gaat zo goed met hem.

Eet goed en komt lekker aan.

Alleen 's nachts is hij behoorlijk aan het spoken (= wakker), maar dat komt ook wel goed.



Nog steeds superverliefd op hem en zijn grote broer ook
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Klinkt geweldig Calvijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te lezen Calvijn!!
Ik kom nu pas dit topic tegen.



Wat een heftige tijd hebben jullie allemaal achter de rug Calvijn. Fijn dat het met Julian nu zo goed gaat en thuis is.



Veel geluk met jullie wonder held
Wat fijn om te lezen, Calvijn! Heerlijk dat Julian thuis is en dat jullie zo genieten van hem!
Fijn dat Julian thuis. Je klinkt heel verliefd!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat ie thuis is Calvijn!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het al weer vier weken geleden dat Julian geboren is. Wat gaat de tijd snel.

Hij doet het zo ontzettend goed nu. Drinkt zijn flessen keurig leeg en krijgt steeds meer interesse in de wereld om hem heen.



Bij mijn oudste kreeg ik een PND en wat vond ik toen alles eng en zwaar. Zo anders is het nu. Niets is mij te veel en te zwaar en geniet van elke seconde met en van hem.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Calvijn; wat ontzettend fijn om te horen dat het zo anders gaat dan bij R. Heerlijk, heerlijk, heerlijk! En al weer 4 weken... wat vliegt de tijd!
Super, Calvijn! Wat fijn dat je er nu zo van kunt genieten.

Moet de jongste nog gecheckt worden of is dat voorlopig niet meer nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ja, donderdag krijgt hij weer een echo.

Ben benieuwd.



Wel vreemd, wij hebben eigenlijk helemaal niets op papier gekregen over alles.

Haal ik gister mn dossier bij mn huisarts op, staat daar het hele verhaal.

Donderdag maar eens vragen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Is toch normaal dat het in een dossier gezet wordt en dat je niet ook nog eens alles op papier meekrijgt?



Succes vandaag. Hopelijk weer goed nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag.



Fijn dat je het nu zo anders ervaart, je klinkt, ondanks de tegenslagen, heel erg positief en liefdevol.
Alle reacties Link kopieren
Supergoede uitslag vandaag!



Geen cystevorming en de kans dat het nog gaat gebeuren is nihil.

De beschadigingen zijn niet erger geworden en overgenomen door andere hersenen.

De arts zei dat dit het meest positieve nieuws was qua uitslag.



Zó opgelucht
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Calvijn, fijn van uitslag en fijn ook van niet in PND schieten. Hou je je zelf wel in acht, gelet op eerdere ervaring en huidige inspannende verloop van alles?

He Calvijn, ik kom dit topic nu pas tegen. Nog gefeliciteerd met je mooie zoon en wat fijn dat je zo'n goede uitslag hebt gekregen. Konden ze ook iets zeggen over de verwachtingen voor je zoon?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Wat een heftig verhaal, zeg. Ik zit met tranen in mn ogen je verhaal te lezen. De moederliefde spat er vanaf. Heel veel sterkte met de kleine man
Alle reacties Link kopieren
De verwachtingen zijn nu eigenlijk zoals bij iedere baby en garantie heb je nooit.

Hij blijft wel onder controle, dat is alleen maar fijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
Jee, Calvijn - wat een opluchting! Beter dan dat kan niet hè. Nu kun je hopelijk in de relaxstand en een beetje gaan verwerken wat er allemaal gebeurd is. Het is niet niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven