Mijn kleine held

29-10-2012 19:01 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine held,



Het is nu precies een week geleden dat je bent geboren.

Met 35.4 weken te vroeg en wat een slechte start. Het waren je longetjes, nog niet rijp genoeg.

Met grote spoed naar het Sophia kinderziekenhuis, waar ze je wel zouden kunnen helpen.

Wij waren ons nog niet echt bewust van hoe slecht je het eigenlijk had.

Ik kon niet mee naar het Sophia, want ze hadden er nog geen bed voor mij. Het was niet anders.

Papa ging wel met je mee en kon mij aan de telefoon vertellen dat je op de intensive care goed geholpen werd en je redelijk stabiel was.

Wat een opluchting.



De dag erna kon ik eindelijk naar je toe. Wel met bed, want door de ks kon ik niet lopen.

Nog steeds had ik je niet goed gezien en vast gehouden, maar de wetenschap dat ik bij je in de buurt was deed me goed.



Iedere dag ging het beter met je. Met je 3890 gram was je de reus van de ic-afdeling.

Helaas kregen we slecht nieuws. Er was op je hersenecho een afwijking gezien die verder onderzocht moest worden.

Met 3 dagen oud onderging je al een mri-scan en wachtten wij gespannen op de uitslag.



De uitslag kwam hard aan.

Waarschijnlijk heb je in mijn buik al zuurstof te kort gehad en witte plekjes op de scan zijn kleine beschadigingen in je hersenen.

De artsen kunnen niet voorspellen hoe deze beschadiging zich zal uiten. Het kan variëren van helemaal niet tot vrij ernstig.

Het zal dan zijn op motoriek gebied.

De komende maanden/jaren moet je met regelmaat een scan ondergaan om de boel in de gaten te houden.



Nu lig je op de mc van het oorspronkelijke ziekenhuis en daar moet je blijven totdat je zelfstandig kan drinken en bent aangesterkt.



Wat een week hebben we achter de rug en wat doe je het nu goed.

We zijn trots op je!





*even mijn hart luchten*
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gefeliciteerd Calvijn, wat een goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijn nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Wat een geweldig nieuws Calvijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn Calvijn! Nu heerlijk genieten van Julian.

Juliannen zijn heel leuk
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Genieten deed ik Gelukkig al. Het is een toppertje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat een geweldig nieuws Calvijn...
Wat een fijn nieuws Calvijn, wat zullen jullie blij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu net voor het eerst dit topic Calvijn. Pfff, heb er tranen van in mijn ogen. Wat een vreselijke kraamtijd moet dat geweest zijn met zo veel angst en spanning. Heb meteen even bij de laatste berichten gekeken en zie goed nieuws. Gelukkig! Ik ga de tussenliggende berichten ook nog even lezen maar ik ben heel blij dat jullie zo'n goede uitslag hebben gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Zie net dat de naam van je jongste heel erg lijkt om de naam van mijn jongste. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Zes weken is hij al weer en hij doet het hartstikke goed.



Helaas heeft hij nu ook last van reflux, maar dat komt vrij veel voor geloof ik en hij krijgt er nu medicatie voor.



Hij weegt inmiddels als weer 4895 gram en is 55,5 cm. Een lekkere stevige knul dus.



Hij vindt het nog steeds heerlijk om tegen mij aan te liggen of om zijn slaap tegen mijn mond te drukken.

Ik vind het allemaal prima
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Calvijn, ik val vandaag pas in. Wat een zorgen!

En wat ben ik blij te horen dat het goed gaat! voor jullie allemaal!
Wat fijn dat het goed gaat, ook met jou. Moeten jullie nog vaak naar het ziekenhuis? en is er al wat meer duidelijkheid qua hersenen zeg maar? Of is het gewoon een kwestie van afwachten hoe hij zich ontwikkeld?
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er naar uit dat de 'kapotte delen' worden overgenomen door de rest en dat is positief. Hij blijft wel onder regelmatige controle, maar vooralsnog geen zorgen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Even een update;



Met mijn kleine held gaat het geweldig.

Hij weegt inmiddels 7185 gr en is 60 cm lang.

Geen echt kleintje meer en dat voor 11 weken.

Hij heeft deze week ontdekt dat lachen naar alles en iedereen ook erg leuk is.



Dadelijk komt op sbs6 een programma over de neonatologieafdeling van het Sophia.

Toen deze opnames werden gemaakt waren wij daar met Julian.

Zal best confronterend zijn om te zien
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 09 januari 2013 @ 20:48:

Even een update;



Met mijn kleine held gaat het geweldig.

Hij weegt inmiddels 7185 gr en is 60 cm lang.

Geen echt kleintje meer en dat voor 11 weken.

Hij heeft deze week ontdekt dat lachen naar alles en iedereen ook erg leuk is.



Dadelijk komt op sbs6 een programma over de neonatologieafdeling van het Sophia.

Toen deze opnames werden gemaakt waren wij daar met Julian.

Zal best confronterend zijn om te zien



Ik durf niet te kijken, zag de aankondiging in de gids. Ben bang dat hier ook alles terugkomt en ik ben alleen met zoontje thuis vanavond/vannacht...



Wat fijn dat het zo goed gaat Calvijn! De liefde spat van het scherm hier!
Hee calvijn



Ik zag de aankondiging in de gids en moest aan jou denken, heb toen der tijd je verhaal gevolgd en ben blij te lezen dat het goed gaat!

Heel veel succes met kijken!
Alle reacties Link kopieren
quote:missmicky schreef op 09 januari 2013 @ 20:53:

[...]





Ik durf niet te kijken, zag de aankondiging in de gids. Ben bang dat hier ook alles terugkomt en ik ben alleen met zoontje thuis vanavond/vannacht...



Wat fijn dat het zo goed gaat Calvijn! De liefde spat van het scherm hier!







Ik neem het in iig op, maar of ik nu ga kijken weet ik niet. Zie er best tegen op.

Morgen moeten we ookal voor het eerst terug naar het ziekenhuis, dus misschien allemaal een beetje veel.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn overigens niet gefilmd hoor, maar ik verwacht wel bekende artsen/verpleging te zien
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Gisteren bij de kinderneuroloog geweest en zij vindt dat Julian toch wat stijf in zijn romp en beentjes is.

Hij krijgt vanaf binnenkort fysiotherapie aan huis.



Vond het eigenlijk wel een domper
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:calvijn1 schreef op 11 januari 2013 @ 23:04:

Gisteren bij de kinderneuroloog geweest en zij vindt dat Julian toch wat stijf in zijn romp en beentjes is.

Hij krijgt vanaf binnenkort fysiotherapie aan huis.



Vond het eigenlijk wel een domper Kan ik me wel voorstellen, vooral omdat je zelf vind dat het zo goed gaat. Maar hij blijft toch hetzelfde vrolijk lachende kereltje, ook al vind de kinderarts hem wat stijf.
Alle reacties Link kopieren
Hai Calvijn, lees je verhaal nu pas. Wat goed dat het nu al zo goed gaat! En jongetjes zijn wel vaker wat stijver. Dat was onze knul ook en nog steeds eigenlijk (2,5 jaar)



Ook wij kennen de afdelingen van het Sophia van binnen en van buiten en KBGZ van SBS6 was inderdaad een 'feest' van herkenning. Onze tweeling is daar geboren na 24 weken en we hebben daar de eerste periode dus ook gewoond. De band die je met het personeel opbouwt vergeet je nooit meer. Blijf in ieder geval zo positief en ach, als hij wat stijver is, dan wordt het maar geen ballerina. Hij is er nog en hij doet het goed!! Fysio en zelf met hem oefenen doen wonderen en maximaal genieten en plezier hebben met elkaar is helemaal perfect! Ik hoop dat alles goed blijft gaan, maar daar heb ik best vertrouwen in!
Alle reacties Link kopieren
Eens even een update.



Bijna 6 maanden is Julian alweer en hij doet het zo ontzettend goed.

Hij krijgt nu om de week fysiotherapie aan huis en hij gaat met sprongen vooruit.

Zijn reflux heeft zijn ontwikkeling in de weg gezeten, maar ook dat is nu opgelost en maakt hij een enorme inhaalslag.

Hij is ong. 68cm en weegt 9 kilo. Qua truitjes al in maat 80.



Hij lacht, schaterd en eet fruithapjes.

Kortom alles wat een baby behoort te doen.



Komende weken wel weer voor controle naar de ziekenhuizen, maar dat zal geen probleem zijn.



Ben zo trots en zo verliefd op dit heerlijke mannetje
Frankly my dear, I don"t give a damn
Heerlijk zeg, dat het eigenlijk allemaal zo goed gaat! En heerlijk dat je er zo van geniet
Alle reacties Link kopieren
quote:HelgaV schreef op 06 april 2013 @ 20:25:

Heerlijk zeg, dat het eigenlijk allemaal zo goed gaat! En heerlijk dat je er zo van geniet



Genieten doe ik zeker.

Het is ook zo'n tevreden ventje, die eigenlijk alleen huilt als hij moe is of hele erge honger heeft.

Hij is gelukkig ook gek op zijn moeder
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat fijn om te lezen! Geniet maar lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven