Mijn zoon is niet in orde. Morgen verder onderzoek.

11-06-2013 21:30 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van bijna 14 maanden is eigenlijk al zijn hele leven niet in orde. Met 9 maanden al 8 oorontstekingen gehad, buisjes gekregen. Daarna begonnen de luchtweginfecties, benauwdheid, twee keer longontsteking. Tussendoor vaak ziek door een 'gewoon' virusje. En dan meteen twee weken onder de pannen.



Een paar weken geleden werd hij ineens weer erg ziek. Nu erger dan ooit daarvoor. Koorts liep over de 41 graden, futloos etc. De eerste hulp kon de koorts niet verklaren, en hij werd na een aantal dagen vanzelf weer beter. Sindsdien eet hij slecht, drinkt en plast hij enorm veel en is hij erg moe. Hij zit weer op zijn gewicht van zes maanden. Daarnaast heeft hij (bijna) witte ontlasting.



Vandaag bij de kinderarts geweest en die deelt onze zorg. Morgen wordt hij nuchter geprikt want ze vermoedt suikerziekte. En zijn ontlasting wordt bekeken, want er kan een probleem zijn met lever of gal.



En ik ben bang! Bang dat mijn mannetje met een chronische ziekte zal moeten leven maar ook bang dat er weer 'niks' is en het kwakkelen en zoeken blijft.



Topic is vooral voor wat afleiding en misschien herkenning. Ben bij vlagen redelijk wanhopig.
Alle reacties Link kopieren
Dat instort gevoel herken ik ook. En toch red ik het keer op keer.



Het zal een spannende dag zijn morgen, ik ga voor je duimen.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Mimpje. Ging het bij jullie ook om suiker? Als ik mag vragen.
Alle reacties Link kopieren
@bibaatje zorg dat je ook voor jezelf zorgt! Je kan namelijk bizar veel aan als het om je kind gaat. Maar op een gegeven moment is de koek op.

Zorgen en slaapgebrek zijn slopend! Ik heb net een week slaappillen geslikt. Moest echt even bij slapen!



Hoop dat je snel weer rust gegund is.
Ik hoop dat jullie gauw iets weten waar "ze" wat mee kunnen. En dat je zoontje zich snel beter voelt.



Beterschap voor de buikgriepzieken!
Alle reacties Link kopieren
Nee bij ging het uiteindelijk om een enorme bal oude ontlasting. Maar daar zijn maanden van onderzoek aan vooraf gegaan. En na een verschrikkelijk diagnose waarbij we op oncologie terecht kwamen, pas daarna bleek het om verstopping te gaan.



Kan nog huilen als ik aan die tijd denk.



En nu zitten we er dus weer midden in. Andere onderzoeken dat dan wel, andere klachten.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat vreselijk naar om je kindje voortdurend zo ziek te zien. Arm kereltje. Duim heel hard dat er niks ergs aan de hand is, maar dat je wel meer duidelijkheid krijgt en hij snel opknapt. Zorg je ook goed voor jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje al die zieke kindjes... Ik word er verdrietig van! Zo oneerlijk allemaal
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Mimpje wat zullen jullie geschrokken zijn. En nu weer wachten op uitslagen.



Ben echt bang voor morgen. Als ik dat labformulier zie.. Er staan 21 dingen die getest moeten worden. Maar mss zegt dat niks, ben een leek wat dit betreft.
Bibaatje wat een zorgen! Ik snap wel dat je denkt, laat het dan maar suikerziekte zijn. Zekerheid hebben is beter dan dit. Ik hoop dat jullie snel weten wat er is en dat er snel verbetering komt. Sterkte morgen!
Alle reacties Link kopieren
Er staan altijd veel kruisjes, dat hoort zo.

En dat zegt niets over hoeveel ze moeten afnemen. Naar welk ziekenhuis ga je?
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar helaas. Maar hier een positief verhaal. Mijn kwakkelaar is alweer 11 jaar en hij mankeert nu nooit meer iets. Hij is wat klein en mager maar dat is het. Hij is verdacht van de meest nare ziektes maar hij had niets van dat alles. Hij heeft langdurig een onderhoudskuur antibiotica gebruikt, veel ijzer geslikt vanwege anemie, veel pufjes gebruikt vanwege altijd benauwd en ontstekingen maar toen hij rond de 4 jaar was ging alles over. Sterkte ermee, ik ken de zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook niet zozeer bang voor het afnemen hoor, wat dat betreft is zoon ervaren.

Maar meer voor de uitslag.



Woonde jij nou in dezelfde regio als ik? Ga naar het bekende kinderziekenhuis daar.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, randstad?
Alle reacties Link kopieren
Eeka, daar hoop ik ook op! Wat fijn dat jouw zoon in orde is.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er geen diagnose is, moet je ook niet van het ergste uit gaan. Een stap per keer, een drempel per keer. Jij kan veel en je kind ook. Voor alles is een oplossing.

Laat ze maar eerst uitzoeken wat er aan de hand is!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Lien, voor je positieve woorden. Doet me veel.



Randstad idd, maar die is nog groot! Sorry, ben hier toch altijd bang voor herkenning!
Alle reacties Link kopieren
Poef
Alle reacties Link kopieren
Sterkte morgen!
Alle reacties Link kopieren
Gezien. Nee, die andere. :-)
Alle reacties Link kopieren
Poef Gezien?
Alle reacties Link kopieren
Ja die! Wat een verademing dat zh na andere reguliere ziekenhuizen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Dan komt het goed!! Hebben we in oktober drie weken gelegen!

Dan ben je in mijn stad. Mocht je een keer behoefte hebben aan koffie tijdens het wachten
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie daar ook, of in die eerste?



(Sorry voor de cryptische berichten haha)
Alle reacties Link kopieren
Het eerstgenoemde ziekenhuis is ons reguliere ziekenhuis. Want de benodigde kennis Zit niet in "ons" ziekenhuis. Maar "ons" ziekenhuis is ons opname ziekenhuis. Lieve mensen, goede artsen en niet te beroerd om hulp te vragen aan externe artsen. Heerlijk!!!
Alle reacties Link kopieren
De operatie voor de peg sonde vindt wel plaats in het eerste ziekenhuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven