Moeder van 4 kinderen, jaar naar het buitenland

20-05-2014 15:01 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forum leden,



Ik ben nieuw op dit forum en zou graag jullie mening willen weten over het volgende.



Ik ben een moeder van 4 kinderen, 2 zoons en 2 dochters.

Mijn jongste dochter is 13 jaar, mijn andere kinderen zijn het huis al uit.



Ik heb de kans gekregen om een jaar naar India te gaan om een yoga cursus te volgen en mezelf te ontwikkelen. Mijn man en ik hebben hier veel kennissen wonen en zou hier dus goed worden opgevangen.

Er is al een huis beschikbaar waar ik aankomend jaar kan verblijven.



Mijn jongste dochter zit in de eerste klas van de HAVO en zou qua steun op mijn man kunnen rekenen het aankomende jaar. Ook kan ze altijd terecht bij haar broers en zussen die het huis al uit zijn.



Mijn oudste dochter is in verwachting, dit zou ik heel graag willen meemaken. Maar ik ben bang dat als ik deze kans voor mezelf niet aanpak dat ik deze kans nooit meer krijg. Ik heb tot nu toe voor iedereen gezorgd maar heb het gevoel alsof dit echt de tijd is om mezelf te ontplooien.



Mijn man staat achter het plan, mijn kinderen niet. Wel ben ik van plan 2 keer naar Nederland te vliegen gedurende het jaar en ben ik natuurlijk bij de geboorte van mijn kleinkind.



Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze situatie.



Liefs
Ik zou het doen!

Mooie kans toch?

Ik neem aan dat je in India ook kan Skypen e.d. en op die manier veel contact met je kinderen kunt onderhouden.
Ik zie nu zo'n zweverige moeder voor me die graag aan zich zelf wil werken en zich wil ontwikkelen in het alternatieve circuit.

Ik zou mijn kinderen nooit in de steek laten, zo voel ik dat, ook niet als ze 14 zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet op mijn gemakske een jaar in het buitenland kunnen yoga-en als mijn kinderen dat niet willen. Je jongste is nog maar 13!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Je dochter is nog niet volwassen. Sterker nog, dit is een leeftijd waar het in mijn ogen juist uiterst belangrijk is om een moeder om haar heen te hebben.



Ik kan me heel goed voorstellen dat je je als moeder wilt ontplooien. Maar er zijn zoveel andere mogelijkheden om dat nu ook te doen. Alleen dan op een andere manier.



Over een aantal jaar is ze volwassen. Dan heb je alle kansen. Persoonlijk zou ik dus ook een aantal jaar wachten.



Succes met je beslissing.
Alle reacties Link kopieren
En ik zou het niet doen...ivm de dertienjarige dochter..

( niet dat kleinkind overigens )



Maar wel doen maakt je geen slechte moeder of wat dan ook.

Maar je vroeg een mening.
Ik zou mijn puberdochter niet een jaar lang achterlaten. En mijn volwassen dochter niet tijdens haar zwangerschap.



Waarom zou dat niet over een jaar of 5 kunnen? Of korter dan een jaar lang?



Maar op zich, als jij er geen bezwaar in ziet: je kunt het natuurlijk gewoon doen, er zal niets enorm mis gaan ofzo. Maar ik zou me als 13 jarige wel enorm in de steek gelaten voelen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het er eigenlijk toe wat wij er van vinden?

Het is toch geen meeste stemmen gelden, dat je niet gaat als de meesten hier tegen zijn?

Voel je je schuldig en hoop je hier te horen dat je het vooral moet doen?





Kun je er mee leven als je dochter het je heel lang/ altijd kwalijk blinft nemen, als je man in die tijd ineens heel close wordt met een andere vrouw die hem " zielig " vindt en hem vertroetelt? Kun je er tegen dat je dat jaar veel dingen gaat missen van vrienden en familie?

Is er ook geld voor dat je dochter en man een keer naar jou toe kunnen komen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met je kinderen. Moeder zijn betekent niet automatisch je eigen leven on hold zetten, maar een jaar zover weg is het andere uiterste.

Verder deel ik het gevoel van Netniet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een jaar zonder mijn man ook heftig vinden trouwens,

Niet dat ik niet zonder man kan...maar een jaar zou teveel zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2014 @ 15:06:

Wat doet het er eigenlijk toe wat wij er van vinden?

Het is toch geen meeste stemmen gelden, dat je niet gaat als de meesten hier tegen zijn?

Voel je je schuldig en hoop je hier te horen dat je het vooral moet doen?





Kun je er mee leven als je dochter het je heel lang/ altijd kwalijk blinft nemen, als je man in die tijd ineens heel close wordt met een andere vrouw die hem " zielig " vindt en hem vertroetelt? Kun je er tegen dat je dat jaar veel dingen gaat missen van vrienden en familie?

Is er ook geld voor dat je dochter en man een keer naar jou toe kunnen komen?amen
Alle reacties Link kopieren
Dit is iets tussen jou en jouw familie. Waarom staan de kinderen (alle vier?) er niet achter eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste zou ik mijn kind van 13 nooit een jaar alleen laten, ten tweede begrijp ik niet hoe je tegenwoordig als vrouw nog in je eentje naar India durft te gaan. En als ik zwanger was van mijn eerste kind en mijn moeder ging precies dan een jaartje zweverig zitten doen in een vrouwonvriendelijk land dan mocht ze ook weg blijven ook.
De oudste 3 zijn het huis uit en rekenen dus niet meer op jouw dagelijkse zorg, voor hun zou ik dat dus ook niet laten. Je jongste dus wel. Als zij ertegenop zou zien, zou ik het niet doen.. Prachtige kans, maar je hebt nog een kind dat de komende jaren nog op jouw zorg rekent. 13 is namelijk nog niet zo oud..
Ik ken wel mensen met volwassen kinderen die beiden zijn vertrokken. Hun puberkind van 15 hebben ze toen bij kennissen ondergebracht en vervolgens zijn gaan evangeliseren in weetikhetwatvoor derdewereldland. Maar dat ging dan ook om meer dan een jaar en Skype bestond nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mijn man ook geen trouw beloven, als hij voor zijn eigen genoegen een jaar af zou taaien. Prima dat hij zichzelf gaat ontdekken, ontdek ik het plaatselijke basketball team wel.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je erg egoïstisch overkomen.

Jij hebt destijds voor kinderen gekozen. Je kinderen geven duidelijk aan dat ze niet willen dat je gaat. Met name voor je puberdochter vind ik het zielig: mama vindt haar eigen ontwikkeling belangrijker dan mij!

Het gaat er niet om dat praktische zaken geregeld zijn, het gaat om liefde.
Oh en ik zou idd ook echt geen jaar bij mijn man weg willen zijn, vind jij dat zelf niet onprettig?
Alle reacties Link kopieren
"Mijn man staat achter het plan, mijn kinderen niet."



Als mijn kinderen (meervoud) het er niet mee eens zouden zijn, zou ik niet gaan. Wat voor reden dan ook.



Kan je voor je werk zomaar een jaar weg?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:emmatee schreef op 20 mei 2014 @ 15:10:

Ik vind je erg egoïstisch overkomen.

Jij hebt destijds voor kinderen gekozen. Je kinderen geven duidelijk aan dat ze niet willen dat je gaat. Met name voor je puberdochter vind ik het zielig: mama vindt haar eigen ontwikkeling belangrijker dan mij!

Het gaat er niet om dat praktische zaken geregeld zijn, het gaat om liefde.Nou nou, het is op zich ook maar een jaar. Mijn keus zou het niet zijn maar om dat nou zo te veroordelen....
quote:loes1964 schreef op 20 mei 2014 @ 15:01:

Beste Forum leden,



Ik ben nieuw op dit forum en zou graag jullie mening willen weten over het volgende.



Ik ben een moeder van 4 kinderen, 2 zoons en 2 dochters.

Mijn jongste dochter is 13 jaar, mijn andere kinderen zijn het huis al uit.



Ik heb de kans gekregen om een jaar naar India te gaan om een yoga cursus te volgen en mezelf te ontwikkelen. Mijn man en ik hebben hier veel kennissen wonen en zou hier dus goed worden opgevangen.

Er is al een huis beschikbaar waar ik aankomend jaar kan verblijven.



Mijn jongste dochter zit in de eerste klas van de HAVO en zou qua steun op mijn man kunnen rekenen het aankomende jaar. Ook kan ze altijd terecht bij haar broers en zussen die het huis al uit zijn.



Mijn oudste dochter is in verwachting, dit zou ik heel graag willen meemaken. Maar ik ben bang dat als ik deze kans voor mezelf niet aanpak dat ik deze kans nooit meer krijg. Ik heb tot nu toe voor iedereen gezorgd maar heb het gevoel alsof dit echt de tijd is om mezelf te ontplooien.



Mijn man staat achter het plan, mijn kinderen niet. Wel ben ik van plan 2 keer naar Nederland te vliegen gedurende het jaar en ben ik natuurlijk bij de geboorte van mijn kleinkind.



Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze situatie.



LiefsKnap dat je dit zo stellig kan zeggen! Want je dochter kan ook veel te vroeg bevallen of wat dan ook. Om hier zo zeker van te zijn, moet je niet gaan. En zelfs dan is het nog niet eens zeker dat je het haalt, er zijn vrouwen die in een uur bevallen van begin tot eind.



Maar ik zou niet gaan. Ik zou niet lekker daar zitten als ik zou weten dat alle 4 mijn kinderen er niet blij mee zijn. Wat is de reden dat ze het niet willen?
quote:lattemachiato schreef op 20 mei 2014 @ 15:08:

Ten eerste zou ik mijn kind van 13 nooit een jaar alleen laten, ten tweede begrijp ik niet hoe je tegenwoordig als vrouw nog in je eentje naar India durft te gaan. En als ik zwanger was van mijn eerste kind en mijn moeder ging precies dan een jaartje zweverig zitten doen in een vrouwonvriendelijk land dan mocht ze ook weg blijven ook.Je moeder kan je dan wel zo'n mooie wijde batikken india jurk opsturen, dat dan weer wel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2014 @ 15:09:

Ik zou mijn man ook geen trouw beloven, als hij voor zijn eigen genoegen een jaar af zou taaien. Prima dat hij zichzelf gaat ontdekken, ontdek ik het plaatselijke basketball team wel.





Gaat d'r man fijn een cursus tantra volgen met de buurvrouw.
Nou heb ik dan ook wel een hele lieve moeder, maar ik kon als puber mijn moeder nog niet eens een week van huis af missen, laat staan een jaar. Ik baalde al als ze een weekje naar Vlieland was.
Alle reacties Link kopieren
Jezelf ontplooien door yoga. Ach, daar laat je toch met gemak huis en haard voor in de steek? Je zou ook een cursus kunnen gaan doen waar je iets aan hebt, die cursussen zijn ook meestal dicht bij huis.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven