Moeder van 4 kinderen, jaar naar het buitenland

20-05-2014 15:01 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forum leden,



Ik ben nieuw op dit forum en zou graag jullie mening willen weten over het volgende.



Ik ben een moeder van 4 kinderen, 2 zoons en 2 dochters.

Mijn jongste dochter is 13 jaar, mijn andere kinderen zijn het huis al uit.



Ik heb de kans gekregen om een jaar naar India te gaan om een yoga cursus te volgen en mezelf te ontwikkelen. Mijn man en ik hebben hier veel kennissen wonen en zou hier dus goed worden opgevangen.

Er is al een huis beschikbaar waar ik aankomend jaar kan verblijven.



Mijn jongste dochter zit in de eerste klas van de HAVO en zou qua steun op mijn man kunnen rekenen het aankomende jaar. Ook kan ze altijd terecht bij haar broers en zussen die het huis al uit zijn.



Mijn oudste dochter is in verwachting, dit zou ik heel graag willen meemaken. Maar ik ben bang dat als ik deze kans voor mezelf niet aanpak dat ik deze kans nooit meer krijg. Ik heb tot nu toe voor iedereen gezorgd maar heb het gevoel alsof dit echt de tijd is om mezelf te ontplooien.



Mijn man staat achter het plan, mijn kinderen niet. Wel ben ik van plan 2 keer naar Nederland te vliegen gedurende het jaar en ben ik natuurlijk bij de geboorte van mijn kleinkind.



Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze situatie.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 20 mei 2014 @ 17:31:

Het argument dat er ook kinderen zonder moeder opgroeien vind ik raar.





Dat was een reactie op iemand die schreef er niet aan te moeten denken om aan haar vader te moeten vragen hoe ze een tampon moest gebruiken.



Daarop reageerde ik met het antwoord dat je dat ook aan heel veel andere mensen kunt vragen dan alleen aan je moeder. Dat je ook heel goed op kunt groeien zonder moeder.
Alle reacties Link kopieren
Los van de vraag wat ik er van vind, verbaas ik me over de financieel/praktische kant van de zaak.



Loes stelt dat ze altijd zoveel moet zorgen, dus ik vermoed zomaar dat Loes niet werkt. Dan gaat ze dus komend jaar leven van het gezinsinkomen, daar in India, neem ik aan. Haar bijdrage was tot nu toe het zorgen/huishouden. Wie gaat dat dan doen? Moet er hulp ingekocht worden of gaan vader en puberdochter koken, wassen, poetsen, boodschappen doen?



Als Loes tot nu toe wel werk had, dan valt dat inkomen een jaar weg, en ook dan komt er meer zorg op de schouders van de thuisblijvers, immers Loes moest zo hard zorgen altijd.....



Mijn man ziet me aankomen: "schat, ik breng een jaar lang geen salaris/zorg in in deze gezinseconomie, sterker nog, ik ga van de spaarcenten een jaartje mezelf ontdekken".
Loes is hem al gepalpeerd
Alle reacties Link kopieren
Of het was stiekem de dochter die een topic opende om te zien hoe de vrouwen hier zouden reageren, en nu douwt ze de iPad onder moeders neus.
Alle reacties Link kopieren
India is trouwens best gaaf, Yoga kun je daar op iedere straathoek doen zolang je wilt en wanneer je wilt
Of ze is druk met zorgen voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet in waarom dit niet over een paar jaar kan. Buiten dat vind ik 1jaar weggaan bij je puberende dochter wel erg lang. Je moet het absoluut zelf weten, en een slechte moeder ben je niet als je gaat. Maar is er geen middenweg? Moet het 1jaar duren? Is het een optie dat je gezin over komt inde zomer? Ik zou in ieder geval geen heel jaar weggaan. Misschien kun je iets plannen van bijvoorbeeld april t/m oktober, (ik noem maar iets weet niet of dat mogelijk is qua datums met je cursus) maar dat je dan een break inlast door hen in de zomer te laten komen mocht er geld voor zijn, of jij de zomer in nl? Ik praat ook maar wat, maar misschien kun je eens in die richting kijken voor opties.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar naar India? Jij liever dan ik.



Als het nou voor werk was en je bracht een hoop geld in het laatje, zou je het nog kunnen overwegen met een dertienjarige die je achterlaat. Maar voor klankschalen en wierrook?
You know how I know? Because I reeaally think so!
waarom wil je persee een jaar?



Ik denk dat als je bijv. 6 weken gaat je ook al echt het gevoel hebt weg te zijn, een yoga cursus te volgen en 'jezelf te ontwikkelen' daarvoor hoef je echt geen jaar weg.

En 6 weken is nu eenmaal makkelijker te organiseren en te behappen voor het thuisfront.
Nou Loes, als je tussen al het zorgen door niet eens een gaatje weet te vinden om te komen reageren in je eigen topic zou ik dat India-plan helemaal maar rap laten varen .
Alle reacties Link kopieren
Zonder de rest te lezen wil ik reageren op de OP. Lekker doen joh, denk alleen aan jezelf. Die kinderen? ach die redden zich wel toch. En joh het is YOGA! dat is toch véél belangrijker dan een meid die de pubertijd in gaat en haar moeder zo nodig heeft.

Alhoewel, als je er zo makkelijk over denkt wat voor moeder ben je dan?

Echt TO ga walgen van jezelf en dat "werken" aan jezelf levert toch niets meer op. egoïst.
Alle reacties Link kopieren
Laats een docu gezien over een bergbeklimmer die een paar maanden bij zijn gezin wegging om een berg te beklimmen. Minder lang dan TO, maar zijn kinderen waren ook jonger.



Ik vraag me af of dat tot net zoveel negatieve reacties leidt?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-05-2014 19:16
Reden: Ongepaste opmerking
% gewijzigd
Ook ik zou dit niet doen. Zeker gezien de leeftijd van jongste kind. Hoe zelfstandig ze ook lijken, het is en blijft een cruciale leeftijd. Zeker aangezien kinderen zelf ook aangeven niet achter het plan te staan zou ik het best egoïstisch vinden als je toch zou gaan. Bij het krijgen van kinderen hoort de verantwoordelijkheid van het voor hen zorgen.
Tja, uiteindelijk moet je zelf dealen met de gevolgen van je keuze, en die kunnen negatief zijn. En dan mag de hele wereld er anders over denken....
Alle reacties Link kopieren
quote:saartjuhzes schreef op 20 mei 2014 @ 18:33:

Laats een docu gezien over een bergbeklimmer die een paar maanden bij zijn gezin wegging om een berg te beklimmen. Minder lang dan TO, maar zijn kinderen waren ook jonger.



Ik vraag me af of dat tot net zoveel negatieve reacties leidt?Verdient zo iemand zijn brood met klimmen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik snap best dat je zoiets wilt doen, maar ik vind je dochter van 13 nog wel erg jong om alleen te laten. Wat betreft je oudere kinderen, daar zou ik het dan niet voor laten. Kun je niet een kortere periode gaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op dinsdag 20 mei 2014 18:32 Zonder de rest te lezen wil ik reageren op de OP. Lekker doen joh, denk alleen aan jezelf. Die kinderen? ach die redden zich wel toch. En joh het is YOGA! dat is toch véél belangrijker dan een meid die de pubertijd in gaat en haar moeder zo nodig heeft.

Alhoewel, als je er zo makkelijk over denkt wat voor moeder ben je dan?

Echt TO ga walgen van jezelf en dat "werken" aan jezelf levert toch niets meer op. egoïst. Dit is met stip, de meest onaardige en botte reactie die ik dit jaar op dit forum heb gelezen. Hoe krijg je het getypt!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vent hoeft het niet in zijn hoofd te halen. Hij is regelmatig een aantal dagen weg om onze boterham te verdienen maar zulke acties kan ie op zijn buik schrijven.



Zou hij trouwens niet eens willen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 20 mei 2014 @ 18:32:

Zonder de rest te lezen wil ik reageren op de OP. Lekker doen joh, denk alleen aan jezelf. Die kinderen? ach die redden zich wel toch. En joh het is YOGA! dat is toch véél belangrijker dan een meid die de pubertijd in gaat en haar moeder zo nodig heeft.

Alhoewel, als je er zo makkelijk over denkt wat voor moeder ben je dan?

Echt TO ga walgen van jezelf en dat "werken" aan jezelf levert toch niets meer op. egoïst.

Dit.



Je kind is 13, natuurlijk ga je geen jaar lang bij haar weg.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 20 mei 2014 @ 18:50:



Dit is met stip, de meest onaardige en botte reactie die ik dit jaar op dit forum heb gelezen. Hoe krijg je het getypt!Mwoah, ik heb echt wel onaardigere opmerkingen gelezen, opmerkingen die daarnaast nog een stuk minder terecht waren dan deze.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
[...]

Sorry hoor, maar wens je TO nou een verkrachting toe?! Ga je schamen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-05-2014 19:17
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat je dit wil, ik zou het niet bedenken. Je hebt nog een kind thuis en je andere dochter is zwanger. Kun je nou echt niet een aantal jaar wachten tot je met een gerust hart kan gaan? Je zit wel aan de andere kant van de wereld he, dan heeft je thuiswonende dochter dat jaar geen moeder om op terug te vallen. En als er iets gebeurd ben je ook niet 1,2,3 terug.
quote:Bergje65 schreef op 20 mei 2014 @ 18:50:

[...]



Dit is met stip, de meest onaardige en botte reactie die ik dit jaar op dit forum heb gelezen. Hoe krijg je het getypt!



Ah, vandaag je eerste forumdag 2014?

Alle reacties Link kopieren
[...]



Koekkoek!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-05-2014 19:18
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven