Moeder van 4 kinderen, jaar naar het buitenland

20-05-2014 15:01 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Forum leden,



Ik ben nieuw op dit forum en zou graag jullie mening willen weten over het volgende.



Ik ben een moeder van 4 kinderen, 2 zoons en 2 dochters.

Mijn jongste dochter is 13 jaar, mijn andere kinderen zijn het huis al uit.



Ik heb de kans gekregen om een jaar naar India te gaan om een yoga cursus te volgen en mezelf te ontwikkelen. Mijn man en ik hebben hier veel kennissen wonen en zou hier dus goed worden opgevangen.

Er is al een huis beschikbaar waar ik aankomend jaar kan verblijven.



Mijn jongste dochter zit in de eerste klas van de HAVO en zou qua steun op mijn man kunnen rekenen het aankomende jaar. Ook kan ze altijd terecht bij haar broers en zussen die het huis al uit zijn.



Mijn oudste dochter is in verwachting, dit zou ik heel graag willen meemaken. Maar ik ben bang dat als ik deze kans voor mezelf niet aanpak dat ik deze kans nooit meer krijg. Ik heb tot nu toe voor iedereen gezorgd maar heb het gevoel alsof dit echt de tijd is om mezelf te ontplooien.



Mijn man staat achter het plan, mijn kinderen niet. Wel ben ik van plan 2 keer naar Nederland te vliegen gedurende het jaar en ben ik natuurlijk bij de geboorte van mijn kleinkind.



Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze situatie.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 20 mei 2014 @ 18:52:

[...]





Mwoah, ik heb echt wel onaardigere opmerkingen gelezen, opmerkingen die daarnaast nog een stuk minder terecht waren dan deze.



Terecht? Om iemand een verkrachting toe te wensen?

Zit jij zeker naast Nina in de boom: ook koekkoek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het hele idee is bezopen, vraag me echt af welke kerel dat prima vindt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2014 @ 18:58:

[...]





Terecht? Om iemand een verkrachting toe te wensen?

Zit jij zeker naast Nina in de boom: ook koekkoek.De opmerking die bergje quote, was niet bot. Die van de chauffeur is een ander verhaal.
Ach, is Nina weer bezig? Toch altijd weer leuk om te zien hoe sommige dingen nooit veranderen, al neem je nog zo'n lange forumpauze .
Alle reacties Link kopieren
quote:soley79 schreef op 20 mei 2014 @ 19:00:

[...]





De opmerking die bergje quote, was niet bot. Die van de chauffeur is een ander verhaal.Je hebt gelijk, ik heb verkeerd gekeken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen staan er niet achter, dat is toch voldoende reden om niet te gaan? India is er over 5 jaar ook nog wel, als al je kinderen volwassen zijn. Jezelf ontplooien kan ook in Nederland, je kind zien opgroeien en je kleinkind geboren zien worden kan niet in India.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 20 mei 2014 @ 18:50:

[...]



Dit is met stip, de meest onaardige en botte reactie die ik dit jaar op dit forum heb gelezen. Hoe krijg je het getypt!Hoe krijg ik het getypt? Hoe krijgt een "moeder" het in haar botte kop dat ze nodig moet 'groeien" door yoga of all things en daarbij een gezin met 13! jarig kind achter te laten voor een JAAR! Niet 3 of 4 weken neee een jaar!.
Oh, dat ben ik ook volmondig met je eens hoor. Maar om nou iemand een groepsverkrachting tot de dood erop volgt toe te wensen vind ik toch een ander verhaal. Zou voor die dertienjarige dochter ook niet zo gezellig zijn, een dooie moeder.
Alle reacties Link kopieren
quote:netniet schreef op 20 mei 2014 @ 15:05:

Ik zie nu zo'n zweverige moeder voor me die graag aan zich zelf wil werken en zich wil ontwikkelen in het alternatieve circuit.

Ik zou mijn kinderen nooit in de steek laten, zo voel ik dat, ook niet als ze 14 zijn.

gelukkig, ben niet de enige met dat gevoel



meid, ga gewoon een baan zoeken en doe normaal, zorg voor je kinderen, blijf bij je vent, je hebt het goed. Ga gewoon hier wat yoga-en en cursusjes volgen

Waarom dan nooit tevreden??
Alle reacties Link kopieren
waarom gaan je man en je 13 jarige niet mee?
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 20 mei 2014 @ 19:13:

Oh, dat ben ik ook volmondig met je eens hoor. Maar om nou iemand een groepsverkrachting tot de dood erop volgt toe te wensen vind ik toch een ander verhaal. Zou voor die dertienjarige dochter ook niet zo gezellig zijn, een dooie moeder.

Ik schreef er al bij incorrect. Maar ik word hier zo kwaad over.. Vriendin van mij heeft/had ook zo'n moeder. Die ging dan met man samen weg. Nog niet eens zo heel ver maar ver genoeg. Meid was ook nog eens iets ouder. Maar het gevoel dat je achter gelaten word omdat "je het wel zal redden" zit hoog. Moeder ligt nu op sterven en ze is er naartoe geweest maar ze gaat niet meer, geen gevoel meer voor haar moeder.

Ik was degene die ze aan de telefoon had toen ze niet kon lopen en "mam" het verdomde om over te komen omdat ze toch ook best daar naartoe kon komen?

Zo'n "ik laat lekker mijn kind in de strond zakken type" zit me dus op het moment nogal hoog.
Alle reacties Link kopieren
nou, ik snap dat yoga erg in is. Maar om er nou een heel jaar in het leven van je dochter voor op te offeren? 13 jaar is egt wel een belangrijke leeftijd. En je geeft aan dat je die mensen kent in India. Ik veronderstel dat die mensen over een paar jaar daar ook nog wonen hoor en dat je er dan nog steeds terecht kunt. Waarom het perse nu moet snap ik niet zo goed. En ja, zorgen voor. Is dat nou net niet waar moeder zijn om draait?



Trouwens , dat je man er achter staat vind ik ergens toch wel euhm. hmm, nou niet om te stoken, maar is ie misschien blij met het vooruitzicht om een jaartje 'van je af te zijn'?



Dat je oudere kinderen er tegen zijn, pff , so be it. Ze zijn het huis uit.



Maar je jongste. Het feit dat je hier durft te vragen naar de meningen betekent dat je het zou overwegen. Selfish. Very.



Ik hoop dat je toch inziet dat je best nog een paar jaartjes wacht.
Alle reacties Link kopieren
No way dat ik nu zou gaan. Ik zou mijn dochter van 13 echt niet achterlaten en ik zou ook niet de eerste maanden van mijn kleinkind willen missen. Maar het allerbelangrijkste: je kinderen willen het niet. Je kunt toch ook gaan als ze allemaal volwassen zijn? Ik snap daarom ook niet dat je man erachter staat. Als mijn man zoiets zou willen, zou ik op zijn zachtst gezegd not amused zijn. En andersom ook niet. Ik vind het egoïstisch.
quote:lisaviva schreef op 20 mei 2014 @ 17:35:

'Ik heb tot nu toe voor iedereen gezorgd maar heb het gevoel alsof dit echt de tijd is om mezelf te ontplooien. '



Deze zin stuit mij een beetje tegen de borst, vind je jongste dochter nog wel erg jong.

Aan de andere kant: nu is de vader beschikbaar, valt het hele forum over to heen, omdat moeder niet thuis blijft.

Terwijl velen hier op het fv de mening zijn toegedaan dat het geen verschil zou mogen uitmaken of vader of moeder bij kind is.Dit zou helemaal opgaan als TO had geschreven dat ze in Nederland van 9 tot 5 aan zichzelf zou gaan werken, en kind en huishouden aan haar man overliet.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 20 mei 2014 @ 19:53:

[...]





Dit zou helemaal opgaan als TO had geschreven dat ze in Nederland van 9 tot 5 aan zichzelf zou gaan werken, en kind en huishouden aan haar man overliet.Is idd toch echt wel iets heel anders dan een jaar lang naar een land waar je leven als vrouw niet zeker is.
Klinkt als een plan van een vrouw in de overgang en die de weg een beetje kwijt is..



Is dit het geval, to?



Dan snap ik je man; een vrouw in de overgang en een puberende dochter? Pfff.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen aan de andere kant van de wereld zichzelf moeten gaan zitten ontwikkelen. Kan dat niet hier? En kan dat niet in het leven dat je leidt? In ontwikkel mezelf ook. In mijn werk, in mijn vriendschappen, hoe ik tegen dingen aan kijk, hoe ik naar mezelf kijk, als vrouw, als moeder.



En je dochter is 13. Een breekbare leeftijd. Blijf voor dat kind. India loopt niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet. Blijkbaar hoef je voor het geld niet te werken. Ga dan in Nederland iets doen wat je graag wilt. En ga desnoods een paar weken ergens heen om yoga te doen.



Maar TO heeft zich al 8 pagina's niet laten zien, ik vraag me af of dit wel echt is.
quote:saartjuhzes schreef op 20 mei 2014 @ 18:33:

Laats een docu gezien over een bergbeklimmer die een paar maanden bij zijn gezin wegging om een berg te beklimmen. Minder lang dan TO, maar zijn kinderen waren ook jonger.



Ik vraag me af of dat tot net zoveel negatieve reacties leidt?Dat soort dingen kan ik ook niet zo goed begrijpen, maar dan vooral omdat het vaak om levensgevaarlijke expedities gaat. Het zal zo zijn dat zo'n man al zo was voordat hij ging trouwen en aan kinderen begon. M.a.w. dat zijn vrouw wist waaraan ze begon. Maar die kinderen hebben geen keuze. Die moeten eventueel zonder hun vader verder.
Ik vind het raar om je tiener achter te laten om een Jaar (!!!) jezelf te gaan "ontwikkelen" in verweggistan. Wat is er mis met een yogaopleiding in Nederland? Ga desnoods drie weken in retraite in India maar een jaar?????
Alle reacties Link kopieren
waarom maak je niet een lijstje van de voors en tegens om te gaan? Wil je je tiener/puberdochter van je vervreemden of "jezelf ontplooien"

Wil je een goede oma zijn of een oma die er niet is? Lijkt me niet zo heel erg lastig. En.....jezelf ontplooien kan ook in dit kikkerlandje!

(en ik ben ook nieuw op dit forum.)
Ik zou een moeder willen zijn voor mijn puberdochter. De moeder van een vriend heeft hetzelfde gedaan, toen hij 12 was. Hij vond het op z'n zachtst gezegd egoïstisch. Maaaaar toen was er geen Skype en belde ze eens per maand. Toen ze terug kwam wist ze dus niets meer van leven van haar zoon. Niet wie z'n vrienden waren, niet in welke klasse hij sportte. Niet eens hoe z'n rapporten waren en z'n goede en slechte vakken. Niets.

Maar ze ha zichzelf wel ontwikkeld.

De band tussen haar en haar zoon is niet bijzonder goed. Geen idee of t daardoor komt maar hij vindt haar gewoon niet zo belangrijk in zijn leven.

Nogmaals dit is voor het Skype tijdperk. Maar ik zou het dus niet doen.

Yoga bestaat al heel lang en heeft geen houdbaarheidsdatum ;) dus dat kan over een paar jaar ook nog wel
Alle reacties Link kopieren
Loes, waar ben je?! Even een rellerige OP typen en dan wegwezen, raar hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2014 @ 15:41:

[...]



Een jaar sabbatical nemen van je werk of van je gezin, dat is ook nogal een verschil.



Dit is echt precies waar het om gaat.

Je neemt geen jaar vrij van je minderjarige dochter om jezelf te ontwikkelen. Als man niet, als vrouw niet.

Wat voor boodschap geef je daar mee af aan je kind? En waarom zou je vrijwillig een jaar van je opgroeiende kind verwijderd willen zijn?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Bizar dat je het zelfs overweegt om je puberdochter van 13 en volwassen dochter die zwanger is achter te laten.



Voor een jaar, een heel jaar!



Snap ik echt niet, dat je zo egoïstisch kunt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven