moeder van een prematuurtje

30-06-2014 21:14 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er hier meer moeders van prematuurtjes op het forum?

Ons zoontje is afgelopen februari geboren met 27 weken en 6 dagen. Inmiddels is hij ruim 18 weken oud, 6 weken gecorrigeerd.



Het lijkt me leuk/fijn om ervaringen te kunnen delen met andere "prematuurmoeders" omdat veel dingen toch net weer anders zijn dan bij op tijd geboren kindjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook moeder van een prematuur. Ze is geboren met 27 weken en 3 dagen. Ze is inmiddels 12 jaar (of is dit te oud om hierover mee te "praten").

Ze blijven eerder vatbaar voor ziektes. Mijn dochter is motorisch niet zo goed, knoeit ook best nog wel veel bij het eten.

Maar verder gaat het best goed. Ze zit wel op een speciale school, omdat ze toch wat achterstand had. Maar dat zit ze nu al een aantal jaren op en is ze is met sprongen vooruit gegaan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi nijntjelief,

Mijn premature en dismature dochter wordt bijna 2. Is geboren met 28 weken.

Hoe gaat het nu met jullie zoontje? Heeft hij erg lang in het zh moeten liggen.

Misschien vind je (nog) meer herkenning op het forum van het VoC.

Zeker op het begin vond ik het daar heel fijn om zoveel herkenning te vinden, zondef steeds alles uit te moeten leggen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook! Mijn zoontje is in 2012 met 27,0 geboren.

Hectische tijd en we zijn er nog niet. Nog steeds controles e.d.

Hij heeft 8 weken in het Vumc gelegen en toen nog 5 weken in het ziekenhuis hier.

Ik weet niet of je Facebook hebt maar er is een leuke groep voor premature ouders; kleine kanjers contactpagina.

Veel lotgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind is ook prematuur geboren met 29 weken en heeft 3 maanden in het ziekenhuis gelegen voor hij naar huis mocht.



In het begin ook contact gehad met de VOC en het blad kleine maatjes gelezen. Maar ik was er ook al snel weer helemaal klaar mee.



Alle negatieve dingen worden uitgebreid belicht. Ik werd er naar van. O gottegot wat voor toekomst gaan we tegemoet.

En eerlijk is eerlijk er zijn ook veel premature kindjes en hun ouders voor wie de toekomst niet zo rooskleurig is maar met veel kindjes gaat het ook gewoon heel erg goed.



Mijn ervaring met mijn couveusekind is helemaal niet zo anders dan moeders met op tijd geboren kinderen. Oké hij was niet de snelste met draaien en lopen maar ook zeker niet de langzaamste.



Als jouw kind toevallig heel laat loopt dan kan het ook zo maar zijn dat je vroeger zelf ook laat liep.



Mijn kind is helemaal niet vaker ziek dan andere kinderen. Heeft wel prikken tegen RSI gehad omdat als ze zo klein en nog heel vatbaar wat oplopen ze wel meer risico lopen.

Maar is eerder minder ziek dan vaker. Zo heeft hij met 4 nog geen 1 kinderziekte gehad. En heb jij toevallig wel een kind wat vaak ziek is bedenk dan dat er ook genoeg ouders van op tijd geboren kinderen zijn die van oorontsteking naar verkoudheid naar oorontsteking hobbelen. Niet alles komt door de vroeggeboorte.



Wij gaan nu ook nog 1x per jaar naar het ziekenhuis en ik vind het wel een prettig idee dat als er wat is ze het op tijd zien. Maar tot nu toe gaat het gewoon goed.
Ik heb er twee. Eén met 28 wkn en één met 30 weken geboren. (4 en 6 jaar)Het gaat eigenlijk heel goed. Wel hebben ze beiden lang fysio gehad, maar dat is nu helemaal klaar. Ze werden snel uit het follow up onderzoek gewipt want het ging allemaal heel goed. Lopen duurde iets langer, maar dat kan ook bij op tijd geboren kinderen. Mijn jongste heeft wel een beschadiging aan de neus opgelopen. Ik zie het niet meer, maar het zit er wel degelijk. Kan mij voorstellen dat hij daar misschien aan geholpen wil worden in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Wat Sugarmiss zegt is heel belangrijk. Niet alles komt door de vroeggeboorte. Dat gevoel kun je soms wel krijgen is onze ervaring.

Ook ligt bij een prematuur kindje natuurlijk overal een heel groot vergrootglas erop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven