Moeders van maart, april en mei 2013 kletsen nog even verder

24-08-2013 11:28 1970 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,



Hier schrijven mama's uit het Uitgerekend half april / begin mei 2013 topic.



Aangezien wij niet meer zwanger zijn, zijn we verhuist naar "kinderen".



Schreef je voorheen nog niet mee met dit groepje, maar ben je wel een "maart/april/mei 2013 mama"? Dan ben je van harte welkom!



Naam Leeftijd Hoeveelste kind Geb. datum kind GeslachtDaisy19861e (+ nu zwanger)1 maartmeisjeReLeaf1e1 maartmeisjeJanie14031e19 maartmeisjeWoepsie281e21 maartjongenRonkel2e24 aprilmeisjeBeng2e26 apriljongenLiselotyve291e (+ nu

zwanger)27 aprilmeisjeJennecke341e (+ nu zwanger)3 meimeisjeRainbow13261e (+ nu zwanger)17 meimeisjeHebjehaarookweer1e18 meijongen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me aan! Onze dochter geboren op 25 mei is vandaag 13 weken. Wat gaat het hard!
Hoi Woepsie,



Ik heb veel meegelezen in jullie uitgerekend in-topic. Ik ben in april bevallen van een zoon, schreef mee in het uitgerekend in april-topic. Ik zou graag mee willen schrijven!



Een beetje over mij: ik ben vorige week 33 geworden, en dit is voor ons ons eerste kindje. Bij de hielprik is een stofwisselingsziekte geconstateerd. Er is goed mee te leven zeggen de dokteren, maar het vereist een aangepaste leefstijl. Altijd iets te eten bij ons hebben, opletten dat hij op tijd eet, en nu nog steeds een nachtvoeding. We zijn vorig weekend met de eerste hapjes begonnen en dat gaat er goed in! Ik had er liever wat langer mee gewacht, maar ons vreetzakje was er al aan toe. Zo grappig hoe hij dat doet!

Hoe is dat bij jou?
Leuk! Heb destijds wel veel meegelezen maar niet geschreven. Zoontje is van half mei.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! En gezellig gelijk wat meer meeschrijvers om ervaringen mee uit te wisselen.



Welkom Dikkestreep. En wat snel aan de hapjes al inderdaad. Maar als je kind eraan toe is prima toch?! Wat vervelend dat hij niet helemaal gezond is ook al is er goed mee te leven. Iedereen wil toch het allerliefst een gezond kind. En het is een behoorlijke domper op de eerste weken - de eerste schok zeg maar. Hier ook een kind dat helaas niet gezond is. Ook prima mee te leven, maar leuk is anders. Wij wisten al dat het niet goed was tijdens de zwangerschap maar de uiteindelijke diagnose kwam pas na de geboorte (en die viel tegen).



Wij zitten nu sinds een week op de 6 voedingen. Iets minder per fles dan eerst gelukkig, want het was echt schandalig wat hij wegwerkte. 's Nachts helaas nog steeds 2-3 keer eruit - erg vermoeiend.



Gisteren bij t CB geweest, weer ingeënt en gemeten en gewogen. Hij is nu 17 weken en weegt 7 kilo bij 67 cm. Flinke inhaalslag gemaakt dus, hij heeft al die flessen echt omgezet in (explosieve) groei.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen schrijven. Alleen mijn zoontje is 4 juni geboren.. Dus nu 12 weken. Wel tijdens mijn zwangerschap veel meegelezen met jullie
Alle reacties Link kopieren
Oeps er ging iets verkeerd. Ik hoor wel van jullie of ik mag aansluiten . Fijne dag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Wel eens met jullie wat dingen gedeeld maar niet structureel mee geschreven (durfde niet zo goed ) maar nu lijkt me een goed moment...



Hier een zoon -zal hem hier Herman noemen- van 29 april (daarnaast nog een dochter, feemini, van maart '11). Start was pittig (niet te vergelijken met die van jullie hoor beng en dikkestreep) als in paar dagen zh incl antibiotica voor Herman (koorts tijdens -heftige- bevalling gehad), daardoor meteen krampjes, onrustig slapen daardoor inbakeren, dochter die ineens van zich liet horen...



Geen nachtvoeding meer maar wel 10-15x per nacht eruit om de speen te geven dus ook vermoeiend.. Ook een kleine hongerlap (met 3 mnd 6,7 kg/63 cm) dus van de week al wat banaan gegeven (voor de 4 mnd dus).



Nog steeds soms moeilijk met slapen, is moe maar kan dan de slaap niet vatten en krijst dan alles bij elkaar (resulteert in vroege flessen alweer op het kdv, vorige week om 9.45 ipv 10.30/11u)...



We missen gewoon nog de gebruiksaanwijzing
Even voor de duidelijkheid: dat 'leuk' sloeg niet op het verhaal van dikkestreep maar op het in leven roepen van de groep zelf... Wat een heftige verhalen van sommigen hier! Hopelijk ontwikkelen jullie kindjes zich goed.



Hier alles prima, wel heel bijzondere ontstaansgeschiedenis maar die kan ik hier helaas niet vertellen (te uniek/herkenbaar). Met een blozende baby als resultaat.
Alle reacties Link kopieren
Zo interpreteerde ik je berichtje niet hoor "hebjehaarookweer" - Ben nu wel heel nieuwsgierig naar je verhaal Maar snap dat je het ivm herkenbaarheid niet deelt.



Herken veel in je verhaal Feetje, (hier een dochter van feb 2010). Zoon wordt ook ingebakerd en heeft nog steeds heel last van krampjes en gilt dan alles bij elkaar. Gelukkig kan hij wel redelijk goed in slaap komen maar wordt dus wel steeds wakker met buikpijn. En vaak geef ik hem dan toch maar weer iets eerder een fles (met name 's nachts) omdat ik er anders een half uur of uur later weer uit moet terwijl ik net slaap.... Gelukkig krijgt hij BV (ingedikt met johannesbroodpitmeel, vandaar dus de fles) en dat is ongelimiteerd, we hoeven de voedingen niet te tellen of af te meten. Ik moet "alleen maar" extra kolven en zorgen dat de productie op peil blijft.

Hier zijn de krampen het resultaat van 4 weken AB na de geboorte en medicatie tegen maagzuur (lang leve de bijwerkingen). Vrees dat we dus nog wel een maand of 8 zoet zijn met de krampen want eerder mag hij zeker niet stoppen met zijn medicatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, topic gevonden! Voor wie het niet meer weten, mijn dochter is van 27 april (een koningsdag kindje), hihi, altijd vrij op haar verjaardag!



Wij zijn gisteren begonnen met haar eerste hapje (iets voor de 4 maanden dus), al waren het maar 3 hapjes. Ze vond de doperwtjes echt heel erg lekker, geen gekke bekken, maar lekker smikkelen. Wel vind ze happen nog lastig, dus likken is wat ze het merendeel doet .



En dan nog wat: haar ondertandjes zijn doorgekomen!! Ze zat al veel op haar handje te sabbelen en te knauwen, dus we hebben een lekkere bijtring in de koelkast gelegd. Alleen het beethouden van de bijtring is nog lastig en kauwen ook, dus we helpen haar een handje, maar dat ding wordt eigenlijk alleen maar afgelikt, ach tja, ze vind het wel lekker hihi.
Alle reacties Link kopieren
Ik vergeet weer de helft te melden, dan maar een nieuwe reactie



@woepsie: jeetje wat gaat hij hard zeg, kruipen en staan!! Wat goed!



Hier trouwens over op 4 voedingen op een dag: 2x bv en 2x fles (1x gekolft en 1x kv), op het kdv gaat het ook goed, ik begin er aan te wennen. Ze slaapt nu door van 7 - 7, je hoort mij niet klagen .



@ninnnaaa: als je het leuk vind om mee te schrijven, schrijf je toch gewoon lekker mee!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk om lekker mee te schrijven. Merk aan mezelf dat ik veel behoefte heb om erover te praten en ook veel herkenning lees in jullie verhalen. Het is ons eerste kindje, dus alles is nieuw. Alhoewel ik nu wel merk dat we allemaal ons ritme wat hebben gevonden met elkaar, blijft het toch een soort van wennen zo met een kindje erbij. Ik typ nu vanaf mijn telefoon, ik zou dit weekend de laptop eens aan gaan zette en dan wat meer over mezelf vertellen en ook op jullie verhalen reageren. Baby huilt, dus nu eerst flesje geven.. Tot later!
Alle reacties Link kopieren
Liselotyve: een snelle met tandjes dus! De oudste hier ook (met 14 weken de eerste 2). Een gewone bijtring snapte ze niet, wij hadden er eentje van nuby met een soort van kralen eraan. Die kon ze makkelijk vast houden... Misschien een tip voor als jouw dochter het ook lastig vindt om de bijtring vast te houden...
Alle reacties Link kopieren
Even dit.. voor ik verder reageer.



Ik heb een nieuwe tabel gemaakt. Wie daar bij in wil staan.. kan dat hier even (dikgedrukt) aangeven. Dan zet ik je er bij in.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik het aanmaken van dit topic heb overgenomen. Jennecke, je vind dit niet erg hoop ik?! Jennecke heeft het vorige topic opgezet en de naam voor deze bedacht!



Welkom nieuwe mama's! Gezellig Het was al gezellig met het oude groepje, maar nieuwe aanwas is altijd weer leuk.



@ dikkestreep, wat rot dat je zoon dat heeft zeg. "Gelukkig" dat je er wel rekening mee kan houden in het dagelijks leven, zodat er wel goed mee te leven is.

Hier krijgt zoon nog steeds alleen de fles. Wel smorgens een papfles en in t weekend de pap met een lepeltje. Zoon is nu 5 maanden en proberen om tot 6 maanden te wachten met bijvoeding.



@ Beng, lukt het met werken? Fijn dat je zoon zo'n inhaalslag maakt!



@ ninaaa, gewoon meeschrijven!



@ feetje, daar was je weer! 10-15x per nacht? Pfff... zou soms wel handig zijn he als we er een gebruiksaanwijzing bijkregen :P



@ liselot, nu al tandjes?? Die is er vroeg bij! Heeft ze geen pijn en dunne spuitluiers? Rode billen?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik heb een zoon die eind april geboren is. Leuk om hier wat mee te lezen ( en misschien mee te schrijven). Bijna 4 maanden is hij alweer, het gaat zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Anky, als je mee wilt schrijven, doe dat gerust!
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Haha, ik vatte het zeker niet zo op hebjehaarookweer!

@Beng, ik heb inderdaad wat meegelezen van de gezondheidsproblemen. Wat een zorgen he? Jouw kleintje heeft al heel wat te verduren gehad. Onze zoon heeft kort na de geboorte een flinke dip gehad. Ik gaf borstvoeding, maar dat kwam niet goed op gang. Daardoor heeft zoon tekort gehad, wat bij zijn ziekte (waarvan we toen nog niet wisten dat hij het had) levensgevaarlijk is. Hij mist het enzym dat vet omzet in voeding wanneer je je reserves nodig hebt. Als hij tekort heeft, vanwege honger/koorts/diarree/spugen, kan hij in coma raken en zelfs overlijden. Nu dus vanaf het moment dat we dit weten opletten dat er niet teveel tijd tussen voedingen zit, en opletten dat hij niet spuugt ziek wordt of koorts krijgt. Toen we 8 dagen met hem thuis waren, heeft hij een volledige voeding overgegeven, en toen moesten we naar het ziekenhuis. Hij heeft toen 3 dagen aan een infuus gelegen en mocht gelukkig weer mee!

@feetje 15x per nacht eruit??? Pffff heftig zeg! Dan mag ik in mijn handjes knijpen met een nachtvoeding!

@liselotyve, wat snel al zeg, tandjes! Ik heb Sofie Giraffe. Is een bijtbeest met tweeringen die je baby heel makkelijk kan vasthouden. Het is van natuurlijk rubber, en voelt heel licht en is dus makkelijker vast te houden. Misschien is dat wel wat?Sofie online bestellen

@woepsie ik had ook liever wat later bijgevoed. Maar mijn kleine vreetzakje krijgt al meer flessen dan hij eigenlijk mag (volgens CB-maten). En omdat hij geen honger mag lijden, ben ik rustig begonnen. Het is nog maar weinig, de helft van een potje voor 4mnd. En hij slurpt alles op!
dikkestreep, 11-4 geboren, eerste kind, zoon
Alle reacties Link kopieren
Zo dikke streep, dat is even heftig! Bedoel, elke baby spuugt wel eens maar bij jullie heeft dat dus meteen flinke gevolgen!

Hoeveel eten krijgt jullie kleine nu dan?



Moeders waarvan de kleine maar 4 flessen heeft, hoe zijn jullie van 5 naar 4 gegaan?

Gewoon proberen? Zelfde hoeveelheden gehouden? Tijden aangepast?



Twijfel of Herman met 4 voedingen (nou ja, zonder late voeding) beter zou slapen (maar ben te schijterig om te proberen uit angst nog minder te slapen).



Hij krijgt nu 5x 180 (7/11/15/18.30/22). Twijfel om 4x 210 te geven (om 7/11.30/16/20 ofzo), maar ben ook bang dat als het niet werkt hij gewend is aan 210 en niet meer genoeg heeft aan 180.

Bijkomend probleem is dat ze hem op het kdv niet begrijpen (hij kan echt krijsen wanneer hij moe is maar niet in slaap kan komen, niets is dan goed en tja, met de fles is hij dan stil... Van de week kreeg hij dus al om 9.45u en om 13.15u de fles. Hij is van de week voor het eerst een hele dag geweest)
Wat leuk, ik ben ook een maart moeder! Lijkt mij ook eel leuk om mee te schrijven.

Mijn dochter is van 3 maart
quote:Fee_tje schreef op 24 augustus 2013 @ 16:00:

Liselotyve: een snelle met tandjes dus! De oudste hier ook (met 14 weken de eerste 2). Een gewone bijtring snapte ze niet, wij hadden er eentje van nuby met een soort van kralen eraan. Die kon ze makkelijk vast houden... Misschien een tip voor als jouw dochter het ook lastig vindt om de bijtring vast te houden...Dat lijkt mij nou zo handig als de tanden zo snel doorbreken, dochter heeft zo onzettend veel last van de doorkomende tandjes. Kan niet wachten tot die er zijn. Dentinox helpt wel even voor de pijn, maar meer doet he niet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,welkom nieuwe moeders!

Wat een verhalen allemaal al!

Voor de tabel( sorry kan niet dik)

Daisy, 1 maart, 1 e, meisje

Even voorstellen: hier een prematuur van 5 weken te vroeg,

Ongeduldig type dus. Maar al flinke inhaalslag aan het maken,dus bijna niks meer van te merken!dit geloven jullie vast niet, maar mijn meisje is echt de schattigste,liefste en mooiste baby van de wereld! Ja echt waar hoor!! En volgende week dus gewoon al een half jaar! OHMYGOD!

Maar nu als de sodemieter een fles maken,want erg ongeduldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven