Moet ik de wenkbrauwen van min 8 jarige zoon epileren

20-01-2017 10:51 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen,



Een paar weken geleden had ik een topic geopend over mijn eigen onzekerheden en jullie advies heeft me daar heel erg bij geholpen, dank jullie wel.



Nu heb ik alleen nog een probleem. Mijn zoontje van 8 is een heel mooi mannetje, maar hij wordt op school altijd geplaagd omdat hij zo harig is. Zijn armen en benen zitten onder het zwarte dons haar (wat ik persoonlijk heel mooi vind, mijn man is ook erg behaard dus van daar) hij krijgt al een licht snorretje en ook heeft hij al okselhaar. Waar hij het meest op geplaagd wordt zijn zijn wenkbrauwen. Hij heeft mooie dikke wenkbrauwen die aan elkaar zijn gegroeid. Persoonlijk vind ik het heel mooi staan het framed zijn gezicht heel goed. Maar omdat hij zo geplaagd wordt dacht ik dat als ik zijn wenkbrauwen epileer(die kleine stukjes in het midden alleen) dat het dan over zou gaan. Maar ik weet niet of ik dit moet doen. Is het epileren van wenkbrauwen van kinderen deel van de verzorging of een vorm van kindermishandeling?



Om heel eerlijk te zijn vind het best erg dat er op die leeftijd zo naar uiterlijkheden wordt gekeken. Maar ik wil niet dat mijn zoon geplaagd wordt. Wat moet ik doen?
Nee, natuurlijk niet doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 8 jaar vrij vroeg om al zoveel lichaamsbeharing te hebben. Hij zal ook vroeg in de pubertijd komen/zijn. Daar zou ik me eerder zorgen om maken en misschien zelfs mee naar de dokter gaan.

Verder zou ik die wenkbrauwen gewoon epileren als hij daar last van heeft (mee gepest wordt) en dit zelf graag wil. Ik zou hem ook wel meegeven dat hij perfekt is hoe hij is en dat hij niet omdat anderen het niet mooi vinden zich aan hoeft te passen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker laten zitten. Het pesten zal niet overgaan want als hij morgen ineens met geëpileerde wenkbrauwen aan komt is dat ook een reden om te pesten.

Ik zou op school vragen hoe het zit met het pestprotocol en of er een lesje gewijd kan worden aan pesten over uiterlijkheden. Dat stomme getreiter ook altijd. Het houdt nooit op.
...
Alle reacties Link kopieren
Wat rot dat hij geplaagd wordt op school. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het epileren van zijn wenkbrauwen wat zal veranderen aan het pestgedrag van de andere kinderen. Hij moet leren om meer voor zichzelf op te komen. Weet de leraar op school ervan?



En wat wil hij zelf met zijn wenkbrauwen? Als hij die zelf geëpileerd wil hebben dan kun je dat toch gewoon doen?
Wat zou je zoontje er van vinden? Ik denk dat gepest worden traumatischer is dan geepileerd worden hoor.
quote:Tawny79 schreef op 20 januari 2017 @ 10:54:

Nee, natuurlijk niet doen!



Rationeel snap ik dit, maar ik was als kind erg blij dat mijn moeder geen principes had in dit geval.

Ik weet het niet, TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Asinum schreef op 20 januari 2017 @ 10:55:

Verder zou ik die wenkbrauwen gewoon epileren als hij daar last van heeft (mee gepest wordt) en dit zelf graag wil. Ik zou hem ook wel meegeven dat hij perfekt is hoe hij is en dat hij niet omdat anderen het niet mooi vinden zich aan hoeft te passen.Zoek de tegenstrijdigheid....
...
Als je al besluit om het te gaan epileren (en dan zeg ik: àls), doe het dan in stapjes.

Dus steeds een beetje meer weghalen totdat je het oke vindt.

Want als hij van de ene op de andere dag met geepileerde wenkbrauwen aankomt gaan ze daar weer over zeiken.



Ik zou er zelf denk ik niets aan doen.

Het hoort bij hem,

Wat vindt hij er eigenlijk zelf van?
Alle reacties Link kopieren
Als hij het zelf graag wilt zou ik het wel doen. Misschien moet je niet epileren maar met zo'n speciaal gezichtsbeharings scheerapparaatje het eraf scheren.
If you can dream it you can do it
niet doen. praat met school over het pestgedrag
Ik zou dat kleine stukje in het midden gewoon epileren.
Alle reacties Link kopieren
Als het alleen het tussenstukje is en hij wilt het zelf ook dan zie ik geen reden waarom niet.

Ik zou wel begrijpen dat hij niet met een unibrauw rond wilt lopen..
Epileren klinkt overigens ook gelijk extreem. Bij mij haalde mijn moeder gewoon het haar op de neusbrug weg (met ontharingscreme, ik word nog beroerd als ik dat ruik, wat een naar spul was dat), de rest is altijd bushy gebleven. Nu nog steeds, maar het is wat bij me past.
Als je zijn wenkbrauwen gaat epileren zullen ze hem waarschijnlijk om iets anders gaan pesten. Pesters weten nl precies wie ze moeten pakken.

Je zoontje weerbaarder maken, de pesters aanpakken en de school inlichten zou beter zijn.
quote:Rooss4.0 schreef op 20 januari 2017 @ 10:55:

Lekker laten zitten. Het pesten zal niet overgaan want als hij morgen ineens met geëpileerde wenkbrauwen aan komt is dat ook een reden om te pesten.

Ik zou op school vragen hoe het zit met het pestprotocol en of er een lesje gewijd kan worden aan pesten over uiterlijkheden. Dat stomme getreiter ook altijd. Het houdt nooit op.Het houdt inderdaad nooit op . Ook niet dmv een lesje gewijd aan pesten. Kinderen vinden altijd wel een reden om te pesten, maar je kunt die redenen ook " beperken" voor je kind.
Mag ik hier op inhaken? Wat zouden jullie doen met een 12-jarige (meisje) met unibrow en een duidelijk zichtbaar donker behaarde bovenlip? Ze heeft er zelf nog nooit iets over gezegd en (dus) ik neem aan klasgenoten ook niet.
Als je hem epileert vinden ze wel wat anders om hem mee te pesten, en je geeft dan alleen de boodschap mee dat er inderdaad iets mis is met zijn wenkbrauwen.



Kinderen kunnen zo gemeen zijn, bah
quote:Rooss4.0 schreef op 20 januari 2017 @ 10:56:

[...]



Zoek de tegenstrijdigheid....
Doe iets aan het pesten, niet aan de wenkbrauwen.
quote:Rooss4.0 schreef op 20 januari 2017 @ 10:55:

Lekker laten zitten. Het pesten zal niet overgaan want als hij morgen ineens met geëpileerde wenkbrauwen aan komt is dat ook een reden om te pesten.

Ik zou op school vragen hoe het zit met het pestprotocol en of er een lesje gewijd kan worden aan pesten over uiterlijkheden. Dat stomme getreiter ook altijd. Het houdt nooit op.

Dit. Als de haartjes weg zijn, wordt hij daar vervolgensmee gepest.



Is een weerbaarheidstraining een idee voor hem?
quote:MinkeDeWit schreef op 20 januari 2017 @ 10:59:

Mag ik hier op inhaken? Wat zouden jullie doen met een 12-jarige (meisje) met unibrow en een duidelijk zichtbaar donker behaarde bovenlip? Ze heeft er zelf nog nooit iets over gezegd en (dus) ik neem aan klasgenoten ook niet.Niets doen! Het is duidelijk dat niet zij er last van heeft, maar wel haar moeder
quote:anonymiss schreef op 20 januari 2017 @ 10:57:

Als het alleen het tussenstukje is en hij wilt het zelf ook dan zie ik geen reden waarom niet.

Ik zou wel begrijpen dat hij niet met een unibrauw rond wilt lopen..Inderdaad,als hij het zelf ook wil waarom niet?
Als een kind word gepest omdat het roodharig is: haar verven? Als het te lang is: krom lopen? Enz.
quote:barbaracartland schreef op 20 januari 2017 @ 10:55:

[...]





Rationeel snap ik dit, maar ik was als kind erg blij dat mijn moeder geen principes had in dit geval.

Ik weet het niet, TO.

Het zijn geen principes. Het pesten zit niet in de haartjes.



Pas als de jongen uit zichzelf komt met epileren, zou ik daarin meegaan. Nu heeft moeder het bedacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven