Moet ik de wenkbrauwen van min 8 jarige zoon epileren

20-01-2017 10:51 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen,



Een paar weken geleden had ik een topic geopend over mijn eigen onzekerheden en jullie advies heeft me daar heel erg bij geholpen, dank jullie wel.



Nu heb ik alleen nog een probleem. Mijn zoontje van 8 is een heel mooi mannetje, maar hij wordt op school altijd geplaagd omdat hij zo harig is. Zijn armen en benen zitten onder het zwarte dons haar (wat ik persoonlijk heel mooi vind, mijn man is ook erg behaard dus van daar) hij krijgt al een licht snorretje en ook heeft hij al okselhaar. Waar hij het meest op geplaagd wordt zijn zijn wenkbrauwen. Hij heeft mooie dikke wenkbrauwen die aan elkaar zijn gegroeid. Persoonlijk vind ik het heel mooi staan het framed zijn gezicht heel goed. Maar omdat hij zo geplaagd wordt dacht ik dat als ik zijn wenkbrauwen epileer(die kleine stukjes in het midden alleen) dat het dan over zou gaan. Maar ik weet niet of ik dit moet doen. Is het epileren van wenkbrauwen van kinderen deel van de verzorging of een vorm van kindermishandeling?



Om heel eerlijk te zijn vind het best erg dat er op die leeftijd zo naar uiterlijkheden wordt gekeken. Maar ik wil niet dat mijn zoon geplaagd wordt. Wat moet ik doen?
quote:MinkeDeWit schreef op 20 januari 2017 @ 10:59:

Mag ik hier op inhaken? Wat zouden jullie doen met een 12-jarige (meisje) met unibrow en een duidelijk zichtbaar donker behaarde bovenlip? Ze heeft er zelf nog nooit iets over gezegd en (dus) ik neem aan klasgenoten ook niet.Dan niks. Het gaat erom dat het kind zich goed voelt en zijn/ haar schouders op kan halen voor kritiek of pestgedrag. Kan hij/zij dat niet, dan vind ik dat je naar een oplissing moet zoeken. Zelfbeeld wordt helaas niet alleen gevormd door positiviteit van de ouders. De buitenwereld heeft een hele grote vinger in de pap.
Alle reacties Link kopieren
En wat wordt het daarna? Body wax, oor correctie, neus correctie, boob job, penis vergroting, Hoeveel ellende ga jij je kind aanleren omdat hij van huis uit nu al leert dat je maar alles aan je lichaam moet aanpassen wanneer je er onzeker over wordt omdat iemand er een opmerking over maakt?



Spreek de school aan over het feit dat ze pest gedrag toestaan, en leer je zoon om zelf dodelijk snijdende kritiek terug te geven wanneer iemand zo nodig hem moet pesten met zijn uiterlijke kenmerken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 20 januari 2017 @ 10:58:

[...]





Het houdt inderdaad nooit op . Ook niet dmv een lesje gewijd aan pesten. Kinderen vinden altijd wel een reden om te pesten, maar je kunt die redenen ook " beperken" voor je kind.Hier ben ik het wel mee eens. Ik zou een heel klein stukje weghalen in het midden. Als hij dat zelf ook wil uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 20 januari 2017 @ 10:59:

Mag ik hier op inhaken? Wat zouden jullie doen met een 12-jarige (meisje) met unibrow en een duidelijk zichtbaar donker behaarde bovenlip? Ze heeft er zelf nog nooit iets over gezegd en (dus) ik neem aan klasgenoten ook niet.Ik zou m'n dochter ( mijne is nu 5) epileren tussen haar wenkbrauwen. En het snorretje eventueel bleken( ligt aan de huidkleur )
Alle reacties Link kopieren
Alvast bedankt voor de reacties :D



-Mijn zoon wordt niet echt gepest denk ik maar meer geplaagd, ze noemen hem aapje en Bert van Sesamstraat. Het is niet dat hij buitengesloten wordt, maar omdat ik zelf ook wat onzeker ben, ben ik echt bang dat dit het begin is van pesterijen.



- En misschien is het woord epileren te extreem ik bedoelde alleen die haartjes in het midden van zijn unibrown weghalen.



- En mijn man was op die leeftijd ook al erg harig dus ik denk dat het in de familie zit.



Maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doen
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel trouwens niet dat ik m'n 5 jarige zou behandelen! Maar meer om te laten weten dat ik zelf ook een dochter heb.
quote:Tawny79 schreef op 20 januari 2017 @ 11:02:

[...]



Het zijn geen principes. Het pesten zit niet in de haartjes.



Oh, jawel hoor. Zo simpel zijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maccaron schreef op 20 januari 2017 @ 10:58:

[...]





Het houdt inderdaad nooit op . Ook niet dmv een lesje gewijd aan pesten. Kinderen vinden altijd wel een reden om te pesten, maar je kunt die redenen ook " beperken" voor je kind.

Ik weet het. En ik vind dat heel verdrietig.

Toch is dat waar het kind mee gepest wordt weghalen vaak niet de oplossing, ik leer mijn kinderen standaard antwoorden te geven op herhaalde pestuitspraken.

En verder de tijd maar uitzitten en de lijntjes met school kort houden. Het is nu goddank niet meer zo aan de orde, die tijd lijkt een beetje voorbij.

Lang leve de MBO leeftijd.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:onzekeremoeder82 schreef op 20 januari 2017 @ 11:03:

Alvast bedankt voor de reacties :D



-Mijn zoon wordt niet echt gepest denk ik maar meer geplaagd, ze noemen hem aapje en Bert van Sesamstraat. Het is niet dat hij buitengesloten wordt, maar omdat ik zelf ook wat onzeker ben, ben ik echt bang dat dit het begin is van pesterijen.



- En misschien is het woord epileren te extreem ik bedoelde alleen die haartjes in het midden van zijn unibrown weghalen.



- En mijn man was op die leeftijd ook al erg harig dus ik denk dat het in de familie zit.



Maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doenEcht doen! Een unibrow is echt niet mooi en als ze hem Bert noemen, zou dat hem ook niet echt zeker maken. Haal de oorzaak weg van het plagen!
Alle reacties Link kopieren
quote:onzekeremoeder82 schreef op 20 januari 2017 @ 11:03:

-Mijn zoon wordt niet echt gepest denk ik maar meer geplaagd, ze noemen hem aapje en Bert van Sesamstraat. Het is niet dat hij buitengesloten wordt, maar omdat ik zelf ook wat onzeker ben, ben ik echt bang dat dit het begin is van pesterijen.



Maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doen

Dr is niks aan de hand dus, dat het het begin is van pesterijen zit vooral in je eigen hoofd. Daarvoor ga je geen kinderharen uittrekken.

Wacht het gewoon rustig af jôh, het klinkt niet alsof hij er enorm onder gebukt gaat. Je kunt ook een probleem maken in je hoofd hè?
...
Ik heb hier het idee dat er sprake is vanstevige projectie van moeder.



Een weerbaarheidstraining lijkt me voor moeder en zoon een goed idee.
quote:jaw schreef op 20 januari 2017 @ 11:02:

En wat wordt het daarna? Body wax, oor correctie, neus correctie, boob job, penis vergroting, Hoeveel ellende ga jij je kind aanleren omdat hij van huis uit nu al leert dat je maar alles aan je lichaam moet aanpassen wanneer je er onzeker over wordt omdat iemand er een opmerking over maakt?



Spreek de school aan over het feit dat ze pest gedrag toestaan, en leer je zoon om zelf dodelijk snijdende kritiek terug te geven wanneer iemand zo nodig hem moet pesten met zijn uiterlijke kenmerken.



Je kunt ook overdrijven.

Los van dit alles...doe jij dan niks aan uiterlijke verzorging? Ga jij zo als jezelf de deur uit? Nagenoeg Iedereen past zich op zekere hoogte een beetje aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 20 januari 2017 @ 10:56:

[...]



Zoek de tegenstrijdigheid....



Het is ook tegenstrijdig. Maar als hij er echt last van heeft dan zou ik het wel doen.

Ik ben vroeger als kind gepest en mijn moeder heeft me lekker mijn "eigen fouten" laten maken. Achteraf heb ik dit haar erg kwalijk genomen. Zij kon toch bijvoorbeeld ook wel zien dat ik als 8 jarige in de kleding van mijn zus die 18 was (dus veel te groot) raar was... En dat zou ik voor mijn kind dus anders doen. Ik zou mijn kind wel willen helpen.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 20 januari 2017 @ 10:57:

Epileren klinkt overigens ook gelijk extreem. Bij mij haalde mijn moeder gewoon het haar op de neusbrug weg (met ontharingscreme, ik word nog beroerd als ik dat ruik, wat een naar spul was dat), de rest is altijd bushy gebleven. Nu nog steeds, maar het is wat bij me past.oh. nee dat is niet hetzelfde nee
quote:Rooss4.0 schreef op 20 januari 2017 @ 11:06:

[...]



Dr is niks aan de hand dus, dat het het begin is van pesterijen zit vooral in je eigen hoofd. Daarvoor ga je geen kinderharen uittrekken.

Wacht het gewoon rustig af jôh, het klinkt niet alsof hij er enorm onder gebukt gaat. Je kunt ook een probleem maken in je hoofd hè?



Storm in een glas water.. zucht.

Plagerijtjes zijn het dus. Zolang zoon er geen moeite mee heeft. Prima.
quote:Asinum schreef op 20 januari 2017 @ 11:07:

[...]





Het is ook tegenstrijdig. Maar als hij er echt last van heeft dan zou ik het wel doen.

Ik ben vroeger als kind gepest en mijn moeder heeft me lekker mijn "eigen fouten" laten maken. Achteraf heb ik dit haar erg kwalijk genomen. Zij kon toch bijvoorbeeld ook wel zien dat ik als 8 jarige in de kleding van mijn zus die 18 was (dus veel te groot) raar was... En dat zou ik voor mijn kind dus anders doen. Ik zou mijn kind wel willen helpen.haar zoon kan er niks aan doen dat hij haar heeft, het zit in de familie zijn vader heeft dat ook. Hij moet vooral leren dat hij trots kan zijn op wie hij is. Het probleem zit in de groep, die kinderen die pesten moeten worden aangepakt
quote:guppekop schreef op 20 januari 2017 @ 11:08:

[...]





oh. nee dat is niet hetzelfde nee Nee, dat is niet hetzelfde. Epileren impliceert dat je de hele wenkbrauw aanpakt.
quote:guppekop schreef op 20 januari 2017 @ 11:08:

[...]





oh. nee dat is niet hetzelfde nee Haha, een heel verschil inderdaad
quote:barbaracartland schreef op 20 januari 2017 @ 11:09:

[...]





Nee, dat is niet hetzelfde. Epileren impliceert dat je de hele wenkbrauw aanpakt.Nee hoor. Epileren betekent gewoon een haar er uittrekken.
quote:onzekeremoeder82 schreef op 20 januari 2017 @ 11:03:

Alvast bedankt voor de reacties :D



-Mijn zoon wordt niet echt gepest denk ik maar meer geplaagd, ze noemen hem aapje en Bert van Sesamstraat. Het is niet dat hij buitengesloten wordt, maar omdat ik zelf ook wat onzeker ben, ben ik echt bang dat dit het begin is van pesterijen.



- En misschien is het woord epileren te extreem ik bedoelde alleen die haartjes in het midden van zijn unibrown weghalen.



- En mijn man was op die leeftijd ook al erg harig dus ik denk dat het in de familie zit.



Maar ik weet nog steeds niet wat ik moet doener is dus niks aan de hand dus je hoeft niks te doen
Alle reacties Link kopieren
quote:Tawny79 schreef op 20 januari 2017 @ 11:10:

[...]





Nee hoor. Epileren betekent gewoon een haar er uittrekken.het resultaat is toch hetzelfde? wat maakt het uit welke methode ze gebruikt? de vraag is: moet ik die haren weghalen of niet?
quote:Rooss4.0 schreef op 20 januari 2017 @ 11:04:

[...]



Ik weet het. En ik vind dat heel verdrietig.

Toch is dat waar het kind mee gepest wordt weghalen vaak niet de oplossing, ik leer mijn kinderen standaard antwoorden te geven op herhaalde pestuitspraken.

En verder de tijd maar uitzitten en de lijntjes met school kort houden. Het is nu goddank niet meer zo aan de orde, die tijd lijkt een beetje voorbij.

Lang leve de MBO leeftijd.



Ja, ik vind het ook heel erg. Begrijp het ook totaal niet.

Ik vind het goed dat je ze verbaal weerbaar maakt. Dat is ook iets wat belangrijk is. Ik geef ze ook mee dat er verschil zit in echt structureel pesten of een plagerijtje. Ze moeten ook leren incasseren en om zichzelf kunnen lachen in onschuldige situaties.
quote:guppekop schreef op 20 januari 2017 @ 11:12:

[...]





het resultaat is toch hetzelfde? wat maakt het uit welke methode ze gebruikt? de vraag is: moet ik die haren weghalen of niet?Maar je leest niet goed, het resultaat is inderdaad hetzelfde. Dat was nou precies het punt.
quote:S-Meds schreef op 20 januari 2017 @ 10:56:

niet doen. praat met school over het pestgedragDit. Straks vinden ze weer iets anders om te pesten.
quote:Tawny79 schreef op 20 januari 2017 @ 11:14:

[...]





Huh? Zit je nou te dubbelnicken?



Maar je leest niet goed, het resultaat is inderdaad hetzelfde. Dat was nou precies het punt.Volgens mij bedoeld ze de vraag van TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven