Moet ik de wenkbrauwen van min 8 jarige zoon epileren

20-01-2017 10:51 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai iedereen,



Een paar weken geleden had ik een topic geopend over mijn eigen onzekerheden en jullie advies heeft me daar heel erg bij geholpen, dank jullie wel.



Nu heb ik alleen nog een probleem. Mijn zoontje van 8 is een heel mooi mannetje, maar hij wordt op school altijd geplaagd omdat hij zo harig is. Zijn armen en benen zitten onder het zwarte dons haar (wat ik persoonlijk heel mooi vind, mijn man is ook erg behaard dus van daar) hij krijgt al een licht snorretje en ook heeft hij al okselhaar. Waar hij het meest op geplaagd wordt zijn zijn wenkbrauwen. Hij heeft mooie dikke wenkbrauwen die aan elkaar zijn gegroeid. Persoonlijk vind ik het heel mooi staan het framed zijn gezicht heel goed. Maar omdat hij zo geplaagd wordt dacht ik dat als ik zijn wenkbrauwen epileer(die kleine stukjes in het midden alleen) dat het dan over zou gaan. Maar ik weet niet of ik dit moet doen. Is het epileren van wenkbrauwen van kinderen deel van de verzorging of een vorm van kindermishandeling?



Om heel eerlijk te zijn vind het best erg dat er op die leeftijd zo naar uiterlijkheden wordt gekeken. Maar ik wil niet dat mijn zoon geplaagd wordt. Wat moet ik doen?
Alle reacties Link kopieren
Dit zou ik van het kind zelf laten afhangen. Als mijn zoon 8 was en hier echt mee zat (eigen monobrauw) dan haalde ik wat haartjes weg op de neusbrug.

Het zou ook een beetje hypocriet van mij zijn om te zeggen dat hij dat moet accepteren. Ik heb overal tweezers liggen, tot aan de auto toe. Mijn wenkbrauwen zijn al zolang ik mij kan herinneren door 'plukken' in toom gehouden. Als kind werd alleen de v-vorm op mijn neusbrug weggeplukt door mijn moeder. Later heb ik er zelf een beetje model in gebracht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:Blondie456 schreef op 20 januari 2017 @ 21:38:

[...]



Wat moet een mens hebben om mooi te zijn. Wat iemand mooi vind is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik negroide mensen niet mooi maar mijn buurvrouw vind ze fantastisch. Gelukkig maar.dat is vreemd, lust je ook geen warm eten zeker
quote:Blondie456 schreef op 20 januari 2017 @ 21:38:

[...]



Wat moet een mens hebben om mooi te zijn. Wat iemand mooi vind is een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik negroide mensen niet mooi maar mijn buurvrouw vind ze fantastisch. Gelukkig maar.vind je kinderen wel mooi? Of mannen?
of mensen? kan natuurlijk dat je niet van mensen houdt maar wel van eh gebouwen
Meds ik snap jouw reacties niet. Ik zeg gewoon mijn persoonlijke smaak. Wat het met warm eten en met gebouwen te maken heeft snak ik niet. Heb jij gesnoven of zo?
quote:Blondie456 schreef op 20 januari 2017 @ 22:29:

Meds ik snap jouw reacties niet. Ik zeg gewoon mijn persoonlijke smaak. Wat het met warm eten en met gebouwen te maken heeft snak ik niet. Heb jij gesnoven of zo?

omdat jouw reactie raar is. Net zo raar wanneer mensen zeggen dat ze geen warm eten lusten, alsof hutspot hetzelfde smaakt als moussaka,



Maar goed, je zal wel blij zijn met jouw voorkeuren dat zwarte piet wordt afgeschaft.
Ik val ook niet zo op mensen. Ik vind plastic landbouwdieren heel erg mooi, vooral van Schleich. Die hebben ook geen monobrauw.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een nogal behoorlijk generaliserende opmerking Blondie. Alsof alle donkere mensen op elkaar lijken. Heel bijzonder.



(Maar eigenlijk wilde ik je opmerking negeren, te dom)
Later is nu
to ik hoop dat deze discussie laat zien dat je je zoon niet moet aanpassen. hij is wie hij is en daar mag hij trots op zijn. sommige mensen zullen hem prachtig vinden, anderen niet. Dat mensen hem niet prachtig vinden heeft echter niks met hem te maken maar alles met de bekrompenheid van die mensen
quote:S-Meds schreef op 20 januari 2017 @ 22:30:

[...]



omdat jouw reactie raar is. Net zo raar wanneer mensen zeggen dat ze geen warm eten lusten, alsof hutspot hetzelfde smaakt als moussaka,



Maar goed, je zal wel blij zijn met jouw voorkeuren dat zwarte piet wordt afgeschaft.Oke laat maar. Ik had ook geen echte onderbouwende reactie van jou verwacht. Uitgepraat dus.
Alle reacties Link kopieren
Zou je een opmerking 'ik vind blanke mensen niet mooi' ook normaal vinden Blondie?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 20 januari 2017 @ 22:34:

Zou je een opmerking 'ik vind blanke mensen niet mooi' ook normaal vinden Blondie?nee joh dat is discriminatie natuurlijk
Ik weet het niet hoor. We knippen ook het (hoofd)haar van onze kinderen (nou ja, of de kapper doet het) in een doorgaans niet al te afwijkend kapsel en dat wordt ook niet onder aanpassen geschaard. Als ze baardhaar krijgen mogen ze zich scheren. Dus waarom zou je niet een paar wenkbrouwharen weghalen als kind daar last van heeft of als je vermoed dat hij daardoor minder geplaagd zal worden?
hoofden, ik vind het maar niks.
*blondje456 doe maar even de oogjes toe. Negroide persoon hier met toevallig ook afbeelding van zelfde type*



Hier in de buurt woont een jongen, die rockt zijn unibrow. Heeft een set hele volle wenkbrauwen die hij keurig stylt, snor en baard eronder.

Zoiets als dit maar dan nog wat hariger zeg maar.



Ter inspiratie. Misschien tegenwoordig een mode uiting.
quote:Dreamer schreef op 20 januari 2017 @ 22:34:

Zou je een opmerking 'ik vind blanke mensen niet mooi' ook normaal vinden Blondie?Ja natuurlijk wel want ik ben ruim denkend. En er zijn zat mensen die blanke mensen niet mooi vinden. Dat is ook niet erg. Dat is gewoon verschil in smaak. En nogmaals gelukkig dat iedereen daarin verschilt. Ik heb niks tegen negroide mensen maar ik vind ze niet mooi en zou nooit daar verliefd op kunnen worden. Anderzijds zijn er mensen die niet op een blanke verliefd zouden kunnen worden. Niks mis mee als je dat ook gewoon mag zeggen.
quote:Blondie456 schreef op 20 januari 2017 @ 22:41:

[...]



Ja natuurlijk wel want ik ben ruim denkend. En er zijn zat mensen die blanke mensen niet mooi vinden. Dat is ook niet erg. Dat is gewoon verschil in smaak. En nogmaals gelukkig dat iedereen daarin verschilt. Ik heb niks tegen negroide mensen maar ik vind ze niet mooi en zou nooit daar verliefd op kunnen worden. Anderzijds zijn er mensen die niet op een blanke verliefd zouden kunnen worden. Niks mis mee als je dat ook gewoon mag zeggen.ja net zo als zeggen dat je geen warm eten lust. Of niet van kleding houdt of niet van muziek houdt
lekkerrrrrr rrrruimdenkend
quote:Het-groepje schreef op 20 januari 2017 @ 22:41:

*blondje456 doe maar even de oogjes toe. Negroide persoon hier met toevallig ook afbeelding van zelfde type*



Hier in de buurt woont een jongen, die rockt zijn unibrow. Heeft een set hele volle wenkbrauwen die hij keurig stylt, snor en baard eronder.

Zoiets als dit maar dan nog wat hariger zeg maar.

[img]http://i.dmarge.com/2015/07/anthonydavis.jpg[/img]

Ter inspiratie. Misschien tegenwoordig een mode uiting.Tja, ik vind hem een lelijke man maar kan wel een vriend zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bijzonder. Ik zie er enorm veel variatie in mensen van een bepaalde huidskleur, blank of donker, jij dus niet. Dat kan. Maar het is wel bijzonder. Ik heb nog nooit iemand gehoord die alle blanken of alle donkere mensen lelijk vond, je bent de eerste dus.,
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 20 januari 2017 @ 22:41:

[...]



Ja natuurlijk wel want ik ben ruim denkend. En er zijn zat mensen die blanke mensen niet mooi vinden. Dat is ook niet erg. Dat is gewoon verschil in smaak. En nogmaals gelukkig dat iedereen daarin verschilt. Ik heb niks tegen negroide mensen maar ik vind ze niet mooi en zou nooit daar verliefd op kunnen worden. Anderzijds zijn er mensen die niet op een blanke verliefd zouden kunnen worden. Niks mis mee als je dat ook gewoon mag zeggen.





Dat snap ik wel, hoor. Ik zou ook nooit op dit







kunnen vallen. Ik bedoel, da's net zo lelijk als dit:







Toch?



Vet lelijk man, blanke vrouwen.
Am Yisrael Chai!
quote:Blondie456 schreef op 20 januari 2017 @ 22:41:

[...]



Ja natuurlijk wel want ik ben ruim denkend. En er zijn zat mensen die blanke mensen niet mooi vinden. Dat is ook niet erg. Dat is gewoon verschil in smaak. En nogmaals gelukkig dat iedereen daarin verschilt. Ik heb niks tegen negroide mensen maar ik vind ze niet mooi en zou nooit daar verliefd op kunnen worden. Anderzijds zijn er mensen die niet op een blanke verliefd zouden kunnen worden. Niks mis mee als je dat ook gewoon mag zeggen.



Dat vind ik dus wel een foute opmerking en totaal niet ruimdenkend.

Meestal worden mensen niet alleen verliefd op een uiterlijk. Maar op meer.

Ik val persoonlijk niet op Aziaten (qua uiterlijk), maar dat wil niet zeggen dat dat nooit gaat gebeuren. Dat weet je toch niet? Als je alleen naar uiterlijk kijkt.. leeg hoor.
Ik vind het echt absurd dat iemand verliefd wordt op een huidskleur. Zo raar. Mijn man is zo mooi en zo intelligent en zo grappig en zo'n malloot soms, maar dat was hij met elke andere huidskleur toch ook geweest?
quote:S-Meds schreef op 20 januari 2017 @ 22:43:

[...]



ja net zo als zeggen dat je geen warm eten lust. Of niet van kleding houdt of niet van muziek houdtAls je een discussie wilt kom dan met wat anders dan dat achterlijke warm eten of muziek. Ik denk dat ik niks fout gezegd heb. en jij doet alsof ik dat wel doe.
quote:fashionvictim schreef op 20 januari 2017 @ 22:45:

[...]





Dat snap ik wel, hoor. Ik zou ook nooit op dit



[afbeelding]



kunnen vallen. Ik bedoel, da's net zo lelijk als dit:



[afbeelding]



Toch?



Vet lelijk man, blanke vrouwen.oh waren dat vrouwen? Ik zie het verschil nooit zo goed bij die mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven