Mother in law

24-03-2017 18:06 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben een moeder van een pasgeboren baby. Ik heb nooit een band met mijn schoonmoeder gehad ik zag haar hooguit 1 x in de maand en sprak haar voor derest ook niet. Tijdens mij zwangerschap toonde ze nooit interesse erin. Wilde geen echos zien vroeg nooit hoe het met me ging. Vanaf de dag dat ik moest bevallen irritteerd ze me al mateloos. Tijdens mijn bevalling wilde ik alleen mijn moeder en mijn vriend erbij. Op die dag stond ze ineens bij het ziekenhuis onuitgenodigt en drong zichzelf op om er “even” bij te zijn. Puntje bij paaltje heeft mijn moeder haar moet wegsturen omdat ze gewoon bleef zitten. Toen ik eenmaal bevallen was en ze me nog moesten hechten drong ze zichzelf op om naar binnen te komen en werd ze iedere keer weg gestuurd. Sinds de dag dat ik bevallen ben dringt ze zich op aan me. Ze wilt continue langs komen. ( ook onuitgenodigt ze geeft aan dat ze onderweg is en ik moet het er maar mee doen). Ze heeft zelf al besloten dat ze gaat oppassen omdat wij voor 1 dag nog geen oppas hebben. Heeft ze al een vaste vrije dag opgenomen op werk. Hoewel ik helemaal niet heb gezegt dat ik dat wil. Ze heeft van alles gekocht ( zonder te overleggen) een box , nouja oke dat is wel handig ALS je op gaat passen. Maar ze heeft ook kleren gekocht, spuugdoekjes, luiers, billendoekjes, muziekmakende dingen, speeltjes etc etc dat ik al echt zo iets bij me zelf heb ik heb me eigen spullen wel en als je oppast krijg je gewoon een extra verschoonpakje mee en hoef ik me mannetje niet terug in al die spullen die JIJ leuk vind… daar blijft het niet bij. Elke keer als ze langskomt meld ze dat even een paar uur van tevoren en staat gewoon op de stoep. Mijn kindje heeft het nodig om even 5 minuutjes te huilen voordat hij in slaap valt als je hem niet in zijnn bed of box legt blijft hij wakker en word hij overactief. Nou iedere keer als ik hem wegleg en hij gaat huilen pakt ze hem weer op. Ik heb al een aantal keer gezegt dat hij dat gewoon even nodig heeft en of ze hem wilt laten liggen. Dan zegt ze ja maar doet het de volgende keer weer. Ze luisterd gewoon niet naar me. Ook iedere keer als we langsgaan ben ik nog niet binnen of ze plukt me kind al uit me handen zonder dat ze mij uberhaupt gedag zegt. Bemoeit zich met alles je moet dit je moet dat. Dat ik echt bij me zelf denk hallo t is mijn kindje en ik weet zelf wel wat goed voor hem is. Dan heeft mijn zoon een mutsje op trekt ze het van zijn hoofd af omdat zij het te strak vind zitten. Nou daar kan ik zelf ook heel goed op letten hoor. Vorige week hadden we een verwelkoming zodat mijn vriend zijn familie hem kon zien we hadden van tevoren afgesproken hem niet van hand tot hand te laten gaan omdat wij dan met een huilende baby heel de avknd/ nacht zouden zitten. Hij had gegeten en was moe wij hebben hem op bed neergelegt , de baby cam aangezet en bij de visite gaan zitten. Hij was nog geen twee minuten aan het huilen, ik kom de kamer binnen zit mijn schoonmoeder weer met hem in haar handen. Nou slapen zat er niet meer in. Ik ging even naar het toilet en jahoor daar ging mijn kind van hand tot hand. Ik word er gewoon super chagerijnig van. Ze respecteert mij niet als moeder en doet net of het haar kind is. De gedachte dat mijn kindje daar moet blijven als ik straks weer moeten werken word ik gewoon niet vrolijk van. Als ze nu al doet wat ze zelf wilt laat staan als ik er dan niet bij ben. Als er niet eens respect of interesse is naar mij .. ga ik daar me kindje toch niet achter laten? Ik krijg ook echt het gevoel alsof ik als hele moeder niet besta. Als ze wilt langskomen of wij daar langsgaan. Heb ik gewoon al buikpijn een paar dagen van tevoren en daarna ben ik 2 dagen super boos en verdrietig door de manier hoe ze me laat voelen. Ze wilt alles voor ons en mijn zoontje bepalen. Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet … HELP
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 maart 2017 @ 18:31:

[...]



Uiteraard eigen moeders doen het altijd veel beter.!

Ik kan niet wachten tot ik schoonmoeder word

Mijn schoonmoeder is echt 100 keer beter te hebben dan mijn eigen moeder hoor. Ze is een schat en respecteert onze wensen en grenzen.

Mijn tip: pick your battles. Wel of geen muts op, laat het gaan. Bij bezoek van hand tot hand laten gaan: wat van zeggen.

Als mijn moeder mijn kind weer eens hysterisch maakt laat ik het haar ook oplossen, ook snachts, heeft ze dus snel afgeleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 maart 2017 @ 18:28:

[...]





Maar goed to je moeder heeft haar moeten wegsturen maar eeeeh jouw moeder zelf hoefde niet weg?Bij de bevalling zelf ja ! Iemand waar ik geen band mee heb hoef mij dat niet te zien doen lijkt me logisch
quote:Moedermamakindje schreef op 24 maart 2017 @ 18:42:

[...]





Bij de bevalling zelf ja ! Iemand waar ik geen band mee heb hoef mij dat niet te zien doen lijkt me logischLijkt me volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 24 maart 2017 @ 18:40:

Ik heb zo het idee dat schoonmoeders niet de enige is die zeer dominant is.



Mijn kindje, mijn kindje, mijn kindje.

Het is niet alleen jouw kind, ook die van je vent.



En als hij het met je eens is moet hij ballen gaan kweken en moeten jullie met schoonmoeders in gesprek.



Dat ze het niet leuk vind om weg gestuurd te worden net na de bevalling snap ik wel. Ook zij werd oma, niet alleen jouw moeder.

Dat je dr niet bij de bevalling wil hebben snap ik nog maar ik vind het absurd om je moeder haar weg te laten sturen. Je moeder is niet de enige die oma werd op dat moment.Als ik log te bevallen hoeft zij daar niet bij te zijn. En ze mocht ook komen kijken daarna maar niet op het moment dat ik nog gehecht word
quote:YellowDiamond schreef op 24 maart 2017 @ 18:28:

[...]





Maar goed to je moeder heeft haar moeten wegsturen maar eeeeh jouw moeder zelf hoefde niet weg?Jij begrijpt echt niet dat je niet wil liggen persen waar je schoonmoeder bij is? Wat raar zeg.
quote:Moedermamakindje schreef op 24 maart 2017 @ 18:42:

[...]





Bij de bevalling zelf ja ! Iemand waar ik geen band mee heb hoef mij dat niet te zien doen lijkt me logisch



Dat is nog te begrijpen maar in je op schrijf je dat ze werd weggestuurd toen je al bevallen was.

Ik zou me ook gepasseerd voelen als schoonmoeder.

Zij is ook de oma van jullie kind.
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 24 maart 2017 @ 18:45:

[...]





Dat is nog te begrijpen maar in je op schrijf je dat ze werd weggestuurd toen je al bevallen was.

Ik zou me ook gepasseerd voelen als schoonmoeder.

Zij is ook de oma van jullie kind .Ze schrijft toch duidelijk dat ze toen gehecht werd. Dat mensen dit niet snappen
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt als de schoondochter die ik niet wil, poe poe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 24 maart 2017 @ 18:40:

Ik heb zo het idee dat schoonmoeders niet de enige is die zeer dominant is.



Mijn kindje, mijn kindje, mijn kindje.

Het is niet alleen jouw kind, ook die van je vent.



En als hij het met je eens is moet hij ballen gaan kweken en moeten jullie met schoonmoeders in gesprek.



Dat ze het niet leuk vind om weg gestuurd te worden net na de bevalling snap ik wel. Ook zij werd oma, niet alleen jouw moeder.

Dat je dr niet bij de bevalling wil hebben snap ik nog maar ik vind het absurd om je moeder haar weg te laten sturen. Je moeder is niet de enige die oma werd op dat moment.Sorry maar hier ben ik het dan weer niet mee eens het gaat niet om wie wat voelt op dat moment het gaat om hoe de as moeder zich voelt want die is aant bevallen. En dat uiteindelijk de moeder van TO de schoonmoeder de deur wijst zal te maken hebben met het moment. Je bent dan wel even druk met iets anders lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het een beetje frustrerend kan zijn dat ze zo veel langskomt. Maar ik lees vooral gewoon een overenthousiaste grootmoeder. Hoe dat je over haar praat vind ik echt niet oke, erg respectloos. Ik snap dat ze wat irritant doet maar het komt duidelijk alleen maar voort uit heel veel liefde voor haar kleinkind. Sowieso vind ik dat 'van hand tot hand' ook wat overdreven van jou. De familie komt toch ook om het kindje te zien? Moeten ze hem dan soms van achter glas bekijken ofzo? Het is niet alsof ze hem wildvreemden op straat aanbiedt...

Kun je ook aan de mensen om je heen denken die van je kind houden of draait alles alleen maar om jou als moeder? Het is ook het kind van haar kind he.

Ik zou dit gewoon rustig met haar bespreken, zeg het gewoon op een vriendelijke manier als je iets niet fijn vindt maar wind je niet zo op (ook alleen maar vervelend voor jezelf!) en doe eens kalm.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 24 maart 2017 @ 18:45:

[...]





Dat is nog te begrijpen maar in je op schrijf je dat ze werd weggestuurd toen je al bevallen was.

Ik zou me ook gepasseerd voelen als schoonmoeder.

Zij is ook de oma van jullie kind.Ja , als jij pijn heb en ligt te persen en vooraf hebt aangegeven op dat moment wil ik mijn moeder en en mijn vriend erbij. Is dat toch niet raar daarna heeft iedereen hem mogen zien maar wel graag als ik weer gehecht was en wat aanhad
quote:HasseSimonsdochter schreef op 24 maart 2017 @ 18:46:

[...]





Ze schrijft toch duidelijk dat ze toen gehecht werd. Dat mensen dit niet snappen



Dan had ze schoonmoeder er bij kunnen laten halen na het hechten.

Wat geeft haar eigen moeder meer recht om bij de baby te zijn na de bevalling?

Niks lijkt me.
quote:Moedermamakindje schreef op 24 maart 2017 @ 18:49:

[...]





Ja , als jij pijn heb en ligt te persen en vooraf hebt aangegeven op dat moment wil ik mijn moeder en en mijn vriend erbij. Is dat toch niet raar daarna heeft iedereen hem mogen zien maar wel graag als ik weer gehecht was en wat aanhad



Je hebt haar weg laten sturen zeg je zelf.

Was er nou wel of niet na de bevalling?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 24 maart 2017 @ 18:50:

[...]





Je hebt haar weg laten sturen zeg je zelf.

Was er nou wel of niet na de bevalling?Staat er toch in TO schrijft dat de schoonmoeder is weg gestuurd tijdens de bevalling en tijdens het hechten. Daarna mocht ze gewoon kwamen.
Alle reacties Link kopieren
Tijd om wat ruggegraat te kweken. Hoezo haalt ze je kind uit bed, afblijven en anders kun je gaan. Baby gaat niet van hand tot hand, dus na wc haal je je kind uit wiens armen dan ook en leg je het terug op bed. Onuitgenodigd voor de deur staan is niet open doen of laten weten dat het niet uitkomt. En die muts had ik terug op zn hoofd gedaan.

Ze krijgt van jou ook alle ruimte en daar kun je over zeuren, maar zolang jij geen grenzen stelt zal zij zich van geen kwaad bewust zijn.



Het is heel irritant dat iemand jou niet ziet staan, je tijdens je zwangerschap links laat liggen en vervolgens van alles van je pasgeboren baby wil. Ik herken dat gevoel, dat maakt ook dat de ander niet veel goed kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eloise_Xennakiss schreef op 24 maart 2017 @ 18:49:

[...]





Dan had ze schoonmoeder er bij kunnen laten halen na het hechten.

Wat geeft haar eigen moeder meer recht om bij de baby te zijn na de bevalling?

Niks lijkt me.Daarna mocht ze ook komen.
quote:HasseSimonsdochter schreef op 24 maart 2017 @ 18:44:

[...]





Jij begrijpt echt niet dat je niet wil liggen persen waar je schoonmoeder bij is? Wat raar zeg.O daar had ik geen enkel probleem mee hoor en ik heb 2 kinderen..
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb het idee, dat TO en schoonmoeder elkaar gewoon niet zo liggen, en dat schoonmoeder na de bevalling gewoon wel met het kind wil kunnen omgaan, het is immers haar kinds kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensheart schreef op 24 maart 2017 @ 18:55:

Tijd om wat ruggegraat te kweken. Hoezo haalt ze je kind uit bed, afblijven en anders kun je gaan. Baby gaat niet van hand tot hand, dus na wc haal je je kind uit wiens armen dan ook en leg je het terug op bed. Onuitgenodigd voor de deur staan is niet open doen of laten weten dat het niet uitkomt. En die muts had ik terug op zn hoofd gedaan.

Ze krijgt van jou ook alle ruimte en daar kun je over zeuren, maar zolang jij geen grenzen stelt zal zij zich van geen kwaad bewust zijn.



Het is heel irritant dat iemand jou niet ziet staan, je tijdens je zwangerschap links laat liggen en vervolgens van alles van je pasgeboren baby wil. Ik herken dat gevoel, dat maakt ook dat de ander niet veel goed kan doen.Vind het best moeilijk om iets te zeggen en als ik het zeg word er ook niet naar geluisterd. Over die laatste zin heb je inderdaad gelijk het gaat me ook steeds meer tegen staan
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 maart 2017 @ 18:59:

[...]



O daar had ik geen enkel probleem mee hoor en ik heb 2 kinderen..Dat is ieder voor zich ik had daar wel een probleem. En volgens mij moet ik op dat moment de prestatie leveren
quote:Door87 schreef op 24 maart 2017 @ 18:54:

[...]





Staat er toch in TO schrijft dat de schoonmoeder is weg gestuurd tijdens de bevalling en tijdens het hechten. Daarna mocht ze gewoon kwamen.



Dat ze daarna mocht komen kan ik niet vinden in die lap tekst. Maar ik heb het antwoord al.

Als ze er wel bij mocht had schoonmoeder iid wel even geduld op kunnen brengen.

Toch kan ik me voorstellen dat het niet leuk is als jij alles fout doet in de ogen van je schoondochter.
quote:Moedermamakindje schreef op 24 maart 2017 @ 19:00:

[...]





Vind het best moeilijk om iets te zeggen en als ik het zeg word er ook niet naar geluisterd. Over die laatste zin heb je inderdaad gelijk het gaat me ook steeds meer tegen staanIk denk dat jij vergeet dat het in deze niet om jou draait maar om jullie kindje en nee mijn schoonmoeder was ook alles behalve mijn vriendin..
quote:Moedermamakindje schreef op 24 maart 2017 @ 19:00:

[...]





Vind het best moeilijk om iets te zeggen en als ik het zeg word er ook niet naar geluisterd. Over die laatste zin heb je inderdaad gelijk het gaat me ook steeds meer tegen staan



Laat je vriend anders eens wat zeggen, misschien luistert ze dan wel. Het is ook zijn kind. En zijn moeder.

Ik zou om de tafel gaan voor een gesprek. Zodat het voor iedereen duidelijk is.

Maar ik heb het idee dat jullue beiden best dominant zijn zo kom je iig op mij over en dat jullie elkaar gewoon niet liggen.

En als je elkaar niet mag erger je je aan alles.
Laat je vriend het contact met zijn moeder onderhouden, op de manier die zij beiden prettig vinden. Makkelijk toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 24 maart 2017 @ 19:07:

[...]



Ik denk dat jij vergeet dat het in deze niet om jou draait maar om jullie kindje en nee mijn schoonmoeder was ook alles behalve mijn vriendin..Ja maar alles draait om TO en haar gevoel. Ik voel gewoon de "haat" tegen schoonmoeder uit de OP spreken. Maar schoonmoeder is nu ook oma. Dan zou ze wel wat respectvoller, de situatie kunnen beschrijven in de OP. Alleen al de titel van de openingspost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven