Mother in law

24-03-2017 18:06 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben een moeder van een pasgeboren baby. Ik heb nooit een band met mijn schoonmoeder gehad ik zag haar hooguit 1 x in de maand en sprak haar voor derest ook niet. Tijdens mij zwangerschap toonde ze nooit interesse erin. Wilde geen echos zien vroeg nooit hoe het met me ging. Vanaf de dag dat ik moest bevallen irritteerd ze me al mateloos. Tijdens mijn bevalling wilde ik alleen mijn moeder en mijn vriend erbij. Op die dag stond ze ineens bij het ziekenhuis onuitgenodigt en drong zichzelf op om er “even” bij te zijn. Puntje bij paaltje heeft mijn moeder haar moet wegsturen omdat ze gewoon bleef zitten. Toen ik eenmaal bevallen was en ze me nog moesten hechten drong ze zichzelf op om naar binnen te komen en werd ze iedere keer weg gestuurd. Sinds de dag dat ik bevallen ben dringt ze zich op aan me. Ze wilt continue langs komen. ( ook onuitgenodigt ze geeft aan dat ze onderweg is en ik moet het er maar mee doen). Ze heeft zelf al besloten dat ze gaat oppassen omdat wij voor 1 dag nog geen oppas hebben. Heeft ze al een vaste vrije dag opgenomen op werk. Hoewel ik helemaal niet heb gezegt dat ik dat wil. Ze heeft van alles gekocht ( zonder te overleggen) een box , nouja oke dat is wel handig ALS je op gaat passen. Maar ze heeft ook kleren gekocht, spuugdoekjes, luiers, billendoekjes, muziekmakende dingen, speeltjes etc etc dat ik al echt zo iets bij me zelf heb ik heb me eigen spullen wel en als je oppast krijg je gewoon een extra verschoonpakje mee en hoef ik me mannetje niet terug in al die spullen die JIJ leuk vind… daar blijft het niet bij. Elke keer als ze langskomt meld ze dat even een paar uur van tevoren en staat gewoon op de stoep. Mijn kindje heeft het nodig om even 5 minuutjes te huilen voordat hij in slaap valt als je hem niet in zijnn bed of box legt blijft hij wakker en word hij overactief. Nou iedere keer als ik hem wegleg en hij gaat huilen pakt ze hem weer op. Ik heb al een aantal keer gezegt dat hij dat gewoon even nodig heeft en of ze hem wilt laten liggen. Dan zegt ze ja maar doet het de volgende keer weer. Ze luisterd gewoon niet naar me. Ook iedere keer als we langsgaan ben ik nog niet binnen of ze plukt me kind al uit me handen zonder dat ze mij uberhaupt gedag zegt. Bemoeit zich met alles je moet dit je moet dat. Dat ik echt bij me zelf denk hallo t is mijn kindje en ik weet zelf wel wat goed voor hem is. Dan heeft mijn zoon een mutsje op trekt ze het van zijn hoofd af omdat zij het te strak vind zitten. Nou daar kan ik zelf ook heel goed op letten hoor. Vorige week hadden we een verwelkoming zodat mijn vriend zijn familie hem kon zien we hadden van tevoren afgesproken hem niet van hand tot hand te laten gaan omdat wij dan met een huilende baby heel de avknd/ nacht zouden zitten. Hij had gegeten en was moe wij hebben hem op bed neergelegt , de baby cam aangezet en bij de visite gaan zitten. Hij was nog geen twee minuten aan het huilen, ik kom de kamer binnen zit mijn schoonmoeder weer met hem in haar handen. Nou slapen zat er niet meer in. Ik ging even naar het toilet en jahoor daar ging mijn kind van hand tot hand. Ik word er gewoon super chagerijnig van. Ze respecteert mij niet als moeder en doet net of het haar kind is. De gedachte dat mijn kindje daar moet blijven als ik straks weer moeten werken word ik gewoon niet vrolijk van. Als ze nu al doet wat ze zelf wilt laat staan als ik er dan niet bij ben. Als er niet eens respect of interesse is naar mij .. ga ik daar me kindje toch niet achter laten? Ik krijg ook echt het gevoel alsof ik als hele moeder niet besta. Als ze wilt langskomen of wij daar langsgaan. Heb ik gewoon al buikpijn een paar dagen van tevoren en daarna ben ik 2 dagen super boos en verdrietig door de manier hoe ze me laat voelen. Ze wilt alles voor ons en mijn zoontje bepalen. Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet … HELP
Alle reacties Link kopieren
quote:Moedermamakindje schreef op 24 maart 2017 @ 22:17:

[...]





Ik denk dat hij dat niet durft omdat zij ook zo dominant altijd tegen hem doetIemand moet het gesprek aan gaan. Ik denk dat jij het meeste te maken hebt met schoonmoeder in combinatie met kind? Echt, ga dat gesprek aan, desnoods 2 tegen 1. Straks loopt het helemaal uit de klauwen en loopt de band die jullie kind kan opbouwen met oma gevaar.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Bijna
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 24 maart 2017 @ 22:39:

BijnaSorry Hasse volgens mij heb ik iets verkeerd gequote.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
quote:Tickel schreef op 24 maart 2017 @ 22:39:

Iemand moet het gesprek aan gaan. Ik denk dat jij het meeste te maken hebt met schoonmoeder in combinatie met kind? Waarom zou zij het meest met schoonmoeder te maken hebben? Juist haar man zou het gesprek met zijn moeder aan moeten gaan. Van hem kan ze hoogstwaarschijnlijk veel meer hebben. En daarbij komt: het is evengoed, of misschien zelfs meer zijn probleem.
Alle reacties Link kopieren
Praat met je partner, wat vinden jullie er samen van? Wat willen jullie? Wat voor een band willen jullie? En hoe willen jullie het gaan doen? En blijf praten!



Als jullie dit weten dan jullie grenzen aangeven. Dat geldt voor jullie allebei. Zolang jullie dat niet aangeven dan gaan anderen over jullie heen lopen.



En als laatste, jij bent moeder! Het is jullie kind. En nee is nee! Wat wil je jullie kind later meegeven?
quote:valerievaldera schreef op 24 maart 2017 @ 22:44:

[...]



Waarom zou zij het meest met schoonmoeder te maken hebben? Juist haar man zou het gesprek met zijn moeder aan moeten gaan. Van hem kan ze hoogstwaarschijnlijk veel meer hebben. En daarbij komt: het is evengoed, of misschien zelfs meer zijn probleem.Eens.
quote:Tigraa schreef op 24 maart 2017 @ 22:42:

[...]



Sorry Hasse volgens mij heb ik iets verkeerd gequote.Ik dacht al zoiets.
quote:valerievaldera schreef op 24 maart 2017 @ 22:44:

[...]



Waarom zou zij het meest met schoonmoeder te maken hebben? Juist haar man zou het gesprek met zijn moeder aan moeten gaan. Van hem kan ze hoogstwaarschijnlijk veel meer hebben. En daarbij komt: het is evengoed, of misschien zelfs meer zijn probleem.Dit ja
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 24 maart 2017 @ 22:46:

[...]





Ik dacht al zoiets.





Ik herkende een paar woorden die ik zelf had geschreven, maar toen jk het teruglas dacht ik " huh..zo bedoel ik het niet.."
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
quote:valerievaldera schreef op 24 maart 2017 @ 22:44:

[...]



Waarom zou zij het meest met schoonmoeder te maken hebben? Juist haar man zou het gesprek met zijn moeder aan moeten gaan. Van hem kan ze hoogstwaarschijnlijk veel meer hebben. En daarbij komt: het is evengoed, of misschien zelfs meer zijn probleem.



Eens. Maar misschien ziet hij het niet als probleem.

Hoe dan ook, ik zou er wel over praten met haar. Zou fijn zijn als je partner jou steunt en idd liever nog zélf het gesprek aangaat
quote:Tigraa schreef op 24 maart 2017 @ 22:47:

[...]







Ik herkende een paar woorden die ik zelf had geschreven, maar toen jk het teruglas dacht ik " huh..zo bedoel ik het niet.."Ik ken dat!
quote:Tigraa schreef op 24 maart 2017 @ 22:47:

[...]







Ik herkende een paar woorden die ik zelf had geschreven, maar toen jk het teruglas dacht ik " huh..zo bedoel ik het niet.."



Alleen dat ik die bijdrage niet zo nuttig vind waarschijnlijk :rolling

Maargoed daarmee bedoel ik dus ook dat je reacties kunt filteren. Dus in die zin zeg ik wel hetzelfde hoor
Sosa weet je wat echt nuttig is
Ja. Maar verras me
quote:Sosa85 schreef op 24 maart 2017 @ 22:48:

Eens. Maar misschien ziet hij het niet als probleem.

Hoe dan ook, ik zou er wel over praten met haar. Zou fijn zijn als je partner jou steunt en idd liever nog zélf het gesprek aangaatHet is zijn kind, zijn moeder, hoe kan het dan niet zijn probleem zijn
quote:valerievaldera schreef op 24 maart 2017 @ 22:51:

[...]



Het is zijn kind, zijn moeder, hoe kan het dan niet zijn probleem zijn Zoals ik het lees vindt hij het geen probleem dat moeder zo doet
quote:Sosa85 schreef op 24 maart 2017 @ 22:51:

Ja. Maar verras meCliffhangert
Spannend
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 24 maart 2017 @ 22:50:

[...]





Alleen dat ik die bijdrage niet zo nuttig vind waarschijnlijk :rolling

Maargoed daarmee bedoel ik dus ook dat je reacties kunt filteren. Dus in die zin zeg ik wel hetzelfde hoor Ja die vond ik een beetje onaardig.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
quote:Sosa85 schreef op 24 maart 2017 @ 22:52:

[...]



Zoals ik het lees vindt hij het geen probleem dat moeder zo doetNou dan ligt de oplossing helemaal voor de hand. Moeder en zoon samen lekker frobelen met de baby en TO fijn de hort op. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 24 maart 2017 @ 22:52:

[...]



Zoals ik het lees vindt hij het geen probleem dat moeder zo doetOf hij weet hoe ze is, dus geeft het al op nog voor hij begint.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
quote:Tigraa schreef op 24 maart 2017 @ 22:54:

[...]





Ja die vond ik een beetje onaardig.Ja ik werd er helemaal verdrietig van... sosa vindt mij niet nuttig....
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 24 maart 2017 @ 22:54:

[...]



Nou dan ligt de oplossing helemaal voor de hand. Moeder en zoon samen lekker frobelen met de baby en TO fijn de hort op. Probleem opgelost.Zover is TO nog lang niet. Ze is te boos en teleurgesteld in schoonmoeder om haar kind alleen te laten met haar. En ik denk dat het niet eens met wantrouwen te maken heeft.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 24 maart 2017 @ 22:56:

[...]





Ja ik werd er helemaal verdrietig van... sosa vindt mij niet nuttig.... Nou, kom ff hier dan
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Ik laat mijn kind ook niet bij iemand die ik niet vertrouw / een geschiedenis heeft van kindermishandeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven