Mother in law

24-03-2017 18:06 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben een moeder van een pasgeboren baby. Ik heb nooit een band met mijn schoonmoeder gehad ik zag haar hooguit 1 x in de maand en sprak haar voor derest ook niet. Tijdens mij zwangerschap toonde ze nooit interesse erin. Wilde geen echos zien vroeg nooit hoe het met me ging. Vanaf de dag dat ik moest bevallen irritteerd ze me al mateloos. Tijdens mijn bevalling wilde ik alleen mijn moeder en mijn vriend erbij. Op die dag stond ze ineens bij het ziekenhuis onuitgenodigt en drong zichzelf op om er “even” bij te zijn. Puntje bij paaltje heeft mijn moeder haar moet wegsturen omdat ze gewoon bleef zitten. Toen ik eenmaal bevallen was en ze me nog moesten hechten drong ze zichzelf op om naar binnen te komen en werd ze iedere keer weg gestuurd. Sinds de dag dat ik bevallen ben dringt ze zich op aan me. Ze wilt continue langs komen. ( ook onuitgenodigt ze geeft aan dat ze onderweg is en ik moet het er maar mee doen). Ze heeft zelf al besloten dat ze gaat oppassen omdat wij voor 1 dag nog geen oppas hebben. Heeft ze al een vaste vrije dag opgenomen op werk. Hoewel ik helemaal niet heb gezegt dat ik dat wil. Ze heeft van alles gekocht ( zonder te overleggen) een box , nouja oke dat is wel handig ALS je op gaat passen. Maar ze heeft ook kleren gekocht, spuugdoekjes, luiers, billendoekjes, muziekmakende dingen, speeltjes etc etc dat ik al echt zo iets bij me zelf heb ik heb me eigen spullen wel en als je oppast krijg je gewoon een extra verschoonpakje mee en hoef ik me mannetje niet terug in al die spullen die JIJ leuk vind… daar blijft het niet bij. Elke keer als ze langskomt meld ze dat even een paar uur van tevoren en staat gewoon op de stoep. Mijn kindje heeft het nodig om even 5 minuutjes te huilen voordat hij in slaap valt als je hem niet in zijnn bed of box legt blijft hij wakker en word hij overactief. Nou iedere keer als ik hem wegleg en hij gaat huilen pakt ze hem weer op. Ik heb al een aantal keer gezegt dat hij dat gewoon even nodig heeft en of ze hem wilt laten liggen. Dan zegt ze ja maar doet het de volgende keer weer. Ze luisterd gewoon niet naar me. Ook iedere keer als we langsgaan ben ik nog niet binnen of ze plukt me kind al uit me handen zonder dat ze mij uberhaupt gedag zegt. Bemoeit zich met alles je moet dit je moet dat. Dat ik echt bij me zelf denk hallo t is mijn kindje en ik weet zelf wel wat goed voor hem is. Dan heeft mijn zoon een mutsje op trekt ze het van zijn hoofd af omdat zij het te strak vind zitten. Nou daar kan ik zelf ook heel goed op letten hoor. Vorige week hadden we een verwelkoming zodat mijn vriend zijn familie hem kon zien we hadden van tevoren afgesproken hem niet van hand tot hand te laten gaan omdat wij dan met een huilende baby heel de avknd/ nacht zouden zitten. Hij had gegeten en was moe wij hebben hem op bed neergelegt , de baby cam aangezet en bij de visite gaan zitten. Hij was nog geen twee minuten aan het huilen, ik kom de kamer binnen zit mijn schoonmoeder weer met hem in haar handen. Nou slapen zat er niet meer in. Ik ging even naar het toilet en jahoor daar ging mijn kind van hand tot hand. Ik word er gewoon super chagerijnig van. Ze respecteert mij niet als moeder en doet net of het haar kind is. De gedachte dat mijn kindje daar moet blijven als ik straks weer moeten werken word ik gewoon niet vrolijk van. Als ze nu al doet wat ze zelf wilt laat staan als ik er dan niet bij ben. Als er niet eens respect of interesse is naar mij .. ga ik daar me kindje toch niet achter laten? Ik krijg ook echt het gevoel alsof ik als hele moeder niet besta. Als ze wilt langskomen of wij daar langsgaan. Heb ik gewoon al buikpijn een paar dagen van tevoren en daarna ben ik 2 dagen super boos en verdrietig door de manier hoe ze me laat voelen. Ze wilt alles voor ons en mijn zoontje bepalen. Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet … HELP
quote:Tigraa schreef op 24 maart 2017 @ 22:56:

Zover is TO nog lang niet. Ze is te boos en teleurgesteld in schoonmoeder om haar kind alleen te laten met haar. En ik denk dat het niet eens met wantrouwen te maken heeft.Ze laat haar kind niet alleen met schoonmoeder. Ze laat het kind bij zijn bloedeigen vader en oma is er ook.
quote:Tigraa schreef op 24 maart 2017 @ 22:57:

[...]





Nou, kom ff hier dan Jippie voelt veel beter
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 24 maart 2017 @ 22:58:

Ik laat mijn kind ook niet bij iemand die ik niet vertrouw / een geschiedenis heeft van kindermishandeling.Nee , ik ook niet...maar waarom gooit TO dat er tussen beus en lippen door en wordt dat bv niet gemeld in de OP? Was het stelselmatig mishandelen of een " corrigerende " tik...Het kwam een beetje gek op mij over , zo uit het niets.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 24 maart 2017 @ 22:58:

[...]



Ze laat haar kind niet alleen met schoonmoeder. Ze laat het kind bij zijn bloedeigen vader en oma is er ook.Wel als oma op gaat passen. ( en wat jij zegt klopt natuurlijk.)
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Hoe close zijn de banden wanneer je vandaag de dag je schoonmoeder nog met 'u' aanspreekt.. dat is nagenoeg generatie oertijd. Het klinkt in ieder geval niet heel warm of vertrouwd.
Ik vind het wel wat hebben dat u, klinkt elegant
Alle reacties Link kopieren
quote:bemby77 schreef op 24 maart 2017 @ 23:02:

Hoe close zijn de banden wanneer je vandaag de dag je schoonmoeder nog met 'u' aanspreekt.. dat is nagenoeg generatie oertijd. Het klinkt in ieder geval niet heel warm of vertrouwd.Ik spreek de mijne ook aan met "u". Het is praktisch nijn 2e moeder. Dus dat zegt niks.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
zo onaardig was het niet eens bedoeld hoor.

Ik trek teveel met m'n schoonmoeder op, daar word je bot van
Er wordt juist te weinig u gezegd, maar dat is mijn mening
Alle reacties Link kopieren
Tis je schoonmoe, niet de koningin..
quote:Sosa85 schreef op 24 maart 2017 @ 23:04:

zo onaardig was het niet eens bedoeld hoor.

Ik trek teveel met m'n schoonmoeder op, daar word je bot van Ik lijk niet eens op je schoonmoeder
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 24 maart 2017 @ 23:04:

zo onaardig was het niet eens bedoeld hoor.

Ik trek teveel met m'n schoonmoeder op, daar word je bot van Nou vooruit, jij ook een
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 24 maart 2017 @ 22:44:

[...]



Waarom zou zij het meest met schoonmoeder te maken hebben? Juist haar man zou het gesprek met zijn moeder aan moeten gaan. Van hem kan ze hoogstwaarschijnlijk veel meer hebben. En daarbij komt: het is evengoed, of misschien zelfs meer zijn probleem.

Ik had het absurde idee dat haar zwangerschapsverlof langer duurt dan die van haar man.

Waarom zou zij het gesprek niet aangaan? Zij vindt het bemoeien heel vervelend, dan kun je er ook wel iets van zeggen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tigraa
Alle reacties Link kopieren
quote:bemby77 schreef op 24 maart 2017 @ 23:05:

Tis je schoonmoe, niet de koningin..Maar wat zegt het woord " u" nou over onze band? Je vult iets in vanuit je eigen ervaring.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
quote:Tigraa schreef op 24 maart 2017 @ 23:02:

Wel als oma op gaat passen. ( en wat jij zegt klopt natuurlijk.)Het gaat nu niet om oppassen, dat lijkt me nu niet aan de orde. Ik vind het alleen bijzonder dat alles op TO afkomt. Het gaat om ZIJN moeder. Hij kan haar toch prima zondagmiddag eens uitnodigen om samen eens wat te wandelen ofzo. Waarom zou het allemaal TO haar taak zijn om in goede banen te leiden?
Alle reacties Link kopieren
quote:HasseSimonsdochter schreef op 24 maart 2017 @ 23:07:

Tigraa Lief ben ik he
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht, het komt bij mij over als het houden/creëren van een zekere afstand.
quote:bemby77 schreef op 24 maart 2017 @ 23:05:

Tis je schoonmoe, niet de koningin..Wie weet... die bemoeialerige Bea ook altijd
Wat voor schoonmoeder zou Bea zijn?
quote:Tickel schreef op 24 maart 2017 @ 23:06:

Ik had het absurde idee dat haar zwangerschapsverlof langer duurt dan die van haar man.

Waarom zou zij het gesprek niet aangaan? Zij vindt het bemoeien heel vervelend, dan kun je er ook wel iets van zeggen.Het is zijn moeder, dus het ligt voor de hand dat hij zijn moeder uitnodigt op de tijden dat hij er ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 24 maart 2017 @ 23:09:

[...]



Het gaat nu niet om oppassen, dat lijkt me nu niet aan de orde. Ik vind het alleen bijzonder dat alles op TO afkomt. Het gaat om ZIJN moeder. Hij kan haar toch prima zondagmiddag eens uitnodigen om samen eens wat te wandelen ofzo. Waarom zou het allemaal TO haar taak zijn om in goede banen te leiden?TO is degene die het zo ervaart. Ze kan alleen haar eigen handelen veranderen. We weten niet hoe haar man het ervaart.
Laten we elkaars mening respecteren... hoe fout die van jou ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 24 maart 2017 @ 23:12:

[...]



Het is zijn moeder, dus het ligt voor de hand dat hij zijn moeder uitnodigt op de tijden dat hij er ook is.Dat vind ik pas gek. Waarom mag een schoonmoeder alleen komen als haar eigen kind aanwezig is?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik zou het heel gek vinden als mijn moeder constant onverwachts langskomt als ik aan het werk ben. Dan zou ik haar daar zeker op aanspreken, zeker als ik merk dat mijn man dit vervelend of ongemakkelijk vindt.



Vreemde houding dat je dit dan het probleem van je partner vindt en er voor jou dus geen probleem is. Als mijn man moeite heeft met mijn moeder, dan is dat zeker ook mijn probleem.
quote:Tickel schreef op 24 maart 2017 @ 23:15:

Dat vind ik pas gek. Waarom mag een schoonmoeder alleen komen als haar eigen kind aanwezig is?

Als moeder neem ik aan dat je je eigen zoon graag wil zien en de momenten met zijn pasgeboren kind en jouw kleinkind, graag samen wil delen.



Waarom dan precies op die momenten komen dat hij er niet is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven