Mutsenvraag.... hoeslaken bij ledikantje?

05-10-2014 12:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stom vraagje, maar toch benieuwd naar ervaringen:

ik ga deze week met mijn knul op vakantie en heb om een bedje gevraagd. Zit er bij een bedje in een vakantieappartement (in een complex) ook hoeslakens e.d.?



Ik kan uiteraard hoeslakens meenemen, maar wellicht zijn de maten (Portugal) ook anders.



Het hotel heb ik mailcontact mee gehad eerder, maar die reageren niet zo snel, dus ik dacht voor ik mail (wat is in vredesnaam hoeslaken in het Engels?): ik check het hier even.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd mijn eigen hoeslakentje mee, dat ruikt naar thuis dus slapen ze beter. Volgens mij hebben ze gewoon dezelfde maten als wij. Althans toen wij 3 jaar geleden naar Portugal gingen wel. Je kan ook een gewoon laken meenemen dat past altijd. Succes!



Geen idee hoe je het in het Engels zegt
Alle reacties Link kopieren
Lakens heb ik niet in huis....

Ik gok het er maar op en neem er eentje mee. Voor de zekerheid.
Uiteraard zit er ook beddengoed bij. Voor jezelf hoef je toch ook geen lakens mee te nemen?

Maar een eigen hoeslaken is wel fijn. Voor de geur en voor het geval het niet helemaal fris is.

En volgens mij is het ´fitted sheet´ in het engels.



Fijne vakantie!
In Turkije zat er bij ons "beddengoed" bij, maar dit bestond uit een gewoon 1-persoons laken dat om het matras was gevouwen (dubbel) en een 1-persoons laken dat 4 X dubbel was gevouwen als dekbed zeg maar. Was niet ideaal, dus ik zou zelf wat meenemen voor de zekerheid
Alle reacties Link kopieren
Houd er rekening mee dat er misschien zelfs geen matrasje bij zit.

Ik weet nog dat wij de eerste keer aardig beteuterd waren dat we echt alleen een kaal bedje kregen, waarbij het rolmatrasje dat om het bedje heen zit (dat wij dus simpelweg een bedbodem vinden) als echte matrasje diende.



Dus een keertje extra checken is zeker niet verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Geen matrasje? Jeetje, dat zou wat zijn zeg! Hij slaapt met slaapzak, dus dat zou geen optie zijn.

Ik ga toch even checken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 05 oktober 2014 @ 12:42:

Uiteraard zit er ook beddengoed bij. Voor jezelf hoef je toch ook geen lakens mee te nemen?

Maar een eigen hoeslaken is wel fijn. Voor de geur en voor het geval het niet helemaal fris is.

En volgens mij is het ´fitted sheet´ in het engels.



Fijne vakantie!Nee, dat was ook mijn idee, voor mij zijn er ook lakens en dekens. Maar toch...
Alle reacties Link kopieren
Campingbedje zonder extra matras gaat prima hoor. Als ik kijk hoe graag mijn bijna driejarige nog in het campingbedje slaapt, zal het niet zo oncomfortabel liggen, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Als het bij aankomst toch niet ok is, kan hij toch bij jou in bed?

Evt zet je het campingbedje tegen zijn kant vh bed aan als uitvalbescherming
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het ee campingbed is, maar een gewoon ledikant.



In mijn bed is geen optie. Hij slaapt niet bij mij, bij mij = keten.



We zijn trouwens allebei lichte slapers dus vrees dat we elkaar wakker houden dan...
Alle reacties Link kopieren
Bij een ledikantje zal wel een matras zitten. Volgens mij is het ook in Portugal niet gebruikelijk om kinderen op lattenbodems te laten slapen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook niet maar ik was hierboven even verward door het woord lattenbodem.

(En dus geen matras)
Alle reacties Link kopieren
Ga niet uit van een ledikant. Je krijgt wrs gewoon een campingbedje.



Wij nemen altijd een of 2 dagen voor vertrek het bed thuis verschonen en die spullen nemen we mee (plus een extra set voor reserve)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd van het zekere voor het onzekere, van de zomer ook op vakamtie geweest en een babybedje mét beddengoed gereserveerd. Ik was blij dat ik eigenwijs toch beddengoed mee had genomen. Er lag een te klein hoeslaken en dekbed bij terwijl ons kindje daar nog niet onder mag slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een slaapzak mee dus dat scheelt weer!
Ik heb vrijwel nog nooit meegemaakt dat beddengoed erbij zat. Deken soms nog wel, maar geen lakens en hoeslakens enzo. Ik zou dus zeker zelf wat meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Van de vier campingbedjes van de zomer in Frankrijk had er één een matrasje. Geen van allen beddegoed. Kindjes hebben op dubbelgevouwen dekbedden (in hoes) geslapen en lagen heerlijk. (Voor een weekje )
Alle reacties Link kopieren
Thanks!

Gek eigenlijk he? Dan toch nog maar een hoeslaken in mijn koffer proppen. (en die zit al zooooo vol!)
quote:Friezin71 schreef op 05 oktober 2014 @ 20:33:

Van de vier campingbedjes van de zomer in Frankrijk had er één een matrasje. Geen van allen beddegoed. Kindjes hebben op dubbelgevouwen dekbedden (in hoes) geslapen en lagen heerlijk. (Voor een weekje )Maar campingbedjes hebben toch nooit een echt matras? Ik heb zelf een extra matras, maar die hoort niet bij het campingbed. Zonder dat matras sliepen/slapen de kinderen er ook prima in trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een dubbelgevouwen dekbed wel een goed idee als vervanging voor matras eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Hoera, matras én lakens aanwezig, fijn!



Dank voor jullie hulp!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven