Na 11 maanden... toch zwanger/moeder 2

13-01-2014 15:41 684 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het blijde vervolg op 'Na 11 maanden nog niet zwanger', deel 2 alweer! Voor alle kletspraat over wel of niet uit logeren, en andere belangrijke koffiepraat. Take it away lieve meiden, dat het oude topic maar snel overbodig mag zijn!



NaamleeftijdNaam kindGeboortedatum kindUitgerekend opAaatjeFY*Mini Ieniemini januari 2011 oktober 2012Andes32N Eaug 2012

juli 2014Boem38M.mei 2012Groentje30Y. J.juni 2012 februari 2014Marloes29J Lmaart 2012 februari 2014Melissa30S.T.November 2010 Juni 2012 MiepjemolFY*A Naugustus 2012Naski40F./Pukkel december 2010Peet37Wfebruari 2012Ronkel33Ronkeltje Kronkeltjeseptember 2010 april 2013Staal33A Jdecember 2012 december 2014Stefje28Adecember 2012 10 mei 2015WatsonFY*L. Y. J. augustus 2010 december 2011 december 2013

* = Forever Young!



Met dank aan Ronkel voor de tabel
Alle reacties Link kopieren
Wow, hadden we nou gewoon 3700 berichten volgekletst ?! Hopelijk wordt deel 2 weer zo gezellig gevuld! Ik plak even mijn laatste bericht uit het oude deel, had net een heel verhaal getikt nl :



Miepje, wat fijn dat het weer makkelijker gaat allemaal ! En uit logeren geweest, leuk voor kindjes en grootouders maar ook zeker voor jullie!!! Beetje bijgeslapen? En overdag toch apart, klinkt als een goede oplossing. Wordt voor iedereen makkelijker als er een beetje goed geslapen wordt!

He, en worden ze wakker van natte luiers? Dat gebeurt hier ook weleens, maar eigenlijk alleen door extra flesjes en dus extra plassen 's nachts, anders niet meer. We hebben wel gemerkt dat de ene luier de andere niet is, vreemd genoeg zijn die Pampers sneller vol dan huismerk AH. Ook hebben wij een maat groter dan volgens het pak moet. Ms nog een (geheel ongevraagd) idee voor jullie?



Melissa, klinkt echt alsof S het slapen zonder luier te pakken heeft hoor, echt goed! Een enkel ongelukje hoort er vast bij, maar klinkt alsof ze het echt doorheeft!



Boem, wel lekker, nadenken over zomervakantie! Goede vooruitzichten!

Hoe gaat het nu met M, hebben de voorzichtige eerste stapjes doorgezet?



Staal, hoever ben jij nu in je wachtweken....? En al reactie op jullie bod? Spannend spannend spannend!!!



Peet, wanneer gaan jullie nou weer verder? Ben je een beetje zen erover? Moeilijk denk ik.



Marloes, hopelijk daalt de baby snel een beetje in, kan me voorstellen dat het voor jou comfortabeler wordt!

Gek allemaal, met die groeiecho's, ben benieuwd of het kindje nou klein/groot/gemiddeld is!

Dank voor compliment over cadeau, mini was er echt blij mee! Ze gaf me spontaan een dikke knuffel ervoor



Groen, houd jij het nog een beetje vol allemaal????



Watson, wat een plaatje op FB... Was helemaal vergeten dat je eigenlijk op de verjaardag van de mini was uitgerekend, jee wat was ze dan vroeg! Doet ze het allemaal goed? Red jij het allemaal? Respect hoor, zou echt niet weten hoe ik het met nog 1 erbij zou moeten redden eigenlijk



Andes, hoe gaat het bij jou? Nog geen kwaaltjes? Laat nog even een uitgerekende datum weten voor de tabel he!



Nou, de verjaardag was dus fantastisch. Mini helemaal hyper, van alle aandacht, cadeaus en kindjes! Had dus wat spelletjes voor de kindjes, dat was wel een succes. Erg leuk allemaal!

De ienie heeft zich er dus goed doorheen geslagen. Hij kan erg benauwd en ziek zijn, maar vrolijk blijft hij bijna altijd! Heb op het feestje weinig tijd voor hem gehad, ik voelde me wel schuldig toen ik hem op een gegeven moment in een hoekje zag hijgen alsof hij net de marathon had gelopen.... Maar ja, de mini verdient ook een leuke verjaardag, en tja, wij zeiden ook tegen elkaar: morgen is hij vast ook nog wel ziek. Zo'n verjaardag is maar 1 dag, die moet je niet overslaan.

We worden er sowieso laconieker onder, het is nu longontsteking 4. Maar leuk is het zeker niet. Binnenkort weer kinderarts. Ik ben benieuwd wat het voorstel is. Ga hem ms deze week nog even wegen. Ik heb wel het idee dat hij weer een wat voller gezicht heeft dus ik hoop dat hij wel wat is aangekomen!



Lfs
Alle reacties Link kopieren
Aaatje: Nog van harte gefeliciteerd met de mini haar 3e verjaardag, klinkt als een erg leuke dag, leuke foto's op fb.

Ik denk dat jullie het goed hebben opgelost door alle aandacht aan de mini te geven, zij kan er ook niks aan doen dat haar broertje steeds ziek is, vandaag maar wat extra met ieniemini knuffelen.

Balen zeg dat hij alweer longontsteking heeft, niet leuk voor het kleine kereltje en ook niet voor jullie!

Hopelijk komt er nog eens een echt structurele oplossing voor zijn problemen.

Je hebt trouwens de foto's van de mini haar feestje op je eigen tijdlijn geplaatst ipv in de groep.

In jouw geval niet heel erg want je hebt alleen maar vrienden via de groep maar de foto's die op je eigen tijdlijn staan zouden eventueel wel bij/door anderen te zien kunnen zijn.

Je moet net als bij hyves eerst naar de geheime groep gaan en dan pas je foto plaatsen anders komt hij op je eigen tijdlijn te staan.



Melissa: Klinkt alsof S. het al helemaal onder de knie heeft als ze zelf al aangeeft dat ze moet plassen.

Super knap van S.

Ongelukjes horen er natuurlijk nog wel bij maar zal straks heel snel minder worden en dan stoppen.

Tenminsten zo ging het bij R.

R. gaat tegenwoordig zelf naar de wc 's nachts, soms plast ze helemaal niet en soms komt ze er wel 2x uit om te plassen.

In het begin ging ik altijd nog eruit om haar te helpen maar inmiddels is zelfs dat niet meer nodig.



Miepje: Klinkt alsof iedereen er plezier aan heeft beleefd dat A en N. even uitlogeren zijn geweest bij opa en oma.

Fijn dat het allemaal weer wat beter gaat bij jullie, hoe gaat het nu met je man?



Boem: Leuk vakantie plannen maken!

Wij zijn afgelopen jaar in roompot bad Bentheim geweest, was super leuk, heel dichtbij maar net vergenoeg om echt weg te zijn en net over de grens dus andere taal en het landschap is ook anders want het dorp ligt boven op een berg.



Marloes: De kleine doet dus nog eventjes een eindsprint om nog wat groter te worden.

Ben benieuwd wat het plan nu wordt voor jullie!

Hopelijk daalt de kleine snel in en wordt je verlost van dat maagzuur.



Watson: Hoe gaat het bij/met jouw als mama van 3?

Zijn jullie er al over uit naar welke school L. straks gaat, zij mag meteen na de grote vakantie beginnen of niet?



Staal: Hoe staat het met jullie huizenplannen? en wanneer moeten jullie uit jullie oude huis?

en al nieuws wat betreft de OI?



Peet: Knap van W. dat hij ook al op het potje zit!

Het begin is er, nu de rest nog maar gewoon blijven aanbieden dat potje dan komt dat vanzelf.



Anders: Al last van kwaaltjes?



Groentje: Doe je rustig aan!



Hier gaat alles goed.

Per 1 februari ga ik weer aan het werk, beide meisjes gaan dan naar het kdv totdat R. naar school gaat.

Er wordt hier een nieuwe school gebouwd en daar komt ook een kdv en bso bij in (helaas wel van een andere organisatie) dus dan verplaats ik K.. ook daar heen, dit is nl vlak bij ons huis en het huidige kdv aan de andere kant van de stad.

Op het werk is nog steeds niet veel bekend dus voorlopig blijft het zoals het was.



Met R. gaat alles goed, ik ben er eindelijk achter waarom ze 's nachts altijd wakker werd en dan riep dat haar billen pijn deden, ze lag dan echt met haar hand in haar kruis te krijsen dus er was iets maar zag nooit iets dus smeerde er maar wat zalf op en dan weer verder slapen....

Vorige week eens goed gekeken en toen zag ik een worpje in haar vagina krioelen.

Dan snap ik best dat dat niet zo'n fijn gevoel is! Arme R.

Ik had al wel vaker gelezen dat het wormpjes konden zijn maar zag er nooit 1 en ook niet op de ontlastig maar gelukkig nu 1 gespot, R. aan de wormen kuur en dan is het hopelijk weer klaar.

Verder gaat ze steeds meer richting kleuter, je maakt haar echt niks meer wijs.

Gisteren zijn we naar de dierentuin geweest en op een gegeven moment stonden er van die grote windmolens langs de kant van de weg.

Het was erg mistig dus de bovenkant zag je niet dus ik zeg tegen R.

Kijk die molen zit met zijn wieken helemaal in de wolk.

Zegt R: Neehee, dat is geen wolk dat is mist!!!!

Eh, oke ik wist niet eens dat ze wist wat mist was. haha



Met K. gaat het super, we zitten op een fijn schema.

Ze kan nu goed los zitten en tijgert de hele kamer door en onderzoekt alles wat ze onderweg tegenkomt.

Een erg leuke fase is dit!

K. eet trouwens net zo goed als R. eerder.

's ochtends 2 boterhammen, 's middags 2 boterhammen en 's avonds een berg warm eten en yoghurt na.

Fruit eet ze ook zo 2 stuks op, ze zit nu wel weer in de zelf eet fase, dus alles maar weer aan stukken aanbieden en zelf laten eten.

Drinken uit een beker gaat ook al goed, tuitbeker staat hier altijd in de kamer, die kan ze pakken als ze hem wil.

Alle reacties Link kopieren
Niet te geloven Aaatje, alweer longontsteking!

Ik snap dat je er zolangzamerhand laconiek onder wordt al zul je je tegelijkertijd toch altijd zorgen maken als je mannetje weer eens ziek. Wel supertof dat jullie de verjaardag van de mini gewoon door hebben laten gaan. Die meid verdiend ook een feestje natuurlijk! Wat een mooi meisje is het trouwens (foto fb). Dat haar! Ze lijkt bijna wel een beetje indisch, zo donker.



@doorgelekte luiers. Ik vind die tip van Aaatje wel een goeie. Wij kopen inderdaad nu ook gewoon een maat groter dan normaal (kruidvat) en sindsdien is Y. nog maar heel zelden nat wakker.



Wat goed van S. Melissa!! Het lijkt erop alsof ze het nu helemaal door heeft. Scheelt weer mooi in de luiers straks!



Nog heel even volhouden Groen en Marloes! Ik weet hoe het voelt om op het einde te lopen en nog 1 (of in mijn geval 2) te hebben rondlopen. Echt zwaar... Geen tips eigenlijk, het is gewoon overleven op het laats. Maar jullie geduld wordt beloond straks!



Fijn dat je weer een beetje in de positieve flow zit Miepje! Hopelijk blijft het zo!



Verder lukt het me even niet om bij te lezen. Sorry!



Hier gaat het goed! Uiteraard ontzettend druk met 3 kleintjes maar ik hou me nog redelijk staande, al zeg ik het zelf

De nachten zijn wel erg zwaar. Voor mijn gevoel is er altijd wel eentje wakker. J. natuurlijk die haar nachtvoedingen nog nodig heeft, L. die vaak naar de WC moet en nog niet alleen durft en Y. die nog steeds bang is vanwege het vuurwerk met oud en nieuw. Ik ben dus erg blij dat ik s morgens nog wat langer kan blijven liggen en nog niet aan het werk hoef. L. en Y. gaan ook nog 3x per week naar de creche dus dat is ook wel erg fijn.



Met onze kleine meid gaat het super. Voor een randprematuur doet ze het geweldig! Aanvankelijk had ze nog veel moeite met drinken en ze was meer dan 10% afgevallen dus het had niet veel gescheeld of we hadden terug naar het zkh gemoeten. Gelukkig ging het daarna al snel bergopwaarts. Wel heel gek hoor om zo'n klein meisje (op en gegeven moment woog ze nog maar 2690 gram) te verzorgen terwijl je 2 bijna 8 ponders gewend bent. Zo breekbaar allemaal.... Met L. en Y. ging ook steeds ruim over de 40 weken heen en nu hoefde ik dus eens niet te wachten en braken met net 36 weken de vliezen al. Ook dat was wel even omschakelen want allerlei praktische dingen had ik nog helemaal niet geregeld. Maar goed, nu ben ik vooral heel erg blij dat de kleine meid er al is en vooral dat alles goed met haar gaat.



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ronkel, crosspost
Alle reacties Link kopieren
Wat schrikken van Ronkeltje... Ik wist niet dat ze daar ook konden krijgen. Gelukkig heeft ze er wat voor gekregen en is ze er hopelijk snel vanaf.



We zijn ons nog aan het oriënteren op 2 basisscholen hier in de buurt. Een is vlakbij maar de schooltijden sluiten slecht aan op ons werk. De andere is iets verder weg maar wel op de route naar het kdv en de tijden sluiten beter aan. Binnenkort zijn er open avonden en we hopen dan een beslissing te kunnen nemen.

Fijn dat jullie er al uit zijn!



O ja Peet wat knap van W op het potje!

Y. is er nog helemaal niet mee bezig helaas...
Alle reacties Link kopieren
jakkes ronkel, een wormpje uit de vagina van R? Zou me echt rotschrikken. Arme meid. Hopelijk is ze er snel vanaf. En heerlijk dat die kleintjes zo goed kunnen eten he?



marloes, volgens vk horen de klachten erbij, mag gewoon alles doen, fysio hoeft niet (ben ik trouwens ook niet voor verzekerd). Maar ja, ben natuurlijk verwend met een superzwangerschap hiervoor, totaal geen klachten op moeheid na. En eerder inleiden misschien? Je gaat nu toch niet voor mij bevallen he :O. Ik ben eerst



Watsons, had het idee dat je het allemaal met 2 vingers in je neus deed, maar je vond het toch ook wel zwaar dus op het eind? Misschien klaag ik wat teveel

en snap dat het aanpoten is met 3 kleintjes. Als er hier ooit 3 komen ,dan zeker pas als ze wat ouder zijn, ik zou dat denk ik niet kunnen handelen. Geef je trouwens ook bv?



aaatje, echt prachtig meisje de mini! Volgens mij lijkt ze ook wel erg op haar papa he? Fijn dat ze zo genoten heeft ondanks dat iniminie zo ziek is. en dus al 4 keer gehad? Arm mannetje.

hier trouwens geen kdv, dus moet echt rust nemen als Y wil slapen smiddags.



o en maat grotere luiers bevalt hier dus totaal niet goed. Want bij een volle luier zakt de boel naar beneden en gaat het dus bij Y lekken langs de randjes. Hier is het enige wat werkt Y zo min mogelijk drinken geven snachts .

gewone pampers zitten hier trouwens ook heel snel vol aaatje, voor snachts doe ik juist die pamperbroekjes, die helpen het beste.



weet niet meer wie het vroeg maar vandaag 35+5. Nog 30 dagen tot dday dus. Enige wat ik zo jammer vind dat ik niet alles met Y kan doen wat ik wil, omdat ik gewoon te moe ben, net alsof alles een beetje langs me heen gaat zo en ze groeit al zo hard. Probeer wel te bewegen in de hoop dat de baby eerder komt maar weet dat ik er niet op moet rekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, gevonden!



Jeetje Ronkel, wat schrikken, en zielig voor R. Hopelijk is het met die kuur snel over.

En WAT! Eet K al 4 boterhammen op een dag?!? Ik ben al blij als A er 1 eet met de lunch, en soms ook 1 in de ochtend (als ze geen fles heeft gehad), maar 4....



Aaatje, fijn dat het een geslaagd feestje was voor de mini. Tja, sneu voor ieniemini, sowieso dat hij weer ziek is, vandaag maar extra aandacht dan. He, en dat moet toch wel eens klaar zijn toch, met al die longontstekingen? Ik hoop echt dat hij inderdaad is aangekomen, dat kan alleen maar goed zijn.



Watsons, fijn dat het zo goed gaat met J, is dus toch wel spannend geweest even. Gelukkig niet terug naar zh.



Groentje, dat einde komt nu aardig in zicht dus, geen wonder dat je moe bent. Ik ben zo nbenieuwd naar die nieuwe kleine!



Melissa: wat knap van S! Fijn dat dit zo goed gaat zeg!



naar de rest



Hier geen last van lekkende luiers en al helemaal niet dat A er wakker van wordt. We gebruiken snachts gewoon pampers.



Qua huis: we hebben de grond gekocht! Heel spannend en nog niks getekend, maar we hebben wel overeenstemming over de prijs en morgen gaan we met wat architecten praten. Erg eng en spannend en ook heel leuk.



Qua ovulatieinductie: zaterdag of zondag is D-day, elk steekje wordt uitvergroot natuurlijk, maar ik kan er geen peil op trekken. Geen idee meer of dit anders voelt dan normaal of dan toen met A. Dit weekend meer nieuws dus.
Alle reacties Link kopieren
Ronkel, wat een verhaal ! Arme meid! Brrr, daar krijg je toch gewoon nachtmerries van - sorry, ik ben slecht met eh beestjes. Ik vrees de dag ook al dat er voor het eerst luizen hier zullen zijn, maar brr, dit is nog veeeeeel naarder! Hoop dat de kuur snel helpt!

He en feb pas weer aan het werk? Ik wist niet dat jij zo lang verlof hebt gehad joh! Heb je ervan genoten? Heb je zin om weer aan het werk te gaan?

Thanks voor het linkje maken en ook goed dat je het even zegt van FB, zal er volgende keer op letten.... Handig, zo'n techneut in de groep!

Oh wat heerlijk trouwens dat K eet als een bootwerker, kan ik jaloers op zijn hoor!



Staal, gefeliciteerd met de grond, wat spannend!!!! Wanneer moet je nou uit jullie huidige huis, gaan jullie tussendoor huren ofzo?

En ik hoop dat eind van de week nog meer te juichen valt voor jullie hoor!



Watson, knap hoor, dat je je staande weet te houden in het babygedruis! Gek zeg, andere bevallingen laat en nu ineens zo snel! Zonder duidelijke reden? Ja en dus ook veeeel kleiner, kan me voorstellen dat dat wennen is! Hoe vinden L en Y het, met het kleine zusje erbij? Ja die nachten bij jullie wil ik me niet eens voorstellen. Heel. Veel. Sterkte. Meer kan ik niet zeggen



Groentje, oh balen, geen kdv, zou voor na de bevalling ook wel lekker zijn.... Nog welwillende ouders die af en toe bijspringen....?



@ luiers: bij iedereen dus anders! Maar ms nog de moeite om wat merken/maten te proberen Miepje, zou toch wel heeeeel lekker zijn als je daarvoor je bed niet uit hoeft. (Dan vinden ze vast wel een andere aanleiding, maar dat terzijde ).



Oh en op wie de mini nou lijkt.... Ik weet het niet hoor. Mengelmoesje van beide denk ik...



Ienie heeft vandaag trouwens echt supergoed gegeten trouwens, wist niet wat ik zag! Ja goed, het is geen Kronkeltje natuurlijk , maar hij deed het echt goed! Ik neem aan dat dat betekent dat antibiotica goed werkt . Nu de verschrikkelijke geluiden en benauwdheid nog wegtoveren, maar dat gaat vast ook al beter op een gevulde maag!



Oh en over goed eten gesproken... Ik lees hier wel vaker dat er gemierd wordt met avondeten. Mini net zo. Vanaf 1 a 1,5 jr was het niks. Maar de afgelopen maanden.... zegt ze eind van de middag ineens: mama, ik heb honger! En ze eet! Vanalles! Zomaar! Zal wel een groeispurt zijn, maar ik hoop dat het blijvend is! Even een hart onder de riem voor evt andere gefrustreerde avondeters



Lfs
Alle reacties Link kopieren
Ja, erg he Staal.

Ze eet meer op een dag dan ik zelf...en dan moet ze ook nog flessen.

We hebben de middagfles er maar afgedaan, was ook nog maar 90cc of zo en dan met moeite.

Gaat prima zo zonder middagfles, ik denk dat K. ook snel van de kunstvoeding af is als ze zo doorgaat.

R. weigerde met 10 maanden ineens de fles en die at dus ook zoveel.



Die wormpjes komen wel uit de anus hoor, niet uit de vagina maar die verdwalen dan daaronder en komen in vagina terecht.



Spannend Staal dat jullie de grond hebben gekocht, ben benieuwd wat jullie erop gaan bouwen!



Watson: Klinkt als een pittige tijd met J. in het begin.

Ik vond het met 2 kinderen al dat er altijd wel 1 wakker is dus met 3 zal het helemaal wel erg zijn.

Jullie dus nog aan het kijken voor een school voor L.

Heeft L. al zin om naar school te gaan?



Groentje: Herkenbaar hoor dat je niet meer alles met Y. kan doen wat je wilt, daar baalde ik ook altijd van.

Ik moet zeggen dat ik rond de 35 weken ook een enorme dip had (rugpijn) en dat ik dacht dat het nog 5-7 lange weken zouden worden als het zo doorging maar rond de 37 weken was ik ineens weer topfit.

Heel apart was dat, die was van vermoeidheid was ineens weg en ook geen andere kwaaltjes meer!



Aaatje: Fijn dat ieniemini weer goed gegeten heeft!

Dat scheelt de helft.

Ik vind de mini ook wel op jouw lijken hoor, maar ik ken haar papa dan ook niet, alleen een fotootje gezien op hyves toendertijd.

Hoe gaat het eigenlijk met jouw werkzaamheden, nog op zoek naar werk of vind je het eerst wel fijn zo.

Ik heb trouwens een half jaar ouderschapsverlof opgenomen dus vandaar dat ik pas in februari weer hoef te beginnen.





Alle reacties Link kopieren
Ronkel, dat was niet tot me doorgedrongen, dat je een halfjaar verlof hebt opgenomen! En eerst nog zwangerschapsverlof, dus dan nu na 10 maanden weer werken denk ik? Hoe vind je dat? Heb je er zin in of beviel het nu eigenlijk wel?

Bij mij begint het zoeken naar werk nu eigenlijk pas. Ik zit nu bijna twee maanden thuis (officieel nog in dienst). Ik heb me niet verveeld, met feestdagen, verjaardagen en bovenal ziekte van vooral ienie, maar ook mini een paar keer. Met al dat gekwakkel is het ook wel handig hoor, dat ik dan thuis ben, scheelt een hoop geregel. Maar thuisblijven is toch ook niet wat ik wil, ik mis toch een beetje een doel. En natuurlijk is voor je kinderen zorgen een prachtig doel, maar ik zou het ook heel fijn vinden om weer wat meer dingen voor mezelf te hebben. Ik heb nog geen haast, met het oog op het gedoe van de ienie, ik verwacht dat dat toch wel tot de zomer zal duren. Nieuwe baan en zieke kinderen is ook weer niet zo handig. Maar ik hoop zeker met een paar maanden wel weer aan de slag te gaan.... Goed voornemen voor 2014 dus



Lfs
Alle reacties Link kopieren
Yeah!! Een nieuw deel is geopend! Inderdaad wat aatje zegt, op naar de volgende 3700 berichten:-)))))



Aatje, super fijn dat de ienimini vandaag weer beter heeft gegeten! En toch ondanks zieke ienimini, een super leuke dag gehad! Ze zag er ook zo groot en stralend uit op je foto:-)



Ronkel, lekker dat je zo lang thuis bent geweest!!! Ik vond dat bij w ook heerlijk en zou dat, mocht er een volgende keer komen, weer doen! En wat eet K veel zeg!!! Wauw!!! Heerlijk! En wat is K ook vlug zeg, al helemaal tijgeren! Een snelle jelle:-) En R al bijna naar school, dat wordt weer een nieuwe fase...



Melissa, Knap zeg dat S zo goed gaat 's nachts met plassen aangeven! Hoe gaat t met de kiezen van T?



Miepjemol, ook in een fijne fase zo te lezen! Mag ook wel weer!!! En lijkt me ook een goede keuze, de 2 's middags uit elkaar laten slapen.



Staal, proficiat met de grond!!! Leuk leuk leuk! En volop bezig met de poging. Spannend!



Groentje, de laatste loodjes...logisch dat je niet alles meer kunt doen met Y. Ook jammer natuurlijk, maar met zo'n dikke buik is lastig:-(



Marloes, jij ook de laatste maand in gegaan toch? Slaapt J nu al op z;n nieuwe bed? Gaat dat goed?



Watsons, wat leuk om wat van je te horen!!!! De nachten klinken echt zwaar!!!! Maar met 3 ook weer logisch:-( Fijn dat L en Y 3 dagen naar het kdv gaan. Heb je alle tijd voor J en ook meer voor jezelf!



Boem, de camping waar Melissa het over heeft De Paal. Hoor ik ook hele leuke berichten over!



Hier alles zijn gangetje:-) Ook al rustig aan bezig met de voorbereidingen voor W's tweede verjaardag! Uitnodigingen zijn binnen, vanavond foto's besteld van 1 tot 2 jaar voor de verjaardagsslinger. Ben ook al uit de traktatie voor kdv. We zijn zelf deze maand ook jarig en opa nog en zus nog...dus daarom moet ik beetje plannen:-)

Het potje was vorige week een toevalstreffer, maar hij wil wel steeds op het potje of op de wc. Vanmorgen was het ook grappig. Poep riep hij. We gingen toch douchen. Dus hup er op. Maar niks kwam. Zit hij zelf psssst geluidjes te maken... Dus W eraf en liep hij op de overloop. En roept hij plas plas, maar ik zag niks, maar jawel hoor, lag zijn plas op de grond:-)

Verder hier een beetje aan het kijken naar zijn ontbijt. Hij kreeg altijd volgranen pap(soort bambix) maar werd de laatste tijd wat lastig om naar binnen te krijgen. De laatste dagen brood, krentenbol in t weekend gegeven, maar is ook maar zozo en duurt een stuk langer:-( En als we moeten werken hebben we helaas geen tijd om een half uur aan tafel te zitten. Dus dagen dat hij naar kdv gaat toch maar pap proberen en andere dagen dan brood of iets anders. Wat geven jullie je kids?

We willen deze maand weer beginnen met cryotp. Mar ben aan het wachten op mijn menstruatie...zou t vrijdag moeten worden, maar nog steeds niet, maar vertrouw t allemaal niet meer door die laatste cyclus. Dus wacht tot morgen af en anders toch maar do.morgen testen....



Allemaal een fijne week!
Alle reacties Link kopieren
spannend hoor Staal, de grond gekocht!! Heel project dus nog. Gaan jullie in de tussentijd huren dan?

en ik dacht dat A ook zo'n eter was, maar blijkbaar niet dus. Y at ook wel 4 bth op de leeftijd van K en ook nog een papfles. Nu laat ze de korstjes van het brood staan, dus verhoudingsgewijs zal het iets minder zijn nu.

en ongelooflijk balen van je auto zeg. Zag er behoorlijk ernstig uit op fb. Je zou haast denken dat iemand met een oud ragbakkie er tegenaan heeft gezeten die niets geeft om zijn eigen auto en die van jou.



Aaatje, we hebben groentjeman die ook parttime werkt he. Y is nog nooit uit logeren geweest. Dus hij zorgt ook wel voor Y.

Gelukkig eten beide kids nu goed!! En hopelijk vind je snel een leuke baan, merk zelf wel dat het heel moeilijk is hier.



Peet, Y krijgt midden in de nacht een papfles en sochtends sap/smoothie zelfgemaakt met brood. Dat werkt ze binnen no time naar binnen. Als ik de tijd wil rekken in haar stoel, dan geef ik nog een beschuit, doet ze lekker lang mee. En als ik nog eten heb, zit ze bij mij te bedelen, klein veelvraatje.

Maar W is zo te lezen heel anders. Is een bambixpap met vanillesmaak niet wat voor hem? Is wat zoeter dan gewone pap en misschien vindt hij dat wel lekker en lekker snel naar binnen als het moet. Of pap met soyamelk (ook zoetige smaak). Of als hij van yoghurt houdt, misschien yoghurt met muesli/papgranen (en muesli zou ik dan denk ik de avond van tevoren al laten weken in de yoghurt)? Volgens mij hebben we dan alles wel gehad :-)

en hoop op een wonder voor je en dat je net zoveel geluk hebt als ik :-). Dus hopelijk is een cryotp niet nodig voor je.



Gisteren nog maar ff naar het inloopspreekuur geweest van cb, omdat ik toch wel raar vind dat Y nog steeds een papfles midden in de nacht wil, terwijl ze overdag ook eet als een bootwerker. Nou resultaat was wel te zien op de weegschaal, 11 kilo al. Ze zit nu met gewicht en lengte op het gemiddelde, dus qua gewicht heeft ze wel wat ingehaald. Mag nu ook halfvolle melk geven ipv volle en toch maar proberen af te bouwen met de nachtvoeding dmv meer water toevoegen, want Y heeft het niet meer nodig.
Alle reacties Link kopieren
ronkel, lekker hoor, zo lang verlof. Zie je het wel weer zitten om aan het werk te gaan?

en hier wisselt het trouwens ook wel hoor qua vermoeidheid en pijnklachten. Afgelopen dagen toch wat meer bewogen (lees Y uitlaten, want merk dat ze echt behoefte heeft aan een flinke wandeling) en merk dat ik minder klachten heb.
Alle reacties Link kopieren
Aaatje, wat leuk dat jullie zón gezellige
Alle reacties Link kopieren
Aaatje, wat leuk dat jullie zón gezellige verjaardag hebben gehad met mini! Klinkt echt alsof jullie er een superleuke verjaardag van hebben gemaakt, met een mini die het verdiend om in het middelpunt te staan. Goed hoor!! En zo te lezen heeft mini er onwijs van genoten! Leuk!!

En wat fijn dat de antibiotica voor ieniemini goed lijkt aan te slaan! Wat een goed gevoel moet dat geven om hem zo lekker te zien eten! Hopelijk vandaag weer! Hoe gaat het met de benauwdheid? Hoop dat dat ook wat minder wordt!

En wat betreft avond eten van mini; daar kan ik me bij aansluiten! S. begon ook heel slecht te eten tegen anderhalf jaar! Hele lange tijd ook vaak avonden amper tot niets gegeten!!

Toen werden het een paar hapjes..en nu begint ze eindelijk weer goed te eten. Voor haar doen dan! Het is nog niet veel, maar het is in ieder geval weer een stuk beter. We scheppen niet teveel op en ze is helemaal trots als ze haar bord leeg heeft! Kijk eens, zegt ze als ze een hap neemt

Ze weet nu dat ze ervan gaat groeien en als ze gaat groeien ze naar school mag! Tja..dat wil ze wel!!



Ronkel, jeetje wat schrikken zeg van het wormpje! Ik had dat daar ook niet verwacht. Kan me voorstellen dat je er van schrikt! Gelukkig heb je hem ontdekt en kan je er wat tegen doen! Hopelijk gaat ze er ook beter door slapen!

En jeetje wat kan K. eten zeg!!! Heerlijk hoor als ze zo goed eten! En dan ook al zo goed drinken uit een tuit en zelfs grote beker! De dame ontwikkelt zich snel zeg! Leuk hoor!!!



Watsons, wat leuk om van je te horen!! En nog leuker om te horen is dat de kleine meid het zo goed doet!! Wat een klein poppetje hebben jullie in jullie armen zeg! Wat bijzonder ook!

Helemaal dan als je vergelijk hoe anders je het bij de eerste twee hebt meegemaakt, wel leuk om het nu weer heel anders te mogen ervaren!

Verder petje af hoor voor je! Je klinkt alsof je het allemaal goed in de hand hebt! De nachten lijken me echt pittig! Hier vind ik met twee al dat de combinatie van beiden in de nacht het er zo lastig op maakt, en nu heb jij er 3! pff...dat lijkt me wel zwaar!

Sterkte ermee! Even door de tropentijd...



Groentje, ik herken wel wat je zegt met de laatste loodjes. Je wilt nog zo graag dingen doen met Y. maar dat wil allemaal niet zoals je wilt! Ik had dat ook met S. Zij ging zich ook nog eens zo enorm afzetten van mij, dat maakte het er ook heel lastig op.

Ik was het ook zo zat op het eind. Ik wilde ook zo graag mijn eigen lichaam weer terug zodat ik weer een normale moeder voor S. kon zijn.

Moest vervolgens ook nog eens twee weken langer lopen...

Bah..wat was ik die buik zat! Veel meer dan bij de zwangerschap van S.

Tja..het is even doorkomen door de laatste loodjes! Hopelijk dient de baby zich mooi op tijd aan!

Wat betreft de papfles in de nacht voor Y. dat kan ook heel goed gewenning zijn.. Ben benieuwd of ze het ook pikt als je er meer water in doet..

Succes ermee!



Peet, ondanks dat het een toevalstreffer is klinkt het toch alsof W. er echt wel mee bezig is en ook heel pienter is. Het is een slim mannetje die al veel lijkt te snappen wat dat betreft! Lekker door oefenen, en wanneer hij het echt snapt is hij waarschijnlijk zo zindelijk!

En ik duim op een wonder voor je Je weet maar nooit! Het is hier al eens voorgekomen dat het toch echt kan!

Leuk trouwens alle voorbereidingen voor zijn tweede verjaardag!

Veel plezier!



Staal, wow...gefeliciteerd met de aankoop van jullie stuk grond! Dat komt allemaal vast goed! Succes met alles rond maken en heel veel plezier om aan de slag te gaan met het ontwerpen van jullie droomhuis!

Enne ik duim voor jullie!!!!



Stefje, hoe gaat het met jou en met A.?



Hier alles oke!

S. gaat nu zelf plassen op het potje als ze 's ochtends wakker wordt, dus hier definitief nog maar 1 grootgebruiker van luiers Heerlijk!

Wel jammer dat ze de laatste tijd 6.15 wakker wordt om te plassen en vervolgens niet meer gaat slapen Maar ja..komt wel weer goed! Ben al superblij dat ze droog blijft!



T. wordt al weer wakker...ga hem gauw halen.

daarna smikkelen aan de cake die ik net met S. heb gebakken :-)
Alle reacties Link kopieren
Aatje arme ienieminie! Wat goed dat hij er zo vrolijk onder blijft! Maar goed dat jullie ook aandacht aan mini geven hoor, ik vind het knap hoe jullie het allemaal bolwerken! Hopelijk krijg je wat goede tips straks van de arts. Laat je weten hoe het was?



Ronkel, brrr wormpjes, niet leuk! Heb ik ook vroeger gehad, kan me nog herinneren dat ik het vreselijk vond die dingen, maar je loopt het zo snel op als kind. Hopelijk is ze er nu van af!

Heb je zin om te gaan werken? Zal best wennen zijn weer!



peet, W alweer 2 bijna! Tjeez zeg, kan me nog zo goed herinneren dat je zijn eerste verjaardag aan het voorbereiden was, lijkt nog helemaal niet zo'n tijd geleden.

Voor jou begint weer een spannende tijd. Het is je zo gegund, ik ga voor je duimen hoor!



Hier ook een vreetzakje, eet meer dan ik, sta soms versteld. Ik heb nog niet meegemaakt dat ze aangaf vol te zijn. Afgelopen week heeft ze een heel bord poffertjes met boter naar binnen gewerkt en nog wilde ze meer, maar dat hebben we maar niet gedaan.

Waarom krijgt Y snachts nog de fles Groentje? Is dat niet lastig voor jullie midden in de nacht uit bed?



Melissa, heerlijk zeg dat S nu zindelijk is, echt snel gegaan! Zit T nu ook lekker in zn velletje nu?



Hier nog geen stapjes hoor. M vindt het wel leuk om op onze voeten te gaan staan en dan samen te lopen. Maar verder lijkt ze er nog geen belangstelling voor te hebben. Staan doet ze wel veel. En opruimen uit zichzelf. Ze sorteert het speelgoed precies in de bakken. Lego bij de Lego, knuffels bij de knuffels etc. Stond er laatst versteld van toen ik dat zag.
Alle reacties Link kopieren
Ow Groentje, lees nu dat Y geen nachtfles meer nodig heeft. Ben benieuwd hoe ze dat gata vinden, ze zal er vast wel doorheen slapen!
Alle reacties Link kopieren
Ja gevonden haha met 2500 berichten moet je al een nieuw topic openen geloof ik maar geen idee waar je kunt zien op hoeveel berichten je zit.



S nachts hebben we eigenlijk nooit doorgelekte luiers, hij krijgt rond 18.00 z'n laatste beker drinken bij het eten en daarna niet meer en s nachts krijgt hij eigenlijk nooit drinken behalve als hij erg verkouden is en een zere keel heeft oid. Overdag lekt hij weleens door hij drinkt veel dus ik verschoon hem ook vaak.



Heerlijk Ronkel dat je zolang thuisgeweest bent! Spannend om binnenkort weer aan het werk te gaan! Sneu voor R wormpjes! Herinner me dat ik het zelf ook heb gehad als 4 jarige en dat t heel pijnlijk was! En wat een goeie eter is K wow! Hier komen we nog steeds niet verder dan 1 boterham per keer en meneer is al bijna 2 haha.



Watsons fijn dat t zo goed gaat! Lijkt me heel druk met 3! Ja wat zul je verrast zijn met 2 kids na de uitgerekende datum reken je echt niet op een vroeggeboorte! En zo klein dan! Dat klinkt als hele zware nachten! Hopelijk heb je af en toe wat hulp!



Balen hè groen dat je niet meer alles met Y kunt doen! Ik ging vanmorgen met J fietsen naar een vriendin want dat ' kan ik nog makkelijk'. Maar terug met flinke tegenwind en regen en een huilende zoon die klaagde dat t zo koud was dacht ik toch hmm misschien moet ik dit ff niet meer doen. Heb er ook 20 min over gedaan ipv 15 normaal haha. Lekker kortademig en van J moest ik nog zingen ook Kan nog wel korte stukjes naar de stad fietsen das maar 5 min maar verder moet ik ook een stapje terug gaan doen. Gelukkig zitten hier op 5 min lopen 3 schapen in een weitje, dus die gaan we nu maar regelmatig voeren, zijn we er toch ff uit. Als ik niet eerder ingeleid wordt heb ik er wel vertrouwen in dat t netjes blijft zitten tot de 40 weken dan mag jij gewoon eerst bevallen hoor was Y te vroeg of te laat? J kwam met 41+1pas.



Staal spannend grond gekocht en bijna d-day. Duim voor jullie!



Super melissa 1 luier gebruiker minder! Nu nog weer leren langer te slapen, komt vast vanzelf wel weer!



Boem wat super zo'n georganiseerde opruimer! Hier stimuleer ik het wel maar het mooiste is als alle duplo in de doos zit hem weer omkeren, zucht dus levert nog weinig op



Sinds vrijdag elke dag wel indalingsweeen. Fijn want t kindje lijkt nu iets gezakt te zijn, al een paar dagen geen brandend maagzuur meer :-) lig wel veel wakker s nachts. Vannacht vanaf half 3 tot half 6 ( dan vertrekt manlief naar z'n werk) en juist daarna vak ik weer in slaap.



Zit op 35+2 nu peet dus over 2 dagen officieel de laatste maand in :-)
Alle reacties Link kopieren
Marloes, o ja, dat kortademige, was ik alweer vergeten, wat is dat vervelend he! En die nachten zijn zo ook wel vermoeiend... Slaapt J dan wel nog even, dat jij je om half 6 nog even kunt omdraaien?



Boem, wat goed dat M haar speelgoed echt sorteert! Ik geloof er absoluut in dat ieder kind op zijn/haar eigen gebied uitblinkt hoor, jij ook toch? Lopen heeft blijkbaar haar prioriteit niet! Maar staan op de voeten is ook al leuk, haha!



Melissa, wat grappig dat S ook ineens weer goed is gaan eten! Heerlijk om te zien he? De mini heeft het dan ook over goed groeien, die wil ook al groter worden en naar school! Na het eten gaat ze dan staan en zegt ze: 'Kijk, ik ben heeeeeel groot geworden!'

En echt goed dat S nu ook 's nachts zindelijk is hoor! Dat heeft ze snel onder de knie! Jullie maken haar dan nog wel wakker om te plassen voor jullie gaan slapen, of niet? Denk dat wij het nog even laten zitten, mini taalt er nog niet naar en onze nachten zijn met de ienie vaak al rommelig.

En mmm, lekker, cake!



Groentje, ja dat scheelt, dat je man ook parttime werkt! Maar goed, zou voor jou ook weleens lekker zijn om even een dagje echt alleen thuis te zijn. Maar ja, je kunt niet alles hebben! Lekker dat hij er in ieder geval regelmatig is om bij te springen. Is hij nog op zoek naar meer uren werk of is het geen doen?



Peet, wat leuk, een verjaardagsslinger! Leuk idee! Ga je nog met het keukentje aan de gang?

Oh en met potje is toch hartstikke goed, langzaam wennen?

Hier heeft de mini denk ik tot 2 jaar een papfles gekregen. En toen zag het er niet meer uit dus werd het brood. Het duurt inderdaad eindeloos, maar ze eet wel goed dan. Heeft W geen dingen die hij sneller eet, crackers, ontbijtkoek? Ms kun je iets 'snels' bedenken voor op de werkdagen en op de andere dagen brood met hem eten?

Oh en wat een gedoe met je cyclus nu weer! Ik ga voor je hopen dat het om een goede reden is... Anders cryo weer voor de deur, er zijn kansen, houd moed! Laat het even weten morgen he?



Hier gaat het goed. Ienie is nog steeds niet om aan te horen qua benauwdheid, maar hij doet het verder goed. En.... supernieuws.... Zijn hem gister wezen wegen en hij is 4 ons (!!!!) aangekomen in 3 weken!!!! Echt heel blij mee! Enige wat ik kan bedenken is dat door ijzerkuur voedsel beter opgenomen wordt, weet iemand of dat zou kunnen? Hij heeft iig niet meer gegeten dan eerder. Hoe het ook zij; ik ben er erg blij mee!!! Hopelijk groeit hij lekker verder zo!



Lfs
Alle reacties Link kopieren
Boem, ook een flink vreetzakje zeg:-))) leuk hoor! Een heel bord poffertjes! Thnx voor je lieve woorden!



Groentje, al dat eten doet Y goed! Ben benieuwd of ze het pikt geen papfles meer s nachts;-) Zal voor jullie ook fijn zijn. Ook al zal je er dalijk ook weer uit moeten voor de baby...succes!



Marloes, nog een maandje! Lastig dat 's nachts wakker liggen he? Had ik bij W ook! Zo vervelend! Succes met de laatste loodjes!!!



Aatje, voor de ienimini!!!! 4 ons aangekomen, super goed en dan nog wel met longontsteking! Ben elke dag marktplaats aan het afspeuren, al 2 keer net te laat, was het net voor mijn neus weg, maar heb goede hoop dat t goed komt. Wil een keukentje waar ik zelf nog iets aan kan knutselen...maar hoe dichter de verjaardag bij komt, hoe minder tijd ik voor het knustelen heb natuurlijk...



Melissa, super dat S zelf 's morgens op potje gaat plassen! En leuk en lekker samen cake bakken! W kookt ook elke avond mee aan de keuken in zijn koksoutfit:-)



Hier vannacht toch ongesteld geworden, dus we gaan voor de cryotp deze cyclus!

Thnx voor jullie ideetjes wat betreft ontbijt. Wil nu ook de dagen dat hij niet naar kdv gaat brood of iets dergelijks geven en de kdv dagen toch nog pap blijven proberen, vanmorgen at hij t goed op. Met wat afleiden....;-)



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Peet, maar gelukkig is het duidelijk. Op naar de cryo!

En hoop dat je snel een keukentje aan de haak slaat, zo leuk om zelf wat eraan te doen!



Lfs
Alle reacties Link kopieren
peet heb jij nog chocola over? Ik ben ook ongesteld geworden...



voor ieniemini!!! Wat goed!!!
Alle reacties Link kopieren
He shit Staal, het zou zo mooi zijn geweest Volgende maand Peet en jij allebei feest, afgesproken?



Lfs
Alle reacties Link kopieren
Wow een heel nieuw topic om vol te schrijven



Oh Peet, toch ongesteld, zo oneerlijk als je dan overtijd bent, dan krijg je toch hoop... Ik duim alvast dat de cryo goed ontdooid!

En W alweer bijna jarig, wat gaat dat snel. Schattig zeg dat hij mee helpt met koken, dan gaat hij zijn cadeau zeker heel leuk vinden!



Staal, wat balen zeg... dikke Was zo mooi geweest als het meteen weer gelukt was. En nu dus de grond gekocht, zo spannend!! Wanneer gaat de bouw dan beginnen? En wanneer moeten jullie uit je huidige huis?



Aaatje, arme ieniemini, alweer een longontsteking... maar wat goed dat hij nu weer wat is aangekomen!! Goed teken, dan gaat hij weer de goede kant op! En leuk zeg dat cadeau wat je voor de mini had gemaakt, zo zag er zo stralend uit. Fijn dat jullie haar verjaardag gewoon hebben kunnen vieren ondanks een zieke ieniemini. Knap hoor dat hij toch een vrolijk mannetje blijft! Wel geluk bij een ongeluk dan dat je nu thuis zit. Ik hoop dat je over een tijdje weer iets leuks vindt! Mijn man heeft nog niks gevonden, hij baalt er soms wel van, maar hij geniet ook erg van zijn tijd met N. Maar hij is nu wel extra gemotiveerd iets te vinden, want 2 lijkt hem wel druk



Marloes, fijn geen maagzuur meer! Maar nu wakker liggen.. hmm ook niet leuk! Kun je nog wel doorslapen als je man weggaat? Wanneer weet je meer over of je wordt ingeleid? Spannend hoor steeds die verschillende uitslagen over de grootte van de baby, wanneer krijg je weer een echo?



Boem, haha die M die gewoon haar speelgoed netjes sorteert! Superknap!! En mmm lekker een bord poffertjes, ze heeft een goede smaak En leuk, bezig met de vakantieplannen! Wij zijn vroeger ook bij de Paal geweest, grappig dat zoveel dat kennen. Was erg leuk toen, weet niet hoe het nu is natuurlijk



Melissa, knap zeg van S dat ze uit de luiers is!! Echt een grote meid! En moest wel lachen dat jij ook tegen T zegt dat hij braaf lang moet slapen, werkte het maar he?



Groentje, gelukkig dat je klachten beter te doen zijn met wat beweging! Moest wel lachen dat je Y gaat uitlaten En super dat ze goed gegroeid is, dan kun je met een gerust hart die nachtvoeding proberen af te bouwen. Hopelijk lukt het nog voor de 2e komt! Ben je nu niet supernieuwsgierig naar het geslacht? Hebben jullie de namen al uitgedacht?



Ronkel, wat heftig die wormpjes! Kan me voorstellen dat je je rot schrikt! Gelukkig dat je er nu wat aan kunt doen. Hoe snel moet het wel zijn? En al weer bijna aan het werk na zo'n tijd, apart lijkt me. Heb je er wel zin in?



Watsons, wow wat klink je relaxed met 3 kleintjes! Klinkt ook zwaar zo met die gebroken nachten. Heb je af en toe hulp zodat je kunt bijslapen? En echt wennen lijkt, nu opeens een heel klein meisje na 2 keer boven de 40 weken. Ze ziet er enorm schattig uit op de foto's op fb!



Miepje, fijn dat de kindjes in een positieve flow zitten! Nu die verkoudheid nog weg! Heerlijk dat A en N zo leuk gelogeerd hebben en iedereen zo enthousiast was! Fijn dat het nu goed gaat met de slaapjes op aparte kamers. Gaat het 's nachts wel goed op 1 kamer? Bij N moesten we er ook even doorheen om naar 1 slaapje te gaan, echt even om 10:30 naar buiten om hem weer actief te maken en dan redde hij het tot de lunch. Nu gaat het vanzelf, maar lijkt me lastig met 2 om ze op hetzelfde moment over te krijgen, maar komt vanzelf!



Voor de tabel: ik ben half juli uitgerekend. Kwaaltjes: telt honger ook als kwaaltje? Ik eet net zoveel als Y en Kronkeltje bij elkaar denk ik

Verder gaat het heel goed hier! N slaapt nu sinds 3 nachten door in zijn eigen bedje, hoera! Was wel even doorbijten de eerste week, met elke 2 uur er uit (zo koud!). Maar gelukkig snapt hij het nu, en gaat het gewoon goed! Nu ik nog, want ik word vaak wakker en denk dan dat er iets niet klopt...

Dinsdag hadden we de combinatietest, zo spannend... maar gelukkig een goede uitslag! En er was een stagiaire bij dus we konden wel een half uur kijken naar een vrolijk springend babytje



Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven