Na meer dan half jaar op kraamvisite

17-12-2014 10:23 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie daarvan, na meer dan een half jaar op kraamvisite gaan?

Dit jaar hebben we een kindje gekregen en er is een stel vrienden die nog niet langs zijn geweest. Na een paar maanden (vooruit, ze wonen niet in de buurt en hadden het ook druk) vroegen ze wat data om af te spreken, heb ik doorgegeven, komt geen reactie op, en vervolgens wordt er gezegd komt volgend jaar wel. Ik snap best dat er mensen zijn die niks met kinderen hebben, maar je kan toch wel voor een uurtje je fatsoen tonen, of denk ik raar?

Zit er nu aan te denken, mochten ze laten weten te willen komen, om maar te zeggen dat ze dat niet hoeven te doen. Heb de neiging om het maar bot te zeggen maar misschien is een andere aanpak handiger?
'Een stel vrienden' klinkt niet als beste vrienden. Voor jou is je baby het allerbelangrijkst in de wereld, voor veel mensen is kraamvisite slechts een verplichting.



Heb je hen gezegd dat hun bezoekje enorm belangrijk voor je is?
Alle reacties Link kopieren
Kraamvisite is niet verplicht!



Denk dat ze gewoon op visite willen komen en daarbij kennismaken met jullie spruit. En ja dat kan ook na een half jaar.
Ze wonen niet in de buurt, iedereen heeft het druk. Als ik eerlijk ben zou ik er niet zo'n probleem van maken.
Alle reacties Link kopieren
Na een half jaar zou ik het niet meer als kraamvisite zien, maar als " gewone " visite, wat natuurlijk heel gezellig kan zijn.

Maar jij wil de vriendschap beeindigen nu ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang moeten ze rijden/ reizen om naar jullie te komen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Och joh, wat maakt dat nou uit? Voor sommige mensen is een nieuw kind vergelijkbaar met de aanschaf van een puppy: leuk voor de eigenaren, maar verder niet zo relevant. Zonde om daar een vriendschap op stuk te laten lopen, toch?
Dat is geen kraamvisite meer, maar gewoon visite.
Alle reacties Link kopieren
Huh wat maakt dat nou uit? Gezellig toch als mensen langs willen komen, of dat nou na een maand of na een jaar is. En er wat van zeggen, really?? Zou ik héél raar vinden.
Een 'uurtje je fatsoen tonen' na een flinke reis? Ik zou het hele kraam-idee na een half jaar sowieso skippen en er gewoon bezoek van maken waarbij de gasten wat langer mogen blijven zitten.
Goh, wat eensgezind allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Met een stel bedoel ik dat zij een koppel zijn (dus niet dat het vage kennissen zijn).



Het steekt vooral ik omdat ik veel voor ze heb gedaan de afgelopen maanden, ook toen het met mijn gezondheid niet zo best was. En het is niet zo dat ik daarvoor een wederdienst verwacht, maar een bezoek of kaartje had ik wel fijn gevonden. In vriendschappen vind ik dat het van 2 kanten moet komen en daarom vraag ik me nu af wat die vriendschap nog waard is.



Heb het wel gezegd dat het jammer is dat ze nog niet geweest zijn.



Het is zo'n 1 uur rijden voor ze.
Dus omdat ze een half jaar geleden niet op kraamvisite zijn gekomen mogen ze nu helemaal niet meer komen? Hoe overgevoelig.
Alle reacties Link kopieren
Maakt toch niks uit? Ik zou het alleen inderdaad geen kraamvisite meer noemen.

Dochter hier is 14 maanden en wij gingen laatst, met haar, bij vrienden van ons op kraamvisite die onze dochter nog nooit gezien hadden. We hadden hun toevallig alleen nog maar op 2 feestjes, zonder kinderen, gezien het afgelopen jaar. Ik kan er niet mee zitten.
Alle reacties Link kopieren
O o o. Ze komen gewoon op bezoek. Of ga jij in bed liggen met een kraamverband?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
@ Vivamila, ja na zoveel maanden mag bezoek uiteraard langer blijven, dat uurtje is in de kraamperiode.
quote:Fame schreef op 17 december 2014 @ 10:33:

O o o. Ze komen gewoon op bezoek. Of ga jij in bed liggen met een kraamverband?
Bekijk het niet meer als kraamvisite.

Die periode is dan wel voorbij.

Ze komen op bezoek en ontmoeten meteen jullie kind.

Stuur ze dan niet na een uur weer weg, dat lijkt me als de baby ouder is niet meer nodig.
Een nicht van mijn vriend heeft 20 maanden lang iedere keer als we haar tegenkwamen geroepen dat ze snel een keertje langs zou komen. Ze woont hier ongeveer 20 minuutjes vandaan. Pas 20 maanden na de geboorte van de oudste, de tweede was toen ondertussen ook al geboren, is ze een keertje langs geweest.

Ach, kraamvisite is geen verplichting. En natuurlijk als nieuwe ouder vind je je kind het allerbelangrijkste in de hele wereld, maar voor andere mensen is jullie kaboutertje niet zo heel bijzonder hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 17 december 2014 @ 10:33:

O o o. Ze komen gewoon op bezoek. Of ga jij in bed liggen met een kraamverband? Oh mijn god!!!
Als zoon bijna een half jaar is komen er ook nog mensen langs. Ik vind het leuk dat ze langskomen En zeker als ze een moeilijke tijd hebben gehad, zou ik alle begrip hebben. Nu ook overigens, een uur rijden kost meteen een halve dag en zo boeiend is andermans baby niet
Alle reacties Link kopieren
Wel raar dat ze ook geen kaartje hebben gestuurd, dat is een kleine moeite.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er een beetje aan hoe close je met hun bent. Ik heb wel "gebroken" met een vriendin nadat zij niet op kraamvisite was geweest en bij mijn bruiloft 3 uur te laat kwam opdagen en niet bleef voor het diner.Tja ik ben de moeilijkste niet, maar als het allemaal zoveel moeite kost dan hoeft het van mij niet meer. Ze liet na mijn bruiloft en zwangerschap ook niets meer horen, dus dan is het sowieso snel voorbij. Zij woonde overigens een 40 minuten bij mij vandaan, dus dat vind ik wel een beetje anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je wel hoor To. Heb je verder helemaal niks gehad of wel een kaartje of pakketje?

Waarschijnlijk zijn ze inderdaad erg druk maar dan nog. Je hebt inmiddels duidelijk laten weten dat je het fijn vindt ze te zien.
Ik wacht expres altijd heel lang met langs gaan. Denk dat ik de nieuwe ouders daar een plezier mee doen, die in de meest vermoeiende periode van hun leven al zoveel bezoek moeten ontvangen.

Maar blijkbaar denk ik teveel vanuit mezelf.

Ik vond het juist weer onnadenkend dat sommige mensen al zo snel per se langs wilden komen, terwijl het al zo intensief was, die babytijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven