Naam Madelief; kinderachtig?

25-10-2014 21:36 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de naam Madelief leuk, maar vraag me af of ik het niet vooral zie bij een meisje tot een jaar of zeven. Zie het bijvoorbeeld niet echt - denk ik - bij een succesvolle stoere zakenvrouw.



Wat vinden jullie??
Niks mis mee...je weet zowieso niet wat voor carrière je kind zal krijgen.

Wie weet wordt ze wel juf... klinkt lief toch? " juf madelief"
Ik vind het een prachtige naam, voor een kind. Ik heb net als jij wat gemengde gevoelens bij een volwassene met de naam Madelief.
Alle reacties Link kopieren
Je zou dan kunnen kiezen voor een tweede naam erbij die wat minder lieflijk is. Kan je dochter later die naam gebruiken als ze dat wil. Ik vind het wel een leuke naam trouwens.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik eerder Madelon kiezen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier hetzelfde als aztec, leuk voor een kind. Ik zie er geen volwassen vrouw bij. Maar ik denk dat dat ook wel weer zal wennen als je iemand kent die zo heet
Alle reacties Link kopieren
Prachtnaam! Mijn jeugdheldin!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mooi!
Alle reacties Link kopieren
Leuk voor een klein meisje, maar te kinderlijk voor een volwassen vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Neh kleuternaam
Alle reacties Link kopieren
Leuke naam. ook voor een volwassen vrouw. Kan als ze het zelf later wil afgekort worden naar Maddy.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Hartstikke leuke naam die absoluut kan! (en dat zeg ik niet snel )
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een hele leuke naam!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken een Madelief, volwassen en die naam past haar prima! Niks geks aan.
Hartstikke leuke naam! Wel zie ik het ook meer voor me bij een schattig meisje, maar dat went wel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou er niet van vind Madelon idd dan leuker!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Maak er Madeleine van, prachtige naam!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een kindernaam. Te zoetsappig.

Ik sta toch een beetje vreemd te kijken als een vrouw van 35, 1,78 lang en 100 kg zich voorstelt met Hoi ik ben Madelief. Bij Madelief zie ik een meisje van 5 voor me.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'm mooi, ook voor een volwassen vrouw.
Leuke naam hoor. En misschien wordt ze geen zakenvrouw maar kiest ze een creatief beroep. Dan past het prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het prima kunnen voor een volwassen vrouw.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Blusher schreef op 25 oktober 2014 @ 21:48:

Ik vind het een kindernaam. Te zoetsappig.

Ik sta toch een beetje vreemd te kijken als een vrouw van 35, 1,78 lang en 100 kg zich voorstelt met Hoi ik ben Madelief. Bij Madelief zie ik een meisje van 5 voor me.Klopt helemaal. Het is een kindernaam.
Erg leuke naam! Kan naar mijn mening ook best voor een volwassen vrouw. Eventueel een tweede naam geven misschien? Kan ze die altijd gebruiken.

Aan de andere kant: ik vraag me af of mensen denken als een vrouw zich voorstelt als Madelief 'goh, wat heeft die vrouw een kinderachtige naam'. Volgens mij is dat iets wat men vooraf bedenkt en niet vaak (nooit?) in de praktijk.
quote:Jeetjemina schreef op 25 oktober 2014 @ 21:49:

Ik vind 'm mooi, ook voor een volwassen vrouw.Eens!
Alle reacties Link kopieren
Zulk soort namen zijn behoorlijk zielig als Vlinder of Madelief of Bloem later een niet-zo-knappe vrouw met overgewicht en een pittig rood kapsel en een paarse bril wordt.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven