Naam Madelief; kinderachtig?

25-10-2014 21:36 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de naam Madelief leuk, maar vraag me af of ik het niet vooral zie bij een meisje tot een jaar of zeven. Zie het bijvoorbeeld niet echt - denk ik - bij een succesvolle stoere zakenvrouw.



Wat vinden jullie??
Is ook.waar reisa. Ik heb bijv. een heel ander beeld van Els gekregen. Vond het een oudewijven naam tot ik mijn knotgekke en bijzonder slimme en ambitieuze collega (dertiger) leerde kennen.



Zou mn eigen kind nog steeds niet zo noemen maar associaties kunnen idd veranderen.



Madelief is geen no-no als Shaniqua of Priscilla maar het had mijn keus niet geweest vanwege de meisjes achtige bijklank.
quote:jackie_o schreef op 25 oktober 2014 @ 22:12:

Ik vind het een vrouwelijke naam. Mooi, ook voor een volwassen vrouw. Beetje lang, wel. Afgekort wordt het al snel "maad"... Toch minder.Wel beter dan Made......
Nee, juist heel leuk! Hoor je nooit.
Ik vind het ook een mooie naam. En past alleen bij een kind? Zullen ze in het verleden ook vast gedacht hebben toen mensen hun kind Wendy gingen noemen, nav Peter Pan. Toch kan menigeen zich best een Wendy van 40 voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een leuke naam maar wel voor kleuters.

Maddy vind ik leuker!
Ik vind het ook meer een naam voor een kleuter of een pop.

Net als Rozemarijntje trouwens
quote:diamond-gloss schreef op 25 oktober 2014 @ 23:05:

Ik vind het ook meer een naam voor een kleuter of een pop.

Net als Rozemarijntje trouwens Een keer op een camping riep een vrouw steeds haar kind (dacht ik) Rozemarijn. Maar dat bleken dus twee kinderen te zijn: Roza en Marijn.
Madelief, hele mooie naam vind ik.
Leuke naam, gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Prachtig!
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Ja, vind ik kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 25 oktober 2014 @ 21:58:

Zulk soort namen zijn behoorlijk zielig als Vlinder of Madelief of Bloem later een niet-zo-knappe vrouw met overgewicht en een pittig rood kapsel en een paarse bril wordt.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:madelief_je schreef op 26 oktober 2014 @ 00:08:

Leuk!



Aaah sorry....

Maar eigenlijk is dat ''je'' er achter nog erger.
Ik vind het wel kunnen. Inderdaad, geef een iets andersoortige tweede naam mee.
Alle reacties Link kopieren
Een mooie naam, ook voor volwassen vrouw..gewoon doen. Totaal niet vergelijkbaar met namen als bloem, vlinder, ectr..
Alle reacties Link kopieren
Als je het toch wil vragen ............ Het is best wel een aardige naam. Maar inderdaad geen naam voor een vowassene.🌷
Alle reacties Link kopieren
Eén van de weinige echt nederlandse namen die ik echt geweldig vind. Daar heeft de serie (https://www.youtube.com/watch?v=XQV9H2OazLI) echt wel aan bijgedragen denk ik: wat een beter voorbeeld kan je een kind (zeker een meisje) geven dan een stoer dametje die haar eigen plan trekt?

Dus ik vind het een geweldige naam, voor een kind maar ook voor een volwassene. Ik denk wel dat het tijdens de jongvolwassen periode wordt afgekort tot Maddy (wat ook een toffe naam is).

Dus een geweldige naam: doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet, ik heb de boeken gelijk in mijn hoofd, en zo'n associatie pakt dan zelden voordelig uit.

Want je kunt nooit voldoen aan het droombeeld van een personage natuurlijk.

Heb trouwens ooit in de klas gezeten bij een heel bleek mager jongetje dat Sylvester heette

Madelief vind ik ook zo'n naam, je moet net passen bij de sfeer die het oproept.



Maar goed, da's alleen eerste indruk, als je iemand leert kennen doet de naam er toch niet meer echt toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ergens een leuke, tegelijk een hele geforceerde naam. In de categorie Margriet. Trek het door naar Zonnebloem. (toch heb ik mijn dochtertje zo weleens genoemd

"Zonnebloem !" haha toen ze 3 was ofzo, ik weet het nog omdat Bridget Schuurmans toen ze haar stoere auto voor mijn deur parkeerde de weg aan me vroeg, naar een feestje in het park, op een mooie zomerdag, mijn dochtertje kwam juist aanlopen, ik trots op mijn zonnestraaltje, dat kwam toen als koos naampje in me op, "Zonnebloem !" maar zo'n naam vindt ik alleen bij zo'n klein stralend poppie passend.) iris wél weer leuk.



Madelief. Madelief. Ik weet niet hoor.



Ook nare asciosaties ; Made. Br !!!



Made en dan ook nog zo heel gedwongen, verplichtend Lief.



"Foei, Made, dat is niet lief !" "...Uh Madelief, das niet.... Je bent niet..."



Tegelijk reuze leuk, ongecompliceerd, tegelijk te plomp. Weet gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet mijn stijl, maar ik vind het prima kunnen voor een volwassen vrouw.. Die naam groeit vanzelf mee.



Mijn zoon heeft ook een Madelief in de klas. Minpuntje is wellicht dagvveel kindjes haar Madestout noemen, omdat ze nieuw is en nkog niet alle regeltjes in de klas kent.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een mooie naam, ik zeg doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een Madelief!

Leuk om hier zoveel leuke reacties te lezen. En alle bezwaren herken ik ook. Wij hebben haar vernoemd naar Madelief van de boeken en de serie inderdaad. Zo'n stoer meisje met laarzen. Maar heb inderdaad vooral een kind daarbij in gedachte. Al vind ik het zelf ook heel prima voor een puber / volwassene

Nu is onze Madelief ook echt een stoer meisje, ook nog blond en behoorlijk pittig qua karakter. En dan zijn er opeens mensen die zeggen "goh, het is meer een Madestout". Dat vind ik echt heel idioot... Maar goed.

Wat ik zelf toch nog lastig vind, is de afkorting (dochter is nu 5). Maadje wordt het dan. Of Marie. Maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Past voor mij in de categorie Vlinder en Lente.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven