Naar de middelbare!

20-01-2017 15:43 342 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit, bijna 12 jaar geleden begon hier een groepje dames te schrijven in een gloednieuw zwangerschapstopic! Jeetje wat heb ik daar toen veel aan gehad! Nu is het twaalf jaar verder en zitten we midden in de schooladviezen, Cito's en open dagen.

Wie praat er mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:Boogschutter76 schreef op 17 maart 2017 @ 12:55:

Inmiddels weet dochter van twee andere meisjes van haar school, maar wel uit een andere groep, dat zij zich ook aangemeld hebben op de school waar mijn dochter zich heeft aangemeld. 1 meisje heeft nummer 104. Dus officieel is het totaal aantal toelaatbare leerlingen vol. Pfff nog wachten tot dinsdag en dan weten we hoe het er voor staat. Ik vind dat nog erg lang duren, maar als ik dan lees dat sommigen van jullie tot april of zelfs mei moeten wachten, besef ik me dat wij geluk hebben.



Mijn dochter maakt zich vooral erg druk over het fietsen en de route die ze moet nemen . Het is een afstand van ongeveer 6 km en vrijwel recht toe, recht aan, maar mijn dochter is niet zo ondernemend. Uiteraard ga ik van de zomer een aantal keer met haar de route fietsen.

Ik zit nog wel een beetje met de maat van de fiets. Mijn dochter is echt een kleine ukkepuk en fietst nu op een 26 inch fiets, wat net aan gaat. Het liefst zou ik haar met 28 inch banden zien rijden, gezien de af toeleggen afstand, maar dan wordt de fiets echt te groot. Op welke maat fiets, fietsen jullie kinderen?



Ik vind het fijn dat er nog twee meisjes van haar school zich aangemeld hebben voor dezelfde school als mijn dochter. Geeft zeker de eerste dagen wat houvast, hoewel ik zeker weet dat mijn dochter snel ook andere vriend(inn)en zal maken.





6 km is ongeveer 20 minuten fietsen niet? Kind gaat 4 km fietsen.

Fijn dat er ook andere klasgenoten heengaan.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
quote:nini28 schreef op 18 maart 2017 @ 19:45:

Melden jullie de kids die niet meteen weten of ze op de school van keuze terecht kunnen ook op een andere school aan?



Dat hebben wij wel gedaan, hoewel het eigenlijk niet de bedoeling is.

Maar ik zou het wel heel sneu vinden als hij óók niet op zijn tweede keuze terecht kan.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft deze week een voorgedrukte kaart gekregen dat de school het leuk vindt dat hij zich heeft aangemeld en dat ze nu nog info van de basisschool en de ouders nodig hebben.



Dat bleek o.a. de handtekening van de directeur van school onder het aanmeldformulier te zijn, er stond een fout in en we hebben een nieuw formulier overtekend, de directeur helaas niet gelukkig is dat deel nu geregeld.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
mijn dochter heeft vandaag te horen gekregen dat ze is aangenomen!
quote:nini28 schreef op 18 maart 2017 @ 19:49:

[...]





6 km is ongeveer 20 minuten fietsen niet? Kind gaat 4 km fietsen.

Fijn dat er ook andere klasgenoten heengaan.Nou, ik denk dat ze er, zeker de eerste maanden, een half uurtje over zal doen. Er gaan drie andere meisjes van haar school ook naar deze school dus ze kunnen in ieder geval samen fietsen. Heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, boogschutter! Valt er een last van haar schouders of valt dat wel mee?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn boogschutter!!
Alle reacties Link kopieren
Oh superfijn Boogschutter! Hopelijk gaan we deze trend doorzetten in dit topic
quote:nini28 schreef op 18 maart 2017 @ 19:45:

Melden jullie de kids die niet meteen weten of ze op de school van keuze terecht kunnen ook op een andere school aan?Hier in Utrecht kan dat niet, je schrijft je in op 1 school (via de basisschool). Je kan je niet rechtstreeks zelf inschrijven.
Boogschutter, wat fijn !!!
Alle reacties Link kopieren
Selma Duim, hoe is de sporttest gegaan vandaag? Was het wat ze ervan verwachtte?
Ja, vertel, Selma!



En jij natuurlijk ook MIDA! Hoe is het maandag verlopen bij jouw zoon?



KessAgain, ze was helemaal blij . Ik had goede hoop dat het wel goed zou komen met die plaatsing, maar een stemmetje in mijn achterhoofd vertelde me toch steeds dat ik me niet te veel mocht verheugen. Dochter hebben we er niet te veel mee belast, juist omdat we er stiekem wel vanuit gingen dat het goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Ze was onwijs enthousiast!! De middag bestond uit een partij basketbal, een opdracht waarbij samenwerking centraal stond, een coopertest en een 1 op 1 gesprek met een leraar om haar motivatie toe te lichten. Als je om 18.30 niet gebeld was dan je aangenomen... en ze hebben niet gebeld dus
Yeah! Hartstikke fijn!
Alle reacties Link kopieren
Top Selma! Alweer een brugpieper op de juiste plek!
Leuk! Mijn dochter wil ook de sportklas doen maar de test moet nog komen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Selma!



Mijn zoon was maandag erg zenuwachtig. Hij was over twee van de drie opdrachten tevreden.

De eerste was een tekenopdracht waarbij hij zijn initialen moest tekenen, de tweede was een knutselopdracht waarbij ze een boom moesten maken. Die ging iets minder goed. De laatste opdracht was op de computer een poster maken voor een feestje.

We hoorden ook dat er meer dan 200 aanmeldingen zijn, met 120 beschikbare plekken. Dus bijna de helft valt af...... Afwachten nu, voor 19 april krijgen we per post bericht.
Alle reacties Link kopieren
Oooh mida wat spannend!! Ik ga duimen!
Alle reacties Link kopieren
Nog een dikke week wachten hier.....
Alle reacties Link kopieren
Wij nog maximaal drie , duurt lang hè! Ik merk dat ik er iedere dag wel mee bezig ben, zou fijn zijn als er duidelijkheid is. Morgenavond hebben we een gesprek op de 'reserveschool'. Hopelijk hebben ze een beetje begrip voor onze situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:angelique schreef op 22 maart 2017 @ 09:55:

[...]



Hier in Utrecht kan dat niet, je schrijft je in op 1 school (via de basisschool). Je kan je niet rechtstreeks zelf inschrijven.Lijkt mij erg vervelend. Hier ook een hele populaire school uitgekozen maar kregen meteen bij de intake te horen dat kind is aangenomen.
Girls compete with each other, women empower one another
Alle reacties Link kopieren
Nog niks gehoord. Maar heb er niet zo'n last van, zal wel goed komen.

Basisschool had wel aangekruist dat ze vooraf overleg raadzaam vinden, maar ik ga ervan uit dat dat gedrag betreft (zoon is eerder onderzocht op ADD en ASS maar beide niet vastgesteld).

Juf zou het wel gezegd hebben als er echte hobbels op de weg zouden zijn.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Ik heb ook een bijna brugpieper in da house. Ze gaat gymnasium brugklas doen. Na die brugklas wordt het gym of atheneum. Dat doet deze school met alle vwo-ers.



Gelukkig woon ik in Kutkrabbeveen waar je gewoon automatisch op de plaatselijke school terecht kan dus das mooi geen stress.



Nadeel is natuurlijk dat die leuke technasia of sport- toneelprofielen weer niet kunnen.

Nou ja, een school op loopafstand die prima resultaten heeft, ik vind het wel best en zij gelukkig ook
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, hier idd ook via school inschrijven en dus niet mogelijk om op meerdere scholen in te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschillen alllemaal! Wel/niet loten, grote schoolkeuze/nauwelijks keuze, meteen aangenomen of bericht/wekenlang wachten... Ik geloof dat wij enorm geboft hebben met kunnen kiezen uit >10 scholen en niet hoeven loten.

We zitten nu echt in zo'n tussenperiode. Zoon weet waar hij naartoe gaat, en over een paar weken is er nog de Cito, schoolkamp, musical, afscheid... Daar heeft hij echt enorm veel zin in.



En: hoi Suze!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven