Net 23 en zwanger ?

25-07-2016 16:31 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames ,



Door alle drukte met mijn werk ben ik er later achter gekomen dat ik niet ongesteld was geworden. Ik heb een stabiele relatie van 6 jaar waarvan al 5 jaar samen wonen. Ik ben net 23 en mijn vriend over 1,5 maand 25. Hij heeft een vaste baan en ik werk voor mij zelf. Terug naar het begin ; toen ik niet ongesteld werd heb ik voor de zekerheid een claerbleu test gehaald. Omdat meerdere mensen om ons heen ook kindjes hebben begonnen het wel te "kriebelen" maar nooit definitief de keuze gemaakt om er nu aan te beginnen. De test was positief. Mijn hart ging wel even te keer. Mijn vriend was meteen heel blij , maar ik moest nog even wennen aan het idee. Ik ben namelijk net voor mij zelf begonnen en dit verloopt allemaal goed. Al ben ik natuurlijk ook heel blij dat we een gezinnetje kunnen gaan stichten , maar tegelijkertijd ben ik bang dat ik straks mijn "droom" ( eigen goedlopend bedrijf ) kan nagaan. Ik snap dat dit raar klinkt want tuurlijk ben ik heeeel blij. Maar ook realistische is 23 niet heel jong ? Als is alles stabiel maar ik hou van perfectionisme maar tja wat is perfect ????
Alle reacties Link kopieren
das kut voor je. zogenaamd door de pil heen gevalletje?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Jullie hebben we goede basis en beide een kinderwens. Komt vast helemaal goed! En 23 is toch een prima leeftijd..geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
als het stabiel is kun je net zo goed dat kind uitpoepen. heb je wel inkomen als je vriend en jij uit elkaar gaan zodat je hem niet laat opdraaien voor partner alimentatie?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



Tja, er is nooit een perfect moment voor zo'n grote verandering als het krijgen van een kind. 23 is jong, maar niet gek jong vind ik. Zeker als je al 6 jaar een stabiele relatie hebt, dan vind ik het een prima leeftijd. Ik zou me er niet te druk om maken en genieten van alles wat op je af komt!
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 25 juli 2016 @ 16:33:

das kut voor je. zogenaamd door de pil heen gevalletje?





Hoe bedoel je dat is kut voor je ?

Ik ervaar het niet als kut het is een wonder niet iedereen mag dit meemaken , maar ik denk ook aan mijn eigen toekomst en de belangen eromheen !
Alle reacties Link kopieren
Congrats!



Bij een nieuwe (en vooral je eerste) baby zullen altijd onzekerheden komen. Maar als je situatie emotioneel en financieel stabiel is en jullie zelfs al nadachten over een gezinnetje stichten, moet je je hier vooral niet door tegen laten houden.



En je eigen bedrijf: Ook met een kind kan je heel succesvol zijn. Het is maar hoe je het zelf aanpakt en hoe hard je bereid bent te werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalletje456 schreef op 25 juli 2016 @ 16:35:

[...]





Hoe bedoel je dat is kut voor je ?

Ik ervaar het niet als kut het is een wonder niet iedereen mag dit meemaken , maar ik denk ook aan mijn eigen toekomst en de belangen eromheen !oke dan poep je het kind toch gewoon uit? een 'wonder' valt mee. Elke dag worden er ongeveer 375.000 kinderen geboren.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Gefeliciteerd en ook voor zelfstandigen bestaan mogelijkheden voor zwangerschapsverlof en kinderopvangtoeslag.
Jullie deden wel aan anticonceptie?



Hoe dan ook, volgens mij hebben jullie een stabiele basis om een kind te kunnen krijgen. Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een stabiele basis toch?

Ik vind 23 niet piepjong, afhankelijk van hoe je in het leven staat.

Zelf was ik 21 toen ik zwanger raakte.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 25 juli 2016 @ 16:36:

[...]



oke dan poep je het kind toch gewoon uit? een 'wonder' valt mee. Elke dag worden er ongeveer 375.000 kinderen geboren.Dat is dan voor 375.000 mensen als je een echte moeder bent of wilt worden een wonder om trots op te zijn dat je gezamenlijk je liefde tot een hartje mag smelten en daar van kan genieten
Ik was zelf 20 toen ik moeder werd en had het wat minder goed voor elkaar dan jij. Wij zijn er ook gekomen. Als jullie allebei blij zijn met de zwangerschap zou ik me daar eerst op richten. Al het andere komt op zijn eigen tijd en zul je dan binnen je eigen mogelijkheden oplossen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap
quote:ladygaga_xx schreef op 25 juli 2016 @ 16:33:

als het stabiel is kun je net zo goed dat kind uitpoepen. heb je wel inkomen als je vriend en jij uit elkaar gaan zodat je hem niet laat opdraaien voor partner alimentatie?Wat een rare taal sla jij uit. En als je niet getrouwd bent, heb je sowieso geen recht op partneralimentatie.
quote:ladygaga_xx schreef op 25 juli 2016 @ 16:36:

[...]



oke dan poep je het kind toch gewoon uit? Waarom reageer je zo raar? Waar slaat dit op?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



Het klinkt als koudwatervrees

Heel normaal lijkt me, want het is niet gepland en 23 is ook wel een beetje jong.

Maar het klinkt goed, het begon al te kriebelen, vaste relatie, vriend is er ook blij mee.

23 is jong, maar echt niet Te jong hoor.

Je bedrijf zal misschien iets langzamer groeien, maar dat lijkt mij geen wereldprobleem.



Accepteer het en geniet ervan

Want afbreken zou ik in jouw situatie never nooit kunnen.(En in andere situaties zeker wel).

Als je op perfectie wacht zal er altijd iets zijn waarom het niet zal kunnen.
quote:ladygaga_xx schreef op 25 juli 2016 @ 16:33:

als het stabiel is kun je net zo goed dat kind uitpoepen. heb je wel inkomen als je vriend en jij uit elkaar gaan zodat je hem niet laat opdraaien voor partner alimentatie?regent het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalletje456 schreef op 25 juli 2016 @ 16:38:

[...]





Dat is dan voor 375.000 mensen als je een echte moeder bent of wilt worden een wonder om trots op te zijn dat je gezamenlijk je liefde tot een hartje mag smelten en daar van kan genietenik snap dat je blij bent maar ik moet toch een beetje kotsen van deze post. Maar gefeliciteerd!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:ladygaga_xx schreef op 25 juli 2016 @ 16:33:

als het stabiel is kun je net zo goed dat kind uitpoepen. heb je wel inkomen als je vriend en jij uit elkaar gaan zodat je hem niet laat opdraaien voor partner alimentatie?
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 25 juli 2016 @ 16:40:

[...]





regent het bij jou?Ja en mn tampon zit ook nog eens scheef
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 23 en 4 maanden zwanger. Ook stabiele relatie (niet getrouwd), alles financieel in orde en een koophuis. Ik vind het een super leeftijd en had niet anders gewild. Het was bij ons dan gepland. Als je vragen hebt beantwoord ik ze graag voor je.
Alle reacties Link kopieren
De basis is inderdaad stabiel , en heel gelukkig samen en nog steeds. Kunnen goed praten met elkaar wat ik wel heel belangrijk vind. hebben samen een chalet 2 jaar geleden gekocht met boot en een prachtige tuin ,en een leuke auto met beide rijbewijs. Daar ligt het allemaal niet aan. De ruimte zullen we nu moeten aanbouwen dat is het enige wat niet in het "plaatje" past. Maar gelukkig is mijn vriend ook een hele handige klusser ????????
Alle reacties Link kopieren
Allereerst gefeliciteerd!



23 vind ik absoluut niet te jong.



Het is gewoon een kwestie van alles wat je nog niet weet bijspijkeren (niet alle twintigers zitten natuurlijk op hetzelfde niveau qua kennis en ervaring van een heleboel dingen) en advies vragen aan anderen wanneer je ergens over twijfelt.



Daarnaast heb ik van veel mensen om mij heen gehoord dat zij onzeker waren over het moederschap. Zijn ze er wel klaar voor, etc.. Zowel vroege twintigers als moeders van begin de 40. En het is bij allemaal goed gegaan
quote:ladygaga_xx schreef op 25 juli 2016 @ 16:41:

[...]



Ja en mn tampon zit ook nog eens scheefNou doe snel recht dan en probeer dan eens normaal te doen.
quote:ladygaga_xx schreef op 25 juli 2016 @ 16:40:

[...]



ik snap dat je blij bent maar ik moet toch een beetje kotsen van deze post. Maar gefeliciteerd!Je tampon zit al ietsjes comfortabeler zie ik...maar nog niet helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven