Nieuwe baby brengt cadeau mee voor grote broer of zus?

28-06-2008 14:43 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bracht jullie nieuwe kindje een cadeautje mee voor de grote broer of zus? Hier een kleintje op komst en voor mijn stiefkinderen willen we de baby een cadeau mee laten nemen. Maar wat? Wat voor cadeau hebben jullie gegeven en ging het om een broer of zus en hoe oud was die?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
zoefie schreef op 28 juni 2008 @ 15:15:

Als de aandacht die de baby gaat krijgen de reden is om je andere kind een kado te geven, dan kun je er toch ook voor kiezen om de ander ook even wat extra aandacht te geven ? Een keertje naar de film of dierentuin is toch ook leuk ? Desnoods met opa en oma als jullie zelf geen tijd hebben. Een t-shirt met "grote broer" vind ik trouwens wel heel leuk !
Ok, dus het geven van een cadeau is verwerpelijk materialistisch, maar het oudere kind "dumpen" bij opa en oma omdat de ouders geen tijd hebben is dan de juiste oplossing?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 28 juni 2008 @ 15:32:

Ik kreeg ook een kadootje bij mijn zusje. Ik was 8 toen ze geboren werd, en kreeg niks als 'goedmakertje', maar een heel mooi ringetje als aandenken!



Voelde me toen heel oud en belangrijk X-D
Hee, dat vind ik een hele mooie! Leuk ook om te horen dat jij je daardoor oud en belangrijk voelde. Spijker op zijn kop!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Supersmollie1 schreef op 28 juni 2008 @ 15:33:

[...]





Ok, dus het geven van een cadeau is verwerpelijk materialistisch, maar het oudere kind "dumpen" bij opa en oma omdat de ouders geen tijd hebben is dan de juiste oplossing?






Wat nou dumpen?



Als net bevallen moeder en nieuwbakken vader zul je geen energie/tijd hebben om met je andere kind gelijk alle dierentuinen/pretparken af te struinen.

Opa&oma zouden dit dan toch mooi op kunnen vangen?



Beetje vreemde reactie
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb ik het wel mis hoor maar aan de mensen die zeggen dat een cadeau belachelijk is: Hoeveel kinderen hebben jullie zelf? (Gewoon interesse)
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Vinyl schreef op 28 juni 2008 @ 15:32:

Ik kreeg ook een kadootje bij mijn zusje. Ik was 8 toen ze geboren werd, en kreeg niks als 'goedmakertje', maar een heel mooi ringetje als aandenken!



Voelde me toen heel oud en belangrijk X-D
Dit is lief!!!
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Vishnu schreef op 28 juni 2008 @ 15:37:

Misschien heb ik het wel mis hoor maar aan de mensen die zeggen dat een cadeau belachelijk is: Hoeveel kinderen hebben jullie zelf? (Gewoon interesse)
Twee. Nummer 2 heeft ook nog eens 6 maanden in het ziekenhuis gelegen. Voor nummer 1 natuurlijk niet leuk, dus geprobeerd met extra aandacht te compenseren, maar niet met kado's ! 1 en 2 zijn nu pubertjes, maar niet materialistisch !
Alle reacties Link kopieren
Vishnu schreef op 28 juni 2008 @ 15:37:

Misschien heb ik het wel mis hoor maar aan de mensen die zeggen dat een cadeau belachelijk is: Hoeveel kinderen hebben jullie zelf? (Gewoon interesse)




Ik zeg niet direct dat het belachelijk is, vind het alleen onnodig en ietwat overdreven.

In mijn ogen leer je een kind dus voor wat hoort wat.

Kinderen worden al zo verwend tegenwoordig.



Mijn eerste is onderweg, nog zo'n 15 weken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef op 28 juni 2008 @ 15:35:

[...]





Wat nou dumpen?



Als net bevallen moeder en nieuwbakken vader zul je geen energie/tijd hebben om met je andere kind gelijk alle dierentuinen/pretparken af te struinen.

Opa&oma zouden dit dan toch mooi op kunnen vangen?



Beetje vreemde reactie
Jij krijgt er dus geen gevoel bij van: Papa en (stief)mama hebben het te druk met de nieuwbakken baby, met wie je toch al alle aandacht ineens moet delen en aan wie jij ook al niets hebt want je kunt er nog helemaal niet mee spelen want het kan alleen nog maar slapen, eten, huilen en poepen, dus ik word naar opa en oma gestuurd.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Nou Morrie, je oudste is niet meer te redden door dat zaklampje van ¤3.50 hoor.



Je mag je kinderen toch best eens af en toe een cadeautje geven als ze in een niet zo leuke/moeilijke periode zitten??? Ik zie het probleem echt niet.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Supersmollie1 schreef op 28 juni 2008 @ 15:45:

[...]





Jij krijgt er dus geen gevoel bij van: Papa en (stief)mama hebben het te druk met de nieuwbakken baby, met wie je toch al alle aandacht ineens moet delen en aan wie jij ook al niets hebt want je kunt er nog helemaal niet mee spelen want het kan alleen nog maar slapen, eten, huilen en poepen, dus ik word naar opa en oma gestuurd.




Nee, kwestie van je oudere kind betrekken bij de baby (verzorging etc.)

En als klap op de vuurpijl lekker met opa en oma naar de dierentuin!

Lijkt me voor een kind juist lekker speciaal.



Het is dus net hoe je het brengt en heeft dus absoluut niets met dumpen te maken.

Een kadootje geven zou je dan ook als afkopen kunnen opvatten (hier heb jij een nieuwe auto/dvd, hebben we voorlopig even geen last van je)

Neem aan dat je dat niet bedoelt.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Verwen jij jezelf niet als het even niet zo lekker gaat? Hetzij met iets lekkers te eten, nieuwe kleren of een leuke cd?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Vishnu schreef op 28 juni 2008 @ 15:47:

Nou Morrie, je oudste is niet meer te redden door dat zaklampje van ¤3.50 hoor.



Je mag je kinderen toch best eens af en toe een cadeautje geven als ze in een niet zo leuke/moeilijke periode zitten??? Ik zie het probleem echt niet.
Tuurlijk mag dat, maar dat is hier niet aan de orde.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ok, stand tot nu toe:

dvd

zaklamp

ringetje
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef op 28 juni 2008 @ 15:48:

[...]





Tuurlijk mag dat, maar dat is hier niet aan de orde.
Euhm... dit lijkt me hier juist aan de orde.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Is er iets wat de oudste al heel lang heel graag wil en haalbaar is?
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef op 28 juni 2008 @ 15:48:

[...]





Tuurlijk mag dat, maar dat is hier niet aan de orde.
Oh, dan snap ik het topic niet denk ik.
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zuurpruimerij hier zeg. Een cadeautje geven aan een kind is toch gewoon leuk. En dat wil toch ook niet zeggen dat het een het ander uitsluit? Dat we niet meer naar de dierentuin gaan, of de oudste sowieso geen aandacht meer geven 'want hij heeft al een zaklamp gekregen'. Het krijgen van een broertje of zusje lijkt me nou bij uitstek een gelegenheid die gevierd mag worden en waar je een cadeau voor mag krijgen. Als ouders sla je toch ook alle kraamcadeaus niet af 'want dat is zo materialistisch, het krijgen van de baby is al een cadeau op zich'.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef op 28 juni 2008 @ 15:48:

[...]





Nee, kwestie van je oudere kind betrekken bij de baby (verzorging etc.)

En als klap op de vuurpijl lekker met opa en oma naar de dierentuin!

Lijkt me voor een kind juist lekker speciaal.



Het is dus net hoe je het brengt en heeft dus absoluut niets met dumpen te maken.

Een kadootje geven zou je dan ook als afkopen kunnen opvatten (hier heb jij een nieuwe auto/dvd, hebben we voorlopig even geen last van je)

Neem aan dat je dat niet bedoelt.




Tuurlijk is het net hoe je het brengt, en je kunt er op allerlei manieren naar kijken. En ja, een kadootje geven kun je als afkopen beschouwen. Maar, ik weet niet hoe het met jou zit, als je nog even teruggaat in de tijd. De ooms en tantes die mij overlaadden met cadeautjes en snoepjes vond ik toch altijd net even leuker om bij op bezoek te gaan dan de ooms en tantes die dat niet deden. Voor een kind is het toch juist leuk om een cadeautje te krijgen? En dat kan een playstation zijn, maar het kan net zo goed een mickey mouse bellenblaas/stempel-pen van 1 euro bij Kruidvat zijn.



Het gaat er gewoon om dat het nogal niet niks is, zo'n klein kindje erbij. De hele routine die je hebt nu als gezinnetje zal verstoord worden. En tuurlijk, altijd leuk en lief zo'n kleintje, en ja, er zijn genoeg mogelijkheden om grotere kinderen bij verzorging e.d. te betrekken. Maar hee, dat is echt niet hetzelfde als je zoals (he, naam vergeten) ... een ringetje krijgen omdat je grote zus wordt en je daardoor heel speciaal en groot voelen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Zwieber schreef op 28 juni 2008 @ 15:52:

Is er iets wat de oudste al heel lang heel graag wil en haalbaar is?
We praten hier over 2 oudsten met een heule dure wens, haha! En dan ook nog eentje waarmee je met het object zelf (een baby awake, voor insiders) nog niet klaar bent maar nog aparte onderdelen om het spelen pas echt leuk te maken.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Vishnu schreef op 28 juni 2008 @ 15:54:

[...]





Oh, dan snap ik het topic niet denk ik.
:applause:
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met morrie, wat een gezuurpruim zeg.

Ik vind het een hartstikke leuk idee.



Dat ringetje van vinyl"ik voelde me heel oud en belangrijk'.

Hartstikke mooi toch.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk mag je kinderen een cadeautje geven omdat er wat te vieren/troosten valt.

Vind alleen het idee bij de geboorte van een nieuwe baby wat overdreven. Als verzachting voor verminderde aandacht

Ik denk dat als je het kind voldoende betrekt bij de baby en aandacht blijft geven, hij/zij zich helemaal niet achtergesteld hoeft te voelen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Heb hier echt nog nooit van gehoord. Wat een onzin!
Alle reacties Link kopieren
Een baby awake, nooit van gehoord! Maar even gegoogled en onwijs toepasselijk natuurlijk! Zo kunnen de oudere kinderen meemoederen.

Die aparte onderdelen kun je altijd nog van de visite vragen, voor hun verjaardag geven, voor sinterklaas geven oid.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft niets met zuurpruimerij te maken. Ook ik ben van mening dat er niet bij elke gelegenheid een cadeau gegeven hoeft te worden. Leg de nadruk op de geboorte van de baby, en op het geschenk dat dat is, en niet op een of ander flutcadeau dat twee dagen leuk is. Ik zie het aan de kinderen in mijn klas: ze worden zo overladen met allerlei prullaria, dat ze haast nergens meer blij mee zijn.



Overigens zal ik nadrukkelijk op een eventueel volgende geboortekaart zetten, dat kraamcadeaus écht niet nodig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven