November/december 2011 (3)

27-01-2013 13:55 2102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poef! weg!
Zit hier met traantjes in mijn ogen....vind haar een mooi mens, die Trix.
Raar idee eigenlijk. Wim Lex en Max worden de koningsfiguren voor onze kinderen als Trix dat voor ons is.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat zei vriend ook al.. Ik ben van 1981, dus weet niet beter zeg maar... Voor Rougefils zal Alexander dat zijn.. Wel mooi eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
Oh gelukkig! Ik zat ook traantjes weg te slikken - vond mezelf al een vreemd wezen. Gelukkig doen jullie dat ook en zijn we samen vreemd. Inderdaad Pom, mooi mens!



Tja, dat realiseerde ik me eigenlijk ook direct.. Geen koningin Beatrix voor onze kinderen ("mama, waarom er een mevrouw op onze euro en op andere munten een meneer?") maar koning Willem de vierde.



(Oh en wat ik echt al weken wil zeggen, pom, is dat leliedreumes elke dag nog zo blij is met haar mobiel! Het is een garantie voor een glinlach!)
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Alle reacties Link kopieren
Oh vergeet ik nog iets nieuws te vertellen.

Rougefils belt tegenwoordig. Pakt afstandsbediening/telefoon oid, brengt hem naar zijn oor en begint te 'kletsen'..



Ik vind het wel leuk nieuws! Komt natuurlijk niet helemaal als verrassing, we roepen het al jaren! Wel inderdaad heel even traantje! Ik vind Bea leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ojee, dan moet ik er nog maar eens een testje tegenaan gooien om te kijken of ik nog wel zwanger ben... Ik heb geen traan gelaten! Nou heb ik het ook niet gezien Maar nee, het koningshuis doet me weinig en ik vermoed dat dat niet heel erg zal veranderen met Wimlexie.



Lelie, daar heb ik me ook ooit eens in verdiept, draagconsulente! Maar het werd me al snel duidelijk dat je de investering amper terugverdient, laat staan er brood van kan kopen, en zo gepassioneerd ben ik nog net niet. Dus die had ik alweer overboord gegooid.



Rouge, wat schattig van Rougefils!! Hier hebben we ook ineens weer wat nieuwe activiteiten: schaap pakt steeds mijn hand om me van de bank te trekken, hij wil dan hand in hand door de kamer lopen Of een meter verderop opgepakt worden, dat kan ook. Grapjas! Enne, ik weet dat sommige van jullie dreumesen zich al veel eerder hebben ontpopt tot acteertalent, maar schaap is ineens ook lekker bezig zeg! Als iets hem niet zint gaat hij zwaar dramatisch, met de rug van zijn hand tegen zijn voorhoofd, lopen piepen! Echt hylarisch!! En sinds dit weekend kan ook schaap plots opstaan zonder hulp van hand-bank-kast of iets anders. Dat hadden we hem nog niet eerder zien doen. Al die ontwikkelingen zorgen wel voor onrustige nachten, gisteravond laat was het ineens weer brullen. En vanmorgen om 5 uur wilde meneer er uit. Ik dus écht niet, en heb hem 2x getroost en ben toen weer in slaap gevallen. Schaapje uiteindelijk gelukkig ook nog even zodat we om 7 uur enorm moesten haasten. Wat ook lastig is, hij kruipt in bed steeds helemaal omhoog tegen de rand. Op zich prima, maar hij werkt zich zo onder zijn dekens vandaan. Misschien ook dat hij wakker wordt van de kou? Niet handig..



Goed, ik ben nog in dubio of ik stiekem nog even mijn nest in kruip, of dat ik toch maar wat ga aanpakken van mijn waslijst aan to-do's...
Alle reacties Link kopieren
Even kort.. Schaap, slaapt Schaapje in een slaapzak? Romomeisje heeft nl. sinds ze kan rollen geen dekens meer in bed (want zinloos, ze gaat 10x haar bed rond in de nacht) en draagt nu gewoon een romper/warme pyjama en dikke winterslaapzak en dat gaat prima.



Hier ook geen tranen, maar goed ik ben ook niet zwanger .
Alle reacties Link kopieren
Hmm.. Ja, maar die slaapzak is niet erg dik. Dus een dekentje erover heen. Misschien toch die ikeadingen maar weer te voorschijn halen, die zijn dikker. Alleen ook wat kort. Maar wel een goede! Thnx
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan! Ik vroeg me elke keer hier af of het wel warm genoeg was, maar ze wordt niet wakker van de kou dus het zal wel goed zijn. Mocht je nog een langere/warmere nodig hebben, ze zijn nu nog in de uitverkoop .



Rouge, wat slim van Rougefils!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeejjj een nieuw topic!!



Even een korte zwaai in dit nieuwe topic, ik ben er nog erg druk deze dagen met veel werken, ook afgelopen weekend, familiefeestje (uit eten geweest incl Biboekje ging super goed, lief wakker gebleven tot 22.30) en alles voorbereiden voor onze vakantie. Maar voordat ik vertrek kom ik nog uitgebreid hier
Alle reacties Link kopieren
Schaap, herkenbaar, hand pakken en lopen doet Rougefils nu ook en hij kan ook (toevallig dit weekend zien doen) zelf gaan staan, zonder hulp. Vind ik echt super goed.

Hmm sprong? De leidster op het kdv begon er ook al over, dat hij ook bij haar aan het hangen was om te knuffelen. Nou dat doet hij thuis inmiddels ook al weken..



Nou ja over dat bellen van Rougefils... Misschien zegt dat iets over mij?



Hier ook een dekentje met slaapzak. Wel een dikke slaapzak zonder mouwen, maar die heeft hij volgens mij ook niet nodig.



Haaai Biboek! Wat goed van Biboekje dat ze lang op was. Spannend is dat denk ik?! Succes met de voorbereidingen van de vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Pffff.... Gebroken nachten - da's een tegenvaller als je ze niet meer gewend bent. Middernacht heb ik leliedreumes bij ons in bed genomen. En van 2 tot 4 (of eigenlijk voorbij, want om 4 keek ik op mijn klokje en toen was de pret nog niet af) heeft ze regelmatig huilkreten gelaten.

En het allerergste vond ik denk ik nog wel dat lelieman zijn chagrijnige wakkergemaakte grizzlybeer deed. Net alsof leliedreumes voor haar lol wakker is.. En nee, ik ben dan ook geen babyfluisteraar die direct kan zeggen: dit zijn haar aanstaande kiesjes; dit is een dwarse scheet; dit is de wind of what ever.



Vanavond krijgt ze haar oude slaapzakje weer aan. Misschien dat deze te groot is voor haar gevoel?



Rougefils, ik vroeg me al af met wie leliedreumes elke keer aan het bellen is. Maar dat is dus met jou! (Ze wilde het niet zeggen, met blozende wangetjes). Je hebt geluk, ze zit nog niet vast aan beltegoed, dus jullie kunnen nog heel veel kletsen



Biboekje! Heldin! Ik red het vaak niet eens tot zo laat, en jij blijft gewoon gezellig aan tafel! Jouw papa en mama zullen dat wel heel fijn gevonden hebben. Vond je het ook zo gezellig?
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Alle reacties Link kopieren
Oei, Lelie, hopelijk helpt een ander slaapzakje. Dat soort nachten zijn ruk!

Oh, en de grizzlyvader komt hier ook wel eens voorbij. Eerlijk is eerlijk, dat zijn de enige momenten in onze relatie dat ik enorm van hem baal. Als ik al bezig ben mijn kind te kalmeren/troosten/geruststellen/paaien, heb ik geen zin om me ook nog druk te maken om het gechagerijn van mijn Lief. Help of laat los, maar ga niet op de achtergrond staan zuchten en grommen. Loei-irritant.



Wauw, wat was Biboekje lang wakker. Slaapt ze dan wel uit? Hier zou dat echt niet gelukt zijn, hoor. Wel gezellig (de dag erna ook? ).



Hier ook alleen een winterslaapzak, net als Romo en om dezelfde reden. Overdag trouwens zonder mouwen en 's nachts mét.



Ooooh, vakantievoorpret. Ik wil oohook!
Wat wilde ik nou toch typen?
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic (beter laat dan nooit )

Ben wat aan het forumminderen, vond dat ik teveel achter m'n laptopje zat en tijd tekort kwam voor andere dingen. Fb-en gaat wat makkelijker mobiel. Dus excuus voor mijn afwezigheid!



Het gaat hier allemaal goed. Broekje is echt super-gezellig, eet ineens als een dijker (groei-spurtje?) en slaapt goed!

Goed, vanmorgen om half 6 wakker, dat dan weer wel. Maar vorige week was het meer half 7 als 6 uur en dat vind ik al een hele verbetering, hahaha!



Met mij ook alles goed, al heb ik wel even gedacht dat ik zwanger was.... M'n cyclus is al 6 maanden rond de 30-33 dagen en op dag 32 even lekker zonder condoom gezellig geweest en prompt werd ik niet ongesteld. Twee weken lang niet. Maar gister dan toch ineens de rooie vlag gehesen...

De gedachte heeft er wel voor gezorgd dat we serieus rammelen nu. De komende twee maanden slaan we wel over, om te voorkomen dat we weer rond december eindigen. Maar goed, de plannen voor de verbouwing van de zolder hebben daardoor vorm gekregen en we hebben ook al een meisjesnaam, hahaha! Ietwat voorbarig? Ach, nu dus goed voorbereid



En wat weet ik nog? Oei, dit vergt wat van m'n geheugen hoor!



Lelie, gelukt met de dunne tricot jurk? En snel die slaapzak weer aan vannacht! Spoken is niet fijn Slapen wel

Oh, en die joggingbroek, heerlijk! Al doe ik dat eigenlijk nooit...



Biboek, wat gezellig dat je meisje zo lang wakker en gezellig was! Ik geloof dat Broekje letterlijk om zou vallen. Heb ik al eens meegemaakt met hem. Zo'n funniest home-video momentje



Mimsey, lekker hoor de Mac! We eten dat echt heel zeldzaam, maar stiekem vind ik het zoooo lekker



Romo, weer hersteld van de griep?



Zephyra, genoten van je chocoladekoekje?



Rouge, leuk zo'n beller! Broekje vindt bellen ook echt helemaal leuk. Gisteravond was ik aan het werk en dan nog even kletsen via de telefoon, hele verhalen houd hij dan! Om vervolgens gezellig verder te gaan met de afstandsbediening vertelde Grote Broek, hahaha! Goed zeg dat Rougefils kan gaan staan zonder hulp. Superknap!

En het huilen in z'n slaap doet Broekje ook sinds vorige week. En dat is eigenlijk telkens rond een uur of 10, half 11. Daarna niet meer en ervoor ook niet.



Schaap, Schaapje ook al zelf gaan staan! Nog wel steeds vroeg wakker?

Klinkt wel beter voor jezelf, drie dagen werken. Al een idee voor thuis-werk?

Is de doula dan in plaats van een vk of erbij? Hoe werkt dat eigenlijk? Heb er me nooit zo in verdiept eigenlijk... Wel leuk dat jullie elkaar zo hebben gevonden en kunnen helpen!



Tot zover weet ik het nog, volgens mij valt het met m'n geheugen nog redelijk mee?

Zo, nu eens kijken hoever het met de erwten-snert is, broodje erbij, lekker!
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmiddag een reactie getypt is ie weg ):



Trui al een meisjesnaam, ik ben benieuwd. Het word zo nog een hele wedloop wie Schaap en Zeeph gaan volgen.



Volgens mij zijn alle dreumesen met elkaar aan het bellen (ik geef hier ook vaak het voorbeeld hoe dat moet, mijn aaifoon is mijn speelgoed).

Zouden ze zo ook de spooknachten hebben afgesproken? Hier vannacht maar 3 keer wakker ik hoop dat we niet door de sprong weer de andere kant op gaan...



Allemaal grizzlypapa's. Hier ook een man die na een dagje Smurf op is (en dat is te merken). Ach ik ben ook niet altijd op m'n best.



Biboek lekker zeg vakantie!, sneeuw, zon of dichter bij huis? Geniet ze.



Ik heb in navolging van Pom (toch?) een duplo tafeltje gemaakt en gelijk een tweede voor neefjes eerste verjaardag. Helaas de laatste tijd weinig tijd voor creatieve dingen, het fotoboek van het eerste jaar is bij maand 10 blijven hangen. Ik hoop dat ik daar volgende week weer eens aan toe kom. Ik hoop dat man de foto's op de laptop wil zetten (dat scheelt mij weer werk en stom genoeg zit ik tegen dat klusje aan te hikken)
Alle reacties Link kopieren
Oww dat klusje.... Hier ook, ik ben bij maand 4 blijven hangen. Moet echt weer verder! Maar zo lastig om er echt voor te gaan zitten...



Hier bellen we niet mee hoor, schaap appt alleen Maar hij heeft voor de verandering ook niet meegespookt en dat vind ik totaal niet erg!! Of.... Ik heb hem niet gehoord, dat zou ook nog kunnen want ik heb echt super vast geslapen vannacht. En nog werd ik doodop wakker, maar goed. De nacht was er wel een waar ik er meer van kan gebruiken



Grizzlypapa; check! Vorige week even een hartig woordje met MrSchaap over gesproken. Hij heeft nogal de neiging om, als ik hem er uit stuur, naast heel hard zuchten en steunen, ook nog eens met allemaal argumenten te komen waarom het zo zinloos is dat hij er uit gaat: "Schaap wordt toch niet stil. Hij wil mij niet. Hij blijft toch wel huilen. Hij is klaarwakker". Om dan na een minuut terug te komen. Dan heeft hij schaap wel opgepakt en even geknuffeld. Maar schaapje is nooit echt tot rust gekomen in die halve minuut en brult dus vrolijk verder in bed. Wat vervolgens reden te meer is om nog even te herhalen waarom het zo zinloos was dat hij uberhaubt opstond. Gevolg: ik ben klaarwakker en slaap een uur lang niet meer! En dat is pas echt zinloos, want als MrSchaap iets meer tijd neemt en zijn geduld bewaart, slaapt schaapje zo weer door!

Gelukkig zag papaschaap overdag wel in dat dit niet een heel gezinsvriendelijke manier van handelen was



Trui! Wat goed je weer te zien hier! En jullie gaan voor een 'kleine trui' begrijp ik! Kan me voorstellen dat dat even een spannende twee weken waren! Die verwacht je niet als je zo'n regelmatige cyclus hebt.

Oh en een doula is geen vk of anders medisch onderlegd. Ze is er puur bij om jou eigen belangen te behartigen. En dat geeft me een fijn idee. Dat iemand anders mijn mond kan zijn als ik lig te verzuipen in die weeën Dat moet dan uiteraard iemand zijn die je volledig kan vertrouwen en waar idd een klik mee is. En verder, tsja, ik heb er ook nog geen heel duidelijk beeld bij wat zo iemand doet, maar dat hangt denk ik ook heel erg af van wat je zelf wil. Een alleenstaande moeder wil misschien wel actieve ondersteuning, waar MrSchaap en ik denk ik meer gebaad zijn bij iemand die meer op de achtergrond aanwezig is en ingrijpt als iets niet volgens onze wensen verloopt? Maar ik ga het zien



Zo, die biboekje houdt het uit zeg! Hier komt het zwart in schaap naar boven hoor, als hij zo lang op is.



Hier inmiddels de eerste 3 kwartier van de up-dvd gezien. Ik herken veel van uit het boek. Maar gesproken woord maakt het wel wat levendiger. En MrSchaap, die vindt het tot nu toe schokkend herkenbaar, kijkend naar zijn eigen jeugd.

Oh hij is thuis, we gaan verder kijken
Alle reacties Link kopieren
Hier geen Grizzlypapa met als gevolg een verontwaardige Rouge omdat Rougefils door papa getroost wil worden..



Ik werd vanmiddag gebeld door het kdv, niet omdat Rougefils me wilde spreken, maar omdat Rougefils 39 graden koorts had. Vriend heeft hem opgehaald (ik heb ruim een uur reistijd en zou net de trein missen als ik alles zou laten vallen en weggaan). Zelf wel eerder naar huis gegaan, om Rougefils te knuffelen.



Morgen meer, nu naar bed! Ben moe! En weet niet of Rougefils vannacht gaat spoken omdat hij ziek is..
Alle reacties Link kopieren
Hier een grizzlymama, Modusman is zo veel geduldiger 's nachts! Overdag is hij dan weer af en toe erg ongeduldig, vooral tijdens het eten (Minimodus is ook niet makkelijk, vandaag maar weer een boterham gegeven omdat hij uberhaupt geen hapje wilde proberen).



In Modushuis is het nog steeds gekkenhuis, maar ik heb Minimodus vandaag van de creche op kunnen halen en Modusman was voor 8 uur thuis. Helaas echt weken geleden dat we een avond samen gezellig op de bank hebben kunnen zitten, maar vandaag dus wel even lekker. En Minimodus heeft afgelopen nacht heerlijk geslapen en hij ligt en nu ook al vanaf half 9!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Niet heel druk geweest hier met berichten. Scheelt weer met bijlezen . Voel me gelukkig weer een stuk fitter! Bah, stomme griep.



Modus, wat fijn weer even een avondje samen en Minimodus die weer lekker slaapt. Afgelopen nacht ook zo goed gegaan hoop ik?



Hier geen grizzly ouders eigenlijk, maar ik kan me voorstellen dat dat anders is als je een klein nachtbrakertje hebt. Als er eens iets is wordt vriend wel veel sneller wakker in elk geval. En troosten mogen we allebei, daar maakt ze geen onderscheid in. Speen en knuffel geven is eigenlijk altijd wel genoeg en wie dat dan doet, maakt haar niet uit.



Lelie, oei dat is even wennen weer. Hoe is het vannacht gegaan met slaapzak? Hoop dat Leliedreumes weer lekker rustig heeft liggen slapen.



Biboek, wat een gezelligheid, zo lang samen aan tafel . Hier merk ik dat zolang er genoeg afleiding is, Romomeisje het ook allemaal wel erg gezellig vindt. En een restaurant is genoeg afleiding . Heerlijk, bijna vakantie! Succes nog even met alle laatste drukte.



Zeeph, ben je weer een beetje bijgekomen van het grote nieuws? Hielpen de koekjes?



Rouge, ach Rougefils ook weer ziek. Hoe is het nu met hem? Hoop dat de koorts weer weg is en jullie een rustige nacht achter de rug hebben?



Schaap, fijn zulke nachten, hoop dat je er nog heel veel meer krijgt. Dat doet je vast goed! Romomeisje is ook meer van het appen . Ik ben benieuwd hoe de kennismaking met de doula is. Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom je voor een doula zou kiezen als je een man hebt die je bij kan staan. Maar goed, ik zou ook geen moeder/zus/vriendin/tante o.i.d. bij me willen hebben als ik aan het bevallen ben. Een kennis van mij is zelf doula en wat ik van haar begreep heeft zij toch meestal echt wel een heel actieve rol en is het niet zo dat ze op de achtergrond aanwezig is. Maar dat zijn vast dingen die te bespreken zijn. Dvd nog afgekeken gisteren?



Wat leuk Chrissie, ook een D uplo tafel. Zal Smurf vast mooi vinden. Hoe is het eigenlijk met hem?



Mijn, hoe is het bij jullie?



Trui, ook al serieus aan het rammelen! Ben benieuwd wie de volgende zwangere gaat zijn. Jullie zijn in elk geval goed voorbereid zo te horen . Fijn dat het zo goed gaat met Broekje.



Mims, hoe is het met je kleine druktemaker? Laat ze de boel nog een beetje heel daar thuis?



Hier heeft Romomeisje iets nieuws. Iets waarvan ik hoopte dat ze er nog even mee zou wachten.. Ze zegt 'nee'. En om dit te bekrachtigen schudt ze driftig met haar hoofdje (oke, wel lachend..).'Mag mama een kusje?' 'Nee!!' Om vervolgens direct de kat een kus te geven... Ik neem het maar niet persoonlijk op . Verder gaat het echt prima met haar. Op het kdv was ze druk aan het lopen geweest, zo'n meter of 8. Thuis houdt ze het meestal bij kruipen nog. We kunnen haar geen seconde uit het oog verliezen in elk geval. Gister stond ze bij de kledingkast van vriend en had al zijn stropdassen uit een lade getrokken om vervolgens de mooiste bij zichzelf om te doen. Ze gaat wel steeds meer richting een slaapje thuis (kdv slaapt ze wel 2x). Meestal van ong. 12.30 tot 15.00/16.00 uur. Maar gister lag ze om 16.30 uur nog in diepe rust. Om vervolgens 'gewoon' om 19 uur weer moe te zijn en te gaan slapen. Het kost ook een energie, dat opgroeien...



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Waarom, waarom luiersterd mijn kleine leliedreumes niet even naar Romomeisje? Slapen? Dat is zoooo 2012! Het was vannacht weer pret, en omdat ze wakker werd toen lelieman en ik nog in bed lagen te praten heb ik vannacht voor mijn gevoel helemaal geen slaap gepakt.

En eerlijk toegegeven... Toen het bij ons in bed ook niet goed was, na een poos, was ik toch echt even de grizzylybeer. Heel suf, maar ik heb haar gezegd dat ze op z'n minst stil moest zijn zodat papa en mama wèl konden slapen (want er werd op een gegeven moment gewoon gekeet!) en als ze dat niet deed dat ze dan in haar eigen bedje mocht gaan keten.

En daar heb ik haar dus ook naar terug gebracht! Het stomme: na een kort protest was het gewoon goed! Ik was nog niet beneden en het was stil! Kleine draak!

Alleen een uurtje (?) later begon ze weer. En nu ben ik moe en ligt leliedreumes lekker te knorren in bed.



Zo, tot zover de nacht.



Trui! Wat een nieuws! Rammel de rammel! Tja, die decembermaand. Handig is anders... Maar als we nu bezwangerd raken is het februari en dan kom je toch nog niet in de buurt van? Oh wacht... Eind februari is natuurlijk eind november...

Het jurkje ligt nog in m'n la. Ik heb nog niet de ballen gehad...



...nu eerst lunch! Eten is belangrijk, toch romomeisje?
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer een mijlpaal behaald hier! Schaapje heeft zojuist zijn eerste schoenen gekocht! Was hard nodig ook, want meneer wil echt liever niet meer alleen maar zitten en nu de sneeuw weg is heb ik geen excuses meer natuurlijk Zag er wel een beetje tegenop. Help! Waar moet ik op letten en wat is een normale prijs en en en... Maar er was uitverkoop, en na de voet gemeten te hebben pakte ik het eerste paar schoentjes maat 21 en die zaten perfect! Helft van de prijs, lekker soepel. En schaapje kon niet ophouden met paraderen door de winkel! Dus we waren nog snel klaar ook. Helemaal mooi en iedereen blij

Nu nog even nieuwe slofjes bestellen bij aapie, want daar groeit hij ook heel hard uit.



Lelie, wat een waardeloze nacht weer!! Wel mooi dat ze uiteindelijk in haar eigen bed toch nog is gaan slapen. Maar als ze dat nou gelijk had gedaan... Zo jammer! Hopelijk vannacht weer een betere nacht.



Romo, misschien heb ik ook wel andere ideeën dan wat een doula daadwerkelijk doet hoor. Maar dat zal vast snel blijken! Het is ook niet dat ik zoiemand nodig zou hebben voor steun, want dat mag MrSchaap doen! En deed hij de vorige keer ook prima Maar als het gaat om bepaalde wensen (geen weeenopwekkers, papa die het kindje geboren laat worden, navelstreng uit laten kloppen, dat soort dingen), dan vind ik het wel fijn om iemand te hebben die mondig genoeg is om dat ook de vk te vertellen op het moment zelf. Mocht die in the heat of the moment ook gewoon weer in routines vallen. MrSchaap is een lieverd, maar als hij deskundigen bezig ziet denkt hij, misschien terecht, die zullen het wel weten en heeeeeeelp ik word (weer) papa!!! Dan zal hij niet snel aan de bel trekken als iets anders gaat dan ik/wij zou willen. Maar goed, aan de andere kant staat er wel een vreemde naast je bed, en ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik dat ok vind. Hangt heel erg af van de persoon denk ik. Ben wel erg benieuwd!



Ah, de nee-fase dient zich al voorzichtig aan!! Dat wordt wat! Schaap heeft soms ook wel van die fratsen, hij was laatst nogal agressief mijn zusje te lijf gegaan toen ze zijn luier verschoonde. Niet zo leuk voor mijn zusje, dus ik vroeg later, toen ik het hoorde, of hij misschien sorry wilde zeggen en haar een kusje wilde geven. Toen liep hij op haar af, lipjes getuit, om zo af te buigen naar mijn andere zus, mijn broer, oma en ik!! Maar mijn gepijnigde zusje moest dus zonder stellen! Zij kreeg alleen een grote grijns Ik moest er wel om lachen!



Modus, wat fijn zo'n avondje! Konden jullie ongetwijld goed gebruiken! Hoe je het verder volhoudt is me echt een raadsel! Hopelijk komen er snel weer meer van die avondjes.



Rougefils, ben je alweer een beetje opgeknapt?



Zo, ik ga even een rondje huishouden doen en op zoek naar slofjes.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de lunch zit er (alweer even) in, maar goed. Soms zie je een wasje liggen en gaat dat voor. En dan komt dat... Nou ja, jullie kennen het vast!



Schaap, wat is een normale prijs voor schoentjes? Nu laat ik leliedreumes maar (ubergelukkig) mee hobbelen op haar slofjes. Haar regenlaarsjes hebben een harde zool en ik voelde haar teentje al tegen de voorkant aanduwen. Ze loopt er op zich wel koddig op, maar met al die (bangmakende?) verhalen over stugge zooltjes...



Modus, fijn! Heerlijk! Zo'n avond lekker tegen elkaar aan schurken. Hopelijk is dit het begin van (weer) vele!



Rouge, hoe gaat het nu met de kleine man? Is ie alweer wat opgeknapt? Hopelijk was jouw nacht wel beter en heerst er niet iets vreemdsoortigs in de regio.



Oh en nee wordt hier ook erg goed begrepen. Alsof dat het eerste is waar ze haar eigen willetje mee kan doordrukken. Wil je nog wat drinken - schudt nee. Trek je je jas aan? - schudt nee. Geef maar aan mama - schudt nee.

'Gelukkig' praat ze nog niet. Ook onder de noemer "eigen willetje":

Drammen en dan stampen met die voetjes. En om dan vooral in een heel dramatisch gesnik uit te barsten. Ze maakt het me wel eens moeilijk (om niet te lachen..)

(Ik herken hier zooooooveeeeeeel in van mijzelf. Aan pit geen gebrek!)



Verdikkie! Ik ben inmiddels zo verkouden als een.. (Ehhh ja? Wat?) en een goede nacht slaap zou wel weer welkom zijn.
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Alle reacties Link kopieren
He bah Lelie, slechte nacht en ook nog verkouden geworden. Niet fijn. Hopelijk slaapt Leliedreumes snel weer een goede nacht door. Je was er wel aan gewend inmiddels ook natuurlijk! En ook al zo'n meiske die weet wat ze wil dus. En ja, dan is het soms moeilijk.. om niet te lachen .



Schaap, ik snap wel je overwegingen om een extra iemand erbij te hebben die bepaalde wensen van jou in de gaten kan houden. Ik denk alleen dat als je dat van te voren gewoon goed met je vk/gyn etc. kunt bespreken dat het wellicht echt niet nodig is? Nou ja, wie weet heb je (jullie?) een ontzettend leuk gesprek en een klik met diegene en zie je het ineens helemaal zitten. Maar wat je zelf zegt, ik zou persoonlijk niet nog een extra iemand naast m'n bed hoeven. (Aan de andere kant, als je mij nu vraagt wie er allemaal in de kamer waren toen ik beviel dan zou ik het niet eens weten. Was geloof ik nogal (stilletjes) verdwenen in m'n eigen wereld. Dus dan zou een persoon extra ook weer niet echt veel uitmaken). De familie en vrienden hebben wij bijv. ook echt pas op de hoogte gesteld toen alles weer rustig was. Herstelwerkzaamheden voorbij , Romomeisje gecheckt en wel en voor t eerst gedronken en wij zelf ook weer even op adem gekomen.



Schoentjes; Romomeisje draagt nu voornamelijk sneakertjes. En binnen ook wel slofjes. Als ze straks echt met ons mee gaat lopen dan moeten we ook maar eens op jacht naar 'echte' schoenen.

Schaap, heb je een foto van trotse Schaapje?
Alle reacties Link kopieren
Nee! Erg he! Had wel bij mijn moeder thuis een fotootje van de schoenen zelf gemaakt, maar heb mijn telefoon daar weer eens laten liggen, dus ik kan ze niet laten zien. Vanavond misschien?



Lelie, ondanks mijn enorme research in schoenenprijzen (NOT) kan ik je weinig zinvols vertellen over een 'normale' prijs. Ik ben wel in een schoenenwinkel geweest die over het algemeen betaalbaar is. Geen s capino, maar ook geen dure gooische-kak schoenenzaak zeg maar. We hebben nu schoentjes van Lief! Afgeprijsd van 60 naar 30 euro. Super soepele zool (schijnt idd erg belangrijk te zijn) en helemaal van leer. Ik had vantevoren wel ingezet op een bedrag rond de 30 euro dus ik was aardig content Mijn moeder vond het fantastisch, die vond 60 euro ook heel normaal. En er stond ook een paar laarsjes die ik wilde proberen als deze niet goed waren, afgeprijsd van 80 naar 60. Ik vind het eerlijk gezegd schokkend hoog, voor een frutseltje van een schoen... en het kan dus ook vast goedkoper bij de s capino. Maar zo in de afprijs voor 30 euri's is wel leuk. En Lief! is ook erg leuk!!



Misschien heb je ook wel gelijk Romo. Nadeel is alleen dat er 4 vk's werken in de praktijk waar ik loop, en als ik bij een gyn terecht kom vanwege iets medisch, dan is het maar net wie er dienst doet. Dan kan je dus echt niet van te voren iets bespreken. En het feit dat je dingen volledig uit handen kan geven geeft wel meer rust. Schijnt. Een doula zorgt voor veel minder medische ingrepen, snellere bevallingen, etc. Niet dat ik bang ben dat ik het nu ineens niet meer kan! Maar ik ben wel van de controle houden, en dat is best lastig tijdens het puffen, heb ik gemerkt Dus ja, al is het maar psychisch, ze schijnen nuttig te zijn!

Oh en ik weet geloof ik ook niet meer precies wie er nu in de kamer waren!! Uiteindelijk is dat toch van ondergeschikt belang op zo'n moment.
Alle reacties Link kopieren
Voor de schoenen van Mops ben ik eigenlijk altijd wel een euro of 80 kwijt geweest, maar dat komt ook omdat ik altijd naar een echte kinderschoenenwinkel ga.

Niet omdat de schoen nou zoveel beter is (wel betere kwaliteit, bv leer in plaats van kunststof en wat slijtbestendiger, maar niet zozeer qua pasvorm) maar vooral omdat de adviezen beter zijn. Er wordt beter gekeken naar wat een goede schoen is passend bij de voet en het lopen van jouw kind. Bij Scapino mag je het toch zelf uitzoeken en dat vind ik zeker bij "ingewikkelde" voeten lastig. De verkoopster en ik zijn dan ook snel een half uur bezig voor één paar schoenen, en Mops vindt dat gelukkig heerlijk.



Muppet heeft al twee paar schoenen. Haar favorieten zijn van Shoesme en hebben een flexizool. Buigbaar tussen duim en wijsvinger. Dat is voor nu het belangrijkste, zodat ze leren hun voet goed af te wikkelen.
Wat wilde ik nou toch typen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven